Gå til innhold

anonymas

anonyma

Anbefalte innlegg

Fyttikatta så vanskelig det var å holde fokus i dag. :Gjesp: Det ble ikke så allerverst seint i går, men allikevel. Noen dager med endret søvnmønster gjør sitt. Har slumra litt på sofaen etter middag da.

I dag er det første psyk-frie dag. Og det merkes nesten ikke. Jeg tenkte ikke på det på jobb i dag at nå skal jeg til psyk etterpå. Litt rart og helt riktig. Det meste fikser jeg nå selv allikevel. Påska har gått veldig fint, jeg har planer framover, sosiale planer og ting med jobb.

Fikk en mail om noe ang koret og kjenner at alle irritasjonspiggene kommer ut med en gang, hater sånne kjerringer som bare tar seg til rette og bestemmer uten å følge normale spilleregler. Kjenner at jeg har mindre og mindre lyst å gå tilbake gitt. :roll: Føler jo at jeg savner folka og alt det sosiale rundt, men jeg ser jo at jeg fortsatt har en plass i det fellesskapet som er "mitt" selv om vi ikke ses hver uke. Skal f eks på tur med flere av dem til helga og har jo sett folk i påska, de jeg trives med. I utgangspunktet har jeg permisjon fram til sommeren, så jeg gir meg selv tida fram til høsten.

Nå får jeg vel nesten ta siste sjaininga etter helgas utskeielser. :ler: Elskern hjalp meg å rydde etter festen, men etter det har jeg ikke løfta en finger. Det er liksom litt igjen. :sjenert: Støvsuge litt kanskje?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Herlighet. :forvirret: Generalforsamling i borettslaget, say no more. Eneste grunnen til at jeg gikk var i tilfelle det var noe info angående rehabiliteringen. Et galehus av gamle kjerringer og kverulanter. :ler:

Denne uka har gått fort unna. Sikkert fordi jeg har fått gjort endel på jobb. Og til helga skal jeg på tuuuuur. :hoppe: Gleder meg til det. Men jeg må kanskje tenke litt på hva jeg skal ha med meg? :klø: Må pakke i morgen siden jeg drar rett fra jobb. Og så er det min tur til å ha med kake på jobb på fredag. Æ'kke no' hvilehjem det her nei. :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm, pakke ja. Alltid vanskelig å vite hva jeg skal ta med. Skal jo litt av hvert, men gidder liksom ikke dra på all verden. Men noe må'n jo ha med uansett. :forvirret: Et visst minimum mener jeg.

Har bakt kake til i morgen, det er bare den hersens pakkinga som står igjen. Og så prøve å komme seg i seng litt tidligere enn de siste kveldene. :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for det begge to, jeg skal nok ha det fint jeg . ;) Er planen i hvertfall.

:bursdag: Grattis med dagen. :hoppe: Kos deg masse i kveld.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Gjesten
Takk for det begge to, jeg skal nok ha det fint jeg .  ;)  Er planen i hvertfall.

:bursdag:  Grattis med dagen.  :hoppe:  Kos deg masse i kveld.

Mange takk :bukke: Koste meg eg ja, massevis! Hadde ein topp dag, og så vart dagen i går litt blå i forhold, for då var alle opptatt med kjærestane sine, og så blei det endå klarare for meg at eg ikkje har blitt bedt på date på maaaange månader :grine: Sånn, det gjekk over altså :ler: Håpe du og har hatt ein strålande tur og ei strålande helg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt konge! :danse: Gamlegutta ruler, vi hadde det hyggelig. Har nå en ganske høy stjerne som rock-chick. :ler: Har gått og imitert trøndere på gata, helt til vi fant ut at det kanskje var litt dumt. :sjenert: Vært på shopping, jeg pusha venninna mi til å handle og ble pusha i retur, så nå er jeg (nesten) blakk. :roll: Alt i alt en strålende helg. Fint vær var det og. Litt trøtt i dag, men ikke så verst.

Denne uka går i ett og hybelkaninene er allerde blitt aggressive, så gudene veit hvordan det her skal gå. :ler: Skal noe nesten hver dag og oppdaga i det fuktige været i dag morges at jeg nok bør få skvisa inn et frisørbesøk. Samt at bilen burde shines. :sjenert: Jaja, får se utover.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Baker kake. Igjen. Jobbfest i morra. At jeg ikke lærer. :roll: Men det er hyggelig det da, liker forsåvidt å bake jeg, men skulle/burde(!) brukt kvelden til noe annet.

I dag debuterte jeg i koret på jobb, kun for moro-kor. Og hvilken debut. :roll: Jeg var eneste sopran, de andre kunne ikke så jeg måtte synge helt alene. Veldig heldig at jeg kunne akkurat de sangene de jobber med for tida. :ler: Veldig gøy da og veeeldig uformelt.

Skulle egentlig hatt besøk av elskern i kveld, har ikke sett ham på en stund nå. Men så har han fått beskjed om at han mister jobben. Igjen. Håpløse greier altså. Då sa må han heller prioritere å lete og søke. Håper ikke han går helt i kjellern denne gangen. Jeg begynner å skjønne at han nok ikke er helt lett å ha som arbeidstaker heller. Ikke det at han er dum, eller vanskelig, men han har sine hangups. Han har fortalt noen historier fra denne jobben og jeg hadde nok også reagert på samme måte om noen hadde vært sånn på min arbeidsplass. Sånn som han altså. Denne gangen hadde han vel nærmest fått beskjed om at jobben ikke passa for ham. Det kan faktisk være fordi det her er en skikkelig døll jobb som de mest hjernedøde kan gjøre. Og da kan vel de fleste litt mer oppegående bli litt utålmodig. Vil liksom "forstå" jobben, men det er jo ofte best å ikke tenke i sånne jobber. Velvel, får håpe at han får en annen snart. Jobb altså. :ler: Utrolig så utydelig jeg forklarer meg i dag da.

Jeg merker ellers godt at jeg skriver mer nå, formulerer brev og setninger som skal være tydelige og konsise. På et litt formelt, men alminnelig språk. Liker det. :Nikke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjesten

Det høyrest ut som om han kan vere litt vanskeleg ja, det er litt for ofte han blir arbeidslaus eigentleg. I alle fall no når det er arbeidtakar sin marknad. Det er det nok slutt på innan eg skal søke jobb kjenner eg meg rett...

Bli med ut og ta ein pils ein dag? Ska jobbe lørdag og søndag, men er no ellers stort sett ledig :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Øl ja, :klø: vetta faen når det skulle blitt. :ler: Denne uka har gått slag i slag og jeg skal noe i morgen og antakelig lørdagen og. Jeg har litt lyst å avlyse i morra og ta en heeeelt stille og rolig anonyma-kveld. Det trengs kan du si. Hele forrige uke gikk i ett skval, borte i helga og noe hver kveld denne uka gjør meg litt ør. For ikke å snakke om at jeg har sovet litt lite hver eneste natt i den perioden. OG har begynt på allergimedusiner. Daaakar trøtte strutsen. :forvirret:

Var på jobbfest i går, eller, ikke egentlig fest, men en liten sammenkomst hjemme hos sjefa. Veldig hyggelig og veldig rolig, men bittelitt seint hjem. Heldigvis ikke noe alkohyler.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjesten

Tja det kjem vel veker etter denne også? Pling på når du har tid, eg er her til uti mai, og har ikkje forelesn etter 1.mai.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Heisann, jeg lurte på når det kom til å dukke opp noen kaffeflekker her ja. Velkommen. Eller, du er velkommen, ikke kaffeflekkene. :ler: I mitt ellers pertentlig plettfrie hjem. :hoho: NOT!

Synes jeg driver med husarbeid støtt jeg, men det hjelper jo ingenting. :forvirret: Oppdaga at jeg har satt spor etter meg og. Hadde smurt føttene og det hadde tydeligvis ikke trukket nok inn, for det var fine fotspor fra sofaen og ut i gangen. :ler: Får vel vaske litt tenker jeg. Må vaske endel klær også, det går litt på halvtolv når jeg ikke har vært hjemme en kveld siden midten av forrige uke.

Jeg droppa jobbgreia i kveld, det hadde sikkert vært moro, men jeg er litt slækk og hadde lyst på en rolig kveld. Som tenkt så gjort. Jeg merker at jeg er i en periode nå hvor jeg må ta meg litt sammen for ikke å synke ned i negativitet. De siste årene har jeg hatt en liten down-periode akkurat på denne tida, sammenfallende med at allergisesongen starter og jeg blir trøtt og slapp. Da er det lett å gå i fella. Nå er jeg jo ganske klar over det, så jeg prøver å jobbe med det og. Tror nok en kveld med anonyma-tid kan være tingen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veldig deilig hjemmekveld i går. Kosa meg med skikkelig middag, Nytt på nytt og et blad. Samtidig som jeg faktisk fikk ornda litt rundt meg.

I dag ser det jo helt strålende ut. Får vel komme meg i dusjen og ut en tur. Har etpar småærend og så tar jeg vel kanskje en liten tur ut på verandaen? :sjarmor:

Det er en leilighet til salgs igjen i borettslaget, nøyaktig maken til min men i en annen blokk og annen etasje. De har også tatt ned den veggen jeg har tatt ned, og pussa opp hele greia, litt mer nyoppussa enn min, men ganske sammenliknbar tror jeg. Takst rett over 2 mill, det kan jeg like. :sjarmor: Aberet er bare at de jeg ser på som aktuelle objekter har enda høyere takst så da hjelper det ikke særlig. :forvirret: Vinne i Lotto kanskje? Det hadde vært noe.

Endret av anonyma
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Steike for en kveld det ble. :sjarmor: Hadde etpar småærend på dagen og så skulle jeg ned til byen og møte ei venninne fra koret og gå på kino. En rolig kveld, tenkte jeg. Koret hadde opptreden i går så vi valgte å møtes på et sted vi pleier å gå etterpå. Det kom etpar stykker til og vi hadde det veldig koselig.

Så gikk vi på kino og etterpå tilbake til det her stedet hvor de andre fortsatt holdt koken. Og det var da det tok av. :ler: Det ble faktisk ikke så vanvittig seint, men vi hadde fått i oss anseelige mengder vino.

Jeg var på nippet til å bli dratt med hjem til ei annen venninne, sammen med kameraten min, men jeg fikk summa meg i siste liten i og med at de har hunder og jeg ikke hadde med noe medisiner eller noe sånt. Litt fornuftig greide jeg å tenke midt oppi alt fyllerælet. :ler: Fikk tatt bussen hjem da, en av de siste, tenker jeg. Veldig moro med sånne kvelder som spontant blir til noe mer enn det man hadde planlagt.

Litt ør i hodet i dag, men ikke helt ille, fikk i meg litt mat og vann før jeg sovna i går.

En liten nedtur i går også, en liten ting som gjør meg litt lei. En gjeng i koret har i flere år reist en langhelg til en by i europa, de regner det som en kortur, ikke som helt separat, privat tur, men allikevel får ikke alle sjans til å være med. Jeg og gubben ble involvert i den første turen for mange år siden, men da kunne vi ikke. Siden det har ikke jeg fått vite noe som helst om disse turene før alt er booka og klart, de holder det innen sin gjeng. Jeg er ikke helt sikker på om gubben har vært inkludert hele veien, men jeg vet i hvertfall om én tur han fikk tilbud om å være med. Jeg har hørt underhånden at forklaringen på denne selektiviteten, at de ikke sender ut mail til hele koret, er at da ville jo "alle og enhver" kunne være med, og det går jo ikke. :klø: Neivel, da er det vel noen i koret de ikke vil ha med da?

I går overhørte jeg at det ble sagt at nå hadde de bestemt reisemål igjen og en av de andre tilstedeværende ble spurt om hun ikke hadde fått den mailen. Jeg har heller ikke fått noe mail, så den kan ikke ha vært sendt ut til alle. Jeg er ikke overraska, men det er lite hyggelig å være utenfor og ikke bli inkludert. Jeg kommer bankers til å høre mer om turplanlegging osv utover, for flere av de jeg vanligvis omgås pleier å være med på turene.

Jeg har tidligere nevnt det for noen at jeg aldri har fått tilbud om være inkluder i disse turene, og jeg vet at flere har det på samme måten, men jeg har nok ikke sagt det så direkte til dem som orger det her.

MEN, jeg klarte faktisk å skyve tilside den litt leie følelsen av å være utenfor i går. Jeg er blitt flinkere til å tenke ordentlig gjennom hva det her betyr, hva gjør det med meg, og hvorfor lar jeg det gjøre det? OK, vil de ikke ha meg med så vil de ikke og det er deres problem. Før ville nok dette gått mer inn på meg.

Turen dette året går til atta-land, der har jeg jo vært etpar ganger allerede og skumler litt med planer om å besøke atta mens hun er der. (Bare så du vet det ;) ) I tillegg kommer det faktum at jeg ikke har betalt ferie i år og at jeg allerede begynner å booke opp de få dagene jeg har tenkt å ta ferie. Det er selvsagt et spørsmål om økonomi og. Så det er ikke sikkert at jeg kunne vært med om jeg hadde fått tilbudet. På den annen side har jeg vært på korturer før og vet godt hvilket kaos det kan være. :ler:

Ble sikkert litt rotete og ufullstendig det her, men jeg opplever stadig oftere at jeg kan mobilisere andre tanker og håndtere ting på en annen måte enn før og det er bra.

Men hva skal man ta seg til i dag da tro? :klø: Utenom det åpenbare, lage litt frokost, pusle litt i heimen osv. Det frister jo ikke å gå ut. Tror dette blir en subbe-inne-i-joggebukse-ikke-åpne-døra-dag. :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjesten

Kom når eg er der du, så ska vi drikke anselige mengder vino, og gjere det akkurat passe organisert for to damer i sin beste alder!! Men eg kjenner veldig godt igjen følelsen, sjølv om eg berre har kome til stadiet å anerkjenne den som ein følelse, og som ein følelse som er mitt problem. Som eg og har skrive om i helga...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg skjønner jo at det her er et tilbakevendende tema for flere enn meg. Jeg er nok også litt ekstra sensitiv for utenforholdelse på grunn av tidliger opplevelser, men merker jo at jeg takler det mye bedre nå etterhvert.

Har fått gjort noe nyttig i dag da, harva over legga og gikk håret en liten oppfriskning. Bare så synd at fargen ikke ble helt som jeg hadde tenkt. :ler: Ble en smule gult, selv om jeg mener jeg hadde kjøpt samme farge som jeg har brukt før. Nuvel, det går ut igjen.

Selvangivelsen har jeg fått levert også. Og aksjeoppgaven. Da er det bare å få skifta til sommerdekk så er vårens faste poster unnagjort. :ler:

Er det noe på tv da tro?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare innom og melder meg. :vinke:

Er lite innom - men følger med så godt jeg kan :sjenert:

Kjipt ikke å ha nett hjemme - blir jo helt utafor jo..

Gulhåret struts - høres jo interessant ut ;-)

Det å få levert selvangivelse - skiftet dekk og andre ting man bare må gjøre - det er så deilig å bli ferdig med. Hadde en sånn "ferdig med det meste" dag i går - selv om jeg måtte ta selve leveringen av selvangivelser på jobb i dag - men når alt var sjekket ferdig og det som skulle kopieres og ettersendes var klart - er det jo en enkel jobb.

Det å lære seg til å overse at "noen" organiserer for deler av en gruppe - og ekskluderer andre er kjent. Spesielt for oss som tidligere var del av et par .. og nå "faller utenfor". Men - dem om det - vi får bare lære å heve oss over det. (og etterhvert innser man jo at det er ikke alle man ønsker å omgås lenger heller)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...