lillesky Skrevet 16. juni 2006 #21 Skrevet 16. juni 2006 Kunne også tenkt meg tatovering (aner ikke hva, så da venter jeg) et sted som ikke synes så godt. Jeg har sett på noen oppå foten, men jeg synes ikke de er spesielt fine. Kanskje en katt i nakken. Marihøne (betyr jo lykke).
Gjest gjest1 Skrevet 16. juni 2006 #22 Skrevet 16. juni 2006 Så på katte-bildet at å ha den i nakken ikke er så fint pga mye småhår. Så da dropper jeg det.
aline Skrevet 17. juni 2006 #23 Skrevet 17. juni 2006 skal du til en seriøs tatoveringsshappe, så kan du slite med å få tatovert inni hånda, det er regler for hvor det er ikke er lov å tatovere i norge. du finner mange som ikke følger de reglene altså, så det lar seg helt sikkert gjøre, men vær obs på at kanskje ikke alle gjør det. jeg bruker en tatovør som følger slike regler, og da er alle slike kroppsdeler som "alltid synes", som hender, ansikt etc ikke steder de tattoverer pga lover og regler i mot det.
Gjest gjest1 Skrevet 17. juni 2006 #24 Skrevet 17. juni 2006 skal du til en seriøs tatoveringsshappe, så kan du slite med å få tatovert inni hånda, det er regler for hvor det er ikke er lov å tatovere i norge. du finner mange som ikke følger de reglene altså, så det lar seg helt sikkert gjøre, men vær obs på at kanskje ikke alle gjør det. jeg bruker en tatovør som følger slike regler, og da er alle slike kroppsdeler som "alltid synes", som hender, ansikt etc ikke steder de tattoverer pga lover og regler i mot det. ← Takk for opplysningen! Det visste jeg ikke. Jeg skal til seriøse folk (noen tips, forresten?), det er helt sikkert. Men hva er grunnen til at de ikke har lov til å tatovere i hender etc.? Fordi man kan angre?
Gjest gjest1 Skrevet 17. juni 2006 #25 Skrevet 17. juni 2006 Meg og ei venninne tatoverte oss faktisk i går. Jeg på ankelen og hun nordøst for musa (beste forklaringen vi kom på) slik at den ikke syntes engang i bikini, bare når hun er naken. Syns det var et fint og diskret sted jeg Mulig min var litt mainstream, men jeg har hatt lyst på på ankelen siden jeg gikk i 7klasse
Gjest gjest1 Skrevet 17. juni 2006 #26 Skrevet 17. juni 2006 Hvor mye betalte dere for det, Towelie? Og hvor store var tegningene?
tuji Skrevet 17. juni 2006 #27 Skrevet 17. juni 2006 Jeg ville tatt på innsiden av håndleddet, på pulsen. Herlig symbolsk... Jeg vil ikke anbefale tatoveringsstudioet i Munkegata/Oslo gate. Både jeg og en venninne fikk skikkelig dårlige tatoveringer der, skakke og fæle.
Gjest gjest1 Skrevet 17. juni 2006 #28 Skrevet 17. juni 2006 Hvor mye betalte dere for det, Towelie? Og hvor store var tegningene? ← Hun tok en liten kattepote, den kostet 500 jeg hadde et slags organisk mønster som kan minne om tribal men er penere betalte 600 Min er 3X1 cm ca, hennes var kanskje 2!
Gjest gjest1 Skrevet 17. juni 2006 #29 Skrevet 17. juni 2006 Jeg ville tatt på innsiden av håndleddet, på pulsen. Herlig symbolsk... Enig! Det blir der. :-D Jeg vil ikke anbefale tatoveringsstudioet i Munkegata/Oslo gate. Både jeg og en venninne fikk skikkelig dårlige tatoveringer der, skakke og fæle. ← Huff da - takk for tipset. Hva heter det? Men Munkegata, er det i Trondheim du mener? Hun tok en liten kattepote, den kostet 500 jeg hadde et slags organisk mønster som kan minne om tribal men er penere betalte 600 Min er 3X1 cm ca, hennes var kanskje 2! ← Ok! Jeg får begynne å spare , min blir nok litt større.
tuji Skrevet 17. juni 2006 #30 Skrevet 17. juni 2006 Jeg mener i Oslo, i gamlebyen. Husker ikke om det ligger i Oslo gate eller Munkegata, men det er ved St. Hallvards plass. Ble tatovert av en danske som het Bo, som var billig - men slurvete.
Gjest gjest1 Skrevet 17. juni 2006 #31 Skrevet 17. juni 2006 OK, da blir det ikke der. Tusent takk. Har fått tips om House of Pain - noen erfaringer?
Gjest -eline- Skrevet 17. juni 2006 #32 Skrevet 17. juni 2006 Venninna mi ønsket å tatovere seg på fotbladet, men tatovøren ønsket ikke å gjøre det dersom det var første tatoveringa pga tynn hud og mye ben (ganske stor smerte). Selv vurderte jeg og å tatovere meg på fotbladet/utvide den jeg har på ankelen til å gå ned til fotbladet, men har funnet ut at jeg har for mange sko som ikke vil se særlig pene ut på og føler vel kanskje at tatoveringene mine er endel av fortiden min, dvs jeg liker de jeg har, men jeg tror ikke jeg skal ha flere.
Gjest gjest1 Skrevet 17. juni 2006 #33 Skrevet 17. juni 2006 Ja jeg skal og ta en større tatovering over min på skulderen en dag. Den er jævlig dårlig laget og jeg angrer en god del på den. Men jeg vet ikke hva som kan dekke over en katt som klatrer. Han sa dessuten jeg kunne få den mye billigere og :D
aline Skrevet 17. juni 2006 #34 Skrevet 17. juni 2006 Takk for opplysningen! Det visste jeg ikke. Jeg skal til seriøse folk (noen tips, forresten?), det er helt sikkert. Men hva er grunnen til at de ikke har lov til å tatovere i hender etc.? Fordi man kan angre? ← jeg har tatt begge mine på starlight tatto i drammen, veldig fornøyd både med tatoveringene og med seriøsiteten. De er hundre prosent seriøse og bruker kun sterile engangsprodukter både av malingsskåler, nåler og alt av utstyr de bruker. de er flinke og også flinke til å hjelpe med å finne ting som passer til det man ønsker. den siste jeg tok er forran på leggen, den er vel ca 10 cm lang/høy og 5 cm bred. husker ikke helt hva den kostet jeg.. ca 1500 kanskje? men den er med farger også, farger koster mer en kun svart. grunnen til at de ikke tatoverer på slike steder som ikke kan dekkes til, er pga at det ikke skal være mulig å ta noe og komme tilbake og angre eller klage eller hva osm helst etterpå, etter hva jeg har skjønt. det er en ting å angre på en tatovering man kan dekke til, det er en annen ting å ta en tatovering som vil vises for alle hver eneste dag uansett hva man tar på seg. skal jeg ta flere tatoveringer er jeg ihvertfall ikke i tvil om at jeg drar tilbake til drammen, både jeg og andre som har tatt der er veldig fornøyde. og de er kjempehyggelige de som jobber der.
aline Skrevet 17. juni 2006 #35 Skrevet 17. juni 2006 det ser forøvrig ut som de har slakket litt på det med å ikke tatovere på steder som ikke kan skjules også hos starlight, ser det er ihvertfall en tatovering som er rundt lillefingeren og opptil flere som er på siden og forran på halsen, ganske høyt opp. og det var flere som har tatovert på innsiden av håndleddet ser det ut som, så det skulle gå fint.
Vela Skrevet 17. juni 2006 #36 Skrevet 17. juni 2006 Jeg har tatovert meg i nakken. (To stjerner) 500,- (Det synes ikke så godt siden jeg har langt hår) Også har jeg et tegn for "Kvinne" på hoften, som blir skjult av trusa. (400,-) Der jeg tatoverte meg var det ikke lov å tatovere ansikt og inni hendene og under føttene. Lykke til=)
Maja23 Skrevet 18. juni 2006 #38 Skrevet 18. juni 2006 Jeg har tatoveringer på begge overarmene og det er IKKE å anbefale....angrer til tider bittert på det....
Twigi Skrevet 19. juni 2006 #39 Skrevet 19. juni 2006 Til trådstarter Du vil ikke ha kommentarer på at du skal tatovere deg, det har du allerede bestemt deg for. Men logikken din er ikke helt på plass, synes jeg: mulig jeg er sær nå altså, men hva i alle dager skal du med en tatovering dersom du ikke liker tatoveringer og ikke vil at den skal synes? :klø: ← Håndflata kunne faktisk vært kult. Oppå foten også! Innsiden av håndleddet var også et veldig godt forslag. Skulle innsiden av håndleddet være et sted som ikke synes? Skal du gå med langermet genser resten av livet, eller? Unnskyld at jeg bryr meg, men jeg synes bare at det er så utrolig tåpelig med tatoveringer! Joda, jeg er ikke 20 år lenger, så dere må gjerne avskive meg som gammal bitch. Men jeg ser litt for mange jenter/kjerringer på min egen alder som har tatoveringer. Gamle tatoveringer. Blå, misfargede - og så utrolig ulekkert. Hvis jeg skulle ha et jobbmøte med en representant for en forretningspartner, og dama har tatovering på innsiden av håndleddet - vel, jeg ville lurt veldig på seriøsiteten til firmaet da. Dere må gjerne si at det er blitt så vanlig med tatoveringer, at det ikke kommer til å oppleves sånn i fremtiden. Dere må gjerne tro det. Men trendforskerne sier allerede nå at det som kommer til å ha størst verdi om 10 år, det er ren hud uten tatoveringer. Så det er vel en fare for at det kommer til å bli en generasjon med kvinner om 20 år: Akkurat litt for gamle og med stygge tatoveringer, som blir forbigått av den nye generasjonen jenter (de som er babyer nå!), som er vellykkede og "rene". Ja,ja, det er bare kjerringpreik Men det er deres valg.
aline Skrevet 19. juni 2006 #40 Skrevet 19. juni 2006 nå regner jeg vel med at den generasjonen som er babyer nå, vil forbigå meg på ett tidspunkt uansett tatovering eller ikke... så DET bekymrer meg lite. jeg har selv to tatoveringer, en er gammel og burde sikkert vært farget opp, noen synes sikkert de er harry og at det SÅ mye penere med "ren hud", dem om det. har selv valgt å plassere mine to på steder hvor det ikke skal mye til å dekke dem til dersom jeg ønsker at de ikke skal synes (som tidligere i dresskleddmøter etc i forhold til jobb, man skal jo ikke akkurat vise FOR mye hud uansett i slike anledninger, så om jeg har tatovering eller "ren hud" vet ikke møtefolka noe om likevel). jeg ville forøvrig også vært forsiktig med å ta tatoveringer der hvor de lett vises bare man går sommerlig kledd, som håndledd etc, dersom man faktisk ikke synes tatoveringer er pent! synes man skal ha ett spesiellt godt forhold til tatoveringer dersom man skal ta i utgangspunktet, og SPESIELLT dersom man skal ta på steder som håndledd, hals og slike steder som vises veldig lett for alle uansett situasjon. og det bør være noe man virkelig setter seg ned og tenker GRUNDIG over, prøve å sette seg inn i situasjoner man KAN komme i hvor dette kan være ubehagelig, og se om man likevel ønsker det så mye at man DA velger å ta på ett lett synlig sted. om du ønsker å merke deg selv for din egen del og ikke for andres, OG ikke liker tatoveringer i utgangspunktet, så ville jeg valgt ett sted som lett kan skjules, for jeg tror virkelig det er lett å angre dersom man ikke gjør det. er det bare pga brennmerking av seg selv, for sin egen del, så ville jeg kanskje heller tatt på f.eks brystkassa under puppene altså, eller på siden i livet, eller rett på siden på hofta (altså ikke forran på hofta eller bak på rompa, men rett på siden) eller noe slikt hvor det er spesiellt men likevel naturlig å dekke til.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå