Gå til innhold

anonymas

anonyma

Anbefalte innlegg

Ojoj, pappa'n ordner opp. :overrasket: Har nettopp hatt en lengre samtale med fattern. Litt spooky, men samtidig var jeg mye mer direkte enn jeg noen gang har vært tror jeg. Det faller noe lettere for meg nå enn før av en eller annen grunn. :sjarmor: Og det er myyyye lettere å snakke med ham enn med mamma.

Han hadde jo vært litt trist over det her han da, og samtidig så skinte det gjennom at mamma ikke hadde tatt det her bra. Jeg tror jeg sa sånn omtrent ørten ganger at jeg ikke mente å lage noe trøbbel og at jeg jo kjenner hennes reaksjon på sånt. Jeg ba ham også ikke lage noe stor sak ut av det her.

Men han var ganske enig i at vi har et kommunikasjonsproblem i familien, jeg dro fram, uten å være veldig direkte, at dette har vi nok lært hjemmefra og at slike mønstre er vanskelige å bryte. Så får han tolke det som han vil.

Det var i alle fall en veldig oppklarende samtale. Jeg fortalte til og med at jeg har gått i terapi. :overrasket: Ooops, kanskje ikke helt meningen, men skitt au. Jeg prøvde også å forklare hva det har gjort med og for meg og at det kanskje er derfor jeg var så direkte denne gangen. Og at det nok er lettere for meg å snakke om ting nå. Og at jeg nok har blitt flinkere til å koble ut de tingene som ikke er bra for meg, uten å utdype den noe mer. :sjenert:

Han var også ganske direkte og fortalte at de noen ganger har opplevd meg som litt fjern og som en som holder folk på armlengdes avstand. Det er nok tilfelle det, og det sa jeg også. Så prøvde jeg å forklare at det nok kom av opplevelser og erfaringer jeg har fra før, som har prega meg og gjort meg til den jeg er. Men jeg fikk også inn at det godt går an å være en "loner" som meg, men allikevel bli lei seg for å være utenfor.

Alt i alt en bra samtale, håper bare han ikke lager noe stort nummer ut av det. Jeg håper også han forstår meg, han er i hvertfall nærmere til det enn mamma. Jeg skjønte jo at hun har tatt det her tungt, akkurat som jeg tenkte meg. Jeg prøvde til og med å forklare at jeg nok ikke forteller ting nettopp på grunn av den reaksjonen som vi vet kommer.

Steike, jeg har ikke prata sånn med noen av foreldrene mine noen gang som jeg kan huske. Kanskje det var på tide?

De hadde ikke snakka med noen av de andre, så det var nok ikke det svigerinna mi ville snakke om. Kanskje like greit. Jeg får ringe henne nå tenker jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Gjesten

Eg skreiv sms til mamma'n min: Gla i deg mamsen på måndag (i feberrus...). Og ho ringte i går, og vi hadde ein trivlegare samtale enn på lenge! Så eg kjenner meg litt igjen ja. Håpe berre dei er i stand til å sjå at det er VÅR prosess, og ikkje blir superdefensive. Det er stort sett problemet heime hos meg jaffal.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det høres ut som meg selv om dagen det her. Jeg gjorde som deg, og føler som deg, av litt samme grunner som deg tror jeg. Det snodige er at det er forbausende mange jeg kjenner som har det sånn!

Så bra du sier det du må si! så får de sitte der og ha det som de har det. Det er deres ansvar tenker jeg. Skummelt er det likevel. Skjønner godt at du gjerne skulle hatt psykdama der nå. Men det er kanskje derfor du klarer det her også nå ? Ti poeng til deg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, tanken har slått meg og, at det er på grunn av psyk at jeg våger mer. Og kjenner mer hva som er riktig for meg. Og gjør noe ut av det. :overrasket:

Har snakka med svigerinna og hun hadde ikke hørt noe. Så jeg fortalte selvfølgelig hele greia sånn at de skal være forberedt på at noe kommer til å dukke opp. Hun har jo endel erfaring med mamma selv, og kunne relatere seg til noe av det jeg tenker.

Veldig koselig å snakke med henne, det blir kanskje til at jeg tar en tur en helg snart.

Det var faktisk og et aspekt fatter'n og jeg tok opp. At vi søsken ikke har så god kontakt oss i mellom. For min del kan det være så enkelt som aldersforskjell, men jeg vet jo ikke helt hvordan kontakten mellom de to andre er, de er nærmere hverandre i alder og har vokst opp sammen. Ikke lett å si.

Men jeg er i hvertfall ca et tonn lettere enn tidligere i dag, det er sikkert. :tommel:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God helg til deg og billa. :vinke:

Passe gjennomvarm og svett etter å ha gått hjem. Det tar litt lengre tid enn til jobb, og så er det oppover, men allikevel deilig. I dag gikk jeg en noe lengre rute, langs elva. Og spiste is. :sjarmor: Da er det ikke så verst. Og tenk på all den "gratis" mosjonen jeg får. :ler:

I dag har jeg planer om å gjøre ikkeno' pluss selvfølgelig det jeg ikke har fått gjort de andre kveldene. :roll: Det har selvfølgelig kommet kontainer utenfor, lite hint om å rydde i kjelleren kanskje. Jeg har ikke så mye da, men noe hadde jeg jo tenkt å få ut derfra etterhvert. Får se om jeg gidder i kveld. Jeg har vært sabla slapp med smågjøremål i det siste, så det er nok å ta av kan du si...

Ellers er helgen litt åpen, har ikke tenkt meg ut som i ut på by'n eller no', men kanskje noe uteaktivitet om været holder. Akkurat nå er det ekstrem pollenspredning her, jeg merker det jo, men egentlig ikke så ille, pillene virker, så da går det an å være ute litt. Så det så. :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Grattis med eksamen, regner med at det gikk strålende.

Skal ikke ut-ut, men bort-ut, til elskern, kanskje gå tur, kanskje se film eller bare drikke øl. :hoho:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjesten

Tja, strålande og strålande... Fekk B på den eg fekk igjen på onsdag, og leverte ny i dag, men den siste er nok min beste faktisk, så eg er ganske fornøgd. Får nok jaffal B på den.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Supert atta. :tommel:

Hadde en ganske grei kveld i går. Satt på verandaen hos elskern og drakk øl til vi var så stuptrøtte at vi deisa i seng og sovna momentant. :ler: Trengte det vel.

Elskern driver med flytteplaner, de skal rehabilitere borettslaget hans og det blir veldig høy husleie etterhvert. Men så er det det å finne noe passende både i pris, størrelse og sted. Litt sånn som jeg sliter med. Jeg har jo endel bedre økonomi enn ham, men er nok noe særere på sted. :sjenert: Så en helt perfekt en i dag, med stor terrasse, pen leilighet, hems og vedovn, koselige detaljer. Men så ligger den så helt feil plasser da gitt. Jeg har det jo ikke travelt, men har etterhvert lyst å flytte på meg ja. Mest for å få en skikkelig uteplass igjen, den nye verandaen funker bare ikke til formålet. :forvirret: Menmen.

Koret har syngehelg, savner jeg det? Næsj. Merker mindre og mindre savn. Nå har jeg jo vært ganske flink til å holde kontakt med folk, og det er jo de jeg savner, og så litt fellesskapet da. Men jeg synes koret har fått en litt annerledes profil og stil enn det jeg liker, det er jo en naturlig utvikling det da, ikke noe galt med det, men det gjør at jeg kanskje ikke føler meg så hjemme der? :klø:

De dominerende nå er noe yngre enn oss "gamle" så vi har til og med fått oss en gruppe på Facebook. Jeg er ikke der, men har smugkikka sammen med elskern som er. Det jeg er litt redd for nå er at masse info og diskusjoner bare skjer der, og ikke gjennom mer offisielle kanaler, sånn at ikke alle får beskjeder/invitasjoner osv, at ikke alle blir inkludert. Jeg ser tendensen allerede nemlig. Det blir en indre kjerne av de som er der og det er ikke så bra for koret på sikt, det har vi sett før. Hva folk gjør privat legger jeg meg ikke opp i. :sjarmor: Ja, jeg føler meg som en gammel surmaga kjerring nå. :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Puh, sliten nå. Har rydda i kjellern til den store gullmedalje. Vi har kontainer utenfor og da er det bare å benytte sjansen. For mange år siden fjerna vi et skap i gangen, det havna selvfølgelig bare i kjellern, kom seg aldri videre (gjett hvem som skulle ordne det). :roll: Men nå! Jeg skrudde det fra hverandre og pælma hele den gamle driten. :ler: Pluss en hel masse annet småtteri, og så fikk jeg stabla ting bedre og organisert litt så ble det veldig bra.

Nå er den ene boden helt tom, atta, så du kan flytte inn når som helst. ;)

Har så langt hatt en deilig helg. I går traff jeg korgjengen som har syngehelg, fikk noe cd'er med musikk av ei venninne. Og så er det ganske koselig å treffe folk da. :tommel: Klok av skade fra 14 dager siden så tok jeg ikke noe pils, bare elskern med meg hjem. Vi spiste middag og tok pilsen her. Veldig koselig.

Men nå må jeg ha litt mat. Vel fortjent etter en skikkelig økt. :sjarmor:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjesten

Ai LØØØØVV JUUUU!! Dette er fantastico faktisk. Eg har nemleg site og kikka på Ikea Portugal sine sider i dag, og eg treng jo enkli berre ta med meg kle... Så boden blir stadig fullare... Neida, eg skal kaste litt stasj og sånn, så det går nok bra alt sammen, e temmeleg sikker på at plassen held.

Men du, trudde du hadde kutta elskeren eg, på jakt etter nåke litt meir... stadig. Ka som skjer?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest kaffedama

Steike, jeg har ikke prata sånn med noen av foreldrene mine noen gang som jeg kan huske.  Kanskje det var på tide?

Så bra du sier det du må si! så får de sitte der og ha det som de har det. Det er deres ansvar tenker jeg. Skummelt er det likevel. Skjønner godt at du gjerne skulle hatt psykdama der nå. Men det er kanskje derfor du klarer det her også nå ? Ti poeng til deg!

Hehe, tanken har slått meg og, at det er på grunn av psyk at jeg våger mer.  Og kjenner mer hva som er riktig for meg.  Og gjør noe ut av det.  :overrasket:

:klappe::Nikke:

Så VELDIG BRA at du har fått renska opp litt!!! :hoppe:

Det er som Irma sier, du må ta ansvar for det du må si, og så må de andre ta ansvar for seg selv! Og når man har uklare kommunikasjonsmønstre er den beste måten å gjøre dem klarere på å starte med å være klar selv. Det er ofte slik at når man ønsker en annen væremåte eller handlemåte av andre er det lureste å begynne å være/gjøre sånn selv.

Det høres ut som om du har begynt en viktig prosess i forhold til familien din. Kanskje den fører til bedre selvtillit i forhold til dem og at du slipper å føle deg som en trass femåring? Det tror jeg du får til hvis du vil. :)

Edit: skriveleif :)

Endret av kaffedama
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Gjesten

Veit du ka eg har innsett i det siste? At familien min blir defensive og går i forsvar for eigne valg når dei snakke med meg. Og med den vissheten, så klare eg betre å kommunisere med dei, ved å legge vekt på at eg ikkje kritiserer deira val ol. Dette i starta i forbindelse med at eg skjønte plutselig koffor mamma var så rar mht at eg slutta i jobben min. Vi hadde jo samme jobb, samme masse, og så tar eg så ultra- ansleise val. Som å bu i by'n, ho hate byen, eg elske kafe, ho vil helst vere aleine, ho elska yrket "vårt", eg hata deg osv. For ho blei mine utsagt oppfatta som kritikk av henna liv, hennar val. No klare eg å uttrykke respekt for henna val, samstundes som eg krev (faktisk) respekt for at eg ikkje er ein forlenga del av ho. Veldig bra utvikling!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ai LØØØØVV JUUUU!! Dette er fantastico faktisk. Eg har nemleg site og kikka på Ikea Portugal sine sider i dag, og eg treng jo enkli berre ta med meg kle... Så boden blir stadig fullare... Neida, eg skal kaste litt stasj og sånn, så det går nok bra alt sammen, e temmeleg sikker på at plassen held.

Bare sånn før du tar helt av her, det er den aller minste boden altså, så den er ikke akkurat kjempestor.

Men du, trudde du hadde kutta elskeren eg, på jakt etter nåke litt meir... stadig. Ka som skjer?

Neeeei, assaaa.... Jeg vet ikke hva som skjer eller ikke skjer jeg. Planen var vel å finne en som ville noe mer og alt det der, men hvor finner man dem da? :klø: Har vært veeeldig lite på sjekkern i det siste og jeg er uansett ganske dårlig på det. :sjenert: Og så er han så hyggelig og tilgjengelig og spør om vi ikke kan finne på noe en fredag kveld, noe som ikke var planen, og så har vi det gående. :roll: Og så er han ganske avhengighetsskapende, så jeg tror jeg i så fall måtte tatt ett brudd helt tvert, og det er jo ikke så hyggelig når han samtidig er en god venn. Men greit nok, vi har det bra og trives sånn, med unntak av når kjærestesyka tar meg. ;)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjesten

Boden min her, som e 1/4 full, er ca 2*3 meter, max, kor liten e den minste boden din? Eg meine, sia ingenting ska hentast der før eg hentar alt lissom, så treng eg max 4 kvm trur eg, berre eg kan stable i høgda... Kle og sånt ska stort sett til andre rundtomkring.

Eg ane ikkje kor ein finn menn... Etter at eg slutta å gå ut, for ca 4 mnd sia hihi, så har eg ikkje møtt nåken, har ikkje vore på date ein einaste gong. Ellers så kjenner eg meg igjen i alle argument, berre at eg primært vil ha ein for 17.mai, nyttårsaften, julaften, påske, feriar og nokre søndagar innimellom, ellers har eg det fint, så sia eg vil ha ein sånn, så passe elsker dårlig... E litt klønete å ta ein FF med til pappa sin 70 årsdag og presentere som...FF...??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
E litt klønete å ta ein FF med til pappa sin 70 årsdag og presentere som...FF...??

:hoho::hoho::hoho: Synes jeg ser det ja. Men på den annen side, så lenge ting funker som nå, så bare lar jeg det slenge og gå. Han er i tilfelle presentabel nok til å ta med hjem også, elskern min. ;)

Jeg vet faktisk ikke målene på den boden, men gubben stæsja masse der da han "flytta" første gang, så det er plass til endel, om man stabler godt. Vi får bare se etterhvert hvor mye den rommer. OK?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Matmatmatmatmatmat... Men først bittelit KG. :sjarmor:

Har vært på kurs hele denne uka, blir skikkelig ør i hodet av det. Så i dag da jeg kom tilbake på kontoret for å tat opp tråden i en sak så visste jeg ikke helt hvor den var, tråden altså, ikke saken. :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Meg og sko assa. :roll: Tidligere i vinter kjøpte jeg meg fiiine Ecco-sko, bare gleda meg til snøen gikk og jeg kunne bruke dem. Gleden ble kortvarig for etter kun få uker spjæra den ene langs en kant. Jeg hadde heldigvis kvitteringa og så dro jeg og bytta, fikk meg et par nye sko. Etter under tre uker så spjæra de igjen. :overrasket: Omtrent på samme måte som sist. Jeg ble kjempelei meg for det her var de beste skoa jeg har hatt på år og dag, satt som støpt på foten og var deilige å gå med.

Men i går var det bare å dra tilbake og få penger igjen. Så da sitter jeg her da, med penger, uten sko. Jeg har jo selvfølgelig joggesko og sånt jeg kan bruke, men flere av de gode skoene mine har litt hæler og det er ikke så behagelig å gå på til jobb f eks. Tenkte jo at jeg skulle kjøpe meg et nytt par gode gå-sko, men det er det lite av nå gitt. Ikke som jeg liker og passer i i hvertfall. :roll: Har vært byen rundt i dag, fra jobben og nedover. Men fant ikke noe. Typisk altså. Det er mye sandaler og ballerinasko, men det er ikke heeelt det jeg er ute etter da. Jeg får nok slite joggingsene litt til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...