Gå til innhold

Gjest kontra fast bruker

Gjest Gjest_TRÅDSTARTER_*

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_TRÅDSTARTER_*

Tar utgangspunktet i denne tråden TS. FRAMSTÅR SOM GJEST, MEN ER EGENTLIG EN FAST BRUKER SOM SLETTET SEG ETTER DETTE

Her viste det seg at T.S. egentlig var en fast bruker, der T.S. fikk mye pepper, og til slutt sto fram som en fast bruker (INLEGG 183) og som til slutt ba om å få bli slettet!

Er det vanskeligere å såre andre når noen står fram med nick, enn om TS er en gjest?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest gjest1

Jeg må jo si at du er tøff som poster som gjest.

Det hadde jeg aldrig våget. . :ironi:

Endret av slurry
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, ganske normalt (ikke dermed sagt ønskelig eller positivt).

Avstand skaper konflikt. Man kjenner ikke til hele settingen, og trekker kun ut noen få deler av helheten. I tillegg er det en kjent sak også innen vitenskapen at det er lettere å være ''slem'', for å kalle det det, mot personer man for det første ikke har noe forhold til (en av mange gjester), og for det andre som man ikke ser (på internett).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjest1

Jeg sier som vår venn verryviktoria - for noen slarker

Ja, moderator, her er enda et bidrag til sletthobbyen din! Håper du likte det! :frustrert:

Endret av Remyline
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det hadde jeg aldrig våget. .  :ironi:

Og du mener du er tøff som skriver som anonym, bare fordi du er logget inn..? ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det viste seg jo i den tråden. ;)

Det gjorde jo det, ja.

Det er ikke tvil i min sjel at TS hadde fått mindre krasse svar om hun hadde stått fram med nick. Meningene hadde nok vært de samme, men de hadde vært anderledes formulert.

Endret av Velvet
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det tror jeg. Til en viss grad. Sånn er det jo i det virkelige liv også.

Jeg tror også endel her inne jatter litt med de de kjenner... (også sånn det gjerne er irl.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Jeg skriver ofte som gjest, orker ikke logge meg inn bestandig. Men føler at jeg verken får mer eller mindre negative kommentarer som uregistrert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjest1
Og du mener du er tøff som skriver som anonym, bare fordi du er logget inn..?  ;)

Du har vel fått med deg hva vi diskuterer her ? ;)

Endret av slurry
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Miloine

Jeg tror det er lettere for faste brukere å ”pepre” en anonym TS. enn om vedkommende er en kjent fast bruker. Årsaken til det ligger i at andre faste brukere her inne ”kjenner” denne personen på mange måter i form av andre innlegg og evt. dagbøker!

Det er ikke da snakk om å skåne denne personen for ”pepper” men man vet at denne personen kanskje er en meget fornuftig person i utganspunktet

Svarene og meningene fra brukerne vil nok være de samme svarene som de ville ha gitt til en gjest, men formuleringene av ord og utrykk ville nok vært uttrykt annerledes.

Jeg sier ikke at dette er riktig å gjøre, men jeg tror det ligger noe i det!

Man skal derfor behandle gjester på lik linje med en fast kjent bruker, da også disse gjestene kan være fornuftige og oppegående personer selv om de stiller et spørsmål der de evt. har sagt eller handlet på en dum måte.

Forøvrig må jeg si at denne "gjesten" (faste brukeren) i den tråden det blir siktet til ble behandlet meget respektløst.

Endrer for å si: IKKE AV ALLE, men av de fleste som svarte der.

Endret av Miloine
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det gjorde jo det, ja.

Det er ikke tvil i min sjal at TS hadde fått mindre krasse svar om hun hadde stått fram med nick. Meningene hadde nok vært de, samme men de hadde vært anderledes formulert.

nemlig, det er jeg helt enig i.

man tenker seg om før man svarer til noen man "kjenner", mens det er mye lettere å slenge med leppa og være hakket krassere når det er en gjest som man ikke har noe forhold til likevel.

om det er rart? kanskje ikke, en fast bruker kjenner man igjen etterhvert, jeg får ihvertfall en litt annen følelse om at vedkommende bak ett nick er en person som du etterhvert ser litt av personligheten til.

en gjest kjenner jeg ikke igjen på samme måte.

aner ikke noe om personen eller hva vedkommende mener og tenker. aner heller ikke noe om seriøsiteten til en gjest, det er lettere å se på en fast bruker.

ergo, man vet mer og ser mer av personen bak (evt det personen bak ønsker å vise) hos en fast bruker en hos en gjest.

kanskje det er derfor det er lettere å ta hensyn til en fast bruker?

jeg tror det hadde blitt mindre spekulerende meninger og slikt dersom det hadde vært fast fremfor gjest fordi det er enklere å slenge dritt til gjester.

synes det er synd, og mener man bør jobbe for å svare likt uansett om det er en gjest eller fast bruker. prøver på det selv, og blir provosert når folk er ufine når ts virker seriøs og vanlig uansett om gjest eller ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Desverre kan det nok være sånn at noen veier sine ord litt mer overfor et menneske/nick man har et forhold til. Det er kanskje en av fordelene med å være registrert bruker - selv om det burde være helt unødvendig at man svarer på en annen måte overfor gjester.

At trådstarter av akkurat denne tråden valgte selv å slette seg etter den aktuelle tråden er hennes valg.

Noen velger bare å bli borte - uten å lage noe oppstyr om det - andre velger å utbasunere at nå sletter jeg meg. Om det er for å å oppnå "Nå har dere klart å få XX til å slette seg - dere er slemme dere" - eller om det var ment som en ren opplysning om at hun ble borte vil jeg ikke ta stilling til, men jeg synes alltid det er synd når oppegående brukere sletter seg. Vi trenger mangfolket her på KG.

Når det gjelder den aktuelle tråden - svarte jeg i den - og ville svart akkurat det samme om det var en registrert bruker - kjent eller ukjent - akkurat som jeg ville sagt det samme ansikt til ansikt med venninner. Om mine innlegg var av dem som ble ansett som krasse etc. interesserer meg faktisk ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du må gjerne utdype.

Da foreslår jeg at du først leser den tråden det blir siktete til her, så "slett meg" av LoiseLane på ris og ros, så kan du lese denne tråden og deretter kan du uttale deg!

Hva du mener med at Slurry var anonym, skjønte ikke jeg heller

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg gidder ikke lese alt det der. Men hvis jeg forstod denne ''slurry'' rett når h*n mente at det er feigt å skrive innlegg som gjest, så er jeg veldig uenig, samme f*** hvem denne slurry er. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Miloine
Jeg gidder ikke lese alt det der. Men hvis jeg forstod denne ''slurry'' rett når h*n mente at det er feigt å skrive innlegg som gjest, så er jeg veldig uenig, samme f*** hvem denne slurry er.  ;)

:overrasket: :klø:

Det hadde jeg aldrig våget. .  :ironi:

Dette var en melding som var helt på sin plass i denne tråden.

Det flagget er et IRONI FLAGG!

Forstår du det bedre da?

:)

Endret av Miloine
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjest1
Jeg gidder ikke lese alt det der. Men hvis jeg forstod denne ''slurry'' rett når h*n mente at det er feigt å skrive innlegg som gjest, så er jeg veldig uenig, samme f*** hvem denne slurry er.  ;)

Det er lov å være uenig.

Det er også lov til å la være å lese allt som ble skrevet i den andre tråden som trigget

denne tråden.

Det er også helt greit å ikke mase slik hvis du ikke gidder å sette deg inn i temaet.

Til opplysning: Jeg gir også f'** i hvem du er .

:ironi: Dette er et ironi flagg.

Ergo, du var helt enig med meg. :sjarmor:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...