anonyma Skrevet 9. juni 2007 Forfatter #861 Del Skrevet 9. juni 2007 Ooops, sånn går det når man ikke følger med. Så ikke den før nå, og nå er jeg liksom snart på vei under dyna. Må lade opp til stranddag i morgen. :-D 18. passer forøvrig helt utmerket. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
anonyma Skrevet 16. juni 2007 Forfatter #862 Del Skrevet 16. juni 2007 Stranddagen var nesten en uke siden gitt, som tid flyr. Det har jo ikke skjedd noen ekstraordinært denne uka, jobba, stakk innom koret, traff ei venninne i byn'n, ute og drakk med kameraten min og etpar til i går. Egentlig ting jeg gjør hele tiden, og det er veldig koselig. Særlig i går, kameraten min hadde bursdag og vi satt i sola og drakk vin. Har tenkt meg en tur på hytta denne helga, snakka med opphavet i uka og tenkte at det er sikkert ok. Har ikke vært der på en stund og så er det jo måtelig fint vær og. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
anonyma Skrevet 16. juni 2007 Forfatter #863 Del Skrevet 16. juni 2007 Steike, fant etpar facebookgrupper fra barneskole og området jeg vokste opp. Endel gamle kjente der ja, mest fra årskullene over og under meg. På skolegruppa var det lagt ut noen gamle klassebilder og bilder fra skolekoret og sånt, utrolig morsomt å se igjen. Så små vi var. Morsomt å se at jeg faktisk klarte å plukke folk og navn fra klassebildene, noen av dem er på facebook og. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bokalven Skrevet 19. juni 2007 #864 Del Skrevet 19. juni 2007 Hva slags kor synger du egentlig i? Og hva synger du? Kor er gøy, jeg synger sopran i blanda kor. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
anonyma Skrevet 20. juni 2007 Forfatter #865 Del Skrevet 20. juni 2007 Kor er gøy ja, luna. Jeg synger sopran og er med i to kor, et stort oratoriekor og et mindre blandakor mest for moro skyld. For tida har jeg permisjon fra det ene koret. Det er et veldig hyggelig kor, jeg har vært med der lenge, men blir litt lei innimellom. Jeg har blitt dratt med i et kor på jobben og, vi skal ha lunsjkonsert i morgen, litt spent på det. Vi har ikke veldig høye ambisjoner, men det hadde jo vært moro å få det til allikevel. Akkurat nå sitter jeg og hører på opptak av det ene koret, fra en konsert de hadde i helga, jeg dro ikke, har jo hørt det meste før. Litt kjip, jeg vet. Konserten gikk omtrent som tenkt ja, noe er bra, noe er greit, endel er litt I dag fikk jeg "innkalling" til oppfølgingstime hos psyk neste uke. Vi hadde avtalt å ta en time før sommeren for å høre hvordan det går. Kjenner at det drar opp litt uryddige følelser, og det kommer til å bli tungt, både å komme dit og å gå derfra igjen. Antar jeg. Men litt godt også. Antar jeg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
anonyma Skrevet 23. juni 2007 Forfatter #866 Del Skrevet 23. juni 2007 En litt blå regnværsdag i dag. Hadde en veldig hyggelig dag og kveld i går. Snakka med mange hyggelige folk. Men noen tema har en tendens til å dukke opp. Jeg har i det siste tenkt endel over mitt liv og min tilværelse. Den er i og for seg OK, men det er innimellom ting med og rundt meg jeg ikke forstår. Er jeg fortsatt så dårlig på sosiale koder som jeg (formodentlig) var da jeg var liten? Føler at jeg lett har problemer med å komme inn på folk, være imøtekommende og få folk til å akseptere meg og like meg rett og slett. :klø: Dette høres sytete ut, for jeg vet jo at jeg har endel venner og en omgangskrets, men det er noen ganger godt å få det ut av systemet og ned på "papiret". Jeg føler i perioder at jeg liksom ikke er helt "med". Så kan man jo si at da får jeg bytte ut den omgangskretsen, men det er heller ikke så lett når jeg har vanskelig for å bli kjent med nye folk. Og de vennene jeg har i dag er jo de som bryr seg. Til en viss grad. Jeg føler meg ofte alene og litt ensom i tilværelsen. Det foregår og endel ting rundt meg som jeg rett og slett ikke er inkldudert i. Særlig i korgjengen. Forrige fredag spurte en bekjent meg hvorfor jeg fortsatt gidder det koret der. Han var med før, men forskjellen på ham og meg er at han fortsatt blir husket og inkludert når det skjer noe, i motsetning til meg som faller utenfor ganske med en gang. Det merker jeg jo nå når jeg har permisjon. Det skulle ikke så mye til... Og er jeg egentlig klar for å gi helt slipp på den gjengen? Gubben har på en måte tatt all plassen etterhvert, det er i hvertfall åpenbart, det er ikke særlig rom for meg lenger. Akkurat det jeg ikke ønska skulle skje, men som jeg absolutt holdt som en mulighet. Og kan jeg egentlig regne dem som mine venner? Jeg merker jo og at om jeg vil gjøre noe eller at noe skal skje så må jeg ta initiativ selv, det er uhyre sjelden at noen andre tar det initiativet overfor meg. Ergo har jeg kanskje mista litt tiltro til folk generelt? :klø: Jeg er så vant til ikke å være "med" og så blir det sånn? En litt dårlig sirkel det der. Den usikkerheten påvirker helt klart muligheten til å finne noen andre enn elskern å leke med. Hvordan skal man klare å etablere et forhold til noen når man har vanskelig for å blir kjent, komme innpå, få vedkommende til å like en osv. Det er vel nesten umulig det. Godt at jeg har elskern da. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
anonyma Skrevet 24. juni 2007 Forfatter #867 Del Skrevet 24. juni 2007 Og blå-lørdag ble til pusle-søndag. Har stulla litt med meg selv, fått ordna litt her hjemme, tatt fullstendig backup av PC*n som driver og stenger ned når den ikke gidder mer og endel annet småtteri. Hadde på et tidspunkt tenkt å gå ut en tur, men da begynte det å tordne og regnet sto som en vegg borti her. Så det ble lagt på is kan du si. Ting har gått veldig langsomt i dag, kunne sikkert få gjort mye mer nyttig, men det har liksom ikke vært ork til det. Jeg er innimellom en mester til å somle bort tid. Kjenner fortsatt litt på ensomhets- og rastløshetsfølelsen fra i går. Ordentlig kjip helg. Men det er etpar ting på tv i dag som jeg har lyst å se, så kvelden er "redda". Føler meg ganske patetisk på sånne helger som dette. Tankene flyr og de tunge er ikke langt unna. Sytete og deppa. Har du liksom ikke noe liv du da?? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjesten Skrevet 24. juni 2007 #868 Del Skrevet 24. juni 2007 Eg trur vi alle i periodar har slike kjensler, og at det er like vondt for oss alle når dei oppstår. Eg for min del kjente litt på det på fredag, når avmeldingane tikka inn, og grunnane var ganske uskyldige, altså, for meg er det sånn at når nokon seier dei skal gjere noko, og har laga ein avtale, så skal den haldast. Og grunnane for å avlyse bør vere temmeleg sterke, ikkje berre at ein vert invitert på ein middag i staden. Men eg må jo trene på å akseptere at ikkje alle tenker og prioriterer som meg. Men stort sett så har eg få av dei blådagane for tida, heldigvis, dei er så slitsomme. Og så skjer det noko som tar tankane frå området som er sårt. Å vere på ein fest der ein knapt kjenner nokon, og i alle fall om ein er litt meir forsiktig enn undertegnede, er vel som regel forbunde med risiko; ein kan få det supert, og ein kan få det skikkeleg slitsomt. Vel, vi får snakkast meir sidan! Tante kom og henta resten, så no er eg heilt i boks, kåken er vaska og eg er løysemiddelskada etter alle rundane med klor i dag... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
anonyma Skrevet 26. juni 2007 Forfatter #869 Del Skrevet 26. juni 2007 For en daaaaag. Jeg har typisk nok pådratt meg en aldri så liten sommerforkjølelse. Tett i bihulene og snørrete. Toppa seg på jobben etter lunsj da jeg sjangla i gangen, svimmel og kvalm. La meg nedpå litt, men det hjalp ikke nevneverdig. Så da var det bare å tusle hjem og i seng. Et par timers søvn hjalp noe. Og så var det rett til damen. Lurte en stund på om jeg skulle avlyse, men etter å ha sovet følte jeg meg bedre, så jeg dro. Og det er jeg glad for. Ble akkurat så bra og så ille som jeg hadde tenkt. Helt OK å være der igjen, dro opp alle gamle minner og tanker og ting jeg har bala med i det siste. Så snørr og tårer skvatt. Vi snakka og litt om hvor tungt det var da jeg gikk derfra sist og at jeg ikke helt var forberedt på det. I og for seg en konstruktiv oppsummering. Jeg fikk i hvertfall med meg en bra tilbakemelding og hennes synspunkt på hvor jeg er i en slags prosess nå. Og det er bra. Vi skal ha en time til i løpet av høsten. Nå teller jeg på knappene om jeg i det hele tatt skal prøve å komme meg opp og på jobb i morgen. Kjente i sta da jeg var ute at jeg nok har litt feber, og om jeg ikke skal opp kan jeg være litt lenger oppe i dag (CSI ) og sove litt lenger i morgen. Er lite glad i å være borte fra jobb, men det er heller ikke moro å være der og være sjaber som i dag. Vil ikke risikere å måtte gå hjem i morgen og. Chwat to doooo.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
anonyma Skrevet 27. juni 2007 Forfatter #870 Del Skrevet 27. juni 2007 Ble vanlig dag på jobben, ikke noe overtid, men en helt funksjonell og grei dag. Er fortsatt tett og litt slapp, så det var rett hjem til litt middag og bums på sofaen og sove litt. Er litt døsen ennå, men har tenkt at jeg ikke trenger å gjøre noe i kveld, ta hensyn til at formen ikke er helt på topp. I morgen er det sommerfest med avdelingen på jobben, i og med at værmeldingen er såpass ustabil blir det restaurant i stedet for utendørsaktivitet og det er helt greit for meg. Har begynt å glede meg litt til ferie, nå til helga er tom, men så skjer det ting hver helg fram til ferien. Gleder meg veldig til det. Merker at ferielengselen, eller hva man skal kalle det, kommer snikende. Flere på jobb starter ferie snart og elskern er bortreist. Savner'n litt jeg da... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
anonyma Skrevet 29. juni 2007 Forfatter #871 Del Skrevet 29. juni 2007 Morsomt med sommerfest i går. Ble ikke rare festen, men en hyggelig middag på restaurant. Samme sted som jeg traff Atta og Billa for første gang faktisk. Litt artig å observere kulturforskjeller. På mandag var jeg ute med gamlejobben og var omtrent første som gikk sånn litt over 22. Jeg skulle jo opp på jobb dagen etter. I går dro alle hjem litt over 20, da var det "seint". :klø: En annen gruppe på jobben var også ute i går, noen der dro hjem litt over 21 og det var "veldig seint". Greit at det er mange småbarnsforeldre og litt mer "satte" folk enn på gamlejobben med mye yngre, studenter og sånt, men at det skal være sånn forskjell? Vi hadde det kjempekoselig da, fikk snakka litt mere med noen av gutta jeg sjelden ser så mye til så det var bra. Denne helga er foreløpig ganske åpen, skal i studio i morgen men det er det eneste. Etter en litt slækk uke med forkjølelse og sånt er det godt å kjenne at jeg er sprekere. Men kåken bærer jo preg av at ting har gått helt på halv tolv. Jeg har lånt med meg en bok fra jobben, så planen er å få sjaina litt, lagd meg god middag og kosa meg meg boka i helga. Men om det plutselig kommer en fredagspilsemelding er det ikke godt å vite hva som skjer.... Og så kommer elskern hjem. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
anonyma Skrevet 30. juni 2007 Forfatter #872 Del Skrevet 30. juni 2007 Ingen pilsemelding, men skikkelig middag laget og inntatt med pils til. Deilig. SMS'a litt med kameraten min som var ute med sin bror hjemme der de bor. Prata med en kompis på MSN og fikk endelig sett Midsomer Murders, som jeg som regel misser. Liker den serien Lun britisk humor blanda med juicy krim. Ikke veldig action, men heller ikke særlig politisk korrekt "amerikanskhet". Er fortsatt tett i bihulene, ikke helt lystig utgangspunkt når jeg skal synge i dag, men det får gå. Været er jo fortsatt bedrøvelig, jeg mister liksom ikke en utedag. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
anonyma Skrevet 1. juli 2007 Forfatter #873 Del Skrevet 1. juli 2007 Hmm, hadde håp om en utedag i dag etter værmeldinga å dømme, men det ser dårlig ut. Tunge regnskyer. Har allikevel tenkt meg en tur ut, gå en tur. Jeg skal på fjellet om to uker og det er sikkert fint å få trent litt. Denne uka ble det buss til jobb gitt, ikke på grunn av været, men fordi jeg var litt pjusk. Hadde en veldig hyggelig dag i går. Jeg var i studio og la siste stemme på verket. Det har tatt sin tid å få alle i boks, men nå er det bare opp til kompisen å mikse det sammen. Etterpå gikk vi og tok en kaffe og fant ut at det var en fin dag for kino, så vi hanka inn etpar andre venner og gikk og så Oceans 13. Fin film, mye mer humor enn i tilsvarende typer filmer, liker det. Så alt i alt en bra dag. Denne helga var den siste "tomme" på 7! uker så vidt jeg kan se. De fleste helgene framover er opptatt med turer, enten hele eller fra en dag til en annen. Det vil si at jeg må være flinkere til å få gjort det jeg trenger på ukedagene og planlegge litt godt framover. Noen av de 7 helgene omfatter ferien da, så da skal jeg jo være litt hjemme innimellom. Så sånn blir min sommer. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
anonyma Skrevet 4. juli 2007 Forfatter #874 Del Skrevet 4. juli 2007 Kall det hva du vil, men detta er ikke sommer. Våkna i dag av det plaska på ruta, veldig lyst å stå opp ja... Det ble jo faktisk varmt og opphold utover dagen, men det gjør noe inne hodet mitt at det er tunge regnskyer og kjølig. Sommerfølelsen er helt bortevekk. Så jeg dro likegodt og kjøpte meg en fleecejakke med vindstopp. Har tenkt på det lenge, og om været ikke skifter til neste uke blir den fin å ha med på fjellet. Veldig hyggelig å treffe elskern igjen på mandag. Jeg inviterte ham på middag og hankypanky. Veldig kos. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
anonyma Skrevet 6. juli 2007 Forfatter #875 Del Skrevet 6. juli 2007 Vært og tatt sommerklippen i dag. Utrolig deilig. Det var blitt ganske raggete og mye hår. Jeg bytta sted, tok det litt på måfå i nærheten av jobben og ble klipt av en utrolig hyggelig og flink jente. Hun skjønte veldig godt hvordan jeg mente, skar håret mitt sånn jeg ville og tynna det masse. Kjempefornøyd. Sitter nå og teller på knappene om i morgen, skal/skal ikke dra på tur. Det er litt væravhengig, og når jeg kjenner veldig godt etter så har jeg egentlig ikke lyst å dra. Men det blir sikkert morsomt om jeg drar, og jeg har virkelig godt av å være litt mer sosial. Spark meg i rævva noen... Denne uka har jeg bare sett elskern en dag, ellers har jeg vært hjemme. Alene. Greit nok at jeg har hatt kontakt med folk via MSN og SMS og alt det der, men det får da være måte på hjemmesittertendenser. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjesten Skrevet 7. juli 2007 #876 Del Skrevet 7. juli 2007 *sparker*. Masse nye innlegg på bloggen min no, og med bilder til fleire av dei. Hadde ein intens dag i går. Blir nok mindre blogging framover, for no begynner studiene... Ha ein fin dag! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
anonyma Skrevet 7. juli 2007 Forfatter #877 Del Skrevet 7. juli 2007 Hehe, tenkte meg nok at du kom med et spark ja. Har vært og oppdatert meg i bloggen din nå. Det er fortsatt uavklart ang i dag. Det skyer over her nå, og dit vi skal er det meldt regn. Har ikke hørt fra reisefølget, men vi snakka så vidt sammen i går og ble enige om å avvente til i dag. Så vi får se. Er akkurat ferdig med frokosten nå. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
anonyma Skrevet 8. juli 2007 Forfatter #878 Del Skrevet 8. juli 2007 Ble tur i går. Bror lokket med sol og god stemning så da dro vi avgårde. Hadde en hyggelig dag, fikk med oss en bra konsert, traff kjentfolk i tillegg til bror og drakk øl i sola. Ble litt seint og litt sliten og sove lenge og vel i dag. Har ikke fått så mye ut av dagen akkurat. Spist frokost og rydda litt, lest bok og sett på tv. Tok en telefon til moder'n på hytta, og det er jo alltid en selsom opplevelse. Det slo meg at en samtale med henne er ikke en samtale, men en enetale av babbel fra hennes side, hun skal liksom fortelle alt mulig som har skjedd og alt hun har hørt og hennes mening om alt. Det er liksom ingen interaksjon der. Jeg har reagert på det før også, det har vært samtaler hvor jeg omtrent ikke har kommet til orde. Nå er jeg litt mer obs på det og med vilje skjærer gjennom og nevner egne ting. Men det virker ikke som hun er interessert. Mye lettere å snakke med pappa sånn sett, han er ikke så enspora. En sånn samtale kan ødelegge hele dagen om jeg ikke er påpasselig. Så hva blir resten av dagen til tro? Har satt i gang en vaskemaskin, men tror ikke det blir gjort særlig med husarbeid her, er litt giddalaus. Har ikke hørt noe fra elskern heller, det hender jo at søndagskveldene er koselige å tilbringe sammen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bokalven Skrevet 8. juli 2007 #879 Del Skrevet 8. juli 2007 Hvor ble det av sommeren? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
anonyma Skrevet 9. juli 2007 Forfatter #880 Del Skrevet 9. juli 2007 Næh, sommern? Den har vi ikke sett noe til. Var ute og gikk tur i skogen med elskern i går og ble skikkelig våt ja. Kjempebløtt overalt, men veldig deilig luft og bare litt smådrypp. Det er verre med langtidsvarslet. På fredag er det meldt 7 grader og frontregn dit vi skal. Kan ikke si jeg gleder meg til det, men vi skal jo på tur så da så... Hvordan står det til luna? Ferie nå eller? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg