Gå til innhold

Är Gud aktiv i vardagen?


Anbefalte innlegg

Den går jeg god for, ikke noen pinsevenn, men jeg ble kristen pågrunn av pinsevenner og ikke den norske statskirke eller katolsk.

Pinsevenner ligner mer det Jesus ba disiplene gjøre, men vi er så forskjellige mennesker med forskjellig bakgrunn at vi ikke skal kopiere hverandre, for Gud vil forme oss til den oppgaven Han vil gi oss, for vi skal gjøre det i fred og glede. Vi får forskjellige nådegaver til dette her, og påskynd deg ikke noe, vær tolmodig.

Det er nok slik at om jeg står i en pinsemenighet og kaller meg pinsevenn, så er det nok en del forskjeller på de forskjellige av oss. Mye kan være avhengigav hvilket kall hver enkelt står i. Noen kan være avhengige av mye tid i bønn hver dag, mens andre må studere Bibelen mer enn andre. Ellers har vi alle forskjellige nådegaver.

Det finnes etter min mening ikke noe manuskript eller mal for hvordan en pinsevenn er, men likheten ligger i troen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ja, likheten ligger vel i troen, men se opp for grådige ulver i sauedrakt. De kommer nær inn på Guds folk, for så å knekke deg med djevelens redskaper.

De bruker Guds Ord mot deg, så du føler deg presset til å gi penger til dem, eller legger på deg byrder de selv aldri legger på seg. Dette står i bibelen, det blir formant til å være på vakt mot sånt. Mange fyrstikker gjør en større flamme, om du får to forskjellige svar på et spørsmål, og de motstrider hverandre, gå videre i saken for å finne sannheten. Det er lurt å spør forskjellige kristne, for om de er ulver vil de holde sannheten borte fra deg for sin egen vinnings skyld. Be Gud om visdom, for er du stokk dum ifølge verden, så er det mulig for Gud å gi deg forståelse om hvem Han er.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest
Nu undrar jag om Gud är aktiv i vardagen?

Eller om Gud skapade världen, fördrev Adam och Eva ur paradiset och lämnade människan att leva själv med frestelser, arvssynd och den fria viljan?

Vad tror ni? Vad säger Bibeln? Kyrkan?

Det gamle testamentet sier flere steder at Gud konkret vil gjøre ende på jødenes problemer og velsigne dem.

Jobs bok f.eks. beskriver dette veldig direkte.

I Det nye testamentet hører vi f.eks. om Paulus som først forfulgte de kristne. Han ble en dag slått i bakken av Guds kraft, og det resulterte i at han ble en brennende kristen som forkynte og plantet menigheter langt utenfor Israels grenser.

Kirken forkynner at Gud virker og griper inn i hverdagen også i dag. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selvsagt er Gud aktiv i hverdagen! Gud = energi. Gud er alt (eller overalt som de kristne ynder å si). For meg er Gud et annet ord for en stor energi. Ikke en "Han" som er der oppe et sted! Amen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_RPM_*
Selvsagt er Gud aktiv i hverdagen! Gud = energi. Gud er alt (eller overalt som de kristne ynder å si). For meg er Gud et annet ord for en stor energi. Ikke en "Han" som er der oppe et sted! Amen!

Ok, får håpe denne Gud=energi gir deg et håp om en bedre verden enn den du lever i idag. Og om du skulle ha det vondt. At Han trøster deg.

Jeg håner ikke, det er en form å tenke hva Gud er. Men jeg tror sannheten om Gud ligger i troen på Jesus. For at verden kan komme til Gud igjen og bli frelst(reddet fra ondskapen).

*God bless*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...