Gå til innhold

Opera eller Firefox


Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest

Tenker på å bytte til en annen netleser enn internet explorer, opplever mye tull for tiden. Så for å spare meg selv for enda mere tull, lurer jeg på hvilken dere vil anbefale av Opera eller Firefox? Har inntrykk av at de er bra begge to, men det var dette med å velge EN av dem da.... :forvirret:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Gjest

Innbiller meg forresten at jeg har hørt at noen har hatt problemer med å åpne enkelte sider sånn som de skal være når de bruker disse nettleserne, sikkert fordi noen sider er ment å åpnes i IE det da eller? Og da kan det bli kluss når de åpnes i en annen nettleser?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sorte Får Bææ

Prøv begge, hva du liker vet du best selv.

Det er ikke noe stort problem lenger at det lages kun IE-sider. At noen fortsatt eksisterer, er enda større grunn til å bruke noe annet.

Endret av Slangen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg liker firefox veldig godt. Veldig enkel browser uten for mye dilldall. :)

(Bruker IE til noen sider fremdeles, doh)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest1

Jeg har brukt Opera et år nå, og kommer aldri til å bytte igjen. Har ikke prøvd Firefox noe særlig, men er veldig fornøyd med Opera.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg bruker begge, men har Firefox som førstevalg. Det som er bra med Opera, er at sidene jeg hadde oppe da jeg lukket browseren, åpner seg igjen når jeg starter den på nytt. Så jeg åpner Opera når jeg skal gjøre faste ting; høre på nettradio, legge dagens puslespill o.l.

Ellers bruker jeg Firefox, og er veldig fornøyd med den. Firefox kan du bygge opp som du vil, og selv bestemme hvordan den skal se ut. Du starter altså med en minimalistisk nettleser, og må bruke litt tid på å laste den de tilleggsfunksjonene du trenger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest1

Det beste med opera og som IE mangler er tryllestaven med alle passordene. Den er genial. Vet ikke om FF har noe sånt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sorte Får Bææ
Jeg bruker begge, men har Firefox som førstevalg. Det som er bra med Opera, er at sidene jeg hadde oppe da jeg lukket browseren, åpner seg igjen når jeg starter den på nytt. Så jeg åpner Opera når jeg skal gjøre faste ting; høre på nettradio, legge dagens puslespill o.l.

https://addons.mozilla.org/firefox/436/

Endret av Slangen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Funker ikke en side med firefox, er det bare å bruke IE-Wiew. Det er en knapp som åpner de aktuelle sidene som IE. Dvs at man kan ha mange faner/sider oppe, men bare de du velger åpnes i IE.

Genialt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest meg igjen :)

Da driver jeg og tester Firefox, får prøve den først nå. Det hakker litt på en måte når jeg åpner en side, men ellers ser det ganske greit ut det her da. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Meg enda en gang

Noen spørsmål når jeg først er i gang. Tidligere har jeg hatt problemer med at dataen har drevet og hengt seg opp når jeg åpner flere sider av gangen. Alt låser seg, og jeg må trykke ctrl+alt+del for å få fikset det eller slå av hele maskina. Kan dette være nettleseren sin feil sånn at jeg kanskje slipper dette problemet nå, eller er det maskina mi som er treig? En venninne av meg som også bruker IE sliter med det samme, hun tør ikke å åpne nye vinduer (f.eks på msn) hvis hun holder på med noe viktig på maskina i tilfelle alt skal låse seg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva slgs maskin har du da? Ram og prosessor?

Tips: Åpne sider/faner med å trykke på museknappen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest
Hva slgs maskin har du da? Ram og prosessor?

Tips: Åpne sider/faner med å trykke på museknappen.

Har ikke peiling, ....og den siste skjønte jeg ikke. :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg liker kjempegodt Opera, Opera 9.0 er GENIAL!

Men som andre har sagt, dette blir en smakssak i grunn, vil du ha en nettleser som kommer ferdig pakket med adblock, bit torrent osv, eller vil du laste ned de tilleggene du trenger selv(firefox)?

Alt annet enn IE er i grunn bra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette med nettleser blir et spørsmål om smak og behov. Jeg har lenge hatt en forkjærlighet for Mozilla-prosjektet spesielt og åpen kildekode generelt. Det kommer nok derfor ikke som noe bombe at jeg foretrekker Firefox - som for min del brukes både på Linux og Windows. Jeg bruker også andre nettlesere som Dillo (Linux), Lynx (Linux), Konqueror (Linux) og Opera (Linux/Win). Det finnes også en rekke andre nettlesere, dog litt avhengig av platform, så utvalget er større enn du tror.

Opera på sin side er nok noe mindre ressurs- og plasskrevende enn Firefox, og er, slik jeg opplever det, noe raskere og smidigere på gamle maskiner. Dersom du har en eldre maskin med forholdsvis lite hovedminne og en litt tregere CPU, så ville jeg nok gått for Opera.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...