Gjest 68tter Skrevet 6. juni 2006 #1 Skrevet 6. juni 2006 Som en voksen mann har jeg og menn på samme alder diskutert dette emnet opp og i mente. Vi er kommet fram til at dette er og blir en motesak. I sin tid var selve symbolet på en seksuelt moden jente det vi kalte for en velutviklet "dott". Jo mer kraftig hårvekst , jo bedre var det. Det var og fremdeles er et vesentlig symbol på kvinnelighet. Jeg har inntrykk av at alle jenter tror at det puppene som er det viktigste. Det viktigste for de fleste menn er det som ligger under beltestredet enten man liker det eller ikke. De aller fleste menn, og da snakker jeg ikke om hormonsprengte ungutter, ser på et barbert underliv som noe som minner om pedofili. Det har ikke noe med en voksen velutviklet kvinne å gjøre. Jeg leser med interesse at flere jenter begrunner dette med velvære. De fleste menn synes ikke noe om dette. Jeg håper inderlig at det er noen voksne damer ( over tenåringsstadiet ) som kan gi sin ærlige mening om dette, og om hvordan de ser på sine kjønnshår. Det er jo en grunn at man er skapt med denne hårveksten. På forhånd takk for at noen tør å si sin ærlige mening!
Gjest splæsj Skrevet 6. juni 2006 #2 Skrevet 6. juni 2006 Jaja... Da er det vel tilbake til 70-tallet, da. Hvor det var in med busk - jo større jo bedre og strippere faktisk hadde parykk der nede!
punktom Skrevet 6. juni 2006 #3 Skrevet 6. juni 2006 http://forum.kvinneguiden.no/index.php?showtopic=192590 http://forum.kvinneguiden.no/index.php?showtopic=170306 http://forum.kvinneguiden.no/index.php?showtopic=151187 http://forum.kvinneguiden.no/index.php?showtopic=148533 http://forum.kvinneguiden.no/index.php?showtopic=135828 http://forum.kvinneguiden.no/index.php?showtopic=129510 http://forum.kvinneguiden.no/index.php?showtopic=135867 http://forum.kvinneguiden.no/index.php?showtopic=105344 http://forum.kvinneguiden.no/index.php?showtopic=128091 http://forum.kvinneguiden.no/index.php?showtopic=119761 http://forum.kvinneguiden.no/index.php?showtopic=112028 http://forum.kvinneguiden.no/index.php?showtopic=97994 Kjedet meg litt.
Gjest AnotherMan Skrevet 6. juni 2006 #5 Skrevet 6. juni 2006 Trådstarter har faktisk noen gode poenger, og en fin vinkling til temaet. Voksne menn, uansett alder, vil ikke ha disse ribbede underlivene som jenter for tida går rundt med, fordi de tror det må være slik. Jeg tror at pendelen vil slå tilbake, slik de aller fleste motefenomen gjør. En paralell kan vi trekke til tatoveringsmoten. Den startet forsiktig i begynnelsen på 90-tallet, for deretter å aksellerere, og moten hadde en topp rundt 1999-2002. Nå ser vi en bemerkelsesverdig reduksjon i antall tatoveringer, og nå har vi havnet der at mange går og forsøker å få de fjernet. Det har, slik som mange moter etter noen år, blitt litt "harry" med tatoveringer. Moten med helt glattbarbert vil gå samme vei, om 7-10 år vil jentene la håret der nede vokse seg til mer igjen, selv om de, etter min mening bør holde kjønnshåret utenfor bikinien, litt i sjakk på badestranda.
Gjest Gjest Skrevet 6. juni 2006 #6 Skrevet 6. juni 2006 Du har nok mye rett, men jeg vil gjerne se statistikk på dette utsagnet: De aller fleste menn, og da snakker jeg ikke om hormonsprengte ungutter, ser på et barbert underliv som noe som minner om pedofili.
Gjest fire Skrevet 6. juni 2006 #7 Skrevet 6. juni 2006 Sorry, men tror dere er litt gamle. Det som er trend nå er jo å bleke rumpehullet og å operere vekk kjønnsleppene. Noen reduserer de bare til minimalt, men noen fjerner i tillegg tissetassen. Trenden hos gutta er glattbarbert underliv. Var det ikke en undersøkesle nylig at ca 60% av gutter i alder 18 - 35 var det? Håper for all del den trenden vil gå tilbake. Men trenden med å barbere glatt hos jenter tror jeg ikke er så lett å snu. Ser det er mye uvitenhet ute å går (man tror det er mest hygienisk å være glattbarbert og at man tror det fører til mer friksjon og lettere orgasme), men det hjelper ikke å opplyse heller. Folk gjør det fordi de vil og vil derfor finne argumentasjoner for å gjøre dette. Det at man føler det så viktig å finne argumenter når man påpeker ulempe med glattbarbering, er at de ikke vil innrømme eller har lyst til å innse at man er påvirket av en trend. Alle har jo så lyst til å være helt selvstendige. Å innrømme man følger trender fører til at man føler seg som en sau. Men at vi faktisk blir påvirket av media og andre mennesker er jo helt unektelig. Jeg f.eks. tør ikke å vise meg offentlig i singlet og shorts uten å ha barbert legger og armhuler, selv om jeg personlig ikke synes det er stygt med hårete legger eller armhuler. Å trimme bikinikant synes jeg alltid har vært pent. Da jeg var tenåring, var det nemlig slik at man så hvem som hadde naturlig hårfarge på badestranda. Og sikkert en blanding av at jeg var beskjeden over utvikling min og at jeg ikke synes det var pent, så ble jeg vant med å trimme trusekant. Så det er det eneste jeg gjør. Barberer hverken ben eller armhuler om jeg bare er sammen med sambo, så det blir bare når jeg skal "ut". Barbere musa gjør jeg ikke, men skal innrømme jeg har gjort det to-tre ganger av ren nysgjerrighet. Personlig så synes jeg det ikke er pent, og det var i alle fall et rent helvete å oppleve det.
Gjest Gjest Skrevet 6. juni 2006 #8 Skrevet 6. juni 2006 Jeg er voksen og kvinne. Har barbert meg helt en gang, syns det var helt pyton. Følte jeg så ut som en liten jente, og følte meg ikke sexy i det hele tatt. Kjønnet er rett og slett ikke fint heller, uten litt dott synes jeg. Det har heller ingenting med velvære å gjøre. Det er et mareritt å få bort og holde vedlike, og det stikker og klør som bare f... når det begynner å vokse ut. Og det kan det heller ikke gjøre, for det er ingenting som er mer usexy enn pigger... Men en kjempesvær dott fremme og "rundt hele veien" synes jeg heller ikke er sexy. Jeg beholder derfor en passelig dott fremme, og er barbert under. Her kan det også gå en stund mellom barberingene, så helt glattbarbert er det sjelden, men heller ingen skog. Hva synes gutta om dette? Og jenter også for den saks skyld?
Gjest Gjest Skrevet 6. juni 2006 #9 Skrevet 6. juni 2006 Å trimme bikinikant synes jeg alltid har vært pent. Da jeg var tenåring, var det nemlig slik at man så hvem som hadde naturlig hårfarge på badestranda. ← Hva mener du med det? At blonde jenter er blonde "der nede"? For det stemmer jo alldeles ikke....
Gjest MannC Skrevet 7. juni 2006 #10 Skrevet 7. juni 2006 At det å hylle helbarberte kvinner/jenter har elementer av pedofili, er bare tull. Jeg er motstander av helt barbert pga at det rett og slett er stygt. Er enig med trådstarter at en velstelt trekant er sexy, og pent.
Sniken Skrevet 7. juni 2006 #11 Skrevet 7. juni 2006 (endret) De aller fleste menn, og da snakker jeg ikke om hormonsprengte ungutter, ser på et barbert underliv som noe som minner om pedofili. Voksne menn, uansett alder, vil ikke ha disse ribbede underlivene som jenter for tida går rundt med, fordi de tror det må være slik. Slike utsagn må jeg bare flire av Jeg er riktig nok ikke så voksen som trådstarter...... jeg er bare en 71 modell, altså kun 35 år ung og da sikkert ikke en av de voksne mennene, greit nok.... men syns vel neppe jeg kan gå under karakteristikken hormonsprengte ungutter heller men altså, jeg er mann og jeg syns det det er helt greit med barberte kvinnekjønn jeg..... det er ikke noe must, jeg nekter altså ikke å date eller ligge med en jente som har kjønnshår..... men jo jeg liker at det er glattbarbert der nede. Og til de som sier det minner om pedofili, ja så har jeg bare en ting å si, jeg syns synd på dere. Dersom den eneste forskjellen dere kan se på et lite barn og en voksen kvinnes kropp er kjønnet og hårveksten på denne, ja da bør dere ta en tur til optikeren ved første anledning. Endret 7. juni 2006 av Sniken
Scorpina Skrevet 7. juni 2006 #12 Skrevet 7. juni 2006 Hva som er trend og hva som er ikke trend mht hår/dusk/bush/parykk både her og der på kroppen er meg revnende likegyldig. Jeg har hår på høna, barbert under armene og barberte legger -that's it! Og min mann eeelsker det. Men mest elsker han meg for at vi har det dritbra i senga (med og/eller UTEN hår hist og pist)
Gjest 67er Skrevet 7. juni 2006 #13 Skrevet 7. juni 2006 Som en voksen mann har jeg og menn på samme alder diskutert dette emnet opp og i mente. Vi er kommet fram til at dette er og blir en motesak. I sin tid var selve symbolet på en seksuelt moden jente det vi kalte for en velutviklet "dott". Jo mer kraftig hårvekst , jo bedre var det. Det var og fremdeles er et vesentlig symbol på kvinnelighet. Jeg har inntrykk av at alle jenter tror at det puppene som er det viktigste. Det viktigste for de fleste menn er det som ligger under beltestredet enten man liker det eller ikke. De aller fleste menn, og da snakker jeg ikke om hormonsprengte ungutter, ser på et barbert underliv som noe som minner om pedofili. Det har ikke noe med en voksen velutviklet kvinne å gjøre. Jeg leser med interesse at flere jenter begrunner dette med velvære. De fleste menn synes ikke noe om dette. Jeg håper inderlig at det er noen voksne damer ( over tenåringsstadiet ) som kan gi sin ærlige mening om dette, og om hvordan de ser på sine kjønnshår. Det er jo en grunn at man er skapt med denne hårveksten. På forhånd takk for at noen tør å si sin ærlige mening! ← Prat for deg selv og vennene dine!
Gjest MannC Skrevet 7. juni 2006 #14 Skrevet 7. juni 2006 Jeg har hår på høna, barbert under armene og barberte legger -that's it! Og min mann eeelsker det. ← Jeg og! Tror du med det har funnet den "standarden" som flest menn liker.
Gjest Gjest Skrevet 7. juni 2006 #15 Skrevet 7. juni 2006 Visuelt sett er ikke helt glattbarbert noe særlig pent.
Gjest Gjest Skrevet 7. juni 2006 #16 Skrevet 7. juni 2006 Mann her. Jeg er 1000% enig med hovedinnlegger. Noe så turnoff som glattbarbert, går knapt an å få. En frodig, helst mørk, trekant der man kan smimte sprekken er utrolig deilig å se på. Så kona får pent bruke høvelen på andre steder, ja!
punktom Skrevet 7. juni 2006 #17 Skrevet 7. juni 2006 Mann her. Jeg er 1000% enig med hovedinnlegger. Noe så turnoff som glattbarbert, går knapt an å få. En frodig, helst mørk, trekant der man kan smimte sprekken er utrolig deilig å se på. Så kona får pent bruke høvelen på andre steder, ja! ← Ja, som mann er det jo du som bestemmer hvor kona barberer seg!
Festus Skrevet 7. juni 2006 #18 Skrevet 7. juni 2006 (endret) Jeg har barbert/ fjernet alt hår på undersiden, men må ha litt hår foran. Nå fjerner jeg ikke hår hver uke (eller måned for den saks skyld.. ) så det er ikke alltid helt glatt på undersiden heller. Jeg føler meg mye bedre når alt håret på undersiden er vekk, jeg føler meg urenslig når jeg er hårete der, for det lukter mye fortere svette... Jeg foretrekker at mennene er friserte også, både nedentil og under armene (rett og slett udelikat med masse svetteluktende hår under armene.. går an å klippe litt... ) Gutta liker sikkert ikke hår i munnen, og det gjør ikke jeg heller!! Endret 7. juni 2006 av Festus
Gjest 2324 Skrevet 7. juni 2006 #19 Skrevet 7. juni 2006 Ja folk kan tro hva de vil, men jeg føler meg faktisk mye bedre hvis jeg er barbert.
Cuba Skrevet 7. juni 2006 #20 Skrevet 7. juni 2006 Jeg har barbert/ fjernet alt hår på undersiden, men må ha litt hår foran. Nå fjerner jeg ikke hår hver uke (eller måned for den saks skyld.. ) så det er ikke alltid helt glatt på undersiden heller. Jeg føler meg mye bedre når alt håret på undersiden er vekk, jeg føler meg urenslig når jeg er hårete der, for det lukter mye fortere svette... Jeg foretrekker at mennene er friserte også, både nedentil og under armene (rett og slett udelikat med masse svetteluktende hår under armene.. går an å klippe litt... ) Gutta liker sikkert ikke hår i munnen, og det gjør ikke jeg heller!! ← Svette?? Har aldri merket at det lukter svette av gutter med hår verken der nede eller under armene!! Hørt om deodorant eller? Man blir ikke fortere svett med hår da! Personlig barberer jeg leggene, under armene og underlivet. Som oftest er jeg glattbarbert, men syns det er penere med med littergrann der! Ikke mye da. Så syns jeg faktisk det er deiligere å ha sex når det ikke er masse skog der nede! Og det er ikke noe jeg TROR eller innbiller meg, jeg VET!
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå