Gå til innhold

Bittelilleboka

BitteLille

Anbefalte innlegg

Jah, da var dagen her. Fra i dag vil man helt sikkert få termin i januar, og dermed er vi igang med jakten på 2009-baby! :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hurra! :hoppe:

ha en flott første PP-dag, BitteLille!

Tuuusen takk! :klem:

Jeg må jo bate lure guben tilkøys i dag, sånn for å markere, selv om el er nok over for i april... :lur:

Og så har jeg kjøpt enda mer frø... Jeg er frøoman. Frøene i år består av:

Rosa ringbloms

Erteblom

3 forskjellige solsikker

Sussanne med det sorte øye

Hengelobelia

Rød og blå lin

Sort blomkarse

Rosa blomkarse

Middagsblomst

Kjempegresskar

Hagepoppelrose

+ 13 georginer og godt over 20 gladioler som må i jorden etterhvert...

Tulipanene, påskeliljer, blåklokker, pinseliljer og krokus begynner nå å komme etter høstplantingen. :filer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest *Frida*

Gratulerer som prøvar! Eg tenkte som deg at termin må bli i 2009, men eg har tjuvstarta... Held pusten for at eg ikkje har blitt gravid ennå :sjenert:

Så flink du er med blomsterfrø! Sånt kan ikkje eg. Plantene mine berre dør...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh frø er gøy! :hoppe:

Her har vi begynt på grønnsaksfrøene :) Deilig å høste inn sine egne tomater, agurker, mais osv. Bare nedtur til høsten/vinteren igjen å spise kjøpegrønnsaker - de smaker jo ingenting plutselig! :ler:

Masse fine blomster du kommer til å få! :hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer som prøvar! Eg tenkte som deg at termin må bli i 2009, men eg har tjuvstarta... Held pusten for at eg ikkje har blitt gravid ennå :sjenert:

Så flink du er med blomsterfrø! Sånt kan ikkje eg. Plantene mine berre dør...

Det er fryktelig vanskelig å la være å tjuvstarte, har slitt med det samme selv, men har klart å holde meg hard i mars og til nå i april! Følger spendt med om tanta dukker opp hos deg eller ikke! ;)

Jeg har hatt endel år med den store plantedøden etter frøsåing, og funnet ut at jeg må få plantet mest mulig direkte ut, da har de størst sjans til å overleve. Maaange har daua av tørke i vinduskarmen... :sukk:

Åh frø er gøy! :hoppe:

Her har vi begynt på grønnsaksfrøene :) Deilig å høste inn sine egne tomater, agurker, mais osv. Bare nedtur til høsten/vinteren igjen å spise kjøpegrønnsaker - de smaker jo ingenting plutselig! :ler:

Masse fine blomster du kommer til å få! :hjerte:

He he, grønnsaksfrøene mine dør altid, men jeg pleier på å få til bra bed med blomster! Jeg har en gressløk og en persille som er tre år begge to, det er det nærmeste grønnsaker jeg kommer. :) Egenproduserte grønnsaker er sikkert kjempegode!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kjedelig å være prøver når jeg vet el var før vi begynnte, så nå går jeg og venter på tanta og håper hun kommer... Regner med at den gjør det, siden vi er i italia de datoene...

Ellers er det strålende sol her i dag, så jeg og lillemor skal ut etterhvert for å se om påskeliljene osv har kommet mer opp.

Holder på å strikke en liten jakke fra nøstebarn, men det går treigt! Har aldri prøvd å strikke så avanserte greier før(som vist nok er veldig enkelt). Har igjen ragglandsfellingen + å strikke hals og knappkant. Håper jeg får den ferdig, den er tenkt til babyen til min bror som ankommer i april, men vi får se om jeg rekker det... :sjenert:

Vurderer å beholde den selv og, for det er noen småfeil på den, selv om det er bare jeg som ser de.

Endret av BitteLille
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg lagt hvit duk på kjøkkenbordet, tent masse levende lys, dekket med vinglass og servietter, salaten er ferdig og lasagnen står i ovn. Jeg tror sannelig jeg vil klare å overraske gubben når han komer hjem fra jobb i kveld! :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest *Frida*
I kveld skal jeg påp byn! :skaal:

jah, på vorsh skal jeg og, jeg og mine fire munkholm...:ol::)

Håpar festen var bra og du kosa deg!

Munkholm? Er det det du plar drikke? Berre spør eg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håpar festen var bra og du kosa deg!

Munkholm? Er det det du plar drikke? Berre spør eg...

Det var gøy å komme seg ut av huset litt, og snakke med venner uten et lite vedheng! Bor utenfor byen , så jeg må kjøre bil til og fra, siden vi ikke hadde barnevakt, så da ble det munkholm... Foretrekker vanlig øl, men da kan jeg ikke kjøre. Dermed er alk.fritt et kompromiss! Jeg får vært med, men ikke drukket alkohol. Men det er nå ikke så farlig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I natt reiser jeg til Italia! :danse::danser::hoppe:

Blir fælt å være borte fra lillemor, men jeg tror både jeg og gubben har godt av en lite tur bare for oss selv! Blir til søndag, så det er bare en langweekend.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

I`m back!

Litt brunere, meget sliten og veldig fornøyd! Knalltur!

Jeg går og venter på mensen som ikke har kommet, men ingen spenning rundt det, bare uregelmessig syklus.

He he, det er nesten så jeg håper på at vi traff med masse sex i i talia for det er jo så populære å gi ungen samme navn som der den ble unfanget, og da vil denne ungen ha et stort problem! :ler:

Og en storesøster som hadde hett sofa! :hoho:

Ellers har nesten alle georginene mine spiret, og mesteparten av frøene som jeg har plantet. Har igjen en del som skal plantes rett ut, men de må jeg vente litt med enda, for det er frost nesten hver natt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest AnneBerit

Misunnelig! jeg også vil reise på ferie! NÅ! :gjeiper:

håper du har hatt en kjempe fin reise/reise! :) og velkommen hjem :flagg::P

ønsker deg masse lykke til med prøvinga :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Misunnelig! jeg også vil reise på ferie! NÅ! :gjeiper:

håper du har hatt en kjempe fin reise/reise! :) og velkommen hjem :flagg::P

ønsker deg masse lykke til med prøvinga :)

Tusen takk! :klem:

Da starter vi pp 2! Tanta kom i dag. Kjempeglad for at den bare kom 8 dager etter den helst skulle! Dette vil si jeg har hatt mensen både i februar, mars og april! :hoppe:

Lista:

04.11.07

04.02.08

18.03.08

25.04.08

Jeg hadde gjerne tatt termin i februar igjen... :rødme:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

I dag har jeg pusset opp det lange blomsterbeddet! Det lå bare vanlige store steiner i kanten mot plenen, som gresset altid kryper over, så nå har jeg gravd opp en stripe, og lagt en kantstenmur som jeg tror funker bedre! Da mangler det bare å få gladiolene i jorden, og å få sådd frøene som skal plantes direkte i beddet!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har hjemmeeksamen nå! Hjeeeeelp! :murvegg:

Åhhh. Husker jeg hadde hjemme-eksamen, og bøkene stod rundt meg og pc`n som en vegg,. Håper du har ro rundt deg .. Hvilken eksamen er det??? Masse lykke til hvertfall :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åhhh. Husker jeg hadde hjemme-eksamen, og bøkene stod rundt meg og pc`n som en vegg,. Håper du har ro rundt deg .. Hvilken eksamen er det??? Masse lykke til hvertfall :)

Tusen takk!

Statsvitenskap, sitter på biblioteket for å få være i fred, så her er det heldigvis rolig! Hadde jeg sittet hjemme vet jeg at det hadde kommet mammaaaaa, mammaaaaa fra ei lita ei. Tre timer igjen!

Drømte to ganger i natt at jeg satt på eksamen og hadde fullstendig jernteppe, det går heldigvis litt likere nå, selv om det absolutt ike går bra... :ler:

Jeg klarte å starte dagen med å pakke sekken med feil bøker, så jeg måtte snu og kjøre tilbake og hente de riktige! :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...