Gå til innhold

Siams svangerskapsdagbok 2

Anbefalte innlegg

Skrevet

Høres ut som at du hadde en fin søndag, selvom det ikke ble noen fødsel! Jeg gleder meg masse til jeg får tatt meg en "velvære-dag" :) Det trengs, for å si det sånn... Jeg rekker ikke ned for å få klippet tåneglene mine engang... Sambo klager på at jeg klorer han, men da kan han jammen med "trå til" med saksa, syns jeg :ler:

Så heldig du er som kjenner cappo, og derfor har fått hilse på snuppene hennes! De virker så herlige. Ser for med Oliver og Storesnuppa leke :hjerter_rundt: *Idyll*

Hvordan er formen idag?

Er det stor forskjell på mens- og ul-terminen din? Gurimalla,- TO dager til termin :overrasket:

Ha en fin dag!

:klem:

Skrevet

Ikke noe problem at storesnuppa lånte farmor littegrann, cappocino! Han får så mye oppmerksomhet at det nesten blir litt for mye av det gode. Dessuten hadde han jo farfar som mer enn gjerne stiller opp. :ler:

Og mannen er ikke sååå flink hele tiden, selv om han er flink til å hjelpe til i helgene.

Burpen: menstermin var 11. februar, så det er ikke store forskjellen... Og det er herlig å se de to små leke så fint sammen. Selv om det var litt kamp om den ene boka en stund. ;)

Kipa, shy og Cr@sh: har besøk av mamma siden mannen er på møte og ikke kommer hjem før i morgen, så jeg vil ikke sitte foran pc'en. Men ingenting er på gang, selv om jeg drømmer at det begynner hver natt. Ingen tegn på at noe skal skje med det første.

Har vært på akupunktur igjen i dag, og nå var det vondere enn noen gang, så det er tydelig at det nærmer seg. Jeg får bare prøve å ikke bli altfor utålmodig.

Tenker jeg sier at det blir fødsel på søndag, jeg. Så får jeg en gullgris. :Nikke:

I dag var mamma med Oliver på biblioteket med åpen bhg, og jeg fikk ordnet en del småting (ny nøkkel til bilen, esker til å pakke ned for små klær i, hente mannens klær på renseri, hente bilder bla)

Mamma hentet svigermor, så hun var her noen timer på ettermiddagen. Jeg kjørte henne hjem før akupunkturen. Hun begynner å bli veldig bra nå, så jeg tror faktisk jeg kan regne med å få litt hjelp av henne fremover. Om ikke mange dagene kan hun kjøre bil litt lengre strekninger. Så det er jo fint.

I går fikk jeg endelig redd opp sengen til lillejenta, så nå tror jeg faktisk at alt skal være klart. Eller forresten, må henge opp Leandervugga, så er alt ferdig.

I morgen er det Valentins og mannen og jeg skal ut og spise. Det blir hyggelig! Så jeg har ikke tid til å føde i morgen, heller.

Og på torsdag skal vi i åpen bhg, og på fredag skal vi til en trillevenninne i nabolaget. Så jeg holder på søndag! :Nikke: Søndag er en fin fødedag. :Nikke:

40+0

2 dager til termin.

5 dager til søndag. ;)

Skrevet

Hei :)

Må jo inn å følge med deg..jeg var sikker på at du skulle hatt født til nå, du hadde jo så mange tegn og andremann kommer jo ofte litt før..

Nå er det uansett ikke langt unna, men hvis du er hjemme på fredag må dere se på Deal eller No Deal på Tv2 kl 20. svogeren min er deltaker..veldig morsomt..jeg var med på opptak..var på audition jeg også, men nei.. de ville ikke ha meg..

Jeg har lagt m influensa i 2 uker sammens med begge jentene, og det har vært så tøft. Jeg har lagt m 39 i feber og de har lagt oppe på meg og kranglet og grint. Mannen måtte bli hjemme fra jobben hele forrige uke for å hjelpe meg, ingen i familien som har kommet til unnsetning, så jeg vil bare si til deg at du er så utrolig heldig som får hjelp og at de faktisk har et ønske om være sammens med Oliver og også faktisk hjelpe deg. Hvis dette fortsetter, og det gjør det jo, kommer det til å gå så fint å være hjemme m 2 barn.

I dag har vi kommet oss litt så jeg har gjort rent gulvene, deilig å kunne gå her igjen uten at det knaser under bena.

Lykke til med fødselen som er rett rundt hjørnet, håper det går raskere og bedre nå. Min erfaring og mange andre sin er at fødsel nummer to er mye enklere..så dette går så fint skal du se..

Masse klemmer fra H.

Skrevet

Hei igjen.. :) Måtte jo innom å sjekke om du fortsatt er gravid, da vet du :)

Spennede dette her - selvom jeg bare har "skumlest" det siste halvåret - har jeg jo fått et godt innblikk i din hverdag :). Koselig..

Lykke til videre - jeg følger med :):):)

Gjest marthepia
Skrevet

:vinke:

Måtte innom en tur å se om noe har skjedd. Termin i morgen.. Da kommer nok tuppa snart skal du se. Kanskje hun kommer på termindagen? Varte den lenge fødselen med Oliver? Synes å huske at det var en lang fødsel?

Lykke til iallfall om noe skjer i de nærmeste timene eller dagene :klem:

Skrevet

Heisann!

Titter innom på termindatoen og ser hva som skjer!

Sikkert rett rundt hjørnet nå, tenker jeg! Ha det fint så lenge :klem:

Skrevet

:hoppe: Termin :hoppe:

Håper jenta snart bestemmer seg for å hilse på verden! Dette begynner å bli spennende :rosasmil:

Skrevet

Uff, det hørtes ut som om du har hatt en stri tørn, Mamma til 3! Godt at dere er på bedringens vei nå. :klem:

Myrthel, marthepia x 2, La Traviata og Burpen: Tusen takk. Det var en veldig lang fødsel forrige gang, marthepia, så jeg satser på en kortere versjon denne gang.

I kveld har jeg hatt masse kynnere som har kommet og gått fra rundt klokka 16-17, men det gjør ikke vondt, så det er sikkert ikke noe alvorlig på gang. Men dette er det nærmeste jeg har kommet, så det jeg er veldig spent nå.

Tror uansett ikke hun rekker å komme ut på termindatoen, jeg er redd det tar litt lenger tid enn det, gitt. Jeg satser fremdeles på en gullgris...

Jeg har i alle fall forhørt meg litt om hvordan det står til med barnepassmulighetene de nærmeste dagene, og det ordner seg sikkert. Det er godt det er flere å spille på, så de kan bytte litt på. De har jo tross alt jobber og egne liv å passe på, så det er ikke bare å komme styrtende til heller.

I går var mannen og jeg ute og spiste og feiret Valentins. Veldig koselig, og det blir nok en stund til neste gang vi kan gå ut en kveld. Pappa og B. var barnevakter og pappa var også med på babysvømmingen sammen med mannen. Han syntes det var stor stas å være med. Og det var veldig greit for meg å sitte på kanten og se på.

I dag har vi vært på åpen bhg, og det var så fullt der i dag, og så mange nye, så det var ganske slitsomt. Oliver ble helt satt ut, og holdt seg mye i nærheten av meg. Men det ble noen løperunder rundt bilijardbordet allikvel. :ler:

Oliver har nå begynt å si ordene på ting når han ser dem i stedet for dæh, og det er særlig ball og gakk-gakk det går i. Eller baow som han kaller ball... :ler:

Det kommer stadig nye ord, og jeg blir nesten hver dag overrasket over hva han kan. Flinke lille gutten min. :hjerter:

Termin!!

3 dager til søndag...

Skrevet

Vi har enda ikke bestemt oss for navn til lillejenta!! Jeg kom plutselig her for et par dager siden på et navn jeg bare synes er sååå fint, og det er umulig å få noe fornuftig ut av mannen. Han vil at Oliver skal bestemme... :roll: Så nå driver jeg og diskuterer med en ettåring og en tullete mann... :ler:

Vi blir nok enige om ikke så lenge, håper jeg. Det blir nok til at jeg får bestemme.

Det blir spennende å se om kynnerne tar seg opp i løpet av kvelden/natta. Det hadde vært greit å få dette overstått nå.

Skrevet

:klem: Skjønner du vil ha det overstått!

- er navnet hemlig? :sjenert:

Skrevet

:vinke:

Innom for å oppdatere meg på formen.. har ikke vært så aktiv på nett om dagen. Storesnuppa har plutslelig blitt helt hyper!

Så nå går det i åpne bhg, hoppe loppe land og mange turer ute så hun blir god og sliten! :ler:

Hun kommer nok imorgen :sjarmor:

17 er en fiiiin dato å bli født på! Lykketallet mitt ;)

Sånn da må jeg løpe igjen, storesnuppa kaster puslespill ned trappen.. :overrasket:

Annonse
Skrevet

Kipa: navnet er vel ikke direkte hemmelig, men jeg vil gjerne at vi skal bestemme oss før vi går ut og sier det. Vil ikke ha noen påvirkning, om du skjønner...

cappocino: det hadde vært fint om du hadde rett... Er lei nå.

Cr@sh: hyggelig med besøk, men her er det stille...

Ingenting skjedde i natt heller, og i dag har det vært ganske stille på kynnerfronten. Hadde noen tidligere i kveld, men ikke sånn som i går.

Så da går det nok enda noen dager... :sur:

Jeg er veldig klar for at noe skjer i helgen, jeg har ikke lyst til å gå og vente så veldig mye lenger nå.

Jeg gruer meg ikke lenger for fødselen, men er klar for å bli ferdig.

40+3

2 dager til gullgris-året begynner... ;)

Skrevet

Var sikker på at snuppa var kommet jeg nå.

Lykke til med kommende fødsel, Siam. Kanskje blir det gullgris på deg.

God helg!

:klem:

Skrevet

:) Titter innom igjen i kveld igjen, jeg..... :) Det er jo så spennende nå da :)

HA EN KOSELIG HELG - så krysser jeg fingrene for at noe skjer snart :)

Skrevet

44 minutter til snuppa kan komme nå.... har tippet 17 så da får hun komme 17 :sjarmor:

Ha en god natt!

Håper det skjer noe snart og du har lillejenta i armene dine!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...