Gå til innhold

hvor ville du og din kjære reist


yvoesp

Anbefalte innlegg

tittelen sier vel "alt", men kan legge til at jeg ikke vet om det er helgetur eller en ukestur.

Det som spanderes er:

Reise hvor vi vil.

Alt uten "lommepenger" dekkes.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Elfrida

Singapore kanskje? Liten, rik, ryddig og skikkelig stat hvor du kan oppleve kinesisk, indisk, og malaysisk (og vestlig) kultur, ville shoppingmuligheter, luksushoteller, mye moro. Trygt og pent over alt. Litt for langt for en weekendtur da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

London, fordi det er en by man aldri går lei av. Også et pluss med kort reisetid, skal man bare være borte noen dager/en uke ser jeg ikke noe poeng i å bruke halve ferien på flyet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Hvis sjefen betaler? Et cruise med romfergen :ler: Må det være på jorden så må det bli Peru, Sør-Afrika eller New Zealand ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Elfrida

Roma er jo også en by man aldri blir lei av. Historie over alt, folkeliv, herlig mat og vin.

Ellers er det jo mye spennende østover, St. Petersburg, Moskva, Krim-halvøya f.eks. Og Jordan med Petra og gamle korsfarerborger bl.a.

Jeg har ikke vært der selv, men nevner det fordi det er steder jeg har lyst til å dra til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Island!! :Nikke:

Var der i fjor med mannen min og det var bare helt herlig!!

Masse å se; flott natur, naturfenomen, historiske museum (om det er av interesse - masse felles historie med islenderne!!)...

Skal definitivt dit igjen...

Ja, og så er det ganske dyrt å reise dit framfor Riga, til eksempel. Skal noen andre betale ta noe dyrere...;)

Lykke til med reisa, og vi får vel høre hvor dere skal? ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_Stella_*

SANTORINI !!

En herlig gresk øy. Helt ideell for par på tur! Bo i Kamari - herlig strandliv, mange taverner og disco om dere måtte ønske det! Besøk Oia og se nydelig solnedgang. Shopping i Thira og ellers mange utflukter å ta om dere ønsker det. Lei scooter, bil el ta buss - og øyen er ikke større enn at du får sett mye på en dag.

Anbefaler virkelig Santorini! Vi besøker øyen igjen i juli - og gleder oss veldig!!! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Sille

Wow, for en herlig problemstilling da! *heldige dere*

Hvis dere ikke har noe maksbeløp, så er det jo bare å gå for noe som er dyrt og lang borte... Selv ville jeg kanskje gått for New York. Men det er jo tusenvis av muligheter!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

New York!

Ja!

Ja!

Nå er jo vi i den heldige situasjon at turer til Roma o.l. kan vi spandere på oss selv om vi skulle ønske det. :sjenert:

Island høres også ut som et godt alternativ. :Nikke:

SørAfrika også, men ikke for bare en helg/uke. Og så var det dette med slanger ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åja, du ville vite hvorfor også :ler:

Vel, som sagt, Paris tror jeg alltids jeg skal karre meg til snart, men når man får en slik mulighet som du, ville det føles ekstra bra å slå litt på stortromma. Kanskje litt lang flytur for en helg, men jeg kjenner folk som synes det går helt greit. Og ... vel, trenger jeg beskrive New York?

:ler:

Island er et sted som jeg ikke helt har karret meg til å dra til selv, vi vil jo stort sett til et sted som er varmere enn her :sjenert:

Men jeg har snust på turer dit også, bading i varme kilder osv. Hadde vært moro med noe annerledes enn det vanlige (som for meg er Europa.)

Sør Afrika er et av de nydeligste stedene jeg har vært på jord, men jeg har lovet meg selv minst tre uker neste gang jeg drar dit, for det er så fantastisk mye å oppleve :Nikke:

(Men også et godt alternativ siden dere bare dekker lommepenger selv, fordi ingenting koster noe når dere først er der ;) . Og ingen tidsforskjell.)

Åh, gud for en herlig problemstilling :ler:

Endret av Klips
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Gjest_Trine_*

Tror jeg vil vite hvor han jobber hen jeg, så jeg også kan søke jobb der :klappe:

Neida, men hvis dere kan være borte noen dager, vil jeg foreslå Brasil tror jeg!

Man blir rett og slett glad av det landet! Masse energi!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

India!

Fordi det vil være en mye mer spennende opplevelse enn et kjedelig sydenland. Det vil være en reise/reisemål du aldri glemmer. I tillegg er det et sted du kanskje ikke kommer til å bestille reise til selv seinere. Det er mye lettere/billigere å bestille charter tur til syden eller quick trip til London enn å planlegge en reise til India... :)

Lykke til med valget og god tur..

Andre alternativer er Buenos Aires, Argentina, Santiago (Viña del Mar / Valparaiso), Chile.. Eller evt. Queensland, Australia... Vil dere på sol og bade ferie eller storby tur? Jeg ville i allefall reist ut av Europa hvis sjefen betaler.... :sjarmor:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjesta
New York!

Hadde jeg også valgt!

Grunn:

Reiser på storbytur (weekendtur) min. en gang i året, men det er ikke alltid slik at det er meg som bestemmer hvor turen skal gå, og det er alltid til europeiske byer. (avgjøres av pris og andre omstendigheter)

Elsker byferier og at jeg skal til New York før eller senere er helt bombesikkert. Akkurat nå er livssituasjonen min slik at de dyre feriene er forbehold noe som barna også har glede av, diverse syden- og danmarksferier er prioritert fremfor reise til New York.

Hadde sjansen til en New York tur som ikke gikk på bekostning av barna meldt seg, hadde jeg altså ikke vært sen å be. :)

Endret av Mie
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hele verden!

Jeg vil se kina, fordi kulturen der er veldig annerledes en kulturen her.

Australia, for å se kenguruer

Amerika, for å se Niagara foss, New York (shopping!), LA, Disney World

Nordkapp, fordi jeg har aldri sett den

Russland, Moskow, st. Petersburg

Hellas, for å se de gamle templer

Egypt, for å se pyramider

Siberia, jeg vil gjerne oppleve -50 eller noe sånt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...