Gjest Gjest Skrevet 30. mai 2006 #1 Skrevet 30. mai 2006 Så at du gir opp den andre tråden. Si meg hva slags strategi du vil bruke, så kan vi kanskje gå sammen? Jeg vil kutte ut søtsaker, trene mer og generelt passe på kaloriinntaket, uten at jeg er så veldig flink til å telle kalorier. Men jeg er ganske viljesterk (dvs. sta ), så når jeg bestemmer meg for mye, starter jeg og gjennomfører det. Skal vi begynne i dag?
Alatariel Skrevet 30. mai 2006 #2 Skrevet 30. mai 2006 Heisann ! Jeg har skrevet ned strategien min i den andre hvis du titter etter. Jeg tror på å kombinere trening og et sunt kosthold, pluss å føre ned en matjournal fordi da får man oversikt over hva man spiser. Er selv ikke veldig begeistret over å telle kalorier, men det må gjerne du gjøre . Altså 3 hovedmåltider + 2 mellommåtider I løpet av en dag: Proteiner (fisk, kjøtt, skalldyr, planteproteiner) : 3 porsjoner (1 porsjon = størrelsen på håndlaten din eller 1/4 av tallerkenen) Meieriprodukter: 2 porsjoner (1 porsjon= 2 dl) Karbohydrater: Holdes på et minimum i første del, får å oppnå vekttap. 2 stk frukt som mellommåltid 4 porsjoner grønnsaker (1 porsjon= 2 dl) Også helst ikke spise inntil 3 timer før man legger seg. Trening: Føre dagbok her også! Å trene minimum 3 ganger i uken eks: mandag, onsdag og fredag. Begynne med kondisjon først 20 minutter, deretter eventuelt styrke trening. Eller om man finner en annen treningsform som man liker eks. aerobic eller lignende. Hvis du vil kan vi godt starte sammen. Motivere hverandre. Ta veiedager en dag i uken osv... Fint om du eventuelt logger deg inn med et nick Også bør vi sette oss et mål. Feks. at til 1 juni ønsker jeg å gå ned 2 kg ( bare et eksempel kan godt ha større mål.)
Gjest Gjest Skrevet 30. mai 2006 #3 Skrevet 30. mai 2006 Ok, så lenge kaller jeg meg Sandra. Håper ingen har det nicket. Hva slags mål har du? Jeg tar sikte på tre kilo før ferien, kanskje på fire uker? Jeg vil forsøke å trene 3-4 ganger per uke. Spise frokost, middag og noe på kvelden, pluss små mellommåltid. Det med 3 timer før leggetid går nok ikke, kommer hjem fra jobb som regel i 21-tida, og da må jeg spise noe, men tar det da selvfølgelig sunt, en salat eller noe annet lett. Hva er målet ditt?
Gjest Gjest Skrevet 30. mai 2006 #4 Skrevet 30. mai 2006 Skal vi bruke denne tråden som en slags dagbok?
Alatariel Skrevet 30. mai 2006 #5 Skrevet 30. mai 2006 Heisann! Vi kan bruke denne som en dagbok. Føre ned mat og trening osv Det jeg mente med å skaffe deg et nick... Er at du er innlogget som bruker. Føler at det blir litt mer seriøst. Dersom det er greit for deg ? Jeg tar også sikte på å gå ned ca 3 kg. Håper vi kan få til dette .
Gjest Gjest_Sandra_* Skrevet 31. mai 2006 #6 Skrevet 31. mai 2006 Hei! Jeg forsto det, men hadde ikke tid til å sette meg inn i det før jeg svarte. Er litt travelt nå også, men jeg skal prøve å registrere meg i ettermiddag, senest i morgen. Dette er hva jeg har satt meg for å gjøre i dag: Trene ca. 50 min utholdenhet (treningsstudio) og litt styrke. Ingen søtsaker, selvfølgelig og mye grønt, litt av alt annet. Hva med deg? (Er like seriøs som gjest også... )
Ulva Skrevet 31. mai 2006 #7 Skrevet 31. mai 2006 kan eg få være med? eg har ivertfall 20 kg som skal vekk, veit da ikkje går på 5 uker, men trenger motivasjon til å stå på..som eg har skrevet i den andre tråden...
Alatariel Skrevet 31. mai 2006 #8 Skrevet 31. mai 2006 Hei Sandra! Så bra du fortsatt er med . Da setter vi seriøst i gang. Jeg gjør mer eller mindre som deg. Holder meg unna søtsaker, fører logg over hva jeg spiser... Drikker mye vann, passer på å få meg nok søvn. Tror det også er viktig med fast sovemønster for at kroppen skal gå ned i vekt. Også passer vi på å motivere hverandre underveis. Jeg innstiller meg på trening 3 ganger i uken. Skikkelig intensiv kondisjons trening i intervaller 20 minutter, også styrke etterpå. Også angående mål... Det er en viktig forutsettning for at vi skal ha noe å se frem til . Hva sier du til å miste 3 kg til 20 juli? Også faste målinger hver mandag...? (Vi begynner jo i dag, men offisielle dagen kan være 1 juni, for det er litt enklere og huske.) Go girlpower!
Alatariel Skrevet 31. mai 2006 #9 Skrevet 31. mai 2006 kan eg få være med? eg har ivertfall 20 kg som skal vekk, veit da ikkje går på 5 uker, men trenger motivasjon til å stå på..som eg har skrevet i den andre tråden... ← Hei Ulva! Du er velkommen til å være med . Vi begynner i dag! Da er vi tre stykken som går seriøst inn for å bli i bedre form.
Ulva Skrevet 31. mai 2006 #10 Skrevet 31. mai 2006 flott:D seinare i dag skal eg gå hurtig ein tur som tar ca 1 time, teller vell som trening det og eller? ellers så trener eg på trenings senter, men i dag er det så fint vær her på vestlandet at eg må nesten utnytte det, og løping er eg for tung til
Gjest Gjest_Sandra_* Skrevet 31. mai 2006 #11 Skrevet 31. mai 2006 Bare raskt innom, har vært på trening og nå skal jeg lage meg middag før jeg går på jobb. Så flott at vi er tre. Og Ulva, etterpå vil jeg jo holde vekten, så da kan vi jo fortsette å oppmuntre hverandre. Alatariel, jeg lover å forsøke å registrere meg i morgen, men nå må jeg stikke igjen skal jeg rekke en sunn middag før jeg må avgårde! Ny rapport i morgen, da med begynnelsesveiing, siden det er 1. juni? Og deretter hver mandag?
Alatariel Skrevet 31. mai 2006 #12 Skrevet 31. mai 2006 Hei Sandra ! Den er grei, da tar vi en veiing i morgen alle sammen . Har hivd inn på my frukt og salat i dag. Skal begynne å trene fra i morgen tenker jeg. Skal nå gå en kveldstur sammen med typen min. Og Ulva det er bra med all slags trening . Er jo meningen at man skal legge om til en sunnere livsstil, ikke bare en kræsj diett som man blir like fort lei av. Håper vi alle her kan være med på å inspirere hverandre til å finne en ny og bedre levemåte
Gjest gjesta Skrevet 1. juni 2006 #13 Skrevet 1. juni 2006 Hei! Sandra var dessverre opptatt, så nå heter jeg Sabine! Veid og funnet 3,5 kg for tung i dag tidlig, så jeg tilpasser målet mitt. Trening ble det som sagt i går, men den delen med å bare spise litt salat etter jobb, klarte mannen min å spolere! Han hentet meg på jobben i går for å ta meg med ut for å spise og etterpå spilte vi biljard. Holdt meg til cola light mens vi spilte biljard, men måtte jo spise noe når man får en så fin overraskelse på en helt vanlig grå onsdag. Men valgte en rett med mye grønnsaker og lot mesteparten av risen ligge igjen, så jeg begrenset meg i alle fall. Tror jeg skyver inn fire treningsøkter denne uka. Hvordan går det med dere da, Alatariel og Ulva?
Ulva Skrevet 1. juni 2006 #14 Skrevet 1. juni 2006 Gjekk på vekto i dag og fant ut at eg va 1,8 kg tyngre enn eg var forje gang eg veide meg, kan være vann siden eg har spist litt mye salt mat i da siste men så skuff.. 1 time hurtig gange i gårkveld 1 time og 40 min gange i dag, kansje meir om eg må heim fra jobb. Spist i hennhold til libra i heile dag og drukke uendelig med vann... håpe ting går bedre med vekto te neste gong..må springe til jobb, snakkes
Alatariel Skrevet 1. juni 2006 #15 Skrevet 1. juni 2006 Hei Sabine! Jeg skjønner deg godt at du ville unne deg noe når først mannen din tar deg med ut . Synes jo du var flink allikevel . Ja her i gården går det bra. Nå har mannen min vært og kjøpt batterier til vekten. Så da skal det veies . Også blir det en treningsøkt på senteret i dag. Nå skal jeg ned og veie meg . Snakkes snart igjen. Går det bra med deg da Ulva? Forsatt en fin dag!
Ulva Skrevet 1. juni 2006 #16 Skrevet 1. juni 2006 må legge til 40 min til med hurtig gange, då eg gjekk heim fra jobben i kveld:)
Gjest gjesta Skrevet 2. juni 2006 #17 Skrevet 2. juni 2006 I går klarte jeg å holde meg unna søtsaker og usunne ting, er egentlig ganske fornøyd. I dag skal jeg på trening. Det som ikke blir så bra er at jeg skal ut i kveld, men heldigvis drikker ikke vennene mine så mye, så jeg kan drikke en mojito (det var vel den som hadde minst kalorier, tror jeg) og gå over til vann eller cola light etterpå, uten noe pes. Flott at du går så mye, Ulva! Hva slags delmål har du? Hvordan var treningen i går, Alatariel? Og hvordan gikk det med veiingen? Skal vi diskutere kostholdet vårt her også kanskje?
Alatariel Skrevet 2. juni 2006 #18 Skrevet 2. juni 2006 (endret) God morgen Sabine og Ulva! I går veide jeg meg som sagt og jeg veier 63 kg. Ønsker først og fremst og gå ned til 60, forhåpentligvis har jeg klart det til 20 juli. Deretter ønsker jeg å få ned fettprosenten min enda mer, men en ting av gangen . Også trente jeg 20 minutter kondisjon og en runde med vekter på ben etterpå. Vi kan godt diskutere kosthold her ja... Jeg selv har holdt meg unna brød. Spiser gjerne eggerøre til frokost. I går så bestilte vi kina mat og da ble det også ris. Også spiste jeg også is, hm. Ellers spiser jeg mye frukt og grønt, også drikker jeg mye vann. Ja, hvordan går det med dere, bllir det noe trening på dere i dag? Tenkte jeg iallefall skal gå meg en tur i dag. Også blir det trening i morgen, regner jeg med. Fortsatt en fin dag! Endret 2. juni 2006 av Alatariel
Ulva Skrevet 2. juni 2006 #19 Skrevet 2. juni 2006 . Flott at du går så mye, Ulva! Hva slags delmål har du? ← eg tar 5 og 5 kg i slengen, har til nå (begynnte 6 mars) gått ned 9,5 kg...og har ca 20 kg igjen før eg ser om eg tar dei 6 siste.. eg har ikkje så veldig lyst til å legge ut vekta mi her endo, vil ivertfall vente til den er 2 siffra... har vanskligheter med å få lagt inn trening på kveldstid då eg jobber kveld tirsdag, torsdag og fredag. Jobber i tillegg full stilling i ein barnehage, men der har eg ein time i uka der eg går å trener på trenings senter. Derfor blir eg nødt til å gå en del for at noe skal skje. I dag har eg gått en rask kort tur, bare 20 min og trent magen min (fant eit opplegg i nyeste Iform som var ganske hardt for min utrente fiskepudding) og tok 3x8 armhevinger.
Alatariel Skrevet 2. juni 2006 #20 Skrevet 2. juni 2006 (endret) Ja, da har jeg gått en tur i dag også. Merker at det er utrolig befriende å være ute å rusle i det fine været . Så får jeg se om kanskje jeg får til en liten treningsøkt i morgen. Synes forresten at du er flink til å gå turer Ulva. Dette går riktig vei! Det er skikklig moro når vi er en sånn motivert gjeng. Så må du gi meg en rapport på hvordan det gikk på byen Sabine... . Ble det mange Mojitos på deg, hihi ? Endret 2. juni 2006 av Alatariel
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå