Gjest gjest1 Skrevet 8. august 2006 #281 Skrevet 8. august 2006 Jepp, Cata - trimming må til hvis jeg skal klare å få til noe særlig overskudd så jeg ikke bare sovner når jeg kommer hjem fra jobb. I kveld jobbet jeg til halv åtte, og nå har jeg kommet hjem, plukket kattebabymøkk fra diverse steder langs veggene i stua, og kjenner at det fremdeles lukter, og så skal jeg på stepperen mens jeg ser på tv. Jeg må bare ha bort den møkklukta. Nå er det på tide å få avertert de kattungene så jeg blir kvitt dem. Orker ikke denne stanken, og de skjønner jo ikke en dritt så de lærer jo ikke å gå i kassa heller - de klarer det litt, og noen ganger ikke... æsj!! (Jeg ser den, den ligger under bokhylla, opp en ledning... yuk!) Hepp - her kan jeg ikke sitte. Ha en fortsatt fin tirsdag!
Cata Skrevet 8. august 2006 #282 Skrevet 8. august 2006 (Jeg ser den, den ligger under bokhylla, opp en ledning... yuk!) ← Det utsagnet kom fra hjertet.....
Gjest gjest1 Skrevet 9. august 2006 #283 Skrevet 9. august 2006 Men i dag derimot har de ikke bæsjet noen steder!! med mindre min kjære Yme har tørket opp etter dem og det tror jeg overhodet ikke kan ha skjedd. Han er bare ikke sånn. Egentlig litt merkelig, har alle tre plutselig blitt renslige over natta? Eller kanskje det bare var en av dem som hang igjen og nå har han sett lyset også, hva vet jeg. Resultatet er i hvert fall bra. Det ble et par timer overtid i dag også. Vi rekker jo ikke fax-ordrene i kontortiden pga alle telefonene som kommer inn hele tiden. Her er en artig oppstilling: 1. Vi rekker ikke fax-ordrene fordi telefonene er fulle av folk som klager på feilleveringer, plukkefeil, etterlysning av vareforsendelser, også videre... Det er veldig lite tastefeil, men ganske så mye plukkefeil, både produkter som plukkes i feil hylle, men også en del esker som er merket f.eks. "Toner Lexmark xx" men som inneholder etiketter... osv. 2. På lageret maser de etter flere ordre fordi de har for lite å gjøre. Ser man en sammenheng her? Burde kanske lagerfolket brukt litt lenger tid på å plukke riktig? Se at det de plukker faktisk er det som står på ordren?? Hmmm??? Da kunne jo vi fått færre telefoner, og lagt inn flere ordre, som en direkte konsekvens... Jeg synes det høres ut som en idé og jeg skal foreslå den i morgen når det atter nevnes at de har for lite å gøre på lageret... Nu har jeg spist middag, og nå tror jeg nesten at jeg må prøve å trene litt... men jeg vet ikke om jeg orker. Det er ball-dag i dag, men jeg er så støl i armer og mage at jeg vet ikke helt... skal jeg skulke? Ja, jeg skulker - jeg tar en sjefsavgjørelse og går og lager meg en kopp te eller noe i steden. Egentlig har jeg lyst på sjokolade, men sånt har man ikke i huset så det får være. Jeg tenkte på det da jeg var i butikken, men snudde ryggen til sjokkishylla og gikk. Ha en fin onsdag kveld, alle sammen! Jeg skal tenne te-lys og drikke te.
Gjest gjest1 Skrevet 10. august 2006 #284 Skrevet 10. august 2006 Helt ærlig så synes jeg at alle matpakkekjørere som kun kjører bil til jobben fordi de ikke makter tanken på å måtte forholde seg til faste busstider og to hundre meter å gå, bør pålegges og la bilen stå hjemme dersom de ikke trenger den i arbeidstiden. I dag tok det bussen min tjue minutter å komme seg fra Kongens gate til Fred. Olsens gate i Oslo, noe som vanligvis tar to minutter - det er én holdeplass. Dette skyldtes alle privatbilistene. Og hadde det ikke vært for at bussen har egen fil store deler av Mosseveien utover så hadde jeg vel sittet i kø ved Kongshavn et sted fremdeles... det er fullstendig sinnsykt. Og jeg må si jeg unner dem alle sammen å sitte en time i kø til og fra jobb hver morgen på en strekning som vanligvis tar fjorten minutter utenom rushtiden. Det er dem vel unt Nå har jeg spist, og så må jeg støvsuge og vaske gulvene her. De kattene var flinke bare akkurat en bitte liten stund i går, og så var det slutt. Hvordan skal jeg få lært dem det med do når jeg ikke er hjemme om dagen - noen gode ideer? Kattemamma gjør det ikke. Hennes oppgaver omfatter tydeligvis ikke annet enn amming og vasking. Ha en fin torsdagskveld, alle sammen... (jeg tror forresten at Yme har fått seg jobb - det ligger en ny uniform i gangen her...)
Cata Skrevet 10. august 2006 #285 Skrevet 10. august 2006 I så fall - grattis til Yme, og fy seg til pus, pus, pus og pus... (Var det ikke 4 kattunger?) Har du begynt å dressere gutta (og jentene) på lageret sånn at de plukker rett, om enn litt seinere?
Gjest gjest1 Skrevet 10. august 2006 #286 Skrevet 10. august 2006 (endret) 3 pusunger, den fjerde varte jo bare en uke. Nå har jeg vasket i alle kriker og kroker og fremdeles lukter det emmen kattungetiss her.... aaaaargh!! Og så har jeg trent i nesten en time. I kveld før jeg legger meg må jeg huske å sette i vann helkorn og linfrø for i morgen må jeg bake. Jeg kan ikke spise vanlig brød, jeg blir så oppblåst og feit i magen av det. Magen står rett ut som en bolle, og fettreservene tar seg opp ser jeg. Rullen over bukselinningen er på full fart tilbake og jeg liker det ikke. Inn med grovt brød igjen, dette går ikke! Vi hørte ikke noe om at de på lagere hadde for lite å gjøre i dag, men derimot kom det en mail om de gjerne ville ha beskjed dersom vi ikke kom ajour med ordre til klokken 16 og dermed kom til å punche videre på overtid. De holder på til klokken 23 om kvelden der oppe. Fra 7 om morgenen, så der går det i to skift kontinuerlig. Jeg har punchet en drullion ordre de siste par kveldene - tirsdag og onsdag - så de er vel helt i sjokk antakelig. Men de har jo ikke fått så mye på dagtid da, pga alle telefonene om uteblitte varer og feile varer osv. I dag har ei av jentene som egentlig er flyttet opp til Karihaugen vært og hjulpet oss, og en av selgerne har sittet og tatt i mot ordretelefoner, så i dag kunne vi gå hjem i normal tid faktisk uten at det lå igjen bunker med ubehandlede ordre. Og det er vel kanskje mer normalt. Yme begynner med opplæring i ny jobb på mandag og gleder seg. Det gjør jeg også, for da kan han stå for sine egne utgifter og kjøpe sin egen mat når han trenger ekstra proteiner og ting. Og så skal han betale for seg hjemme! Nei, nå orker jeg ikke sitte her lenger. God natt!! Endret 10. august 2006 av mysan
Knurr Skrevet 10. august 2006 #287 Skrevet 10. august 2006 Gud, nå syntes jeg plutselig det lukta kattedritt her også.
Gjest gjest1 Skrevet 11. august 2006 #288 Skrevet 11. august 2006 Jeg får det ikke vekk, Knurr - JEG FÅR DET IKKE VEKK!! Nå har jeg støvsugd, og jeg har vasket gulvene igjen - etter først å ha plukket små kattebæsjer både her og der langs veggene. Men jeg synes det lukter fremdeles. Det kan jo være doen som står på verandaen kanskje, men nå er jeg så lei av katter og kattunger at jeg hadde gitt dem borte alle sammen uten å blunke. Jeg kan sette lokket på kattedoen, men da slutter selve Sjefspus å bruke den, den blir for lav for ham, og han gjør heller fra seg på kjøkkengulvet foran kjøleskapet - yummy! Kanskje jeg skal slutte å fore dem? Jeg satt en brøddeig da jeg kom hjem fra jobb, og straks skal den i former og inn i ovnen. Jeg fant ut i går at jeg ikke kan spise vanlig kjøpebrød, det gjør meg både oppblåst og feit. Greit nok en gang i blant men jeg kan ikke spise det hele tiden. Nå har jeg satt en deig med en liter skummet kultur, vann, kruskakli, havregryn, spelt, sammalt grov og fin hvete, sammalt fin rug, solsikkefrø, linfrø og helkorn. Den virker litt kort, og det ble en mindre mengde enn det vanligvis gjør, så jeg vet ikke hvordan den blir, men det vil vise seg. Nu skal jeg tre inn på badet, fjerne maskaraen, få på meg noe jeg kan trene i, og så er det litt trimming foran tv - men først skal brødene i former og i ovnen. Ha en super fredagskveld der ute. Vi synes plutselig.
Gjest gjest1 Skrevet 12. august 2006 #289 Skrevet 12. august 2006 Brødene ble gode. Pga rugen ble de ikke så luftige som jeg liker, så skivene blir små, men det smaker godt. Og det er saftig. Håper de holder seg sånn, at det ikke bare er fordi de er nybakte. det aller beste med det kjempegrove brødet, er at jeg blir mett etter to skiver og holder meg mett. Jeg trenger ikke spise så mye, som av annet brød. I lunsjen på jobben har jeg gjerne kjøpt meg et par skiver og litt pålegg, og når jeg har spist disse to luftbombene så er jeg jo like sulten. Sånn funker Fedons brød også synes jeg, to skiver metter meg ikke. Dagen begynte med tre kattebabybæsjer langs veggen bak lenestolen her, men bare der da heldigvis. Nå synes jeg fremdeles det lukter her, så jeg får ta en leterunde, og så må jeg se å få hengt opp plakater og avertert disse kattungene. Jeg er så lei dem at de slutter å være søte! Og ikke før har jeg påstått at de slutter å være søte, så sitter en liten pusegutt og ser på meg med sine babyblå øyne. Han blingser litt, og er ellers helt lik pappan sin. Når jeg snakker til ham så kommer han opp til meg i sofaen, og så må vi kose og leke litt. Han biter utrolig hardt - jeg tror han prøvde å spise meg faktisk Nå skal jeg straks vekke Yme, vi er invitert til Baccalao hos foreldrene mine i dag. Ha en fin og deilig lørdag alle sammen
Gjest gjest1 Skrevet 13. august 2006 #290 Skrevet 13. august 2006 Hei! Jeg har så uffattelig dårlig samvittighet for at jeg ikke stikker innom deg så ofte. Jeg lover stadig vekk at jeg skal skjerpe meg, men det har ikke skjedd enda. Jeg håper du har hatt en fin sommer og du går i mot en fin høst. Tenker på deg!
Gjest gjest1 Skrevet 13. august 2006 #291 Skrevet 13. august 2006 Trenger ikke ha dårlig samvittighet, Sommerberta Sommeren har vært lang og deilig, beste sommeren jeg kan huske siden jeg var liten tror jeg, og i går hørte jeg at en sånn sommer har vi ikke hatt siden 1901! Da var farmoren min 1 år. Ellers kommer jeg meg ganske kjapt etter ungens utskeielser, så selv om hun har falt ut et par ganger i sommer, så er det sånn nå at jeg ikke husker hvor lenge det er siden, og jeg synes i grunnen at sommeren har vært god. Jo, nå vet jeg, hennes siste utflukt var akkurat den uken jeg begynte i ny jobb - altså blir det fem uker denne helgen... etter det har det vært stille rundt henne og energien min er på plass igjen. Jeg rakk ikke å handle i går, så nå er det ingen ting i kjøleskapet og jeg har lyst på noe godt!!! Hadde jeg enda hatt en pakke egg, men jeg har TO egg!! Aaargh.. ikke har de all verdens utvalg av godsaker på bensinstasjonene heller, ellers kunne jeg bare gått ut en tur og sett hva jeg fant. Men der går det mest i frossen pizza, ikke veldig spennende og absolutt ikke fristende.
Gjest gjest1 Skrevet 13. august 2006 #292 Skrevet 13. august 2006 45 minutter på stepperen. Bare for å gni det inn hos dere som ikke gidder
Bettie Skrevet 13. august 2006 #293 Skrevet 13. august 2006 Du er jammen iherdig med trimmingen, mysan. Jeg er full av beundring, og har bestemt meg for at om ei uke skal jeg begynne å trimme, jeg også. Blir litt smittet av energien din. Det virker som du har det travelt på jobben, så det er godt at dere har fått litt ekstra hjelp. Så fint at Yme har fått seg jobb. En ting mindre for deg å tenke på. Ha en fortreffelig mandag.
Mora di Skrevet 13. august 2006 #294 Skrevet 13. august 2006 Det høres ut som at de kattene dine er på vei ut ja.... Skjønner deg godt jeg. Fins ikke noe værre enn lukt i huset etter kattedritt......ÆSJ.... Nå har jeg tatt en kjapp dagbokrunde, og nå skal jeg sløve foran tv frem til det er leggetid... Ha en god arbeidsuke vennen. Syns du er flink jeg....
Gjest beekeeper Skrevet 13. august 2006 #295 Skrevet 13. august 2006 Når jeg leser om deg så blir jeg så utrolig glad for at pusen min aldri bæsjer uttafor kassa si! Han har aldri gjort det en eneste gang, ikke engang da han var kattunge! virker som den er avhengig av bæsjekassa. Den reneste katten jeg har vært borti! Føler med deg da, har vasket en del kattebæsj i livet mitt jeg også Ha en fin kveld!
Gjest #Spidergirl# Skrevet 13. august 2006 #296 Skrevet 13. august 2006 Eg liker Jaquin Phinix tingen din . Han er nice!!!!!!
Gjest gjest1 Skrevet 14. august 2006 #297 Skrevet 14. august 2006 Hei hei! Skulle gjerne tatt en av kattene dine, men jeg krever oransje katter, så da går jo ikke det. Stikker innom seinere og ser hva du skriver akkurat nuh jeg.
Gjest gjest1 Skrevet 14. august 2006 #298 Skrevet 14. august 2006 Bettie, trene må jeg, ellers blir jeg så slapp og sliten og uten overskudd. dessuten har jeg tenkt å bli gammel, og de siste tjue årene skal ikke tilbringes på et underbemannet sykehjem såfremt jeg kan forhindre det. Og da er fysisk styrke en grei ting å tenke på. Jeg tror Yme er på jobb nå, han skulle ha opplæring i dag og startet klokken ti. Mora di, kattungene er helt udugelige!! Jeg hadde en liten boks til dem som stod ved siden av den store - de brukte ikke den noe særlig, men det gjorde de store. Nå står den der tom, uten sand, og nå bæsjer de gjerne i den. Og på gulvet der hvor senga deres stod tidligere. Og ved siden av skostativet i entreen... hurra for kattunger. Selve pus har dog blitt ganske flink til å gjøre fra seg i kassa, så lenge jeg lar være å sette lokket på - da blir det for lavt for ham inni. beekeeper, jeg har også et par puser som konsekvent ikke gjør fra seg andre steder enn i kassa. De andre er det så som så med, og jeg er så lei at jeg snart spyr av dem og omplasserer hver eneste en av dem. Spidergirl#, Joaquin er "tagbar" - han skulle ikke behøvd å mase veldig lenge på meg. Nå tror jeg middagen er ferdig, så jeg får slå på tråden til min arbeidende sønn og høre hvor han er i verden. Og er han langt unna, så spiser jeg bare. Ha en suveren mandagskveld.
Cata Skrevet 14. august 2006 #299 Skrevet 14. august 2006 Og ikke før har jeg påstått at de slutter å være søte, så sitter en liten pusegutt og ser på meg med sine babyblå øyne. Han blingser litt, og er ellers helt lik pappan sin. ← Vil også ha puuuuuus. (En stueren en - takk ) 45 minutter på stepperen. Bare for å gni det inn hos dere som ikke gidder ← Nå var du ikke snill. Men når jeg er begynt på jobb igjen så må du bare starte motivasjonskampanje!!!!
Gjest beekeeper Skrevet 15. august 2006 #300 Skrevet 15. august 2006 beekeeper, jeg har også et par puser som konsekvent ikke gjør fra seg andre steder enn i kassa. De andre er det så som så med, og jeg er så lei at jeg snart spyr av dem og omplasserer hver eneste en av dem. ← Men de er jo såååå søte da Passet kattungene til veninna mi i to dager jeg.. Ble dritlei! Og det var bare to stykker!!! De bestemte seg for at når jeg skulle passe dem, så skulle de plutselig lære seg å hoppe ut av kassa hele tia, og selv en ny pappeske som var høyere kunne ikke stoppe dem. (De er veldig små, kan ikke gå rundt overalt å snuse på ting riktig enda ) Var ikke så mye hjelp i mor eller, hun lå der bare som et annet slakt hele dagen. Skjønner at du er lei, hehe!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå