Gå til innhold

anonymas

anonyma

Anbefalte innlegg

Høh, gjett hvem som hang nede i kantina da de åpna i sta. :overrasket: Måtte ha melk til kaffen, som igjen er helt nødvendig for å fungere i dag. :sprettoy:

Endret av anonyma
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

"Det ligger flere utfordringer foran deg. Noe vil omhandle arbeidslivet ditt. I ditt privatliv har du også en tendens til å gape over for mye. Det er i denne uken du kommer til å ta en avgjørelse som får langsiktige konsekvenser."

Jaha? Arbeidslivet er vel der det pleier å være, tilbake på jobb i dag og kjeda vettet av meg. Vel, ikke så brutalt da, og noe skyldtes vel at jeg var halvveis i koma av trøtthet. :ler:

Men jeg ser jo tydelig at jeg bør være et annet sted innen et års tid eller så, får intensivere jobbjakten når ting kommer i normalt høstgjenge.

Kollegaen min og jeg har ikke sett hverandre mye i sommer, hun hadde ferie da jeg var på jobb og omvendt, og så har hun endel reiseaktivitet i høst så vi får bare noen dager på kontoret sånn innimellom. Litt stusselig, men vi fikk prata litt sammen i dag.

Prata har jeg og med elskern, han var litt nede nå. Endel problematiske ting som han helt klart må ta tak i. Og da hjelper det jo litt at noen andre kommer og peker ut for en hva som er alternativene. :sjarmor: Litt sånn "life-coach". Er jo bare hyggelig det da, jeg gjør det jo så gjerne når han spør. Men gape over for mye? Næh.

Det kan vel ikke menes alle de tingene jeg skal i høst som jeg egentlig ikke har penger til... :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som for eksempel SPA-turen jeg skal på i september med en venninne... :sjenert: Nå har vi akkurat booka behandlinger i SPAen, det skal bli så deilig for en sliten kropp. Gleder meg veldig. Fordelen er jo selvsagt at det er mye billigere der, så vi har råd til å kose oss mye mer enn vi ville gjort på SPA her. :sjarmor:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Shit assa. Det må alltid være noe. :frustrert:

Sjefen min kom til meg i dag og vi hadde en liten samtale, ikke den store vi ikke har fått tid til ennå da. Men i og med at vi får inn flere folk etterhvert må hun omrokere litt på kontorene. Greit nok det, det skjønner jeg og, det er jo folk inn og ut hele tiden og alle må ha plass. Og min kontorkamerat har overtatt endel av sjefens administrative oppgaver. Det vet jeg hun strever litt med, føler at det går ut over forskningsarbeidet osv. Vi har hatt noen runder på det.

Men nå hadde sjefen bestemt at hun skulle skjermes mer, dvs at hun splittet oss opp og at kollegaen min får eget kontor. Måten det ble framstilt på fikk meg til å føle at det var meg som var problemet. At det var så mye forstyrrelse på kontoret at hun måtte ha mer ro. Ikke sikkert at det er sånn, men jeg fikk den følelsen. Snakka endel om det hos psyk etterpå og masse tunge, såre følelser kom fram. Følelsen av å være svikta, utstøtt osv. Samtalene med kollegaen min er jo ofte det som har holdt dagene sammen på jobb, nå mister jeg det og. Jeg har merka at vi kanskje ikke har vært så tett i det siste, kanskje derfor jeg følte at det er meg som er problemet her? Jeg er forøvrig ikke helt sikker på at det blir noe bedre om hun har eget kontor, mye av greia er hennes egen (mangel på) erfaring, struktur og organisering. Men det sier jeg jo ikke høyt.

Uansett, jeg blir flytta til et annet kontor et stykke unna, sammen med ei som er ganske ny hos oss og ganske slitsom. Der kan du snakke om skravla som går. :sjenert: Kjenner på meg at jeg ikke egentlig har lyst til det, men det er ikke noe særlig annet alternativ, uten å virke barnslig føler jeg. Jeg vet at hun og jeg ikke går like bra overens som meg og kollegaen min. Dette kommer til å bli tungt ja, og er enda en spiker i denne jobbkista. ;)

Og så vet jeg at vi kommer til å snakke om dette i morgen... :sjenert: Har absolutt ikke lyst.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, da var man flytta da. Har fått meg en grei plass inne på nabokontoret inntil videre. Det kontoret jeg skal inn på er ikke klart ennå, ei som blir borte i løpet av de nærmeste to ukene må ut først. Dette er bare en mellomstasjon.

Fortsatt veldig blandede følelser for dette. Kollegaen min er veldig opptatt i dag og har ikke snakket noe med meg, jeg vet ikke helt hva jeg skal si...

Fant en ny stilling å søke på i går da, samme sted som venninna mi jobber, men sammen med noen andre folk. Hun har gjort litt undersøkelser for meg. :sjarmor: Søker jeg, så får vi se.

Noen som har lyst å spise lunsj en dag? Eller ta en kaffe?

Endret av anonyma
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Plan: i utgangen av september har jeg fått drømmejobben og sier opp min nåværende. Oppsigelsestid: okt,nov,des. Tar ut mine tre uker ferie på tampen, dvs. har lang tid til å sulle alene hjemme og ordne til jul. Nyjobben gidder selvsagt ikke starte opplæring i romjulen, så da har jeg fri. Starter i drømmejobben i januar.

Putter den her jeg, så jeg ikke glemmer den. Dette høres ut som en plan for meg og.

Jobben suger, ikke noe motivasjon egentlig, men det har gått en liten faen i meg. Jeg har vært ganske effektiv i dag og det har jeg tenkt å fortsette med. Jeg skal gjøre jobben min, gjøre den så bra og effektivt at ingen kan si noe på det, og så drite i resten. Droppe sosiale ting, løsrive meg litt fra tendensen til å blande jobb og private vennskap, det har jo lett for å bli det når vi er så mye sammen. Sørge for å ha et skikkelig fundament utenfor jobb, så kan jobben seile sin egen sjø.

Det vil si at jeg må tenke litt på det sosiale nettverket mitt framover. Jeg har jo flere jeg ser bare sporadisk, være flinkere til å plukke opp det igjen. Har litt dårlig samvittighet for noen av dem, men de kan jo være litt flinke til å holde kontakten de og? Eller?

Må snart spikre festdato og, snakka med ei i går og det tetner seg fort til utover høsten. Det er jo mange ting som skjer i begge kor utover og det har lett for å gå ut over kontakten med dem som ikke er med i koret. Merker allerede at kameraten min er litt lengre unna. Han har selvsagt hatt mye å gjøre med sitt nye hjem og har ønska litt tid for seg selv, men vi må ta opp tråden i løpet av ikke alt for lenge tror jeg. Planlegge litt.

Så en fin Filofax på bokhandelen i dag. Min gamle er velbrukt og slitt og jeg har hatt planer om å bytte den ut. Egentlig var det to fine, en litt konservativ kanskje, men med mange hendige løsninger og en litt morsom, blomstrete som kanskje er en mer motegreie.

konservativ

blomstrete

Den blomstrete var 100 kr dyrere, men ingen av dem var avskrekkende kostbare. Opprinnelig hadde jeg tenkt å investere i en skikkelig skinn, da kan jeg omtrent ha den livet ut. Mekanismen i min gamle er like fin, men utsiden er kjempeslitt. Får se. Fikk veldig lyst å kjøpe meg ny i dag ja, har jo nettopp fått lønn og greier... :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kjempefint.

Jeg er jo ikke ensom og venneløs i det store og hele da. :sjenert: Bare føler meg litt sånn på jobb nå. Kollegaen min har liksom vært en veldig god venn hele tiden, og nå er det blitt borte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjesten

Har de snakka om det? At ho skal bytte kontor? Er det noko ho har bedt om sjølv? Har ho sagt noko om kvifor? Litt rart ja, enig i det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, vi har ikke snakka om det. Oppdager jo nå at vi stort sett satt på kontoret og skravla. :ler: Hun er veldig opptatt med det hun skal ha med seg på konferanse, reiser faktisk i morgen, så det er forståelig at det er mye som skal ordnes siste dag. Og jeg jobber mest på labben i dag. Og jeg har ikke tenkt å forstyrre henne om det er sånn at hun vil har ro. ;)

Hun har ikke sagt noe, og jeg vet ikke bakgrunnen. Heller ikke sjefen har sagt noe om det. Det kan virke som de andre her er bedre informert enn meg, jeg har snakka med endel om praktiske ting i forbindelse med omorganiseringen. Sjefen hadde funnet en ny løsning på kabalen i dag da det viser seg at hun jeg egentlig skulle overta plass etter ikke forsvinner snart allikevel. Så jeg (og min nye makker) får et annet kontor, et som jeg synes ligger litt bedre til faktisk. Og der kan jeg få flytta inn mesteparten i neste uke. Så det føles bittelitt bedre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snart helg!! Det blir deilig. Skal treffe kameraten min i kveld, bare etpar pils da. Jeg skal klippe meg i morgen, ganske tidlig, det angrer jeg litt på nå, men det får bare være. Kanskje jeg skal høre om hun har noe litt seinere? Kjenner jeg oss rett kan det fort ta litt av om vi er i det humøret. ;)

Ellers har jeg få planer, har lyst å bruke litt tid for meg selv og sortere tanker i forhold til det som foregår. Og så har jeg noe småtteri å ta meg til hjemme. Og så har jeg lyst å gå en lang tur på søndag om det er bra vær. Det er vel planer nok tenker jeg. :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Gjesten

Eg ska jobbe heile helga, ikkje så kjekt... Ut i kveld med kolleger frå gamlejobben, og så blir det jobbing resten av helga.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jess, helg er herlig. Kjenner at helgefølelsen kommer snikende. Ringte akkurat og flytta frisørtimen litt lenger utpå dagen. Så da er det rom for litt mer sprell i kveld, om det skulle passe seg sånn. ;)

Håper du får en fin helg og luna. *klem*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Og sprell ble det ja. Kameraten min og jeg hadde en hyggelig ettermiddag, satt utendørs og kosa oss. Så dukka bestisen til gubben opp, og så var det noen som skulle på konsert og så ble vi visst med på det og så ble det en helaften. Siden vi hadde starta så tidlig var vi ganske gode i farta ja. :sjarmor: Men det var bare moro. Jeg fikk etterhvert en h%&#s hodepine og gikk hjem, men jeg antar at de andre gutta holdt koken utover kvelden.

Så det var ganske forutseende å flytte den frisøravtalen, hvor tar jeg det fra? :ler: Kanskje jeg kjenner oss og meg så godt at jeg vet når øl-lysten er på topp? ;)

Tok det veldig med ro i dag fram til jeg måtte gå, så det gikk bra. Fikk stussa fjonene og så henta jeg bilen på jobben og dro hjem. Leste blad på sofaen og sovna. Trengte visst det. Våkna noget groggy for litt siden. Så da er det vel tid for mat og litt tv-sløving kanskje? Om det er noe på tv da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hm, ubesluttsom søndag. Det er ikke så ille vær, men ikke så veldig fint heller, ikke sånn at jeg stormer ut av huset. Har ikke ro til å lese bok, ikke gidder jeg å ta tak i ting inne, selv om jeg har nok av småting å heng fingra i. Men planen var egentlig å gå tur...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Creepy. Naboen under kom akkurat på døra og fortalte at han har hatt innbrudd natt til i går, via stillaset og den gjenbolta verandadøra. Har egentlig bare venta på at noe sånt skulle skje, stillaser er jo en risiko. De hadde til og med vært inne to ganger, han kom hjem i mellomtiden og gikk så ut igjen for å ringe og varsle. Da han kom tilbake hadde de vært der en gang til. Skikkelig creepy. Jeg skal i hvertfall sette noe stort og tungt foran den verandadøra fra nå av, vinduene våre er sikrere så der er jeg ikke redd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Puh, det ble ikke tursøndag, ikke foreløpig i hvertfall. Tok fatt på å rydde og organisere litt, både på kjøkkenet og på arbeidsrommet. Har rydda i masse gamle blader og magasiner, og satt dem i nye tidsskriftholdere. Noe skal til elskerns barn og noe kasta jeg rett og slett.

Får rydda i kjøkkenskuffer og skap når jeg må omorganisere for å få plass til tingene som sto i vitrineskapet som jeg skal kvitte meg med. En fin dag for å sulle rundt og orge ting kjenner jeg. Men det er ganske slitsomt ja. :sprettoy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...