Gå til innhold

får ikke til å lagre på dvd


Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest

her er følgende problem:

jeg har noen bilder og div som jeg har lagret på harddisken, og så vil jeg gjerne lagre disse på en dvd

Jeg klikker på venstre museknapp og velger "send til" og velger så CD-stasjon(E)

filene kopieres så til dvd'n. Når jeg så går inn på dvd'n ser jeg beskjeden "filer som er klare til å legges på CDen

jeg klikker så på "skriv disse filene til CD-rom" men får beskjed om at det ikke står noen CD i stasjonen

?????

(jeg savner tiden med vanlige disketter)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Gjesta

Du prøver å bruke den innebygde brennefunksjonen som finnes i Windows, men den fungerer kun for cd'er, ikke for dvd'er. Skal du brenne noe på en dvd, må du innstallere et brennerprogram. Du kan laste ned et gratis brenneprogram, f.eks dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest
Du prøver å bruke den innebygde brennefunksjonen som finnes i Windows, men den fungerer kun for cd'er, ikke for dvd'er. Skal du brenne noe på en dvd, må du innstallere et brennerprogram. Du kan laste ned et gratis brenneprogram, f.eks dette.

har lastet ned

hva gjør jeg så??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjesta

Du må innstallere programmet, bare dobbelklikk på den nedlastede fila og følg instruksjonene. Så åpner du programmet, velger å lage en dvd, legger til fil(ene) som skal brennes og trykker på burn disk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Gjest

jeg merket de bildene jeg ville kopiere og trykte så på "Burn" i dialog boksen. Etter en 4-5 sekunder kom den en kort fanfaremelodi og så spratt dvd'n ut av pc'n, men det var intet på den da jeg skulle sjekke den

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjesta

Hvordan merket du bildene da? Du må trykke på det lille ikonet med bilde av en mappe med et grønt kryss som du finner i brennerprogrammet. Så velger du de bildene du vil ha med og legger dem til i lista over filer som skal brennes. Da har du en liste over alle valgte bilder og informasjon om hvor mye plass det vil ta på dvd'en. Deretter trykker du på burn disk. Jeg prøvde selv nå, og det skal fungere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest
Hvordan merket du bildene da? Du må trykke på det lille ikonet med bilde av en mappe med et grønt kryss som du finner i brennerprogrammet. Så velger du de bildene du vil ha med og legger dem til i lista over filer som skal brennes. Da har du en liste over alle valgte bilder og informasjon om hvor mye plass det vil ta på dvd'en. Deretter trykker du på burn disk. Jeg prøvde selv nå, og det skal fungere.

jeg fulgte den prosedyre du beskrev men fikk til slutt denne beskjed "there is no sufficient space on current media. Please change media or remove part of the data"

Jeg sjekke dvd-plata og den er helt blank

??????

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjesta

Hmm merkelig :klø: . Du er sikker på at du ikke har lagt til mer bilder enn det er plass til på dvd-platen? Da kommer gjerne den feilmeldingen. Og du er sikker på at du virkelig har en dvd-brenner og ikke bare en cd-brenner i pc'en din?

Kanskje noen andre brukere her har noen ideer til hva som kan være problemet? For nå er jeg tom for ideer...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...