Gå til innhold

"høyere makter"....


hjertesukka

Anbefalte innlegg

Jeg har gått i en Alanons familiegruppe siste året, og har fått en god innføring i den teorien som brukes der. Dette med å overlate ting til de høyere makter, det være seg Gud, Allah eller Universet om du vil. Slik at man på denne måten skal slippe å plage seg selv med problemer som man likevel ikke har herredømme over.

Selv bruker jeg å sende ut ønsker/bønner til de høyere makter eller universet, og passer på å legge til : "slik som det er best for meg". Ofte går det slik jeg ønsker og noen ganger kommer svaret i en helt annen form enn jeg hadde sett for meg.

Noen andre som har tanker rundt dette?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

"Når du virkelig ønsker deg noe, vil hele universet arbeide for at ønsket ditt skal bli oppfylt"

Jeg tror det er viktig å ikke glemme at man selv er en del av universet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Svaret er JA om du spør meg.

Har bedt mang en gang og fått svar.

Det er nok å legge sin lit til Gud å håpe at en bli bønnhørt. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Nei, jeg tror ikke det finnes høyere makter som styrer hva som skal skje. Derimot finnes det mennesker rundt oss som tar avgjørelser hele tiden, basert på hva som er best for dem. Desverre er ikke alltid det det samme som er best for meg.

Ting jeg ikke har herredømme over, har ofte noen andre herredømme over. Så kan jeg jo forsøke å påvirke dem, hvis det er naturlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

At jeg tror på en "høyere makt" det gjør jeg,men tror også at det jeg gjør har en vel så sterk inflytelse på det som skjer videre i livet mitt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...