Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest splæsj
Skrevet

Har du noen gang knabbet fra jobben?

Kulepenn, post it-lapper, doruller eller kleshengere? Tilstå!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har en hundretalls konvolutter her på kontoret. Må innrømme at jeg akkurat brukte en til et privat formål.

Skrevet

Nei, ikke bevisst i hvertfall. Men hvis du leter finner du sikkert en penn eller ett eller annet hjemme hos meg, som jeg har tatt med fra jobben.

Skrevet

ja, jeg tilstår.

jeg har noen penner og ett par post-it-blokker fra gammeljobben...

Skrevet

Jeg har bilen full av postit blokker og kulepenner. De brukes i 85% av tilfellene i jobbsammenheng, men det hadde sikkert holdt med en av hver.

Skrevet

Nja - bare småtterier, men jeg tilstår allikevel.... Jeg har en brunteip og en god del penner her hjemme. Kanskje jeg skal ta de med tilbake på jobben..? ;)

Gjest gjest1
Skrevet

Jeg innrømmer at jeg har tatt både penner og post-it lapper. Dorull også. :sjenert:

OG en og annen konvolutt. Samt frankert på firmaets regning.

OG jeg vet at hvis alle gjør det, så blir det innmari dyrt for firmaet... det var jo jeg som satt med innkjøpet... uff nå skammer jeg meg. Skal aldri gjøre det mer.. hvis jeg er så heldig å få jobb igjen :tristbla:

Skrevet

Mjahh.....har nok rappa en penn her og en post-it der...men utover det er jeg som engelen sjøl *blafrer med vingene mine*

Gjest *Snart medlem*
Skrevet

Ja, jeg tilstår at jeg er en penn-, blokk-, og postit-tyv.

Men nå har jeg en jobb som ofte også blir gjort hjemme, så om det kan kalles tyveri er jo litt uklart.

Er det ok hvis jeg tar en blokk med hjem, men bare skriver jobbting på den? Men med det samme jeg skriver handlelapp så er det slemt?

Hva hvis jeg skriver handlelapp på en blokk fra jobben mens jeg er på jobb?

Skrevet

Ja, huff. Har tatt med meg penner og blyanter i vesken hvis jeg trenger det, OG minst en perm jeg fikk akkutt behov for hjemme. Kommer ikke på noe mer i farta, men har sikkert vandret hjem med både blokker og viskelær i årenes løp.

Gjest Gjest
Skrevet

Jeg tar:-) Jeg bruker til og med doen til sjefen. Men så er jeg selvstendig næringsdrivende også, så da blir kanskje grensene litt mer flytende, selv om jeg selvsagt ikke utgiftsfører ting som er ment til privat bruk. I grunn bruker jeg det meste til jobb, kjøper ikke en tipakning konvolutter og bruker fem av dem privat heller.

Ellers hendte det jeg kom hjem med en del "pelikaner" (papirkniver) og gummifingerbøl da jeg jobbet i posten. Men det var ikke med vilje, de bare ble med. Hadde ikke bruk for dem hjemme heller. Også tok jeg en halv notatblokk med logoen til et sted jeg hadde praksis, fordi det var et kult sted å ha noe fra...

Gjest splæsj
Skrevet
Dorull også.  :sjenert:

Samme her, jeg er en dorull-knabber.

Skrevet

Hvorfor knabber dere på jobben? Er det pga dårlig råd eller får dere et kick av det?

Gjest Gjest
Skrevet

doruller, blokker, penner, post-it-lapper, kaffe, et lite speil og sikkert mer.

Gjest baby-E
Skrevet

Ja, jeg tilstår.

Men det er bare et plaster om jeg har et sår eller noe da.. Ikke særlig hygeisk å gå rundt til pasienter med sår på henda.

Gjest Gjest
Skrevet
Hvorfor knabber dere på jobben? Er det pga dårlig råd eller får dere et kick av det?

Ja, jeg har tatt med kulepenn hjem, men det har vært helt ubevisst. Lett å legge kulepennen i veska i stedet for på kontopulten.

Og så har jeg brukt konvolutt til privat bruk. Det var kun av praktiske årsaker, så slapp jeg å gå innom butikken og kjøpe det etter jobb.

Skrevet

Delvis off-topic:

Hadde kristne havnet i helvete for å stjele eller løyet til noen osv, så hadde ingen kommet til himmelen iallefall :) Som kristen har man godtatt at Jesus tok med seg syndene til alle som tror på ham når han døde på korset, så alle som velger å tro på at Jesus er Guds sønn og at han døde for dem og sto opp igjen, de er uten synd. Men vi er alle sammen syndere i utgangspunktet, uten mulighet til å unnslippe helvete.

Jeg synes at den delen av avstemninga sier mest om TS fordommer og forutinntatte holdninger enn den sier om kristne.

Skrevet (endret)

I arbeidspraksis som journalist hadde jeg vel det høyeste forbruket av skriveblokker i redaksjonen. Jeg rotet dem vekk, sølte kaffe på dem etc. Jeg hadde også med meg skriveblokker og penner hjem (de hadde så vanvittig bra kulepenner :sjarmor: ), men det forsvarer jeg med at jeg gjorde mye arbeid hjemmefra også. Når man bruker arbeidsplassens utstyr til å jobbe, uansett om man befinner seg på jobb eller hjemme, har jeg ingen problemer med å forsvare det.

Men jeg tror jeg skrev en handleliste med en av kulepennene en gang.. :sjenert::ler:

Toalettpapir har jeg aldri tatt fra noe sted, det er jeg fullt i stand til å kjøpe selv. :sjarmor:

Og å stjele slikt som post-it blokker etc. til eget bruk skjønner jeg ikke vitsen med. Blir man så vanvittig dårlig betalt at man ikke har råd til å kjøpe post-its bør man finne seg en ny jobb..

Jeg leste en Dagblad-artikkel for et år eller to siden som omhandlet dette temaet, der det kom frem at nasking av tilsynelatende billige forbruksvarer fører til store tap for bedriften på sikt.

Om jeg noengang får meg fast jobb som journalist skal jeg bli flinkere til å ta vare på blokkene mine.. ;)

Endret av quirky
Gjest BagLady
Skrevet

Jeg jobbet i klesbutikk en periode, og brukte da å ta med meg kleshengere og pappesker hjem.

Hvorvidt det kan kalles knabbing kan imidlertid diskuteres, all den tid dette ville blitt kastet dersom jeg ikke hadde tatt det med hjem :)

Gjest splæsj
Skrevet (endret)
Delvis off-topic:

Hadde kristne havnet i helvete for å stjele eller løyet til noen osv, så hadde ingen kommet til himmelen iallefall :) Som kristen har man godtatt at Jesus tok med seg syndene til alle som tror på ham når han døde på korset, så alle som velger å tro på at Jesus er Guds sønn og at han døde for dem og sto opp igjen, de er uten synd. Men vi er alle sammen syndere i utgangspunktet, uten mulighet til å unnslippe helvete.

Jeg synes at den delen av avstemninga sier mest om TS fordommer og forutinntatte holdninger enn den sier om kristne.

Kan jeg minne om at tråden ligger på skråblikk. Siden du tok den biten seriøst, sier det mer om dine fordommer og forutintate holdninger enn mine.

Endret av G. Sky

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...