LilleBille Skrevet 7. august 2006 #181 Del Skrevet 7. august 2006 Høres ut som om du har det bra Tror det er sunt jeg¨å få snakket litt skikkelig sammen - om hvor vi er i livet - og hvorfor en del ting er som det er osv. - for mange lager seg egne bilder av ting - og tror og synes - uten å egentlig vite. Og utysker - de hadde absolutt hatt godt å fått "kjenne" litt på det - men jeg tror faktisk ofte at mye slår tilbake .. og når folk virkelig får sett hva enkelte står for - er det ofte ike tvil om hvem taperen er. Men det er da hyggelig at folk merker at du etterhvert har det bra med deg selv - og at du har kommet deg videre. ... ser forresten at du har fått med strutsen her også Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
anonyma Skrevet 7. august 2006 Forfatter #182 Del Skrevet 7. august 2006 Klart strutsen er med, det skulle bare mangle Vanligvis er det jo ikke lov å ta bilder på konserter, det er så inngrodd vane hos meg, men her var det lov, så jeg tok masse bilder. Selvfølgelig blir endel ikke så bra pga lysforhold og bevegelse i bildet, men det ble en passelig bunke blinkskudd og. Kjempefornøyd med det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LilleBille Skrevet 7. august 2006 #183 Del Skrevet 7. august 2006 Skikkelig stilig var det - og når strutsen er med - skal jeg heller ikke klage Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
anonyma Skrevet 7. august 2006 Forfatter #184 Del Skrevet 7. august 2006 Og om du greier å se hvilken artist det er blir jeg veldig imponert. Jeg er litt rastløs og urolig i dag. Vet liksom ikke hva jeg vil og skal. Jeg har vært på IKEA og fått tak i noen småting som skal installeres og fikses. Vanligvis ville jeg hivd meg over fiksing og orging med en gang, men ikke nå. Slækk, det kan være pga varmen. Litt ensom, og tenker at det kan bli en lang uke. Snakka bittelitt med elskern på msn i sta, savner ham jeg. Det sa jeg og, men det blir jo ikke noe mer der. Er et ork å ta kontakt med folk, de er jo stort sett på jobb og nå, har lite penger til å finne på noe. Rastløs. Tenker litt på at jeg skal til psyk i morgen, tankene begynner å svirre. Er egentlig klar for å slutte der tror jeg, har lite å ta tak i utenom de tingene som ligger veldig dypt begravet. Tenker og på de tingene jeg hadde tenkt å få gjort i sommer, endel har jeg gjort, men masse er fortsatt ugjort. Ikke at det var veldig viktige ting da, men ting jeg hadde lyst å få gjort noe med, nå har jeg ikke tiltak, vet ikke hvor jeg skal begynne. Og så er det så inn i gamperæva varmt her at jeg føler jeg må ut av huset for å fungere og da blir det så som så med hjemmekosen. Den gode spisevanene mine er forduftet i ferien, i hele sommer har jeg vært flink med frokost, lunsj, middag og mellommåltider, har fått mer overskudd, men det krever og mer planlegging i forhold til handling og tilrettelegging. Hadde jo tenkt å innarbeide gode vaner i sommer og ta dem med meg utover høsten når dagene blir travle igjen og overskuddet trengs. Rastløs. Æsj. Trives ikke. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LilleBille Skrevet 7. august 2006 #185 Del Skrevet 7. august 2006 Jeg og artist - det er nok ikke riktig sted å spørre gitt. Jeg har null peiling (og er vel ikke så veldig opptatt av det heller) - liker jeg noe så er det greit .. men ellers har jeg vel ikke vært på konsert el. siden Forumfestivalen i Arendal i hine hårde dager. Nå har det regnet her - så det er nesten kjølig ute Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
anonyma Skrevet 7. august 2006 Forfatter #186 Del Skrevet 7. august 2006 Send over litt regn'a. Ser at det har kommet litt skyer fra dine kanter, de gikk litt sør for meg, her er det like tørt. Men det kan kjennes ut som temperaturen har sunket noe? :klø: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Camelia Skrevet 7. august 2006 #187 Del Skrevet 7. august 2006 Send over litt regn'a. Ser at det har kommet litt skyer fra dine kanter, de gikk litt sør for meg, her er det like tørt. Men det kan kjennes ut som temperaturen har sunket noe? :klø: ← Du kan jo få de femten vi har her i Trøndelag... Fall fra i går, får'n si. Da var det 28. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
anonyma Skrevet 8. august 2006 Forfatter #188 Del Skrevet 8. august 2006 Og dit vil du flytte Camelia? Det er steike varmt her allerede, klamt. Kanskje mest klamt. Og det er ingen spes god dag kjenner jeg. Lå lenge og leste i går, sover nok litt dårlig om nettene nå for jeg var skikkelig uggen da jeg sto opp. Drømmer kjipe drømmer. Har ikke lyst på mat, har ingen tiltakslyst, vet at jeg skal til damen og det styrer hele dagen min. Vet at det er masse jeg kan finne på her i dag, trenger å gå en tur i butikken, men jeg vet at jeg ikke kommer til å gjøre noe særlig av det. Faen assa, hvorfor må det være sånn?? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
anonyma Skrevet 8. august 2006 Forfatter #189 Del Skrevet 8. august 2006 Hurra, de tar ned stillaset på soveromssiden. Da er det bare verandasiden igjen. For det må vel bety at de er helt ferdige på den siden vel? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bokalven Skrevet 8. august 2006 #190 Del Skrevet 8. august 2006 Det skal nok bli deilig å få det ferdig, tenker jeg... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
irma Skrevet 8. august 2006 #191 Del Skrevet 8. august 2006 (endret) Endret 9. august 2006 av irma Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
anonyma Skrevet 8. august 2006 Forfatter #192 Del Skrevet 8. august 2006 Hihi, har akkurat sett en bit av en episode av "Floyd on Africa" hvor han lager mat på en strutsefarm, omgitt av en bøling nysgjerrige strutser. Utrolig bra filming av strutsene, til slutt raserte de bordet hans, boller og ting og tang føyk rundt og de spiste ingrediensene hans og stappa til og med nebbet oppi gryta hvor han kokte strutsegryte før de ble jaga bort. Se her! OK, over til noe helt annet. Et langt Irma-innlegg. Jeg skal prøve å belyse og besvare uten å avsløre for mye. Denne dagboka er jo ganske åpen og ærlig, men jeg prøver allikevel å ikke utlevere alt om alle. Joda, jeg grua meg vel litt til i dag, det snakka jeg endel med henne om og. Men timen i dag gikk veldig bra, selv om jeg føler at jeg har mindre og mindre "usnakka" etterhvert. Jeg fortalte endel om det som har skjedd i sommer, av ymse saker og jeg ser jo at jeg håndterer ting mye bedre nå. Har bedre "verktøy" jeg kan bruke på egenhånd, samt mer erfaring. Det som er litt rart er at jeg liksom gikk mer inn i meg selv de siste dagene, ble mer tankefull og sånt fordi jeg skulle til henne, det likte jeg ikke helt. Men som sagt, det gikk veldig bra. Deprimert er jeg nok ikke, det er lenge siden jeg har vært det nå. Jeg fortalte jo om elskern og det der, og hun mente nok at jeg kanskje ikke hadde investert så mye i det forholdet. Men hun sensa og at han er en helt annen person som jeg forholder meg til på en annen måte enn gubben og det måtte jeg jo si meg enig i. Elskern er et godt menneske som bryr seg om, det er ikke gubben. Elskern vet jo alt om hva som har skjedd, han kjenner jo oss begge to, eller alle tre får jeg vel si. Det var og derfor han syntes det var vanskelig å si noe til meg, i lys av hva som har skjedd før. Vi har snakka ut om dette da, så jeg har ingen "bæd feelings" for det her. Vi er fortsatt venner og jeg setter pris på det vennskapet, selv om vi ikke er så tett som før. Hevntankene er nok ikke så fremtredene IRL, men jeg liker ikke tanken på å omgås henne. Jeg kjenner jo henne godt og vet mer enn det som kommer på trykk her, så hun er definitivt ikke en jeg vil ha i min nærhet. Greit nok at gubben er en dust som svikta, men hun gikk med viten og vilje inn i et forhold med mannen til ei hun kjenner, det synes jeg er lavmål og vitner om dårlig moral, det har vært andre episoder og som jeg kjenner til som ikke akkurat øker hennes anseelse i mine øyne. Hun framstår for meg og også flere jeg kjenner som ganske usympatisk og usjarmerende (de har sagt det uoppfordret altså). I og med situasjonen med kor og vennegjeng og alt det der (har jeg sikkert skrevet masse om før) må jeg nok utstå å treffe gubben i ny og ne, men jeg har en mulighet til å holde henne på avstand. Så det gjør jeg så lenge jeg klarer. Jeg har jo sett henne etpar ganger i år allerede, men jeg bare ignorerer henne, selv om det er litt vondt at noen av mine venner er venner med henne. Jeg har ikke snakket med henne og har heller ingen intensjon om å gjøre det. Jeg kan aldri tilgi henne, det er i hvertfall sikkert. Men ta det helt med ro, jeg skal ikke gjøre noe dumt, bare stå for det jeg er og være henne overlegen. Hun er faktisk ikke verdt mer for meg. Men noen ganger kommer det lille, såre fram igjen, tanken på at jeg ikke vet helt hva som er sagt rundtomkring og tanken på at jeg ikke har fått fram min side av saken. Jeg har i det siste blitt endel flinkere til å ta valg som er riktige for meg, det være seg hvem jeg vil omgås, hvem jeg tar kontakt med, hva jeg vil gjøre osv. Og det gjør godt å se at jeg står på egne ben. Gubben blir mindre og mindre viktig, men i og med at han er i "gjengen" kan jeg ikke gjøre noe med det, jeg kan ikke diktere hvem som vil være venn med ham. Jeg kan heller ikke be ham om å slutte i koret, det ville han aldri gjort, såpass kjenner jeg ham ja. Om jeg skulle sluttet å omgås han ville det bety at jeg hadde mistet det meste av mitt sosiale liv pluss koret og det skal han jaggu ikke få ta fra meg. Såpass sta er jeg og. Dessuten er det noe av dette som har holdt meg oppe i den verste tida. Jeg er og såpass sta at jeg ikke gir opp høstens tradisjonelle fest fordi han synes at han må få lov å ta over. Finn på noe sjøl for pokker. Jeg var inne på tanken å la ham få den, men allikevel ha fest selv, og lage noe annet selvfølgelig. Men da blir det litt som om han har "vunnet", så jeg vet ikke ennå. I så fall starter jeg min egen tradisjon og peker nese til hans. Som du ser er det ingenting i veien med kampviljen. Det var vel kort oppsummert. Jeg har det bedre nå, spenningen med første time er utløst. Jeg koser meg hjemme, det er litt mer levelig her og jeg har et brød i ovnen, et ordentlig et altså. I dag orka jeg ikke dra og treffe korgjengen, jeg har vært flittig gjest i sommer, men ikke i dag. Vi starter opp igjen neste tirsdag så da er det full rulle uansett. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
anonyma Skrevet 9. august 2006 Forfatter #193 Del Skrevet 9. august 2006 Puh, fortsatt varmt, men bittelitt bedre enn de foregående dagene. Har fått igjen litt energi og har gjøvet løs på kjøkkenet. Jeg har planer om å selge et vitrineskap jeg har, som bare er i veien egentlig. Men da må jeg få plass til tingene annetsteds. Så det blir litt omorganisering. Har ikke helt funnet ut hvordan ting skal stå ennå da, men jeg jobber med saken. Har bytta ut hyller i benkeskapene med uttrekkskurver for å utnytte plassen innover best mulig. Dessuten er ovnen full av ovnsrens, det har vært planen min lenge for å si det sånn... Jeg prøver og å tenke framover til verandaen er klar igjen, hvordan jeg vil ha det da, både inne og ute. Drømmer litt om hvordan verandaen blir et rom, ikke en uteplass, for å glemme at jeg " mistet" den flotte terrassen min. Ser helt klart at jeg bør bruke den på andre måter. Og i og med at den blir innglasset kan jeg jo ha litt andre ting og møbler der ute. Ser for meg en litt lun hule å bruke høst og vår. Må tenke positivt her ja. I morgen skal jeg treffe kameraten min, har ikke sett ham på en stund nå. Han har hatt ferie og vært opptatt med ting i forbindelse med sitt nye hjem. Skal blir godt å få skravla litt igjen. Men i dag har jeg god tid, skal ingenting. Kanskje jeg tar en tur ut i møbelbutikker? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
anonyma Skrevet 9. august 2006 Forfatter #194 Del Skrevet 9. august 2006 En fin dag så langt ja. Har greid å kose meg og slappe av litt. Spenningen fra i går er utløst og. Eneste jeg kjenner nå er at jeg sov litt dårlig i natt (blir liggende utover og lese, ikke bra) og er litt stiv i nakken, av ukjent årsak. Har fått utretta litt småærend i dag, veldig greit det og så står det en kurv flotte bringebær i kjøleskapet og venter. Sammen med vaniljesausen. Jeg har jo vært så flink til å spise sunt og bra i sommer, men i ferien har det gått litt i ball, kanskje derfor jeg har vært litt utilpass de siste par dagene, jeg har rett og slett ikke spist nok og riktig. Kjente at middagen i sta gjorde underverker. Nå sitter jeg og går gjennom bilder fra helgens tur, til hjemmesiden. Egentlig litt kjedelig jobb for det tar noe tid, men det haster jo ikke, gidder jeg ikke mer kan jeg bare ta en pause eller fortsette i morgen. Irma, da, du kan vel ikke bare ta bort lange, fine innlegg på den måten. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
anonyma Skrevet 10. august 2006 Forfatter #195 Del Skrevet 10. august 2006 I dag har jeg en brun pupp og en hvit. Kjøpte meg nemlig bodylotion med selvbrunereffekt fordi det var på tilbud og jeg allikevel skulle ha bodylotion. Hadde ikke egentlig noe tro på det da, antok vel at man må bruke den over ganske lang tid for å se noe effekt. Prøvde den først på bena, sånn i tilfelle den ble skjoldete eller noe, og jaggu så de ikke brunere ut bare etter en gang. Så jeg måtte teste det litt vitenskapelig. Jeg har jo ganske fint skille etter all strandflyinga i sommer og smurte inn bare den ene for å se forskjell. Og jaggu er det ikke synlig forskjell i dag. Den må være ganske sterk, eller så er min hud ytterst mottakelig for selvbruner. :klø: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
anonyma Skrevet 11. august 2006 Forfatter #196 Del Skrevet 11. august 2006 Hmm, er dette noe fint vær å være ute i hele dagen da? Ikke helt lett å vite hva jeg skal ha på/med heller. Jeg var tilfeldigvis på vei hjem under den regnskuren som kom i går, og ble klissvåt, til tross for paraply, bare på den korte turen fra bussen og hjem. Litt kjipt (og tungt) å drasse med regntøy bare i tilfelle og kjipt å bli våt og kald om det skulle regne. Og sannsynligheten for det er ganske stor har jeg skjønt. So, chwat to do? :klø: I går hadde jeg en koselig ettermiddag sammen med kameraten min, møttes over en øl og en liten matbit. Skravla og kosa oss. Har jo ikke sett ham på en stund, men det er alltid hyggelig. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
anonyma Skrevet 13. august 2006 Forfatter #197 Del Skrevet 13. august 2006 Jeg er våken, men kroppen min er trøtt... Det har vært en fin helg, men litt slitsomt og kjenner jeg. Har vært på farten fra morgen til kveld to dager på rad, gått og stått mye. Men også opplevd mye moro. Sælig bra er det når jeg åpner avisen og ser ting som dette, dette og dette. Og det her er bare en brøkdel av de bra konsertene jeg fikk med meg hele eller deler av. Det blir litt flying mellom scenene i og med at de ofte overlapper litt. Men det er jo litt av moroa det, få med seg bruddstykker av band du ikke har hørt noe om eller har forventninger til og så oppdage at det her var jo veldig bra. Masse folk var det og, masse kjentfolk også. Jeg holdt meg mest sammen med en venninne og huka tak i de andre med jevne mellomrom. I dag vet jeg ikke helt hva jeg skal gjøre, det er jo fint vær ute, men her inne ser det bomba ut. De støvete klærne mine ligger i en haug i gangen, oppvasken tårner opp på benken, kroppen er lemster og trøtt, og i morgen skal jeg på jobb. Må innrømme at jeg nok kanskje ikke har så veldig lyst til det nei. Selv om det har vært en kjempefin ferie, de to helgeturene har gjort at den føles kjempelang, og det er jo bra. Kanskje jeg skal gjøre en liten innsats her og så komme meg ut i sola litt. Høres ut som en plan. Akkurat nå savner jeg elskern litt, sånne helger som dette kunne vi bare plinga på og funnet på noe sammen. Litt vanskeligere det nå... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
anonyma Skrevet 13. august 2006 Forfatter #198 Del Skrevet 13. august 2006 Savner også en å dele sånne opplevelser med, savner noen å fortelle hvor fint jeg har hatt det både i helga og i ferien, hva jeg har sett og gjort, savner noen på disse lange, litt uopplagte dagene når livet står litt stille. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
anonyma Skrevet 13. august 2006 Forfatter #199 Del Skrevet 13. august 2006 Åsså er jeg sår i halsen. Det passer jo usedvanlig dårlig. Da får det bli varm te med honning og sofakrok på meg i kveld. Ha'kke ork til noe annet allikevel, er fortsatt slapp i kroppen. Hadde det bare vært noe bra på TV så... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
anonyma Skrevet 14. august 2006 Forfatter #200 Del Skrevet 14. august 2006 Ble ikke mye soving i natt. Det må være en naturlov som sier at på søndager, og spesielt søndag før første arbeidsdag etter ferie, da skal det ikke soves nei. Var oppe litt igjen, leste en halv bok og skrudde av lyset, og *pling* våken. Ingen god start på arbeidsuka nei. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg