Gjest gjesta Skrevet 7. desember 2006 #3261 Del Skrevet 7. desember 2006 1 liter hvetemel 1 pk. tørrgjør eller 50 gram fersk gjær 3,5 dl H-melk eller lettmelk 100 gram smør eller margarin 1 og 1/4 dl sukker 1 ts kardemomme egg til pensling Den ferdighevede deigen eltes godt med lite mel, og deles i ca 16 emner. Trill ut boller, settes på bakepapir og etterheves tildekt. Pensles gjerne med sammenvispet egg. Stekes så i 10 - 15 minutter (avhengig av ovnen din) på 200 grader. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Susan Sto Helit Skrevet 7. desember 2006 #3262 Del Skrevet 7. desember 2006 Har fått beskjed av både mamma og mormor at jeg får se å vaske vinduer, så skjer det nok noe. Blir vel det og/eller bollebaking på meg hvis jeg finner igjen formen idag... (Boller har jeg hatt sååå lyst på siden Ephemera begynte å bake her om dagen. ) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjesta Skrevet 7. desember 2006 #3263 Del Skrevet 7. desember 2006 Vaske vinduer Susan Sto Helit? Gjorde det om dagen men no effect... Det skal ikke være lett å lure ut babyene våre! Ja boller er godt... Jeg skal snart i dusjen, så på butikken å handle mel & diverse. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest marthepia Skrevet 7. desember 2006 #3264 Del Skrevet 7. desember 2006 Rart å tenke på at tuppa di kommer snart. Det er jammen ikke lenge til! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Skrållan Skrevet 7. desember 2006 #3265 Del Skrevet 7. desember 2006 I natt drømte jeg at du hadde fødd! Susan hadde sladret i det vide og brede, og helt nederst hadde hun skrevet: "PS! Det ble en gutt!" Får håpe jeg ikke er sanndrømt, og det kommer en gutt ut! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Burpen Skrevet 7. desember 2006 #3266 Del Skrevet 7. desember 2006 I natt drømte jeg at du hadde fødd! Susan hadde sladret i det vide og brede, og helt nederst hadde hun skrevet: "PS! Det ble en gutt!" Får håpe jeg ikke er sanndrømt, og det kommer en gutt ut! ← Oj... Da tror jeg det er fler enn Epica som hadde fått sjokk!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjesta Skrevet 7. desember 2006 #3267 Del Skrevet 7. desember 2006 Oj... Da tror jeg det er fler enn Epica som hadde fått sjokk!! ← Håper vertfall det tyder på at jeg føder natt som kommer Skrållan! marthepia Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjesta Skrevet 7. desember 2006 #3268 Del Skrevet 7. desember 2006 Jeg sprudler ikke av energi idag men.. Nå skal jeg handle bolle-ingredienser! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Petra Prøvedokke Skrevet 7. desember 2006 #3269 Del Skrevet 7. desember 2006 mmmmmmmmmmmmm boller!!! jeg har dilla på gjærbakst om dagen!! håper alt er bra med deg, vennen. prinessa kommer nok i morgen!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjesta Skrevet 7. desember 2006 #3270 Del Skrevet 7. desember 2006 Petra Prøvedokke Jeg tror hun aldri kommer..........!! Arhh, for et pissevær! Pøser konstant hver eneste dag.. Rart det ikke blir oversvømmelse snart. Guuuud jeg er lei av denne magen! Føler jeg har gått gravid i 10 år........... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjesta Skrevet 7. desember 2006 #3271 Del Skrevet 7. desember 2006 Har lyst å grave meg ned og sove til riene starter...... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Susan Sto Helit Skrevet 7. desember 2006 #3272 Del Skrevet 7. desember 2006 Har lyst å grave meg ned og sove til riene starter...... ← Gå og grav deg ned i bolledeig! Ville anbefale deg å bake kanelboller istedenfor eller i tillegg til vanlige boller. (Jeg fikk jo masse ekstra vondter etter å ha spist kanelkaker... ) Det er jo en god måte å få i seg ganske mye kanel på! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjesta Skrevet 7. desember 2006 #3273 Del Skrevet 7. desember 2006 Ja kanskje jeg skal prøve kanelboller istedenfor Susan Sto Helit! Uhh, jeg ble så trøtt istad og la meg.. Men så kjente jeg meg litt kvalm og svimmel.. Begynte å kaldsvette litt og måtte skyndte meg å spise noen skiver. Ble helt skjelven... Har blitt det tidligere når jeg har hatt lavt blodtrykk. Det hjalp med mat! .......Og nå er snuppa i full gang med akrobat-bevegelsene sine Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjesta Skrevet 7. desember 2006 #3274 Del Skrevet 7. desember 2006 Kanelboller INGREDIENSER: 50 gr. gjær 150 gr. smør/margarin 1/2 liter melk 1/2 ts salt 90 gr. sukker 1 1/2 ts. kardemomme 750 gr. hvetemel Fyll: 200 gr. smør 200 gr. brunt sukker kanel til å drysse på Smøret smuldres i melet. Gjær røres ut i lunken melk. Kardemomme, salt og sukker røres i melet. Rør inn melken til slutt. Eltes godt og heves til dobbel størrelse. Fyll: Smør og sukker røres sammen. Deigen kjveles ut til ett rektangel og fyllet smøres på. Dryss med kanel og rull smmen fra lengderetningen Skjær i skiver som legges i smurte papirformer. Heves godt og stekes i ca 10 min. v. 230 grader. *Legge seg på sofaen & samle krefter til baking* Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MiNNieMooSe Skrevet 7. desember 2006 #3275 Del Skrevet 7. desember 2006 *følger spent med* Til mandag har du uansett snuppe, sant? Kose deg med baksten! Har hatt heldagsprøve i nynorsk idag jeg... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bustetroll Skrevet 7. desember 2006 #3276 Del Skrevet 7. desember 2006 Det er fortsatt masse igjen av dagen da. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Linn3c Skrevet 7. desember 2006 #3277 Del Skrevet 7. desember 2006 Har fått beskjed av både mamma og mormor at jeg får se å vaske vinduer, så skjer det nok noe. Blir vel det og/eller bollebaking på meg hvis jeg finner igjen formen idag... (Boller har jeg hatt sååå lyst på siden Ephemera begynte å bake her om dagen. ) ← Eg vaska tre vindauge på dagtid og om natta begynte riene... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjesta Skrevet 7. desember 2006 #3278 Del Skrevet 7. desember 2006 Jeg føler meg som en ZOOOMBIEEE idag.. Fikk bare sove litt istad.. Like trøtt når jeg våkna. Klarte å knuse et glass.. Har NULL energi.. Men tenkte gå igang med kanelboller.. Og håpe jeg ikke knuser mer zzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzz Det spørs Bethina... Leste om ei som ble igangsatt, og fikk ikke møte babyen før etter flere døgn.. Uff nynorsk.. Håper det gikk bra vennen! Bustetroll, *Just_Me*, lillesky & Bellanice - IDAG ~Alwa~ & Petra Prøvedokke & La Traviata - FREDAG Toblerone, Ephemera & marthepia - LØRDAG marthepia - Ved igangsetting mandag... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjesta Skrevet 7. desember 2006 #3279 Del Skrevet 7. desember 2006 Kanskje jeg skal prøve hvis jeg får mer krefter Linn3c Tror nok ingenting skjer idag Bustis.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cr@sh Skrevet 7. desember 2006 #3280 Del Skrevet 7. desember 2006 Tenker på deg, schnuppa! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg