Gå til innhold

det kom en mark ut av skjeden min

Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

Gjest Neffi
For å være litt pirkete:

Innvollsorm som bendelorm lever ikke i magesekken, men i tarmene! Syra i magesekken hadde tatt knekken på dem fort som f - heldigvis! Hakket kvalmere å kaste opp levende mark om man var kvalm da (de hadde jo kommet opp med oppkastet om de levde i magesekken), enn å bæsje dem ut! Vet dyr kan kaste opp rundorm, men det er jo en helt annen type orm da.

I tarmene får de i seg næring fra tarminnholdet vårt, men man skal ha en rimelig STOR mengde i tarmene for at det skal være slankende, tror jeg!  :ler:

Tror ikke det er SÅ sjelden at man kan få mark over i skjeden om man har det i tarmene. Hva hvis et egg kommer seg ut til inngangen i forbindelse med analsex eller avføring - så kanskje man klør seg, og egget kommer inn i skjeden og klekkes der?

Ekkelt uansett!!!  :overrasket:

Joda, det har vært brukt som "slankemiddel"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Gjest

Hvor vanlig er det egentlig å bli smittet? Hvis man først har fått i seg egg og innkapslede larver, kan man aldri bli skikkelig kvitt dem?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest
Hvor vanlig er det egentlig å bli smittet? Hvis man først har fått i seg egg og innkapslede larver, kan man aldri bli skikkelig kvitt dem?

Jo dersom du får ormekur hos legen og tar den etter forskriftene skal det gå bra. Det er imidlertid svært lett å smitte seg selv på nytt ved at man f.eks. ikke er nøye nok med håndhygienen etter dobesøk, biter negler(kan være egg under neglene) osv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest
Joda, det har vært brukt som "slankemiddel"

Har ikke nekta for det jeg, Neffi! ;) Jeg skriver bare at jeg forestiller meg at den mengden mark man må ha for å gå noe særlig ned i vekt av det (hvor mye kalorier/fordøyd mat trenger hver mark tro? Ikke mye tror jeg...)må være ganske stor!

Æsj, så det liksom helt for meg nå... :forvirret:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Ninakanin
det stemmer. derfor er det veldig viktig å være nøye med håndhygienen når man har noe sånt. man kan lett ha egg under neglene, bite negler, også har man smittet seg selv igjen.

ja, eller ha et egg under neglen og stikke finger'n opp et sted.... :hår:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjesta
Har ikke nekta for det jeg, Neffi!  ;)  Jeg skriver bare at jeg forestiller meg at den mengden mark man må ha for å gå noe særlig ned i vekt av det  (hvor mye kalorier/fordøyd mat trenger hver mark tro? Ikke mye tror jeg...)må være ganske stor!

Æsj, så det liksom helt for meg nå...  :forvirret:

Nå er jo vekttap et tegn på mark/ orm da...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest
Nå er jo vekttap et tegn på mark/ orm da...

Ikke nødvendigvis!

Googla litt for å være helt sikker, men det er ikke ofte at mark gir noe merkbart vekttap! Mengden spiller nok en rolle her. ;) Jo fler mark jo mer spiser de. Det er jo logisk det vel?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjesta
Ikke nødvendigvis!

Googla litt for å være helt sikker, men det er ikke ofte at mark gir noe merkbart vekttap! Mengden spiller nok en rolle her.  ;) Jo fler mark jo mer spiser de. Det er jo logisk det vel?

nei, ikke nødvendigvis, men det KAN være det. Tror vi er enige egentlig......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjest1
Usj! Ble du syk av det, eller visste du ikke noe før faenskapet kom?

Viste det ikke. Men jeg lurte på hvorfor jeg var sulten hele tida, åt hele tida og ikke la på meg. Bendelormer er dyre i drift ;)

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

*grøsse*

Dette var ekkelt. Dette er ikke noe man ønsker noen å oppleve. Og til de som var overraska over at den kom ut fra musa og ikke rompa, er det noe bedre om man hadde dratt den ut av rompa? Tror jeg hadde blitt like paff uansett jeg. Lykke til til TS!

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Ninakanin
*grøsse*

Dette var ekkelt. Dette er ikke noe man ønsker noen å oppleve. Og til de som var overraska over at den kom ut fra musa og ikke rompa, er det noe bedre om man hadde dratt den ut av rompa? Tror jeg hadde blitt like paff uansett jeg. Lykke til til TS!

:klem:

ja ikke sant, den klatret sikkert inn på natten... skulle ut, men ville inn igjen, og gikk feil!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg forstår meg ikke på dere som morer dere med denne tråden.

Empati er en fin bil. :)

Sympati var nok bilen du tenkte på.

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Gjest Gjest

Trådstarteren hadde nok ikke bendelorm. Det er noe helt annet. Den kan for det første bli opptil 20 meter lang (ja, seriøst), man blir slapp og svimmel pga den spiser all energien fra maten, man finner ledd fra ormen i avføringen og man får det fra for lite stekt kjøtt. "Fattige barn i Afrika" er hardest rammet, og i hele Norge er det kanskje 10 stykker som har det om året.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trådstarteren hadde nok ikke bendelorm. Det er noe helt annet. Den kan for det første bli opptil 20 meter lang (ja, seriøst), man blir slapp og svimmel pga den spiser all energien fra maten, man finner ledd fra ormen i avføringen og man får det fra for lite stekt kjøtt. "Fattige barn i Afrika" er hardest rammet, og i hele Norge er det kanskje 10 stykker som har det om året.

20 METER?? :overrasket:

Fyfaen jeg klør over hele meg.. og jeg føler det er noe inni meg og jeg vet hva for noe ekkelt jeg kommer til å ha marrerit om! Fy fader.. så ekkelt. Stakkas deg TS! :klem:

Fyfader.. ekkelt... tror jeg reiser meg opp og rister vilt på hele meg! ÆÆSJ! Dette trodde jeg ikke engang at det gikk an... stakkas deg TS, virkelig! :tristbla:

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...