Pasha Skrevet 22. juni 2006 #42 Skrevet 22. juni 2006 Ja. men ikke med vilje. det som har kommet med hjem (evt til bilen) har vært penner og tapetknvier. Dette er ting jeg går med på jobben nesten hver dag.. (hvis jeg husker å ha det på meg).. og det er ikke alltid jeg husker å legge det fra meg igjen når jeg går for dagen. men som regel blir det med tilbake på jobb--
Azi Skrevet 28. juni 2006 #44 Skrevet 28. juni 2006 (endret) Jepp, for over 18 000 kr i løpet av 7 mnd! *dåner* Jaja.. det går jo bare utover meg selv da. Siden det er min nettbutikk! Men men kanskje endag betaler jeg tilbake innkjøpsprisen og ikke denne store summen. Jeg ser egentlig ikke på det som stjeling heller da. Siden jeg har betalt for varene første omgang. Men jeg kjøpte nå ikke varene til eget bruk. Endret 28. juni 2006 av Azi
Viviwoom Skrevet 28. juni 2006 #45 Skrevet 28. juni 2006 Nope. Har jo en sommerjobb på gamlehjem, der jeg er omgitt av voksenbleier og katetere... Hva i alle dager skal jeg med no' sånt, da? Ikke at jeg har knabbet noe fra andre jobber jeg har hatt, heller
Malama Skrevet 28. juni 2006 #46 Skrevet 28. juni 2006 (endret) Kan tilstå jeg. Det har nok havnet en penn eller to i veska etter å ha vært på kurs/møte som kanskje ikke kom ut derfra med det første. Tror jeg har fått med alle tilbake på jobb. Men ingen garantier. Har alltid penner i veska, og kan ikke alltid garantere hvor de er kommet fra. Skriver handledister og huskelister på jobbens postitlapper også (vel, jeg har ikke med meg engen postitblokk på jobb til å skrive handleliste på da! Så det synes jeg er ganske naturlig) Stjeler nok litt papir også, en og annen privat kopi eller utskrift. Men, min store synd er nok TID. Ja, jeg stjeler tid fra min arbeidsgiver. Jeg fører opp litt kortere dager enn jeg er på jobb til tider da, nettopp pga at jeg får dårlig samvittighet f.eks da jeg satt og titta på prospekter innimellom jobbinga (og her kom det en privat utskrift også ja, veibeskrivelse/kart) Nå skal det sant sies at jeg jobba langt mer enn jeg surfa selvsagt, og dette bare var noe jeg gjorde mens jeg likevel venta på utskrifter, rapporter, søk etc da, men... (etter at jeg har begynt å dele kontor med en røyker har jeg langt mindre dårlig samvittighet. Hadde jeg surfa hver gang han var ute på røykepause hadde jeg fått surfa mye da.... (men i dag har jeg vært "slem pike" med tiden da, så ja, her føres det kortere dag en jeg i realiteten har vært her, for å dekke opp for mine små KG-besøk (ja, det ble en del av dem i dag (til mitt forsvar altså fortsatt mens jeg venta på søk etc da, pluss at jeg brukte lunsjen min på det, og mindre tid enn han brukte på røyking, men bortsett fra det med lunsjen, ja, så tar jeg det altså inn ved å oppgi at jeg gikk tidligere enn jeg gjorde, og da stjeler jeg jo ikke tid i dag, sant?) Endret 28. juni 2006 av Malama
Gjest gjest1 Skrevet 28. juni 2006 #47 Skrevet 28. juni 2006 En eller annen penn og postitblokk har jeg kanskje tatt med hjem, men ikke særlig mye der heller faktisk. Har faktisk penner, postit, blokker og konvolutter hjemme, så har ikke hatt bruk for andres kontorutstyr! Når det er sagt, så jobbet jeg lenge sammen med en bekjent, som var personlig kristen og frelsesarmesoldat!!!! og hun stjal som en ravn.... Angrer ennå på at jeg ikke turte å ta det opp med sjefen!
skrue Skrevet 28. juni 2006 #48 Skrevet 28. juni 2006 Ikke direkte. Det som skjer er at jeg har en penn ol. på bordet på jobben og plutselig ligger den på bordet hjemme fordi jeg har lagt den i en lomme i løpet av dagen. Har aldri tatt noe nytt for bare å bruke det privat utenfor jobbsammenheng.
Gjest lurven Skrevet 28. juni 2006 #49 Skrevet 28. juni 2006 ja, og husk ting man knabber på jobben går under frynsegoder
Vela Skrevet 28. juni 2006 #51 Skrevet 28. juni 2006 HAr da noen kulepenner, post-it lapper og plastlommer liggende.. Ikke noen store greier da..
Azi Skrevet 28. juni 2006 #52 Skrevet 28. juni 2006 Herregud er det bare jeg som rundstjeler meg selv her!
Gjest gjest1 Skrevet 28. juni 2006 #53 Skrevet 28. juni 2006 Herregud er det bare jeg som rundstjeler meg selv her! ← Ja, jeg synes du bør gi deg selv en advarsel for denslags oppførsel! Og skjerper du deg ikke blir det avskjed på grått papir!!
Azi Skrevet 28. juni 2006 #54 Skrevet 28. juni 2006 Ja skjerpings må virkelig til! Blir flau her gitt!
Cata Skrevet 28. juni 2006 #55 Skrevet 28. juni 2006 Svarte "nei" til tross for at det av og til har blitt med en penn hjem. Men samtidig så liker jeg ikke jobben sine penner noe særlig, så jeg kjøper oftest mine egne og tar med. Så egentlig tilfører jeg jobben penner, -sånn i nettoregnskapet. Så jeg både stjeler og anti-stjeler, og det siste skjer hyppigst.
Gjest Narnia Skrevet 28. juni 2006 #56 Skrevet 28. juni 2006 Har deltidsjobb i kiosk, knabber noen penner innimellom. Men det er bare fordi de er eventyrlig gode å skrive med, pluss at vi har hundrevis av de så et par fra eller til har lite å si. Må også innrømme at når søtsuget er på sitt verste sniker jeg litt i smågodthylla Med tanke på at jeg er omringet av godteri er det egentlig et mirakel at jeg ikke har tatt mer, men samvittigheten min tar overhånd som regel.
Gjest Gjest_Maria_* Skrevet 5. juli 2006 #57 Skrevet 5. juli 2006 Nei, gjør aldri det. Er lojal overfor arbeidsgiver.
Gjest Gjest Skrevet 7. juli 2006 #58 Skrevet 7. juli 2006 ehh, spiller det noen rolle med slikt småtteri? en penn her og der liksom.. jeg spiser smågodt på min jobb
Gjest Gjesta Skrevet 8. juli 2006 #59 Skrevet 8. juli 2006 Nei det gjør jeg ikke. Det hender jeg finner penner og post it-blokker som jeg har glemt i lommene når jeg kommer hjem, men da tar det med tilbake neste dag. Ser på det som en uting egentlig, for det er et stort problem på jobben at det aldri finnes penner uansett hvor mye som kjøpes inn.
Gjest Miloine Skrevet 12. juli 2006 #60 Skrevet 12. juli 2006 Nei, jeg knabber ikke på jobben! Jeg gjør det ikke bevisst f.eks. dersom jeg får med meg en kulepenn eller markeringspenn i veska! Man stjeler da ikke på jobben og gjør seg til kjeltring for en ringperm ol.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå