Gå til innhold

Gud, Jesus og dinosaurer


Anbefalte innlegg

Bare lurte på en ting jeg har tenkt litt på;

Hvis gud skapte Adam og Eva først (?), når skapte han dinosaurene? Og levde dinosaurene og menneskene på jorda samtidig?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det beviser ingenting

klart det gjør! det er jo Guds ord! Og det Han har oss berettet lever jeg etter for Han er min stemme, min følelse og mitt Liv.

:sjarmor:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Her er det bevist over all tvil at de levde samtidig med menneskene ;)

http://www.mensviventer.no/mvv14/dinosaurus.htm

Dette beviser at de som forsker ut fra Bibelens fortellinger, kommer fram til fornuftige forklaringer på forunderlige ting de finner i jorden, som andre, bl.a. evolusjonistene ikke kan forklare, men kommer med mange forskjellige underlige utsagn. Alle vil jo ha sin egen forklaring som mulig sannhet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjest1

Noen sier at dinosaurer er bare pisspreik som månelandingen! Jeg elsket verdensrom og dinoer da jeg var liten :grine: Ingenting fins!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette beviser at de som forsker ut fra Bibelens fortellinger, kommer fram til fornuftige forklaringer på forunderlige ting de finner i jorden, som andre, bl.a. evolusjonistene ikke kan forklare, men kommer med mange forskjellige underlige utsagn. Alle vil jo ha sin egen forklaring som mulig sannhet.

hah! fornuftig forklaringer!? At jorden skulle ha vært dekket av en kappe med vann før syndefloden?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette beviser at de som forsker ut fra Bibelens fortellinger, kommer fram til fornuftige forklaringer på forunderlige ting de finner i jorden, som andre, bl.a. evolusjonistene ikke kan forklare, men kommer med mange forskjellige underlige utsagn. Alle vil jo ha sin egen forklaring som mulig sannhet.

Dette er enkelt å forklare jo! Bl.a at erosjon etc gjør at ting som skjeletter beveger seg oppover i sedimentene. En kjent sak.

Jeg vil si at dette er populistiske, lettvinte løsninger som er tuftet på manglende kunnskap og fantasi blandet med tro.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_RPM_*

Ikke er jeg noen ekspert matematiker, men kunne det ikke ha vært en vannkappe rundt jorden?? Det finnes jo et ozonlag rundt jorden, atmosfærekappe finnes det, er det helt umulig at det kunne vært en vannkappe?? Ikke nødvendigvis vannkappe, men et klima som ikke bygde på skyer, men på dugg, som lå som et lag helt der oppe, og hele tiden vannet jorden jevnt. Som et glasshus, dyrkes planter fortere der. Det sto ikke noe i bibelen om vår, vinter, sommer og høst i bibelen før vannflommen, ei heller om regnbuen.

En bibel med så mye visdom er verdt å lese for den som søker visdom, jeg mener det er Guds visdom, Guds hjelp. Noe som var Guds plan til å begynne med for mennesker ifølge bibelen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er enkelt å forklare jo! Bl.a at erosjon etc gjør at ting som skjeletter beveger seg oppover i sedimentene. En kjent sak.

Jeg vil si at dette er populistiske, lettvinte løsninger som er tuftet på manglende kunnskap og fantasi blandet med tro.

Kan du forklare dette nærmere?

At skjeletter beveger seg oppover i segmentene, hvilken betydning har det i forhold til det som står i linken du viste til?

Og hvor kommer disse skjelettene fra? Jeg forstår jo at de kommer nedenfra, men hvordan har de havnet der?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan du forklare dette nærmere?

At skjeletter beveger seg oppover i segmentene, hvilken betydning har det i forhold til det som står i linken du viste til?

Og hvor kommer disse skjelettene fra? Jeg forstår jo at de kommer nedenfra, men hvordan har de havnet der?

Dyr dør. Tiden går. Vind etc begraver skjeletter i jord. Jord forstenes.

erosjon sliper ned stein, skjeletter kommer til syne igjen. Spes i ørken er det stor begevelse på sanden. Der ligger skjelettene nesten oppe i dagen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...