Gå til innhold

anonymas

anonyma

Anbefalte innlegg

Fiskepinner.... Er du steike spenna gæren????

Da ville de blitt Norges dyreste fiskepinner. Krekene spiser på plantene så jeg må kjøper nye ofte. *grrr*

Siste planta hadde tykke seige blader så nå ser det ut som om de ikke tygger på den. Eneste kjipe er at planta kostet 279,-

Og så trenger jeg vel 4-5 til av den typen.

Er ikke billig med akvarium skal jeg si deg.

Vi kjøpte ferdigpakke til 2000,- så kom alt det andre man trenger, så da endte vi opp på 4500,- uten en eneste fisk!

Og selvfølgelig dør de dyre fiskene mens de billige Remafiskene overlever.

Nå har jeg byttet avatar så du kan se bilde av det nye familiemedlemmet som kommer i morgen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Den var jo søt da. Det blir nok stas tenker jeg.

Fikk tilbud om å overta en nydelig grå og hvit katt i sta, men jeg er jo allergisk så det går jo ikke. :(

Her går det i hundre i dag med foredrag og disputas som ødelegger hele dagen tidsmessig. Får jo ikke gjort noen verdens ting. Har fått unna noe og så kasta i meg litt lunsj, for det kan bli lenge til neste pause. Jaja, noen dager bare er sånn, får ikke planlagt eller gjort noe utenom det aller mest nødvendige.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Deilig med de dagene hvor timene bare flyr da.

Noen ganger er det ikke noe å gjøre på jobb og da blir jeg helt apatisk her jeg sitter (for ikke å glemme at da leser jeg ALLE innleggene her på KG).

Hvordan går det med sjefsrollen din? Høre de andre på deg og rydder de opp eller bare sutrer de?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, jeg har ikke egentlig begynt ennå. Det er flere ting på labben som skjer for tida, blant annet omorganisering av kontorene, det er flere andre som har fått nye oppgaver og funksjoner, og så er flere fortsatt borte på konferanse.

Men jeg har jo begynt å tenke litt på hva som må til. Jeg kommer nok til å få endel sutring ja, og sikkert noen som er direkte uenige med med og som ikke er redd for å si det. Jeg hinta litt til en av verstingene på festen i går og sa at han nok om til å merke det. Vi har en god tone da, så det burde gå bra, men fra tidligere erfaring vil jeg plassere ham i kategorien "uforbederlig". Ojoj, jeg kunne skrive mange sider med beskrivelser av hvordan ting (ikke) fungerer hos oss, men tror det er nok nå. ;)

Veldig hyggelig fest i går, hele vår gruppe og mange gamle kjente og. Deilig middag. Ble ikke så fryktelig hverken seint eller mye å drikke, men allikevel var det godt å sove en stund i dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har revet en vegg. :overrasket: Snabla gøy var det og. :sjarmor:

Elskern og jeg gøyv på med brekkjern og sag og rå muskelkraft i går. De bygde solide reisverk i gamle borettslag ja. Tykke materialer som var fuga pent sammen, nesten litt vemodig å ta det ned. Dette er noe jeg og gubben i sin tid tenkte å gjøre, men som aldri har blitt noe av. Det ble veldig fint og åpent.

Det er selvfølgelig endel jobb som gjenstår i åpningen, jeg må finne ut hva jeg vil gjøre med overgangene mellom de to rommene. Det er høydeforskjell mellom gulvene og, den varierer mellom 1 og 2,5 cm, det kan bli en utfordring. :klø:

Og så må jeg ordne med en telefonkabel som dukka opp, det betyr at jeg kan flytte ADSL-boksen og ikke lenger trenger å strekke ledningen til ruteren rundt hele stua. :) Det blir lett til at ulike løsninger oppstår over tid i en leilighet og han som bodde her før meg gjorde mye rart. Det har vi sett i flere sammenhenger ja. Men nå får jeg rydda opp i noe hvertfall.

Elskern er skikkelig handy, det er så fint. Jeg er jo ikke akkurat bortskjemt med det fra før mener jeg. ;):sjenert:

Utover kvelden ble jeg stadig sittende å se bort der det før var vegg. Litt snodig, det har blitt veldig annerledes, men jeg tror nok det kan bli fint når det blir ferdig. Det bør det bli, for vi kan jo ikke sette veggen tilbake igjen. :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Shit. Jo mer jeg ser på den åpningen mellom gulvene jo mer vondt i magen får jeg. Har titta litt på nett i dag, hva som finnes av lister og tersker og sånt og ser at det her kan bli vanskelig å få til å passe. Ikke uten en masse tilpasning i hvertfall.

Jaja, får ta meg en tur i morgen og se hva jeg kan få tak i. I nødsfall får jeg hanke inn fattern som er ganske god på sånt. Har bevisst holdt ham litt utenfor nå, for han har en tendens til å ta over og overstyre sånn at det blir som han synes er best, ikke som jeg vil ha det. Og jeg får som regel ikke delta og det synes jeg ofte er litt kjipt. Lærer jo ikkeno' på den måten. ;)

Om noen har noe godt forslag så kom gjerne med det, det ene gulvet er 1 cm høyt og det andre mellom 2 og 3, det er 9,5 cm avstand mellom dem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har kjøpt en metalllist som vi tilpasset selv. De er beregnet til å skrufast mellom 2 tom når man har lagt parkett i det ene eller begge rommene. Vet ikke hvor brede de kommer i men sjekk det ut.

Mulig du må snakke med en møblesnekker og få dem til å lage det. Hvis du ikke er så nøye på trevalg og finish så kan jeg ikke tenke meg at det blir så dyrt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hm, har sett litt på det, men de som parkettleverandørene har er ganske smale. 9.5 cm er myyye. Det er faktisk vanlig terskelbredde.

Jeg har tenkt meg fram til etpar alternativer, godt å sove litt på saken :ler: Enten å bruke en terskellist for å kamuflere at det er høydeforskjell, eller bare legge en 9,5 cm glattkant nedi. Ingen av løsningene vil nok ha ha lik høyde med noen av gulvene, men da kan jeg bruke overgangslister til å jevne ut med. Jeg vet ikke kantmålene på terskellisten, det må jeg i så fall undersøke.

Vet ikke helt hva som blir finest da, at du ser at det er en terskel eller at det er en jevn flate mellom. :klø:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og etter å ha vært på Maxbo en tur for å sondere litt i går ble jeg ikke mye klokere. :ler: Det er jo så mange muligheter.

Rådførte meg med en fyr der da, vennligheten selv. Men ante jeg en liiiten overbærende "hør nå her lille venn, damer har ikke peiling på det her"-tone? Han hadde i allefall hengt seg veldig opp i én løsning han, alle mine innvendinger og spørsmål om alternativer ble vridd tilbake til den løsningen. Som dessverre ikke er helt aktuell (involverte blant annet å ta opp flere gulvplank og sånt). Men jeg fikk i hvertfall en ide om prinsippet for en løsning.

Benytta sjansen til å få kjøpt meg ny tapetkniv (den var søkk borte på lørdag, mulig i gubbens verktøykoffert? :klø:), brekkjern (så helt klart nytteverdien av et sånt) :sjarmor: og et stemjern (for å hengsle om den gamle kjøkkendøra så den passer på arbeidsrommet). Det blir endel mindre sideprosjekter ut av det her, men mye av det haster ikke. Jeg må bare sørge for å få gjort ting i riktig rekkefølge så jeg slipper å gjøre ting omigjen. Jeg hadde jo tenkt å vente til de var ferdige utenfor, for da skal jeg sjaine en vegg på kjøkkenet, men jeg klarte bare ikke å vente. :sjarmor:

Fikk søkt jobb i går og, prøvde i går morges og fikk bare feilmeldinger. I går kveld så det bedre ut og jeg fikk levert. Håper ikke den ble levert to ganger. :sjenert: Snakka med venninna mi som jobber i nærheten, og hun mente det hadde vært ganske stor pågang på andre stillinger der oppe. Så jeg får nok ikke sette forhåpningene for høyt. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Krysser fingrene for deg og jobb.

(Og en hver kvinne må da ha eget brekkjern :ler: - det kommer hendig inn i mange sammenhenger)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt klart billa. Jeg trodde jeg var godt rustet med opptil flere skrutrekkere, hammer, sag og slagbor, men det var altså brekkjern som mangla. :hoho:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vis meg verktøykassen din - og jeg skal si hvem du er :ler: (Er litt verktøyfrik - og synes det er ok å ha det jeg trenger selv).

Imponerte en mannlig venn storligen da han i frustrasjon en helg ytret ønske om et kubein .. men hvem hadde vel det :klø: .. gjett tre ganger :engel:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hmmmm, kan det være en hoppebille vi kjenner? :sjarmor:

Er nok litt handy selv ja, og jobben blir så mye enklere med riktig og skikkelig verktøy. Jeg er ikke alltid like flink til å få til ting da... :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bra m litt prosjekter !

Har du vært på sentrum bygg ? På Alnabru? De er iallfall innmari hyggelige, og hjelpsomme på den ok måten. Og det er ikke så mye kø der heller :)

Iom at det er høydeforskjell så tror jeg kanskje en list er saken. Mener å huske at den kan tilpasses sånn at det blir pent. Men det blir jo en list/ala dørstokk, da.

Litt moro å klare ting sjøl med eget verktøy ikke sant :-) Kanskje du også trenger en skikkelig høvel.... :ler:

Lykke til med jobbsøking!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg trenger heller noen å høvle over. :hoho:

Nåja, jeg få sikkert bruk for en høvel før dette prosjektet er ferdig, mulig det må noe tilpassing til.

Jeg har ikke vært på Sentrum bygg, rakk bare en kjapptur innom Maxbo i går. Tror nok utvalget av løsninger er omtrent det samme på lister og sånt, har inntrykk av det fra nettrunden jeg har tatt. Skulle nesten ønske jeg ikke skulle på kor i dag, sånn at jeg hadde tid til å gjøre mer hjemme. Det er det største problemet mitt nå, at jeg ikke er så mye hjemme i uka, blir dårlig med framdrift av sånt. :ler: Får prøve å være litt effektiv i helga, klarer jeg bare å bestemme meg for hva som skal være mellom de to gulvene er mye gjort. Da kan jeg i hvertfall kjøpe inn det som trengs.

Har fortsatt ikke fått noen mail med bekreftelse på at søknaden er mottatt, mener å huske fra tidligere søknader at jeg har fått det. :klø: Men jeg fikk både forhåndsvist den og kvittering på skjerm på at den var sendt, så det burde være i orden.

Fikk en hyggelig mail i går og, en kamerat jeg har vært endel på kino og teater med er på nett igjen. Har ikke sett ham på en stund og så hadde han en teaterbillett til overs. Og tenkte på meg. Veldig koselig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Skulke? Err'u gæren. Gjør da ikke sånt. ;)

Joa, jeg skulker innimellom, har faktisk tenkt å skulke neste uke. Det hadde ikke hjulpet så mye i forhold til å snoke på byggevarehus for jeg er jo hos psyk på ettermiddagen.

I dag var det ikke så tungt, mer rotete. Hendelsen sist uke har satt i gang noen prosesser og tanker som berører vanskelige ting, men jeg får ikke helt satt det i system. I dag begynte hun å ymte frampå om gruppeterapi igjen, blir helt skremt ved tanken jeg. Jeg snakka jo med hun terapeuten som har det (forøvrig hun samme som jeg var hos først) i fjor og fant ut at det i hvertfall ikke var noe for meg. Ikke har jeg råd heller, dette er jo privat, uten dekning fra trygdeverket.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat hatt en lengre samtale med mamma og pappa. Pappa først. Han ble litt gira da jeg nevnte at jeg hadde tatt ned veggen og mente at jeg bare måtte ringe om jeg trengte hjelp til noe. Han klør nok litt i fingra nå etter å fikse og ordne tenker jeg. ;)

Det er litt snodig det her med dem. Jeg videresendte en "moromail" på mandag. Under korøvelsen ringer de, da kan jeg jo ikke ta telefonen og jeg vil ikke ringe etter at jeg er kommet hjem, det er litt seint.

I går svarte pappa på mailen og nevnte at jeg godt kunne ringe dem (husker ikke helt hvordan han ordla seg). Jaha? De kan også godt ringe meg vel, om de har lyst å snakke med meg?

Under samtalen nå ble det nevnt at de ikke har snakka med meg siden jeg var midt i ferien. Dette er 3. uka mi på jobb nå etter ferie. Jeg mente at jeg hadde snakka med dem, men det var muligens bare en kort samtale med pappa. :klø: Og de har ikke ringt meg heller.

Mamma nevnte helt på slutten at " vi bor nå fortsatt ..... vi da", underforstått at jeg ikke har vært hos dem på lenge, noe som er helt sant. Jeg svarer at de vet jo hvor jeg bor og, men da blir det snakka bort med at jeg er jo aldri hjemme og bla bla. Eller at jeg er så opptatt at det ikke passer å ringe. Jeg påpeker at jeg er opptatt mandag og tirsdag kveld, ellers er jeg stort sett hjemme eller har mulighet til å svare i telefonen. Greit nok at de ikke henger på døra mi i tide og utide, men de kan da for svarte ta kontakt de og. Dette begynner å minne meg om bestemoren min hvor vi alltid ble møtt med "jeg ser jo aldri noe til dere" og liknende. Veldig hyggelig å komme på besøk dit ja...

Er det sånn at foreldre alltid forventer at barna skal følge opp og ringe og besøke uten at de gjør det samme selv? Jeg hører kun fra min familie når jeg tar kontakt selv, det skjer tilnærmet aldri at noen tar kontakt med meg om ikke det er for en eller annen bursdag eller en annen anledning. Ikke rart jeg til tider ikke føler meg som en del av familien min.

Dette er et veldig sårt punkt for meg kjenner jeg, noe jeg sliter med og har jobbet med hos psyk. :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jaja, da måtte jeg krype til korset og dra til massøren i dag. Har sittet på kontoret litt mer enn vanlig og da kjennes stiv skuldermuskulatur enda verre. :tristbla: Min vanlige massør var på ferie så jeg dro til et annet sted jeg bare har hørt om, men i positive vendinger. Så lenge vedkommende vet hva h*n gjør og det hjelper så gir jeg beng i hvem det er. Nå har jeg blitt knadd og trykka og dratt litt i og fått tips til andre strekkøvelser enn de jeg har pleid å bruke. Fordelen med å gå til ny terapeut er at du må forklare ting på nytt og de ser kanskje andre ting enn den vanlige. Skal tilbake til uka da. Men først må jeg ta igjen litt papirarbeid i kveld og så aldri så lite sparkling og pussing. :sjarmor:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...