Gå til innhold

mysans innholdsløse drodling

Anbefalte innlegg

Skrevet

Joda, de er søte, og i dag var det bare to bæsjer på gulvet - på hver sin side av doen... :ler: Og en liten dam på kjøkkenet ved kjøleskapet.

De får skikkelig for disse kattene mine, så det er ikke noe problem å tørke opp etter dem - det er faste pølser de produserer, som plukkes lett opp med litt papir. Det er lukta som er ille. Kjøttetere produserer vond bæsjelukt, sånn er det med den saken.

Glemte lunsj i dag, og da jeg endelig kom på det, så var kantina stengt... så jeg hentet meg bare et eple og en banan. Kunne sikkert ha få kjøpt et par småbokser med pålegg, men jeg visste ikke om han var der fremdeles og gadd ikke ta med lommeboken da jeg gikk ned. Brød hadde jeg i vesken, tenkte nemlig at det er en grei ting å ta med brød hjemmefra og kjøpe pålegg i kantina. Han har ikke grovt nok brød, og jeg blir så oppblåst og feit rundt livet av vanlig brød.

Fordi jeg spiste så lite i dag, var jeg helt kake da jeg kom hjem, men nå er det bedre. Yme kom et kvarter etter meg, så nå har vi spist begge to.

Og nå gidder jeg ikke å skrive mer.

Ha en fin tirsdagskveld

Skrevet

Oj - glemme lunsj er ikke bra. Du får holde et øye med klokka, eller sette på huskelapper eller noe sånt. Man blir, som du skriver, sliten av å ikke spise skikkelig.

Når har du planer om å avertere kattungene dine?

Skrevet

Husket lunsjen i dag - tjue minutter før han stengte. Men det holdt det. Bortsett fra at det er for lenge å vente til klokken ett med å spise.

Jeg må få laget noen oppslag om disse kattungene nå så jeg blir kvitt dem. Jeg MÅ bli kvitt dem, ellers blir jeg gal.

Nå har jeg dyttet i meg litt mat, og så må jeg få på meg noe treningstøy og komme meg på steppen. Har ikke trent siden søndag, og det er ikke bra.

Ellers er det ikke mye nytt og spennende å fortelle om, så jeg avslutter her.

Ha en fin onsdag!

Skrevet

Jepp - da ble det femtifem minutter på stepp i dag også. Min personlige score var så dårlig i dag morges da jeg veide meg, at her må bare noe gjøres. Sånn kan det ikke fortsette, da er jeg brått tilbake der jeg var...

Nå er det "Bones" og etter det legger jeg mer.

Natta, alle!

Gjest Bellatrix
Skrevet (endret)
:vinke: Endret av Bellatrix
Skrevet

Fredag igjen. Og lønningsdag også!! Fikk lønn for halvannen måned i dag, og det er deilig, da får jeg betalt litt regninger. Og jeg kan bruke hele lønna på regninger fordi jeg jobber hver eneste helg de neste fire ukene, så da har jeg cash der til mat og småting.

Det begynner å bli ganske slitsomt med alle telefonene som ringer fra vi logger på klokken 08.00 og til vi logger av 16.00.

Det ringer i ett evig kjør, det er helt til å bli gal av, og vi får fremdeles ikke tatt oss av fax-ordrene. Jeg har noen web-baserte ordre som jeg må ta hver dag, og for å få gjort dem, så må jeg logge meg av telefonen, ellers har jeg ikke sjans, og det er store kunder som alle skolene på østlandet og Ullevål og de andre større sykhusene i landet. Det er masse, og det tar tid. Selve punchingen av ordrene jeg henter ut, tar ikke lange tiden, men det er det å tilbakemelde dem på web som tar så sinnsykt lang tid... det går så treeeeegt. Jeg pleier å taste noen vanlige ordre innimellom mens jeg venter på at tilbakemeldingene skal gå igjennom. Kan jo ikke bare sitte og vente, for da dør jeg av kjedsomhet.

Nå begynner en film på NRK2 som jeg skal se, så dere får ha en god fredagskveld. I morgen kveld jobber jeg, så jeg bli vel ikke så mye her inne før evt på søndag igjen.

Hej då!

Skrevet

Lønningsdag er en höjdare... :) Og det er alltid godt å få tatt unna noen regninger. (Men himmel og hav som tida går. Har du alt jobbet i 1,5 mnd???? :overrasket: ) Men hva slags jobb er det egentlig du har fått deg som gjør at du må jobbe hver helg i en såpass lang periode i strekk? Trodde sånn ordremottak og denslags var litt mer 8-16 jeg. :klø:

Skrevet

Det gjordet nok godt med lønning, ja. Skal du servere siden du skal jobbe i helgene også?

Skrevet

Der svarte du på Catas spørsmål for meg, Bettie - ja det er serveringsjobber.

I kveld var det overraskelsesbursdag for en dame på 70. Hyggelig selskap, og jamen lignet deres eldste sønn på Brad Pitt... sånn ca sju-åtte på en skala fra en til ti i likhetsgrad. Singel var han også, men med to små barn...

Gjestene var litt snåle.. man pleier jo å stille seg bak stolene sine og vente med å sette seg til hedersgjesten setter seg, ikke sant? Dernest fyller vi glassene deres med vin eller hva de nå vil ha, så ønskes de velkommen til bords, det skåles og så går man og forsyner seg med mat.

Når disse fikk beskjed om å gå til bords, tok de tallerknene sine og strømmet til koldtbordet, og flere av dem var allerede i gang med å dytte maten i gapet lenge før hedersgjesten hadde kommet seg frem til matbordet og fått forsynt seg.

Dermed fikk ikke vi skjenket heller før alle hadde forsynt seg og satt seg... mon tro om de aldri hadde vært i selskap før?

Aller først gikk det eldste barnebarnet på sytten og kjæresten hennes og satte seg så fort bestefar begynte å si at nå skulle de til til bords, og to halvstore guttunger på ni og ti, tok med seg halvannenliteren med Sprite til bordet og skjenket seg brus. Det er forsåvidt greit nok, de var smågutter... men at syttenåringen og samtlige av de andre gjestene ikke visste bedre??? :overrasket::overrasket::overrasket:

Etter maten, da vi hadde ryddet av bordet og begynt å sette frem cognac, likør og gjøre klart til kaffe og kaker, begynte de jamen og forsyne seg av cognacen før kaffen var klar. Noen av dem var bønder fra Hadeland, men dog... de var pent kledd og så ut til å komme fra møblerte hjem... Jeg har hatt disse serveringsjobbene i årevis nå, og dette er første gang jeg opplever at folk ikke kan vanlig kotyme.

Ellers var det så vakker dekket! Det var svigerdatter som hadde ordnet bordet. Hun jobber i et firma som blant annet lager kransebånd til bårer o.l., og hun hadde laget et langt rødt bånd, som lå på midten av den hvite duken, fra ende til ende, med XX 70 år! Gratulerer! trykket i gull... duken var dryset med små stjerner i gull og rødt, det var knytt røde sløyfer på alle stolene og rundt vinglassene. Servietter var lagt to sammen, en i gull og en med store røde roser, og brettet til vifter på hver kuvert. Blomstene var små rosebuketter i blankpussede små messingvaser, også med røde sløyfer rundt. Det var så vakkert! Jubilanten visste ingen ting, og var bare så heldig med antrekket sitt i rødt og hvitt :)

Ellers hadde de faktisk glemt å legge på bestikk, og det la ikke vi merke til heller da vi så på bordet og hjalp til med å knyte de siste sløyfene på vinglassene... vi var bare helt i "ååååå" over det vakre bordet.

Nå er det en rask runde i forumet og så er det bare køya tror jeg. Yme gikk ut da jeg kom hjem, han skulle en tur til byen sammen med en venninne og kjæresten hennes. egentlig skulle han vært på kino i kveld med en annen venninne, men de ombestemte seg fordi det regnet så kraftig tidligere på kvelden.

Ha en fortsatt fin helg, alle sammen!

Skrevet

*peke nese*

DU greier det ikke, gjør du vel?

Skrevet (endret)
Gjestene var litt snåle.. man pleier jo å stille seg bak stolene sine og vente med å sette seg til hedersgjesten setter seg, ikke sant? Dernest fyller vi glassene deres med vin eller hva de nå vil ha, så ønskes de velkommen til bords, det skåles og så går man og forsyner seg med mat.

Når disse fikk beskjed om å gå til bords, tok de tallerknene sine og strømmet til koldtbordet, og flere av dem var allerede i gang med å dytte maten i gapet lenge før hedersgjesten hadde kommet seg frem til matbordet og fått forsynt seg.

Dermed fikk ikke vi skjenket heller før alle hadde forsynt seg og satt seg... mon tro om de aldri hadde vært i selskap før?

Men mysan, har du vært i min familie og servert? :ler: Ikke at vi har noen ufeirede 70-åringer som jeg vet av, altså, men det der kunne omtrent skjedd i vår familie også. Det er ikke alle som er så vel bevandret i selskapsetikette, skjønner du.

For du har helt rett, det er ikke alle som går i selskap. I min familie gjorde man det ikke. Vi pleier vel vente til hedersgjesten er kommet til bords, og vedkommende får lov å forsyne seg først, men så er det også stopp. Taler og skåler og sånn hopper vi glatt over.

Må helt ærlig innrømme at det lille jeg kan av selskapsetikette lærte jeg ikke før jeg var 20 og hadde flyttet for meg selv. Husker jeg som nybakt student ble med på et kurs en helg. Det foregikk på hotell, men ingen hadde noensinne fortalt meg at det var noe som het "å kle seg om til middag" :sjenert: . Gjett hvem som følte seg noget pinlig berørt ved middagsbordet? :rodme:

Endret av Cata
Skrevet
*peke nese*

DU greier det ikke, gjør du vel?

Nei jeg gjør ikke det, og nå har jeg faktisk gitt opp. Jeg er sikker på at jeg burde vite hvem du var, men.. sånn er det bare . .. :sur:

Jeg har aldri vært vel bevandret i selskapslivet jeg heller Cata, men læringen startet vel ved konfirmasjonene man deltok i, egen og søskenbarn sine.

Siden har det liksom vært en selvfølge.

Nå har jeg sikkert ikke lært mine egne dette her heller, så det får jeg gjøre da, før en evt stor fest i familien.

Ikke at jeg husker noe om at de evt ikke klarte seg bra i mitt eget 40årslag for noen år siden, men da var jo jeg opptatt med mat og andre ting, så jeg kan jo ha unngått og se det i såfall. En annen ting er at alle tre nå har vært med meg ute på jobb, så antakelig har de fått det med seg uansett... og så er det jo noe med å se hva andre gjør da, og ikke løpe førstemann avgårde.

Når det gjelder det med å kle seg om til middag på hoteller, så vet jeg ikke når jeg lærte om det, men det er mulig jeg har sett det på film og tv rett og slett. Jeg aner ikke. Eller kanskje første gangen jeg opplevde den settingen var da jeg som attenåring var i Jordan med min mor og mine brødre. Der vet jeg vi kledde oss om før middag.

Og at man ikke holder mange og lange taler, og ikke har ti sanger liggende ved kuvertene, er så sin sak - det er ikke alle som er like glade i verken å bli holde tale for, eller holde tale selv. Den kan jeg forstå... men å løpe til bordet, hente tallerken og hive seg over maten flere minutter før jubilanten gjør det, det er og blir uforståelig for meg.

Nok om det.

Jeg er drit lei. Ungen gikk ut i går, skulle treffe en ny fyr i byen der hun bor, og siden har ingen sett henne. Hun slår av telefonen, men hadde den på et lite øyeblikk inatt da jeg sjekket. Jeg sjekker innimellom bare for å gjøre det. jeg har ikke tenkt å snakke med henne, for jeg er rasende forbanna.

I morgen begynner skolen og er hun ikke der da, så er vel sjansene store for at hun mister skoleplassen sin og da går enda et år i dass.

Jeg har skrevet en mail i dag til barnevernet om at jeg må få henne flyttet til et sted med et konkret behandlingsopplegg, et tolv-trinns-program eller lignende, og at hun må ha psykiater kontinuerlig, og ikke bare psykolog en gang i blant.

Jeg har klaget på kollektivet hun er på, og fortalt akkurat hva jeg mener om daglig leder, hans barnslige og snurte reaksjoner etter at hun fylte attten og vant saken sin i Fylkesnemnda, og at når han påstår at hun ikke kan hentes med makt, så er det bare bullshit, og at barnevernsvakten sier akkurat det samme.

Jeg fortalte at jeg synes han rett og slett saboterer henne og at han faktisk mens hun er rusa forteller henne at hun bare kan skrive seg ut hvis hun vil. Også videre.

Han syntes jo også at det var helt på sin plass at hun fikk permisjon tidligere i sommer, etter at hun sprakk to helger etter hverandre, en på rømming og en i permisjon. Avdelingsleder ville aldri tillatt det, men hun var på ferie.

Han har fullstendig feiltolket graden av frihet hun skal ha som attenåring. Jeg mener, er det meningen at hun skal kunne gjøre som hun vil. så kan hun like gjerne være hjemme.

Jeg råder dem til ikke å sende rusmisbrukere dit, med mindre de først har vært et annet sted til behandling. Som hun som har reist hjem nå, og er ferdig. Hun var først et sted som heter Motivasjonskollektivet.

Nå skal jeg gå inn på dette kollektivets sider og se hva jeg kan finne ut av der. Men først må jeg støvsuge og vaske her - kattungene gjør dette til et lite trivelig sted å være.

Jeg har forresten satt inn annonse på samtlige katter på finn.no i dag. Ungene skal gis bort, de fire voksne skal omplasseres. Jeg gidder ikke mer. Jeg kommer til å savne dem, men jeg har fått nok av hår og lukt.

Liten kommer til å gå i kjelleren dersom jeg får gitt bort de voksne, men det gir en lang dritt i - kattepus skulle være hennes ansvar da vi skaffet ham for to år siden, og hvem ble sittende med det, og hvem blir sittende med det til hun runder seksti? Det er meg, og det er uaktuelt.

ha en fin søndag!

Skrevet

Jeg tror bare jeg sender deg en stoooor klem.

• 2 uker senere...
Skrevet

God morgen, alle sammen -

jeg gjester litt i min egen bok i dag, bare fordi jeg fikk lyst å dele morgenstunden min med dere.

Jeg var oppe klokken 0800 for å vekke Yme som skulle på jobb, og selv om jeg krøp tilbake i seng, så fikk jeg ikke sove, så da stod jeg opp igjen, og nå sitter jeg her med P4 på øret, kaffe latte i koppen, pysj, tøfler og pusekatter. OG jeg har tent telys på bordet... deilige morgenstund. :)

Liten har vært skoleelev i fjorten dager nå og trives som bare det. Liker helse- og sosialfag og liker dem hun går i klasse med. Ikveld skal noen av dem reise til et nedlagt asyl av noe slag i Lier-traktene og sove der.. og der spøker det visst og alt mulig, hun kunne fortelle de ekleste historier som andre har fortalt. Det hadde ikke jeg turt å gjøre, men denne spenningssøkende ungen min elsker frykt.

Nå skal jeg ta en liten runde i bøkene deres, og så er det å fortsette på min rolige morgenstund en stund fremover....

Hej då!

mysan

----------------------------------------

Skrevet

:ler::klappe: jeg MÅ forresten bare fortelle én ting til som jeg er svæææært fornøyd med!

Jeg har fått det til sånn at daglig leder på kollektivet hvor liten bor ikke lenger skal være med på ansvarsgruppemøtene rundt henne, og ikke ha noe mer med selve behandlingsopplegget rundt henne å gjøre. Forhåpentligvis har han nå også fått beskjed om ikke å overstyre avgjørelser satt av avdelingsleder, la være å ringe henne når hun har vært på tur og venter på henting osv.

Han farer med så mye sprøyt og mangel på kunnskap om både hennes plasseringsparagraf og annet, at jeg tok tak i vår barnevernskonsulent og fikk forklart henne hva jeg ser, i forhold til det lille hun ser, som kun ser ham på møtene to-tre ganger i året - og hun tok affære tvert!

Jeg er strålende fornøyd :sjarmor:

Videre har jeg gått til anskaffelse av hele barnevernsloven, og der ser jeg at de har lov til ting de tror selv de ikke har lov til, som utenekt, ransaking av person, rom og eiendeler og inndraging av telefonrettigheter.

Liten selv ble ikke fornøyd da jeg påpekte dette for henne, for tilsynet var på besøk hos dem i våres og da fikk hun inntrykk av noe helt annet. Men jeg har det i boken her, svart på hvitt, og den er oppdatert i januar i år, med virkning fra 1.juli på endringene som er gjort. Hva endringene går i, vet jeg ikke, men det spiller heller ingen rolle så lenge jeg vet hva som nå gjelder.

Jepp - jeg er fonøyd!

----

mysan

(stadig i forkledning)

Skrevet

Hei på deg.

Godt å høre at ting går litt din vei om dagen. Har savnet oppdateringene dine her inne og det er bra du ikke har forsvunnet helt.

Ha ei god helg videre!

Gjest Bellatrix
Skrevet

Velkommen tilbake! Har ikke oppdaget deg før nå. Så bra at Liten trives på skolen og at du har tatt skikkelig tak i de folka på kollektivet.

Skrevet

Jeg er bare på besøk fordi jeg ikke gidder å gjøre noe som helst i dag... jeg var tidlig oppe, gikk en time i skogen, og dett var dett. Nå er klokka snart halv sju og jeg sitter her ennå.

Når jeg kommer tilbake på ordentlig, så skal jeg ha tilbake det egentlig nicket mitt - ninni er jo ikke meg.. hun var et påfunn og for å leke med milla i sin tid, og jeg hadde helt glemt henne. Nå låner jeg henne bare for å kunne skrive i dagbøkene, min og deres.

Egentlig har jeg vært på www.paranormal.no mer eller mindre siden halv tolv, og lest masse gamle og nye tråder om Lier psykiatriske, de nedlagte avdelingene.

Ganske interessant lesing, og mens jeg leser blir jeg så trist... tenk på alle de stakkars menneskene som var innlagt der. De ble utsatt for de merkeligste behandlingsmetoder, og de ble brukt som forsøkskaniner. Det var ingen respekt for dem, de var jo "gale". Og det å få betegnelsen "gal" på 60-tallet og tidligere var neppe vanskelig. Av de mindre alvorlige tingene kan nevnes at da Paracet skulle introduseres som smertestillende middel her i landet, så var pasientene på Lier forsøkskaniner.

Jeg gikk inn på forumet for å grøsse litt egentlig, Liten hadde tenkt seg dit i kveld sammen med noen venner fra skolen, så jeg ville sjekke opp litt hva det dreide seg om... og nå er jeg bare trist. Det er ikke sikkert det spøker der, jeg ser mer for meg at det er energien, sorgen, fortvilelsen til pasientene som henger igjen som fotspor etter dem. Energi blir jo aldri borte, den bare endrer form.

I dag, som et resultat av de mange trådene på paranormal, har jeg bestilt boken 23-salen, som er Ingvar Ambjørnsens bokdebut visstnok. Den er basert på ting han opplevde da han jobbet der på 70-tallet, og det eneste som visstnok skal være oppdiktet i den boken er "de kritiske sykepleierne". De eksisterte visstnok ikke. Jeg gleder meg til å få boka og å lese den.

Nå tror jeg at jeg skal vaske litt på kjøkkenet - det er ikke gjort noe der på en uke, og sånn ser det ut.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...