Gå til innhold

det kom en mark ut av skjeden min

Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

• 2 år senere...

Fortsetter under...

å herregud kor ækkelt!!! E d noen som e uhyienisk eller...? :lur:

fatt no d kor jævli, om detta e sant så sir æ bare stakkars dæ å skaff dæ psykolog før du blir å være ødelakt før resten av livet. :overrasket::tristbla::overrasket:

nu blei Æ shåkka :hakeslepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Stjernedryss

Huff, dette var grusom lesing. Ble skikkelig bekymret for at jeg har mark jeg. Kan de virkelig bli flere meter lange og leve inni der uten at man merker det? Finnes det noen måte man kan sjekke om man har det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff, dette var grusom lesing. Ble skikkelig bekymret for at jeg har mark jeg. Kan de virkelig bli flere meter lange og leve inni der uten at man merker det? Finnes det noen måte man kan sjekke om man har det?

JA!!!

Du kan sjekke selv eller få en gygnokolog til å gjøre det!

ALLE kan få mark på den måten - visste du ikke det? Viktig å sjekke dette ofte faktisk!

:gjeiper:

Endret av Silmarill
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Stjernedryss
JA!!!

Du kan sjekke selv eller få en gygnokolog til å gjøre det!

ALLE kan få mark på den måten - visste du ikke det? Viktig å sjekke dette ofte faktisk!

Jeg viste at man kunne få mark, men ikke at de kunne blir flere meter lange :hakeslepp: Har alltid trodd at det er masse småmark og at man kunne se de i avføringen. Hvordan sjekker man det selv? Ingen som har sagt til meg at det er viktig å sjekke ofte, eller sjekke i det hele tatt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mark kan man ha. I tarmene. Noen bendelormer kan være metervis lang. De kan vandre rundt og sette seg i hjernen. I verste fall. De vanligste er dog småmark (barnemark) som kommer ut i endetarmen på kveldstid og KLØR.

I skjeden er det da altså svært dårlige levekår for denslags kryp. Da de ikke stikker og suger blod, men lever av sirkulasjonen din! Altså det du spiser som går igjennom systemet ditt! Dessuten vil det faktum at slimhinnene i livmoren løsner og kommer ut som mens hver mnd gjøre at alle ulumskheter kommer ut og!

Så om det kom et kryp ut noe sted, så var det fra rumpa. Men sant å si, hadde noe slikt kommet krypende ut, så hadde jeg neppe vært rasjonell nok til å virkelig sjekke fra hvilket hull... hehehehehe....*IIIIIIIKKKK*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Til alle dere som skriver at dette bare er fanteri, dere vet ikke helt hva dere snakker om.............. jeg hadde spolorm en gang, 3 stykker i alt + en hel del egg, fikk en oppi skjeden om natten, pga jeg tidligere hadde diare og ble veldig løs i magen. den hadde i løpet av natten falt ut, og kravlet i trusa da jeg gikk på do om morningen, kjente noe kribling, og der hang den. dro den gråtende ut og jeg fikk helt panikk, ropte og skreik på mannen min som kom løpende og kjørte meg på legevakta. dro ut ormen, men mannen hadde peil og stappa den i ett glass og tok den med. Fikk ormemiddel, antibiotika. etter en stund kom de 2 andre døde ut, og siden det har jeg ikke hatt det. har fått skikkelig angst for underlivet mitt, og rompa mi nå. hver gang det kribler og kiler ekkelt der nede blir jeg helt febrilsk og må roes ned av mannen min. legenes forklaring på at den hadde gått opp i skjeden var at den hadde blitt dyttet ut av tarmen, la seg i mellomkjøttet og krøp oppi nærmeste åpning. den var ca 10-12 cm lang, veldig motbydelig. så det går fint at. nå kjøper jeg vermox og ormekurer meg selv 1 gang i måneden, klarer ikke tanken på ikke å gjøre det. sjekk dere ofte folkens, kjøp en ormekur, og gå til legen, alle kan få dette og det er helt utrolig traumatisk!

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest WildRider

Det tror jeg ikke, den skal jo drepe ormen og eggene og slikt. Er det ikke noe der, så gjør den vel ikke skade heller. Kjøpes reseptfritt på apotek, så tror ikke den er skadelig. Egentlig gir jeg en faen, etter å ha lest denne tråden skal jeg ha den, uansett...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Usj! Kjenner det kribler i musa av å lese dette, men vet jo at det bare er lesingen :fnise:

Men husker mamma alltid sa til meg når jeg var liten at jeg måtte ikke spise snø for da kunne jeg få mark. Det skal jeg søren meg huske på å videreføre etter denne lesingen! :skravle:

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet om mange voksne som har fått mark når barna er små.

Små barn i sandkasser, så til foreldre som kysser på barnet som har spist sand. Vips....så er det en hel familie med orm.

Håper jeg slipper unna. Hvis ikke kommer jeg jo til å krepere. Jeg takler ikke sånt og må nok til psykolog etterpå om jeg skulle være så uheldig å få det

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
uææææ, apoteket var tom for ormemiddel, enten er hele bygda mi på kg, ellers er det bare makketid nå. grøss...

:hoho: syns jeg ser at alle har vært her inne å lest

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest WildRider

Søsteren min er barnevakt for en 4 år gammel jente nå, passer henne som dagmamma, viste henne innlegget der det stod at barnefamilier er utsatt for småmark pga barna spiser sand og slikt. Hun løp sporenstraks ned på apoteket, og i følge henne stod det kø forran ormemiddel hyllen, og 4 esker forsvant mens hun stod der. Må være mange som har tatt til seg skrekk scenarioet her :ler:

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...