Gå til innhold

anonymas

anonyma

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Ja, jeg har skjønt det. Har med vilje ikke kommentert det utover det innlegget jeg skrev nesten sist i den gamle boka di. Husker du det? Håper virkelig at mine antakelser den gangen ikke stemmer lenger.

Jeg skal nå bare på heisatur jeg da. En kompis, som er trønder, spilte i band i sin ungdom og nå skal gamlegutta samles og spille sammen igjen. Så da tar jeg og noen flere venner turen oppover. Vi reiser fredagen så vi får to kvelder og hele lørdagen til å romle rundt på. :sjarmor: Gleder meg veldig til det. Det blir faktisk andre Trondheimsturen på et halvt år det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å fytte helvete. :grine: Jeg skal aldri slutte hos psykologen mer.

:ler: Ja, så var jeg "ferdigbehandlet" da. Du og du så godt det kjennes. Not. :forvirret:

Det ble en stri tørn i dag. Vi har jo forberedt det her en stund og vært innom mange av de gamle temaene, unntatt ett, og det kom opp i dag. I tillegg ble det veldig følelseslada da jeg skulle gå. Klarte ikke å få fram et ord, men jeg så på henne at hun forsto. Måtte stå en stund ute i gangen og snufse og tørke litt tårer før jeg kunne gå helt ut. Føler meg som en oppvridd vaskefille akkurat nå. Varmer opp litt middag og skal ta en liten pause med det snart. Så er det bare å brette opp ermene for dette er ikke no' hvilehjem for tida. :ler:

Har endel å rydde her for i morgen kommer nemlig snekkern og skal skifte vindu, det blir jo litt fint. Samtidig har jeg fått sagt fra om de tingene som ikke er ferdige på verandaen, men det hadde de visst ikke koll på selv. Ikke helt bra vel, de kan jo ikke basere seg på at alle er like observante? :klø: Jaja, de får vel fiksa det og da kan jeg begynne å få igjen noe av livet mitt. Nå har det vært "invadert" av uvedkommende så lenge, merker at jeg sliter litt med det nå.

Men når de er ferdige med alt er det tid for å fikse kjøkkenveggen, male takene, få tak i en rørlegger sånn at jeg får skifta kjøkkenbenk, og kanskje få ordna noe på badet? Gruer meg litt til den biten... :sjenert: Og så er det hundre andre ting som må eller bør tas tak i. :roll: Jaja, ikke i dag.

Elskern har kinka ryggen sin, var oppe hos ham og hjalp ham litt i går. Stemninga mellom oss er god men ikke nær og intim lenger, så det var helt naturlig å dra hjem på kvelden. Så kanskje jeg er "ferdigbehandla" der og? ;)

:sjarmor:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Camelia
Ja, jeg har skjønt det.  Har med vilje ikke kommentert det utover det innlegget jeg skrev nesten sist i den gamle boka di.  Husker du det?  Håper virkelig at mine antakelser den gangen ikke stemmer lenger.

Ingen som har vært innom boka mi kan vel ikke ha unngått å legge merke til det, nei! :ler:

Antakelser? Hm, husker jeg knapt. Men om ting stemmer eller ikke her i huset, kommer uansett an på dagen man spør... :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hihi, nå sitter jeg skikkelig på utstilling her. :ler: Jeg har fått nytt vindu på arbeidsrommet mitt, og har ikke hengt opp persienna som var der før. Dels fordi den var veldig støvete og litt for kort, dels fordi det kommer en og skal fikse noe på vinduet.

Det er jo typisk at når de endelig får skifta det ut, har visst om det lenge nå, så er det noe galt sånn at det må komme en fra leverandøren og reparere det. I tillegg synes jeg ikke arbeidet med listing og sånt var helt på topp fra de to som satte det inn. Hadde jeg hyra dem som privatperson hadde jeg nok masa litt mer om at det ikke var bra nok. ;) Kjip kjerring, ja jeg vet det.

Så nå må jeg finne ut hva jeg vil gjøre, ser helt klart behovet for noe skjerming ja, hele pulten min står jo foran vinduet. :forvirret: Ser dere meg? I 3. etasje, med rød genser i flomlyset fra skrivebordslampa. :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt av en avslutning på kvelden i går. :ler: En duggfrisk halvliter, eller var det to, nedover nakken, servitøren vår skubba sammen med en annen og vippa brettet rett bak ryggen min. Steike så kaldt det var og steike som jeg skvatt. :ler:

Det var jo et uhell da, men jeg ble gjennombløt av øl og måtte tusle hjem. Følte meg skikkelig lur på bussen, det lukta sikkert alkis av meg.

Skal ute og handle nå, får levere jakka mi til rens tror jeg, så jeg ikke lukter alkis hver gang jeg går utafor døra. :ler:

Jeg skal på lammejakt i dag, har som vanlig invitert folk på lam påskeaften og da må vi ha mat. Men veldig ofte har butikkene bare hele lår, med bein og alt og det har jeg hverken plass til i fryseren eller i ovnen når jeg skal lage mat til så mange. Så jeg foretrekker ferdig utbeina, surra steik. :Nikke:

Tidligere år har gubben hjulpet til med lammesteika, det har liksom vært hans "greie", men i år har jeg faktisk ikke invitert ham, har sikkert nevnt det før. Vi har sklidd mer og mer fra hverandre og han inkluderer ikke meg i fellesskapet så da gjør ikke jeg det heller. Nemlig! Og det er heller ikke sånn at jeg ikke kan lage lammesteika sjøl. :tommelsmil:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hmm, dette var ikke lett. Enten så kunne jeg få surra steik som var merka at hadde vært frossen, men de hadde ingen frosne igjen i butikken, da kunne jeg lagt dem rett i fryseren. Har ikke lyst å la dem ligge en uke i kjøleskapet her hjemme. :sjenert: Eller så kunne jeg få frosne hele lår. Det har jeg ikke plass til i fryseren.

Alternativt kan jeg vente til uti uka, men da er det mer usikkert hva jeg kan få tak i av surra steiker, tør jeg gamble på det? :klø: Noe som kan funke er å kjøpe frosne lår på mandag og legge dem i kjøleskapet, da vil det ta etpar-tre dager før de er helt tint og da blir det bare etpar dager i opptint tilstand. Da må jeg beine dem ut sjøl, ikke så veldig gøy, men overkommelig.

Chwat to dooo.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjesten

Vel, du kan satse på det siste, og så kan du sjekke om det er surra steiker igjen fram til du må handle. Så kanskje du er heldig og får det du eigentleg vil ha, eller så må du gå for å beine ut sjølv.

Øl nedover ryggen er ikkje bra, plassen du var betaler vel for rensen av jakka vel? Det er i alle fall ganske normalt om dei gjer...

Plana for i kveld? Har vore ute og gått ein tur no, tatt ein pils, kikka litt og er litt sånn tiltakslaus sia eg ikkje har nåke hengande over meg akkurat no. Rart og litt digg, etter ei veke der eg har jobba fag døgnet rundt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Øl nedover ryggen er ikkje bra, plassen du var betaler vel for rensen av jakka vel? Det er i alle fall ganske normalt om dei gjer...

Jada, de skal betale for rens, ikke noe problem det. Det skulle bare mangle egentlig.

Plana for i kveld? Har vore ute og gått ein tur no, tatt ein pils, kikka litt og er litt sånn tiltakslaus sia eg ikkje har nåke hengande over meg akkurat no. Rart og litt digg, etter ei veke der eg har jobba fag døgnet rundt.

Ha'kke noen planer utover at jeg ikke skal ut mer i dag. :ler: Sorry. Har vima så mye rundt i dag at jeg tenker meg en rolig kveld med boka mi. Og kanskje litt surring på nett. Det har blitt litt lite tid til sånt i det siste. Jeg har vært flink og ikke vært på KG på jobb, har lest nettavisen, men det er vel lov. ;)

Skal du forresten noe påskeaften?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjesten

Jepp, då e eg hos Fiona ;) Glede meg massevis! Håpe du får ein fin kveld med boka di. Eg lure litt på om eg ska ta meg ein spakveld eg... Full overhaling lissom... Det er jo vår! Utepils- serveringane var stappfulle i kveld!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lammekjøtt, eller... antakelig fårekjøtt, men det bryr meg ikke, er i boks. Vår gode nabo i øst hadde det jeg var ute etter, frossen utbenet steik. Litt annen oppstykning enn vi er vant til, men det kan jo bli spennende.

Fikk raska med meg litt annet og, lurer på hvordan det skal få plass i fryseren? :klø: Den er litt full for tiden.

Men nuh, ut på verandaen, før jeg av gammel vane begynner å ordne alle de tinga jeg burde gjort. Kvalitetstid foran pliktarbeid er mottoet i dag. :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Deilig med kvalitetstid på verandaen ja. Men så ble jeg så trøtt gitt, måtte legge meg på sofaen med boka og sovna bums. Jaja, trengte det sikkert. :roll:

Nå har jeg akkurat hengt opp nye gardiner, så nå sitter jeg ikke på utstilling lenger. Ble ganske fint synes jeg, bortsett fra at "nødløsningen" for innsyn, en tynn trådgardin som jeg kan se ut gjennom ikke hadde rynkebånd øverst. Og jeg har ikke symaskin så jeg må jeg nok improvisere litt. :klø: Jeg hadde heller ikke nok klemmer til å få hengt den opp pent, men det kan jo fikses.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det hadde jo vært veldig fint. Det er ikke så mye som skal til nemlig, jeg har bånd og alt. Er du hjemme i morgen? Sånn etter jobbtid?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjesten

Tja, ska vel kunne snike det ein ein plass, har enkli eit par avtalar både for ettermiddag og kveld...

Onsdag er den einaste dagen som ikkje e ganske booka før påske altså... Om du kan vente til då?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Passer helt glimrende, du er grei assa. :)

Onsdag slutter jeg 13 så du får bare si når du er hjemme.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Gjest Gjesten

Eg er nok heime då, ikkje nåke problem! Eg plinge på om nåke uventa sku skje. Men maskina e frå ca 1970 altså, så det e ingen datamaskin du får bruke!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjesten

Har du tommestokk? Kan du ta den med på onsdag? Eg må måle litt for dei som kanskje, kanskje om eg har flaks, tar over kåken min...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jada, jeg har tommestokk. Skal prøve å huske på å ta den med.... :sjenert:

Puh, varmt. I dag har jeg for første gang gått både til og fra jobb, hele veien hjem også. Oppoverbakke og varmt i sola. Men veldig deilig. :sjarmor:

Det er stille på jobb nå, mange som har ferie. Akkurat nå synes jeg det går litt vel treigt med meg, enten så jobber jeg bare treigt eller så er det meg som ikke skjønner det her. Får litt angst av det da. :forvirret: Kanskje jeg ikke klarer jobben min? Vet jo at jeg klarer den, men føler meg ganske mislykka akkurat nå. Nabo'n, som begynte etpar måneder før meg får unna sine saker kjapt, og jeg antar, ikke så altfor gæli. Hun har jo veileder hun og. Men jeg føler jeg bruker min mye mer, er mer avhengig og bruker som sagt lengre tid. Andre nye tør jeg ikke sammenlikne med for de har andre fagfelt hvor sakene og lovgivninga ikke er så komplisert som på mine. Men jeg lurer nå litt da.... :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjesten

Ikkje bekymre deg, eg er heilt sikker på at du eigentleg gjer ein god jobb, og at du garantert kjem til å gjere ein suveren jobb når du kjem inni det. Det er jo tross alt temmeleg viktig at du ikkje gjer nåken glippa i ditt yrke! Så stå på, det er betre at du spør ein gong for lite enn ein gong for mykje!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...