Gå til innhold

Amalies dager.....


Amalie_85

Anbefalte innlegg

Jeg forstår veldig godt at dette er en vanskelig situasjon for deg, med jobb, studier og uplanlagt graviditet.

Min graviditet var planlagt, men fortsatt opplevde jeg panikk de første måneder. Man tenker på alt det negative som mindre egentid, lite penger, hvor skal vi bo, kommer vil til å holde sammen lenge etter barnet er født, hva med skole, hva med jobben. Mye å tenke på. Men du må gi deg selv og dere litt tid til å fordøye situasjonen. Til å venne dere til tanken. Så skal du se at det går over til en ubegrenset glede.

Gratulerer igjen med graviditet. Og jeg er glad dere bestemte dere for å beholde barnet. Jeg tror du kommer til å klare dette veldig fint. Du har jo tross alt jobbet med barn, så din utgangspunkt er i hvertfall mye bedre enn min var. Og det virker for meg som om du og samboeren din har en god og stabil forhold og at dere er veldig glade i hverandre. Bare det vil hjelpe dere veldig mye.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvis du gikk på pillen, hvorfor mistenkte du da at du kunne være gravid?

Og hvor langt er du nå, hvis du vet det?

Lykke til med prosjektet i barnehagen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hyggelig med råd selv om jeg ikke har bedt om det :klem:

siden vi er så usikre som vi er! Men vi snakker om det hvertfall! vi sturer ikke. Og vi ler sammen like vel :)

Så vi ser ikke så dystert på det. Men jeg har funnet ut nå at skal jeg ha stipend ved en fødsel kan jeg ikke få penger fra jobben min. For da mister jeg pengene fra lånekassa!

Jeg tror man får engangsstønad i hvertfall selv om man har jobb, hvis man tjener under et visst beløp. Trodde man fikk fødselsstipend også, hvis man ikke tjente over 100 000 eller noe ved siden av studiene? Men mulig det er jeg som har misforstått, sikkert greit å ta en prat med lånekassen om dette :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så fint at dere har bestemt dere for å beholde forresten :) Blir spennende å følge med fremover. Gratulerer da :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hyggelig med råd selv om jeg ikke har bedt om det :klem:

siden vi er så usikre som vi er! Men vi snakker om det hvertfall! vi sturer ikke. Og vi ler sammen like vel :)

Så vi ser ikke så dystert på det. Men jeg har funnet ut nå at skal jeg ha stipend ved en fødsel kan jeg ikke få penger fra jobben min. For da mister jeg pengene fra lånekassa!

Snikleser melder seg... :vinke:

Har dårlig batteri på pcen så skal bare skynde meg og skrive at du får både fødselspenger og fødselsstipend. Er i samme situasjon selv. Har en liten gutt på 5 mnd og er student. :)

Grattis med graviditeten! :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gratulerer så mye!

Ville bare si at du har rett på fødselstipend OG engangsstønad (ca 34 000) eller fødselspenger...

Lykke til! :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

HURRA, nå ble jeg gla visst vi kan få begge deler. Det gjør jo ting mye lettere :)

Takk for alle hilsner! Har nå laget meg en ny dagbok, men lurte på om kanskje det var litt dumt??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Veronica Mars

Oi, jeg tok visst feil om fødselspengene, så bra at man får begge deler! Da er det jo ikke så ille å få barn som stipend likevel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal prøve å ringe lånekassen i dag tenkte jeg! Men jeg har ikke noe særlig lyst å snakke med dem! :mobil:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 måneder senere...
:vinke: Her er det lenge siden det har kommet noen oppdatering ja.. Håper alt står bra til med deg. Ville bare innom for å ønske deg et riktig godt nytt år :):klem:
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...