Gjest Gjest Skrevet 19. juni 2006 #21 Skrevet 19. juni 2006 Joda, e faktisk eni i at man har to skriftspråk, og at det e dem man skal bruke i skriftlig kommunikasjon. Sjekke du de andre innleggan mine, så ser du at æ konsekvent har brukt bokmål! Denna gangen bynte æ å skrive dialekt før at æ rett og slett glømte mæ av, og da æ blei oppmerksom på det gidda æ ikkje bynne på nytt. Men at folk sei at de ikkje skjønne ka æ skriv, det påstår æ e TULL - det e snakk om å legge godviljen tel! Men før å unngå videre "førvirring", så går æ over tel bokmål... Og nok en gang er jeg enig i det du skriver, jeg tar meg til rette! Har ABSOLUTT IKKE noe i andres skap å gjøre! På tross av dette har jeg ved flere anledninger kryssa den grensen og tittet i andres skap. Derfor spurte jeg om det bare er jeg som gjør det... Har i bunn og grunn vanskelig for å tro at jeg skal være et sånt unikt eksemplar at det kun er jeg som har gjort det. Heldigvis var det ihvertfall en gjest her som delvis innrømmet at det hadde skjedd... Og nei, jeg leser ikke andres brev - holder meg til å titte i baderomsskapene! ← Helt enig i at det er bare tull at det er vanskelig å forstå dialekt, i alle fall om en unngår de mest spesielle ordene. Likevel synes jeg det er best å skrive bokmål/nynorsk for å unngå potensielle misforståelser fordi folk ikke VIL forstå... Godt at du ikke tar deg til rette på andre måter da. Jeg tror ikke du er unik, selv om jeg personlig ikke ville ha gjort det, så er det sikkert nok andre som gjør det samme.
Quirky Skrevet 19. juni 2006 #22 Skrevet 19. juni 2006 Jeg sitter husvakt nå, og har nettopp vært innom baderomsskapet på jakt etter et plaster- etter å først ha sjekket med de jeg passer huset for (spurte om hvor de hadde det, selv om jeg regnet med at det var der, slik at jeg indirekte kunne få tillatelse til å gå dit). Bortsett fra det gjør jeg aldri dette. Jeg sniker ikke i skrivebordsskuffene til folk heller, noe som jeg regner som akkurat like frekt. Baderomsskap er private. Punktum.
Gjest Embla s Skrevet 19. juni 2006 #23 Skrevet 19. juni 2006 Nei, jeg gjør ikke det. Jeg liker ikke å rote i andres private saker. Men jeg har hørt at mange liker å snoke rundt i andres baderomsskap (God knows why) så jeg tror ikke du er alene om denne vanen, TS. Jeg regner av en eller annen grunn med at mine venner og besøk ikke gjør det da.
Quirky Skrevet 19. juni 2006 #24 Skrevet 19. juni 2006 Hvis dette er så vanlig tror jeg at jeg må skaffe meg en solid hengelås til medisinsskapet mitt. Først og fremst for å gjøre snokerne enda mer nyskjerrige.
Gjest Gjest Skrevet 19. juni 2006 #25 Skrevet 19. juni 2006 næj, jæj synes ikk d er høffli å snoke i andres ting. Mann ska jøre mot andre såmm mann vill at di ska jøre mot en sell. Ågg jæj ville ikk likkt viss noen snoka i skape mitt. Derffår synes jæj ikk du burde jøre d viss du ikk liker att andre kann jøre det samme. Å jæj skriver åsså bare dialekta mi, så håpe d er græitt!
Gjest Virvel Skrevet 19. juni 2006 #26 Skrevet 19. juni 2006 Jeg tilstår å ha kikket i skapene på leting etter q-tips, tamponger eller dopapir, men i vennegjengen min har vi i grunnen alltid vært veldig hjemme hos hverandre, så tror ikke noen har veldig mye i mot det.
Gjest Gjest1 Skrevet 19. juni 2006 #27 Skrevet 19. juni 2006 Nei det har jeg faktisk aldri vurdert å gjøre en gang. Det interesserer meg ikke hva folk har i baderomsskapene å gjøre. Når jeg går på do, både hjemme og andre steder, gjør jeg det jeg skal, vasker hendene og går ut derfra igjen.
Mona32 Skrevet 19. juni 2006 Forfatter #28 Skrevet 19. juni 2006 Nei, jeg gjør ikke det. Jeg liker ikke å rote i andres private saker. Men jeg har hørt at mange liker å snoke rundt i andres baderomsskap (God knows why) så jeg tror ikke du er alene om denne vanen, TS. Jeg regner av en eller annen grunn med at mine venner og besøk ikke gjør det da. ← Hehe... Det er bra du har fornuftige og fine tanker om vennene dine Mest sannsynlig hører de til den delen av befolkningen som har "skamvett" nok til å holde seg unna andres privates sfære Men bare en liten oppklaring... jeg snoker ikke andres skap. Når jeg sitter på do og skal gjøre nr. 2, så hender det, hvis jeg når noen skap, at jeg åpner det og titter inn i det for å se hva som er der inne. Ikke noe mer enn det! Mulig noen vil kategorisere det som snoking, og muligens kan sidestilles med å lese andres private brev, men så langt vil ikke jeg strekke det. Men kanskje det har noe med hva man selv mener om saker og ting. Jeg har f.eks ikke noe problem med at noen åpner baderomsskapene mine. Og når jeg tenker meg om, så skjer det titt og ofte, f.eks når vi har jentefest her. De fleste kommer til meg og sier at de har lånt hårspray eller sminke, og det ligger vitterlig i baderomsskapene mine. Forskjellen er at jeg har rompa på doen når jeg åpner skapdøra
Mona32 Skrevet 19. juni 2006 Forfatter #29 Skrevet 19. juni 2006 Jeg tilstår å ha kikket i skapene på leting etter q-tips, tamponger eller dopapir, men i vennegjengen min har vi i grunnen alltid vært veldig hjemme hos hverandre, så tror ikke noen har veldig mye i mot det. ← BRAVO! Det er det jeg og mener! Du fikk sagt det jeg mener, men med færre ord enn jeg! Takker og bukker!!!
Gjest Gjest Skrevet 19. juni 2006 #30 Skrevet 19. juni 2006 Jeg kunne aldri ha gjort det. Like lite som jeg kunne ha gått i andre skap eller gått inn på et lukket rom. Når jeg er hos andre har jeg respekt for at jeg er hos noen andre, og tar meg ikke til rette på den måten. Jeg håper ikke mine venner går i mine skap!
Gjest Embla s Skrevet 19. juni 2006 #31 Skrevet 19. juni 2006 Hehe... Det er bra du har fornuftige og fine tanker om vennene dine Mest sannsynlig hører de til den delen av befolkningen som har "skamvett" nok til å holde seg unna andres privates sfære ← Vet du, det kan da godt hende noen av vennene mine er nysgjerrige og titter inn i et skap eller to når de er her. (jeg regner ikke med det siden jeg ikke gjør det selv), men det gjør i såfall ikke noe. Jeg har ikke noen hemmeligheter i skapene mine
Gjest Hedda Gabler Skrevet 19. juni 2006 #32 Skrevet 19. juni 2006 Jeg roter ikke for å snoke, men det hender at jeg ser etter ob, dopapir eller fuktighetskrem. Liker det egentlig ikke... Nei! Og æ begrunne det me at vil du førstå, så førstår du... ← Terskelen for å gidde å lese er lav på internett, det vet du sikkert. For min egen del leser jeg ikke mer enn noen få setninger av lange dialektinnlegg.
Pauline Skrevet 19. juni 2006 #33 Skrevet 19. juni 2006 Nei det har jeg faktisk aldri vurdert å gjøre en gang. Det interesserer meg ikke hva folk har i baderomsskapene å gjøre. Når jeg går på do, både hjemme og andre steder, gjør jeg det jeg skal, vasker hendene og går ut derfra igjen. ← Enig med denne, men jeg leste i ei avis en gang at "alle" gjorde det. Jeg gjør det altså ikke, ikke pga. god oppdragelse, men det interesserer meg ikke hva andre har i sine skap uansett hvilket rom det er. Går ut fra at det er mye av samme rotet alle steder. Plaster, tamponger, parfyme, krem mm. virkelig spennende.
Gjest Yzma Skrevet 19. juni 2006 #34 Skrevet 19. juni 2006 Nei...jeg pleier ikke å gjøre det. Syns liksom det er litt privat hva folk har i skapen sine. Eneste gang jeg har sett i andres baderomsskap var da jeg var liten og overnattet hos bestemor og bestefar (ååå som jeg savner å overnatte hos dem).
Gjest Emeldina Skrevet 19. juni 2006 #35 Skrevet 19. juni 2006 Jeg snoker aldri i andres skap, skuffer eller hva det nå enn måtte være. Jeg synes rett og slett det er frekt. Dersom man trenger toalettpapir er det greit at man åpner et skap eller to for å finne det. Trenger man tamponger eller noe annet bør man spørre. En "venninne" av meg snoker alltid overalt når hun er hos meg, og tror at jeg ikke merker det. Jeg hører alltid at hun åpner skapene når hun er på toalettet, og merker ofte at hun har lånt min parfyme e.l. når hun kommer ut.
Gjest Gjest Skrevet 19. juni 2006 #36 Skrevet 19. juni 2006 Huff, ja, gjør det innimellom. Vet ikke hvorfor. Men jeg ville aldri ha lest et brev som lå fremme, dagbok el. Syns det er veldig forskjellige ting. Må også si at jeg har problemer med skriftlig dialekt. Ikke fordi jeg ikke forstår, men fordi jeg må bruke dobbelt så lang tid på å lese det sammenlignet med vanlig. Selv snakker jeg tilnærmet bokmål, siden jeg kommer fra Oslo-området, så jeg mangler kanskje forståelsen for å holde på en spesiell dialekt. Men selv jeg kunne ha skrevet: Jæ kanke gjøør de. Og det er jo faktisk feil i forhold til norsk skriftspråk, og ville aldri ha falt meg inn. Mener at dialekter er til for å snakkes, ikke skrives. Det var nå min mening.
Gjest Gjest Skrevet 19. juni 2006 #37 Skrevet 19. juni 2006 Hehe, det hender jeg åpner et skap, men vet egentlig ikke helt hvorfor. Noen ganger for å se etter dopapir o.l, ellers av nysgjerrighet. Ikke en gjennomført vane. Jeg flytter ikke på ting for å få "sett gjennom", og kan vel ikke si jeg har sett så mye spennende noengang heller. Det mest interessante var vel gebisstannpasta hos noen vi bodde hos på ferie, men den lå i dagen, ikke inne i skapet. Synes det kan være litt morsomt å se hva slags toalettartikler folk bruker - det varierer jo fra svære samlinger av dyre/fancy/økologiske produkter til First Price av "alt". Men gjør meg ikke opp noen mening om folk på grunnlag av dette. Bare en dårlig vane. Selv pleier jeg å "gjemme" mer private ting som medisinske kremer/piller e.l i en toalettmappe inni skapet. Om folk er så nysgjerrige at de åpner skapet for så å grave i toalettmappa mi vil jeg påstå de er i overkant nysgjerrige, selv om det å åpne skapet i seg selv selvsagt er litt frekt...
Gjest gjest 0 Skrevet 19. juni 2006 #38 Skrevet 19. juni 2006 Jeg tror jeg har gjort det et par ganger bare for å se hva slags parfyme de bruker (overskap) Ellers så har jeg vel lett etter dopapir ja, men det synes jeg man må få lov til Hvis noen titter i skapene som henger over vasken hos meg er det helt ok, men det under vasken faller tingene ut av fordi det er så klønete plassert og jeg kommer ikke til så jeg får ryddet i det Der dytter jeg som regel bare inn håndkler nederst og alt mulig annet rot øverst
Gjest gjest1 Skrevet 19. juni 2006 #39 Skrevet 19. juni 2006 Jeg er glad for at jeg i overskapet kun har en tannbørste og en tannkrem, og at underskapet kun inneholder en pakke med dorens min tidligere samboer la der
Gjest gjesta Skrevet 19. juni 2006 #40 Skrevet 19. juni 2006 Hos meg slipper du å sjekke i skapene for jeg har bare hyller Der kan gud og hvermann se hva jeg har.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå