Gå til innhold

Snodige forestillinger

Gjest Wrangler

Anbefalte innlegg

Noe av det morsomste jeg har sagt, er ifølge mamma at jeg sa, på fullt alvor, til en barnehageassistent, at jeg ikke kunne se for meg at pappa kunne å vaske. Skulle menn virkelig gjøre sånt, hadde jeg spurt... Det skulle være foreldredugnad i barnehagen, og jeg hadde aldri sett fyren svinge en mopp før. Pappa ble irritert, mamma bare lo. :fnise:

Endret av Diane
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg trodde man ikke pustet når man sov!

Det var populær sport i barnehagen å late som om man sov når hvilestunda var over. Dette gjorde jeg selv en gang, men trodde jeg var avslørt da en liten gutt sa "Hun sover ikke, jeg ser at hun puster"

Mamma avkreftet dette for meg i ettertid. :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var overbevist om at hvis jeg skulle bli bortført, eller kidnappet en dag, så hadde jeg en mesterplan.

Jeg skulle bare si til kidnapperen/e at jeg skulle hjem å hente klær, først. Da kunne de bare stå der dumme å vente.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg trodde også at alt var sort-hvitt i gamle dager. Husker jeg fikk en liten a-ha opplevelse da mamma fant noen farvekritt på loftet som mormor hadde hatt da hun var liten...

Jeg var også sikker på at hvis mamma hentet den gamle sort-hvitt TVen på loftet, så var det Pippi på den, slik at jeg kunne se Pippi når jeg ville. Lurer på om det har en sammenheng med at det flere steder i nærheten var slike "mini-kinoer" som lignet på sånne passfotobokser, der man la på penger og fikk se en tegnefilm. Der var det jo den samme filmen hver gang.

Det var en gjeng av gutter på 10-14 år som bodde i nabolaget som ble kalt "de store guttene". Husker ikke hvorfor, men vi hadde fått beskjed om å passe oss for dem (de hadde ikke gjort noe slemt, tipper det var noen uskyldige rampestreker), men det gjorde at jeg var LIVREDD for dem. Husker jeg var ute og lekte alene, da de kom løpende forbi og jeg gjemte meg under terrassen og gråt.

Jeg var overbevist om at det var gjenferd på loftet, og hadde jeg vært der oppe måtte jeg gå med ryggen inntil veggen og snike meg inn døren til leiligjeten slik at de ikke fulgte etter.

Husker at kusinen min var helt overbevist om at det het "Samevirkelaget...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg trodde også lenge at man tisset ut av skjeden. Vi hadde jo lært at jenter hadde tre hull, men det lærte vi så tidlig at det hadde jeg glemt av igjen da jeg begynte å bruke tampong. Skjemmes over hvor lang tid det tok før jeg skjønte at man ikke måtte skifte tampong når man hadde vært på do...

Da farmor døde, var jeg sint på pappa for at han ikke hadde tatt meg med for å se mens hun døde. Jeg ville jo se når Gud strakk ned den digre hånda si fra himmelen, stakk den inn vinduet, farmor hoppet oppi og vinket mens hun ble løftet opp. Jeg var vel fire-fem år.

Og så lenge jeg kan huske har jeg hatt en forestilling om at jeg er et slags testobjekt som blir nøye studert og fulgt med uansett hva jeg foretar meg. Hele verden og alle situasjoner er bare iscenesatt for å se hvordan jeg reagerer.

Det var spesielt å oppdage The Truman Show som 19-20-åring...

En venninne av meg trodde folk som ikke spiste kjøtt kaltes vegetarindianere.

Og en annen venninne så rart på meg da vi pratet om verdensrommet og himmelen - vi kunne da ikke bare fly ut til verdensrommet, mente hun, for vi bodde jo inni jordkloden. Det vi så som himmelen var bare innsiden av jordskorpa.

Ved det lille kapellet der jeg vokste opp, var det et lite, umerket skur som gikk litt inn i bakken. Det ble vel brukt som redskapsbod eller noe. Men det hadde ingen fortalt oss, så alle ungene var overbevist om at det var likhuset, og holdt oss for nesen og sprang så fort vi kunne forbi der for ikke å kveles av likstanken. Av og til hadde vi konkurranser om hvem som turte å gå nærmest.

Og nei, det luktet i virkeligheten ingenting fra skuret.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ble superskuffa når jeg fant ut at 17. mai toget ikke var et virkelig tog... Funderte fælt på hvordan det skulle komme seg til barnehagen :lete:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Husker at kusinen min var helt overbevist om at det het "Samevirkelaget...

Hahaha, så tåpelig! Alle vet da at det heter Sandvirkelaget! :fnise:

Endret av Kamikatze
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var lenge overbevist om at noen hadde satt inn kamera på badet. Så passet på å ikke være naken utenom når jeg måtte. Dette sleit jeg med i mange år :fnise: Men man vet jo aldri!

Jeg trodde også at mamma hadde en hemmelig gang inni skapet sitt,som ledet til et rom. I det rommet lå det en magisk bok. Fordi jeg og mamma egentlig var magiske hekser (snille selvfølgelig) og hun skulle lære meg hvordan jeg skulle tylle og være en heks.

Dette føltes som et minne,at det hadde skjedd,men jeg har nok bare drømt det :) Jeg var da 8-9år.

For et år siden våknet jeg og var overbevist igjen om at dette var sant (jeg er nå 21) ,men slo det fort ifra meg å forsto at det nok var en drøm denne gangen også :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg todde at lakris bar laget av blod-igler, og da kunne man selvsagt få alle mulige sykdommer av å spise lakris.

Og jeg trodde at trikken var i familie med kongen siden ingen av de har etternavn.

Endret av Tequila!!
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_jente_*

Jeg husker jeg synest det var utrolig ekkelt å ta bort i penalet til min 4 år yngre bror. Han pillet seg i nesen i ett sett, så jeg trodde alt som var hans hadde buser på.

Jeg synest synd på min kanin, som stod i løa om vinteren. JEg husker jeg gråt og synest det var så trist at den ikke fikk se TV.

Jeg begynte også å gråte av denne kjente visa :

Lille pusekatt hvor har du vært?

Jeg har vært hos mamma'n min.

Lille pusekatt hva gjorde du der?

Jeg stjal melk fra mamma'n min.

Lille pusekatt hva fikk du da?

Jeg fikk ris på halen min.

Lille pusekatt hva sa du da?

Mjau, mjau, halen min!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønte aldri hva folk mente med "det er jo bare blåbær." Husket de sa det mye på Snipp og Snapp, og jeg kunne ikke skjønne hva de skulle med all den blåbæra!

Trodde også at unger kom ut av navlen. Og at sex var noe helt annet enn samleie.

Når 2000 var her var jeg sikker på at pcen kom til å eksplodere eller noe, og at jeg da ikke kunne spille Backpacker 2 lengre :tristbla: Så etter vi kom inn etter å ha sett på rakettene måtte jeg og søsteren min rett opp på dataen for å se om den fortsatt var der. Vi sprang letta ned til mamma og pappa å sa at "den virker ennå!"

Jeg trodde også at etter år 2000 hadde vi flyvebiler, glasshus som var formet som kupler hvor alle folkene drev å sveva inni :skratte:

Jeg var også fast bestemt på å bli indianer og cowboy, sammen med de andre gutta i nabolaget :fnise:

Edit: Kom på en ting til! Vi stod å så på 17. maitoget hjemme når jeg var vel en 4-5 år. Så utbryter mamma: "Se, nå kommer toget!" Og jeg kunne ikke forstå hvor toget var, for det var jo bare en masse folk med flagg. Så jeg sa "Hvor er det toget da!!! Ser det ikke jeg!" Så måtte mamma begynne å forklare da :gjeiper:

Endret av Miam
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rett ved der bestekameraten min bodde var det ett gammel hus som det lå masse skrot fremfor, huset var også falleferdig. Dette var en slik gammel stue. Uansett, vi var fullstending overbevist om at hvis vi bare fikk ryddet vei, så kunne vi få den gamle mannen som bodde der inne ut. Vi så også for oss at han hadde sittet der i hundre år, og hadde langt skjegg.

Vi drev utenfor det huset veldig lenge, før vi ble redde for at mannen var slem og det var best å la han være der inne.

:sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg var overbevist om at toalettet i 2.etg i huset hadde en beboer, nemlig do-draugen. Han var grusom, så hvis man gikk på do der oppe ble man rett og slett spist. Så var det en gang min far (tror jeg) brukte forferdelig lang tid på badet, og jeg måtte på do. Gikk opp for å i alle fall prøve å bruke toalettet oppe, kom inn på badet.. husker jeg var så utrolig skeptisk. Så trakk min far opp nede, og da kom det jo lyd i røren. Jeg fikk fullstendig panikk, løp rett inn i veggen. Husker jeg slo meg noe forferdelig, det var skikkelig vondt. Snakker om ubegrunnet dødsangst.. :ler: Dette trode jeg i mange år, med hjelp av en "morsom" onkel som stadig tullet med dete. :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veldig bra tråd =)

Jeg husker jeg grudde meg litt til å bli voksen. Jeg trodde at når voksne var hjemme, så satt de bare. Uten å gjøre noe. Bare satt i en stol, helt alene. Og det virka jo veldig kjedelig..

Jeg var overbevist at Michael Jackson var en dame da pappa spilte 'The way you make me feel' for meg første gang.

Jeg skulle gjerne ønske at det ble oversvømmelse en gang, for det virket jo kjempegøy å svømme rundt i huset (i da helt klart rent vann som stod opp under taket, med alt av møbler og ting der de pleide å stå) og gjøre helt vanlige hverdagslige ting....=)

Og når jeg først ordentlig begynte å skjønne hva sex var så viste jeg at mannen skulle ta tissen sin inni tissen til damen, men det var litt usikkert hvor lenge han måtte holde den der. Og de måtte jo selvfølgelig ligge helt i ro begge to.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Og når jeg først ordentlig begynte å skjønne hva sex var så viste jeg at mannen skulle ta tissen sin inni tissen til damen, men det var litt usikkert hvor lenge han måtte holde den der. Og de måtte jo selvfølgelig ligge helt i ro begge to.

Jeg hadde den samme oppfatningen! En gang spurte jeg mora mi hvor lang tid de måtte ligge da jeg ble laget. Det hørtes ut som en vanskelig kunst å vite akkurat hvor lenge som var nødvendig, dessuten litt kjedelig.

Nå vet jeg heldigvis bedre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Husker vi så på tv, og hørte om en idrettsutøver som hadde besvimt og svelgt ned tunga si... Så etter det så turte jeg ikke å legge meg å sove, uten å bite igjen tennene, med tunga mellom... Var redd for at jeg også skulle gjøre det samme :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg trodde verden var svart hvit før jeg ble født. Og at fargene ikke kom før etter min fødsel

:Nikke:

Jeg trodde at foreldrene min aldri gikk på toalettet. Antakelig fordi de gjorde alt så diskret og greit i forhold til meg som måtte ha hjelp til det. Og fordi det generelt var mye mer bryderi med meg når jeg "skulle"....

Jeg viste veldig godt at mine foreldre gikk på do. De måtte "melde" hva de skulle hver gang. Vi hadde utedo, og var livredd for at de skulle dra fra meg. På det værste måtte de ha døra oppe, så jeg kunne se dem fra vinduet.

Ble spurt en gang hva barna mine skulle hete. Joda de skulle hete Beate sånn som meg. Men hva om du får to barn? Da skal begge hete Beate. Men hva om du får en gutt? Da skal han hete Beate han også :tommelsmil: Jeg har to jenter, ingen heter Beate :fnise:

Todde jeg kom til å bli kjempe lav, og slutte å vokse i 5 kl. Veldig logisk da jeg var høyest i klassen. Fortsatte nok å vokse noen år til og ble 180 høy.

Lekte foresten med Polly pocket med ei veninne, hver gang endte det med at hu ene hadde sex og ble gravid. :sminkedokke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_Lillan_*

Jeg husker jeg gikk rundt og lurte på hvordan man så forskjell på gutte- og jentebabyer. Da jeg fikk grublet meg ferdig måtte det jo være de blå/rosa klærne som utgjorde forskjellen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...