Gå til innhold

Snodige forestillinger

Gjest Wrangler

Anbefalte innlegg

Når jeg var liten så sa mon morfar til meg om huset deres at "før i tiden var alt dette bare jord", i mens vi satt i stua og jeg bare "AAALT SAMMEN!?!?!" og min morfar svarte jo naturligvis ja, at alt var jord her før. Så jeg så for meg at kjøkkenet, taket, sofaen, dynene ALT var laga i sand og sørpe.. Ehm, jada... Hva med å nevne at dette var FØR huset ble bygget og innredet?

Første nyttårsaften jeg husker var vi hos mormor og morfar og skulle feire. Jeg fikk være oppe kjempelenge og alt det der, men var sååå skuffet når mamma sa at jeg måtte gå i kammerset å legge meg - JEG HADDE JO IKKE FÅTT SMAKT PÅ NYTTÅRSSAFTEN ENGANG!! Jeg var sikker på at mormor hadde laga ei dritgod og helt spesiell saft i anledning nyttårsaften... Jeje...

Og en annen finurlighet er at jeg var sikkert tolv år før jeg turte å ligge med rompa ut til rommet når jeg sov, fordi jeg innbilte meg at da kom det noen å stakk sprøyte i rompa mi i løpet av natta...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Når jeg var liten fikk jeg ikke lov å spise peanøtter uten at mamma var der og så at jeg tygget dem godt.

Jeg har fortsatt en dårlig følelse når jeg spiser peanøtter uten mamma til stedet - føler at jeg gjør noe som jeg egentlig ikke har lov til. Jeg er 23 år!! Mamma har virkelig klart å overbevise meg om at peanøtter er farlig :-O

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da jeg var liten trodde jeg at man måtte bruke blunklys hver gang veien svingte :fnise:

Jeg husker jeg spurte mamma gråtkvalt: "Mamma, når jeg blir stor og gifter meg, kan jeg fortsatt sove med bamse i senga da?" Mamma svarte ja, og jeg pustet lettet ut.

Jeg trodde også at alle voksne mennesker var intelligente og aldri gjorde noe galt :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da jeg var liten trodde jeg at man måtte bruke blunklys hver gang veien svingte :fnise:

Jeg husker jeg spurte mamma gråtkvalt: "Mamma, når jeg blir stor og gifter meg, kan jeg fortsatt sove med bamse i senga da?" Mamma svarte ja, og jeg pustet lettet ut.

Jeg trodde også at alle voksne mennesker var intelligente og aldri gjorde noe galt :ler:

Kom på noen ting til:

- Trodde at i gamledager så var alt i svart/hvitt, for det hadde jeg sett på TV.

- Jeg kunne ikke skjønne at voksne orket å se på nyhetene og andre "virkelige" programmer/filmer. Jeg kom ALLTID til å se på tegnefilm!

- Jeg rakk opp hånda i klassen og erklerte at jeg ALDRI skulle drikke eller røyke :hoho:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var et år eller to jeg nektet å dra i snora... Tenk om dodraugen kom og tok meg!!! :dåne: *takker fortsatt mamma for fortellingene sine om dodraugen* Tok enda noen år før jeg faktisk turte å være på toalettet etter at jeg hadde dradd i snora. Stod alltid klar med døra oppe før jeg dro og løp som en gal vekk fra doen!

Jeg var også livredd for å gå i skogen fordi mamma fortalte om en slem heks *navnet hennes var mitt baklengs*, sammen med andre gikk det bra da, bare ikke alene :)

Og egg blir bare gule i påsken! Gikk ikke opp for meg før jeg var 13 at man faktisk putter løk i vannet for å få eggene til å bli gule :hoho: Trodde det var noe spesielt med enten eggene eller vannet akkurat når det var påske...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest julia s

Veldig mye morsomt her!

-Jeg trodde mamma også var mammaen til pappa

-Man tok penger fra minibanken, når man hadde brukt de opp kunne man hente nye der. Så når jeg ble stor skulle jeg kjøpt alt jeg ville for jeg kunne hente så mye jeg ville i minibanken.

-Jeg ble fortalt at om man ikke trodde på gud og jesus og fortalte løgner, fikk man svart hjerte. Derfor var jeg sikker på at jeg hadde svart hjerte.

-Jeg var sikker på jeg var gravid når jeg var rundt 5, fordi jeg hadde så stor mage. Jeg grudde meg til å få barnet fordi mamma og pappa ville nok bli veldig sinte.

-Troll fantes overalt og tok barn.

-Tyver gikk rundt i stripete klær. Om noen hadde vært i fengsel og kom ut ville de fortsatt gå rundt i de stripete klærne sine, så det var lett å se hvem som var slemme og hvem so var snille

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da jeg var liten trodde jeg tissen til jentene het "rumpetiss", i motsetning til bare "tiss", som var den som satt på gutta. Etter hvert har jeg skjønt at det ikke er slik. Ordet rumpetiss har jeg forresten aldri hørt som voksen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da jeg var liten trodde jeg ikke at voksne tissa og dreit i det hele tatt og var ganske flau for at jeg var den eneste i familien som drev med dette griseriet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hahahah, mange morsomme oppfatninger her :skratte:

Her er noe av det jeg trodde :sjenert:

Jeg trodde at nabogutten som het Ronny het makaroni, og dermed var det også helt naturlig for meg å tro at lillebroren hans het ketchup.

Jeg gomlet smør fra smørboksen selv om jeg syntes det smakte pyton, fordi jeg trodde smør var bra for øynene og ved å spise masse smør ville man få så godt nattesyn at man kunne se like bra som en katt om natten.

Jeg trodde at grunnen til at man ble døpt var for å få et navn, og at alle som ikke var døpt derfor var navnløse.

Jeg mente at det var helt naturlig å for meg å spise gress, fordi gress egentlig er melk ettersom kuer spiser gress og lager melk av det. Jeg syntes også at gresset smakte akkurat som melk.

Snø derimot spiste jeg aldri, for da kunne man få mark i magen, og da jeg engang så en mark i snøen ble jeg overbevist om at mamma faktisk hadde rett angående mark og snø. Men jeg lurte fælt på hvordan de som spiste snø kunne unngå å ikke merke at de spiste store marker.

En lokal butikk rett ved der jeg bodde ble kjøpt opp av "Løve" kjeden (som ikke finnes mer nå) og skulle bytte navn til Løve. jeg var sikker på butikken ikke lenger skulle være butikk, men at noen skulle ha ekte løver der inne. Husker at jeg tenkte at: Tenk, at akkurat her som jeg går nå skal det gå en løve!

Jeg og broren min hadde et graveprosjekt i hagen, helt til vi ble stoppet av pappa. Planen var å grave et kjempehull og vi gledet oss stort til å ha en egen tunell til kina, og syntes det var rart at ingen andre hadde gravd et slikt hull før.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

¨Hehe, bra tråd! :skratte:

Noen av mine:

- mamma var lærer, og tenkte at hun skulle kopiere noen av tegningene i langbein-boka mi, sånn at jeg kunne få fargelegge de. Jeg tviholdt på boka og var veldig skeptisk til denne prosedyren, for jeg ville jo ikke klare å farge like fint som i boka!? Trodde hele boka mi skulle bli svarthvit etter å ha puttet den i kopimaskinen.. :)

- Selvsagt var verdenen svarthvit i gamle dager!!! ;)

- Jeg spurte mamma og pappa hva de het da det var små, for det var jo ingen BARN som het *** og ******! :)

- Jeg gjemte hanskene til kusina mi da hun hadde vært på besøk, for jeg trodde at uten de, kunne de jo ikke reise hjem! :) Barn fikk jo ikke være ute på vinteren uten hansker!

- Jeg sneik meg ofte opp i stua for å se om gullfisken min sov! ;)

- Jeg hadde hørt at det var grevling i skogen bak huset, og grevlingen var stor, litt skitten-gul, geleaktig gjennomskinnelighet, hadde fire bein og et hode som minner litt om rådyret, bare mye mer bulkete! :) Ligner faktisk mistenkelig på kuraffen som er på barnetv i dag!!! :D

- Jeg trodde at folk i blader kunne se meg, den dag i dag må jeg snu bladet på do opp ned hvis det er bilder av folk på forsiden! ;) Samme med fluer! De kunne ha små kameraer på seg, som noen styrte for å mobbe meg! :) Passet alltid på å kverke eventuelle fluer som hadde sett med tisse !;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg trodde man kunne velge farge og kjønn etter som man ble eldre (mao 10-12, som var voldsomt stort). Så jeg brukte mye tid på å studere mennesker slik at jeg kunne finne ut av hva jeg skulle velge når jeg ble stor.

Også trodde jeg alle voksne kunne tegne, for alle de jeg hadde rundt av voksne var kjempeflinke. Jeg satt og ventet på at det skulle slå inn så jeg kunne tegne jeg også. Har ikke kommet enda, gitt.

De aller fleste voksne jeg hadde med å gjøre snakket også minst fire språk, og jeg trodede det kom av seg selv etter hvert.

Skulle ønske jeg hadde visst det jeg vet nå for da hadde jeg plaget en del av de til å lære meg da.

Jeg trodde alle hus hadde bibliotek, og at bøker var noe man fikk når man giftet seg. Alle gjestene tok med seg i alle fall en bok, ny eller gammel, og ga den til brudeparet... Og sånn ble det for meg, for når jeg giftet meg så var det bare en ting på ønskelisten vår. :D

Alle ga oss en bok, en de selv har lest og likt, også skrev de en liten hilsen til oss på første blanke side. Så, noe godt kom ut av barndommens finurligheter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mye gøy :fnise:

Hva jeg trodde (og dessverre fremdeles er litt usikker på, innerst inne :sjenert:)

- At alle fjell egentlig var vulkaner (og at det fantes en reell sjanse for å dø som innbyggerne i Pompei hadde gjort)

- At hvis jeg lå helt stille på ryggen uten å puste, så kom jeg til å dø (akkurat dèt er jo forsåvidt sant)

- At det ville være gøy å bli truffet av lynet (sammen med noen av ungene i nabolaget løp jeg rundt som en tulling på jordene i håp om å tiltrekke meg lynets oppmerksomhet)

- At makaroni var det som ble igjen etter at de hadde trukket ut spaghetti'en

- At alle voksne menn kunne ha sex med alle voksne damer akkurat når de ville (akkurat dèt later det jo til at noen fremdeles tror)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

At makaroni var det som ble igjen etter at de hadde trukket ut spaghetti'en

- At alle voksne menn kunne ha sex med alle voksne damer akkurat når de ville (akkurat dèt later det jo til at noen fremdeles tror)

Disse var originale:-)

Jeg ble lurt av mine (ondskapsfulle) foreldre til å tro at når isbilen ringte med klokka så var det fordi den var tom for is.

Skjønte ikke at jeg var blitt lurt før jeg var nesten voksen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ble lurt av mine (ondskapsfulle) foreldre til å tro at når isbilen ringte med klokka så var det fordi den var tom for is.

Jeg husker de voksne pleide å si "nå kommer sinnsyke-bilen" - vi var shit-redde for isbilen :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg husker de voksne pleide å si "nå kommer sinnsyke-bilen" - vi var shit-redde for isbilen :roll:

Hoho, mens vi snakker om biler med spiselige ting inni.

Jeg var faktisk ganske gammel da jeg først forsto at disse pizzabud bilene IKKE lager pizzaen i bilen mens de kjører. :overrasket: Pizzabud bilene er jo alltid 2-setere med stort bagasjerom, og grunnen til at de hadde valgt en slik bil måtte jo være fordi det satt en fyr baki der og laget og stekte pizzaen mens sjåføren kjørte, heh...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Hahahah, mange morsomme oppfatninger her :skratte:

Her er noe av det jeg trodde :sjenert:

Jeg trodde at nabogutten som het Ronny het makaroni, og dermed var det også helt naturlig for meg å tro at lillebroren hans het ketchup.

Fantastisk! :ler:

Jeg trodde mamma ville banke meg hvis jeg satte noe i halsen under middagen. Saken var at når jeg fikk noe i vrangen så fikk mamma helt panikk, og begynte å dunke meg hysterisk i ryggen. Jeg kunne ikke begripe hvorfor hun skulle slå meg akkrurat mens jeg hold på å bli kvalt. Var det ikke nok på gang allerede liksom..?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hihi, ler godt av denne tråden!

Kommer ikke på så mange ting nå (smart unge? ;) ) men er jo et par da.

Det som er teit er at de tingene jeg trodde var det jeg var blitt fortalt av pappa, storesøs og andre. HALLO, vær nå litt snille mot småungene da!!

* I 5-6 år spiste jeg ikke egg (fra barnehagen til 5.klasse på barneskolen). En barnehagetante hadde nemlig vist meg bilder av fugleunger som kom ut av egget sitt med masse slim og greier. Jeg fikk fortalt at de eggene vi spiste var egg som ikke var befruktet og at de ble gjennomlyste, men alikevel så gikk jeg rundt og tenkte at det kunne jo skje feil. "Tenk om jeg kakker av ett frokostegg, også ligger det en død fugleunge der" :gråte:

*Pappa lurte meg og søstera mi med alt mulig rart! Spseiellt mye om mat, så vi trodde i mange år at skinke og hamburgerrygg var kutunge og at siden vi hadde spist jord ved et par tilfeller som babyer så kunne det gro trær og ugress i magen vår når vi svelget stein fra druer, pærer, epler, appelsiner ++ Jeg holdt meg til banan leeenge!

*Den jeg synes er værst er min søsters påfunn. I sandkassen var det et par jenter som hadde fått hull i ørene og jeg løp hjem til søs for å si at DET skulle jeg også ha! Det var på den tida sånt no ble gjort hos frisør med hullpistol, piercing fantes ikke. Hun hadde allerede tatt hull og presenterte denne historien til meg (slemmeslemme storesøs) :

"Du vet det at når du skal ta hull i ørene så setter frisørdama deg på en stol i enden av et stooort rom, åsså går hun heelt på andre sida av rommet,så tar hun opp pistolen, sikter og skyter og håper på at hun treffer"

Gjett hvem som ALDRI har hatt hull i ørene!! :kjefte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da jeg gikk i barnehagen trodde jeg det bodde små dverger inni magen som hamret i hjel maten jeg hadde spist.

Litt senere var jeg overbevist om at det fantes romvesener som fløy rundt og kidnappet barn som var ute etter mørkets fall, via en sånn stråle som de har på TV.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...