Cr@sh Skrevet 22. juni 2006 #121 Del Skrevet 22. juni 2006 Er sikker på jeg hoppet for 18 uker for en uke siden, men vi kan hoppe igjen, for 18 uker beregnet fra UL termin! :hoppe: ← Der har du et poeng! Vi får hoppe litt ekstra denne gangen da... :hoppe: :danse: :hoppe: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjesta Skrevet 22. juni 2006 #122 Del Skrevet 22. juni 2006 Stemmer det Sensommerbruden & Cr@sh !! Satser på at det ikke skjer igjen! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Susan Sto Helit Skrevet 22. juni 2006 #123 Del Skrevet 22. juni 2006 Stemmer det Sensommerbruden & Cr@sh !! Satser på at det ikke skjer igjen! ← Er vel større sjanse for at vi plutselig må hoppe for 28, 29 og 30 uker samtidig! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjesta Skrevet 22. juni 2006 #124 Del Skrevet 22. juni 2006 Mulig!!! Bare ikke terminen blir utsatt enda mer Sensommerbruden!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjesta Skrevet 22. juni 2006 #125 Del Skrevet 22. juni 2006 Idag skal jeg hjem å slappe av. Øsende regnvær ute. Kanskje en film sammen med mannen senere. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Svimle Skrevet 22. juni 2006 #126 Del Skrevet 22. juni 2006 Innom med en god til deg og den lille jenta! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjesta Skrevet 22. juni 2006 #127 Del Skrevet 22. juni 2006 tilbake til godjenta BecomingBride Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
-TeddyToria- Skrevet 22. juni 2006 #128 Del Skrevet 22. juni 2006 Åhhh... Gratulerer så mye med vel overstått UL og ei lita tulle i magen! Så herlig - ei lita prinsesse! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjesta Skrevet 22. juni 2006 #129 Del Skrevet 22. juni 2006 Takk -TeddyToria- ! Jeg må se på UL bildene hele tiden.. Kan ikke tro at jeg er så heldig.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Valentine Skrevet 22. juni 2006 #130 Del Skrevet 22. juni 2006 ...nå kommer jeg løpende inn i dagboken din, for jeg har vært så utrolig spent på dine vegne!! Jeg tenkte faktisk masse på deg på tirsdag, og krysset fingrene som bare det, og jammen ser det ut til at det hjalp Litt sent ute (det har jo skjedd masse i dagboken din siden sist jeg var inne ), men ikke desto mindre: Gratulerer så mye med vel overstått UL, og med den herlige nyheten om at det er en liten der inne!! Jeg må litt også. Både for den lille jenta og for 18 uker! Det er så morsomt å lese at alt så bra ut, og at du er så glad Jeg skjønner godt det du skriver om at du stadig må bort å titte litt på UL-bildene. De så jo kjempefine ut, og det føles plutselig så nært når man ser den lille der inne (Jeg må forresten gi deg en for du har vært så hyggelig og fulgt med så godt i dagboken min. Det setter jeg stooor pris på ) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
IdaC Skrevet 23. juni 2006 #131 Del Skrevet 23. juni 2006 Her flyr jo sidene som bare det når en holder seg borte fra KG en dag De smokkene høres morsomme ut. Har lyst å bestille jeg og, men vi har ikke bestemt oss for navnet. Mannen har et han liker veldig godt (da han skrev på kortet til blomster til meg på onsdag så skrev han faktisk sitt navn og det navnet han liker best ) Men jeg er ikke heeelt med på den. Så har jeg et navn, som jeg tror at jeg skal klare å få ham til å gå med på Kjenner du noen spark enda? Nå må dem se å få kommet snart, det er jo ikke uvanlig å kjenne dem etter uke 20, men jeg syns likevel at de kan komme litt tidligere Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Mrs. Potter Skrevet 23. juni 2006 #132 Del Skrevet 23. juni 2006 God helg Epica! Kos deg med mannen i kveld! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjesta Skrevet 23. juni 2006 #133 Del Skrevet 23. juni 2006 Takk for det Valentine! Kan ikke tro at dere ikke fikk sett kjønnet denne gangen heller! En rampegutt/jente....... Ja jeg gleder meg allerede til ny UL i september! Nei jeg kjenner ingen spark enda IdaC! Har sååå lyst å kjenne noe snart!! Håper du har hatt en fin torsdag! God helg Mrs. Potter ! Kose deg med din kjære! Ingen planer for helga sålangt, blir nok rolige kvelder hjemme. Neste helg er det hyttetur, det blir kos! :-D Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Susan Sto Helit Skrevet 23. juni 2006 #134 Del Skrevet 23. juni 2006 Rolige kvelder hjemme hørtes herlig ut det også! Hos meg er det fare for "rolige kvelder hjemme" med fotball på TV. (Som selvfølgelig ikke interesserer meg!) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjesta Skrevet 23. juni 2006 #135 Del Skrevet 23. juni 2006 (endret) Uffda, det er fotball denne helga også Sensommerbruden! :hår: Jeg er heldig som har en mann som er totalt uinteressert i fotball. Har dere bare en TV? Det gjør det jo ekstra plagsomt! ... Kanskje du kunne sett film på pc'en?.. .. Jeg vil ha permisjon NÅ.. holde prinsessa mi.. Endret 23. juni 2006 av Epica Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
IdaC Skrevet 23. juni 2006 #136 Del Skrevet 23. juni 2006 Deilig at mannen din ikke er interresert i fotball. Min er sånn halvveis. Hvis det er noen spennende land som skal spille og de kampene betyr mye i fotballverden så pleier han å se på dem, ellers så lar han være, til min store lettelse Rolig hjemmehelg høres bra ut det og. Vi har jo fullbooket helg vi, og jeg bare håper veldig veldig at bekkenet min holder det ut. Har vært ganske bra de siste dagene fordi jeg har holdt meg i ro, så jeg håper jeg ikke overdriver så det blir vondt igjen Ønsker deg en riktig god helg hvis jeg ikke stikker innom igjen i løpet av dagen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjesta Skrevet 23. juni 2006 #137 Del Skrevet 23. juni 2006 Håper du ikke får vondt igjen IdaC! Fullbooket i helgen ja? Blir nok gøy! Jeg er så blakk også.. Tror ikke skattepengene kommer før neste uke.. Vi har forresten kjøpt oss ny kaffetrakter, til 1600,-! Men hadde gavekort på 1300,- (fra bryllupet). Den lager bare suuupergod kaffe!! Kaffegal.. Jeg må ha meg en kopp nå! Drikker mye mindre nå enn før, ikke mer enn 2-3 kopper dagen. Men går greitt. Noe du savner? Alkohol? Savner å drikke av og til i helgene.. Men da blir det jo ekstra kos å drikke igjen! Gleder meg. Men mest gleder jeg meg til å holde prinsessa mi.... Tenk at jeg må vente helt til slutten av november! Kooose deg i helgen! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Susan Sto Helit Skrevet 23. juni 2006 #138 Del Skrevet 23. juni 2006 Uffda, det er fotball denne helga også Sensommerbruden! :hår: Jeg er heldig som har en mann som er totalt uinteressert i fotball. Har dere bare en TV? Det gjør det jo ekstra plagsomt! ... Kanskje du kunne sett film på pc'en?.. .. Jeg vil ha permisjon NÅ.. holde prinsessa mi.. ← Kanskje jeg skal koble opp TV-kortet på PC'en igjen? Hmmm... Ikke en dårlig ide! Blir en tykk ledning gjennom gangen og over hele stuegulvet, men det er kanskje verd det! Han er heldigvis ikke helt fotballgal da, det er bare de spennende lagene... Som stort sett er de som er igjen nå. Skulle jo gjerne hatt han med på å gjøre bryllupsgreier, men det er jo for det meste i rute, så det er ikke noe å mase om! Du har helt sikkert masse du må ordne før lille prinsessa kommer! Vi får heller forsøke å nyte den siste tiden før baby, og gjøre alt det som kan bli vanskelig senere! Hva med en koselig picknic i stua med mannen? Eller bare være glade for at dere kan spise middagen mens den fortsatt er varm? (Barn kan ane når foreldrene skal spise, tror jeg, for det er da de trenger ny bleie, mat og oppmerksomhet!) Prinsessa kommer jo snart! Du er jo nesten halvveis! Tenk så fort det har gått hit! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjesta Skrevet 23. juni 2006 #139 Del Skrevet 23. juni 2006 Ja, vi får nyte friheten Sensommerbruden.. Kose masse masse med kjæresten For når babyen kommer er det nok den som tar mesteparten av tid og oppmerksomhet! Ja, du får koble deg opp og kooose deg med film! Igår snakket vi om lille prinsessa.. Jeg spurte mannen om han gledet seg.. Ja, kjempemasse sa han. Han stryker meg ofte på magen, er så koselig. Snakker dere endel om det? Jeg tror det blir så deilig, og koselig å være en familie.. Da betyr liksom visse dager mer, som jul & påske.. Føler det er sååå lenge til prinsessa kommer! Sikkert fordi jeg tenker på henne hele tiden! Bare jeg som er gal?....... Ser du for deg livet med babyen? Tenk så annerledes alt blir! Legger ut forslag til utstyrsliste her: OVERSIKT OVER KLESSTØRRELSER 50 cm Nyfødt 56 cm 0-2 måneder 62 cm 2-4 måneder 68 cm 4-6 måneder 74 cm 6-9 måneder 80 cm 9-12 måneder 86 cm 12-18 måneder 92 cm 18-24 måneder 98 cm 24-36 måneder SOMMER 6-8 stk. langermede bodyer i bomull (evt. trøyer og brillebukser) 6-8 stk. kortermede bodyer i bomull (evt. trøyer og brillebukser) 3-4 stk. Sparkebukser/sparkedresser 1-2 stk. jakker i bomull 1-2 stk. pysjer i bomull 1-2 stk. luer i bomull 1-2 stk. helsetepper i bomull VINTER 2-3 stk. bodyer i ull 2-3 stk. strømpebukser i ull 1-2 stk. bukse og jakke i ull Kjøredress i vindtett stoff Votter uten tommel i ull Sokker av ull 1-2 stk. luer i ull Lue i vindtett stoff UTSTYR TIL STELL Bleier Bleiebøtte, samt poser Vaskekluter (myke, i frotte eller gas) Badehåndklær (gjerne med hette) Frottehåndklær Badetermometer Neglesaks (beregnet på barn) Febertermometer Uparfymerte såper Badebalje/stativ Våtsaviett Sink salve Badeolje 6 gulpekluter (flanell) 6-8 små siklesmekker (frotte) Stelleunderlag (f. eks stellekommode/stellebord med mykmatte) UTSTYR TIL SØVN Soveplass (sprinkelseng, kurv eller vugge) Madrass med avtagbart trekk Vaskbar overmadrass med vann-tett bunn. Tisselaken av plastfrotte Laken Dynetrekk (evt. putetrekk) Dyne (dun eller fiber) Sengekant (evt. sengehimmel) Musikkmobile (uro) UT PÅ TUR Barnevogn (kombi-, duo- eller bag vogn) Regntrekk Insektsnett Parasoll Vognpose (f.eks. Voksipose med evt sommerdyne) Dyne, laken og dynetrekk Handlenett Stelleveske Bæresele Reiseseng Bilsikring (sikkerhetsnett, boxette eller bilstol) Bæresele, bæremeis Reisetrille UTSTYR TIL MOR Ammegenser, t-shirt, kjole Amme BH Ammeinnlegg i ull og bomull Støttebelte/støttetruser Velværeprodukter (kremer, oljer og kjølende fotgele) Brystpumpe Ammestol Ammepute Ammemadrass UTSTYR TIL FAR Fødselsgave til mor Pappa boka Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
IdaC Skrevet 23. juni 2006 #140 Del Skrevet 23. juni 2006 Har du skjekket kontoen da? Mine skattepenger kom torsdag kveld. Jeg fikk tilbake ganske mye så det er deilig (men så trakk jeg ekstra med tanke på å få igjen denne sommeren) Savner i grunnen ikke så mye nei. Jeg drakk veldig lite før jeg ble gravid og, så alkohol savner jeg i grunnen ikke. Savnet det bitte litt da vi var i Italia, da alle andre bortsett fra meg drakk. Men så var mannen snill og lot være å drikke han og. Snille mannen min Så pleier bestis og jeg ofte å åpne en flaske vin når vi møtes, men nå har hun vært i London i et år, så det har ikke vært det store savnet der heller. Kaffe har jeg pleid å drikke mye av til tider før, har sånn kaffemaskin så det blir en del latte. Men de 3 første mnd hadde jeg ikke lyst på det, og nå drikker jeg når jeg har lyst på det rett og slett. Noen dager er det 1-2 kopper, og de dagene jeg møter veninner og er på besøk kan det fort bli 5-6 kopper og. Men siden det er så sjelden, så jeg tenker ikke over at det ikke er bra med så mye. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg