Gå til innhold

Pannekaker i matpakka

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest
Skrevet

For noen morgener siden fant jeg ut at jeg var opprådd for brød når jeg skulle smøre skolemat til ungene. Siden de nesten ikke kan gå sultne rundt på skolen en hel dag og kjøleskapet var rimelig skrapa for andre alternativer, smekket jeg sammen ei pannekakerøre og sendte med dem pannekaker med syltetøy til lunsj.

Noen dager etter fikk jeg høre at foreldrene til noen av de som går i klasse med 1.klassingen min hadde reagert på dette, og vistnok syntes dette var skikkelig kjipt av meg. Hadde gått til læreren og klaget da se. Nå fikk de visstnok høre et evinnelig mas fra sine førsteklassinger om at de også ville ha med pannekaker på skolen, og de hadde da vitterlig ikke tid til å stå og lage til sånt tull på morgenene, dessuten er det jo fryktelig usunt. Assa... hæ? Spørs om dette blir tatt opp på neste foreldremøte, også kan vi sette oss ned og lage en liste over mat som er lov og ikke lov å ha med på skolen. Festlig. :ler:

Videoannonse
Annonse
Gjest gjesta
Skrevet

herregud så tåpelig! skal de legge seg borti hva barna skal ha med på skolen og nå da? så lenge det er sunn norsk bondekost 364 dager i året, hva spiller det for rolle at de skeier ut med noe godt en gang i blant? slik er det jo men allting, alle har noe andre vil ha, enten det er klær, sko, greier eller mat.

Nei, lag pannekaker du, ungene er heldige som kan få det en gang iblant :)

Skrevet

Det er da ikke farlig med pannekaker en sjelden gang.

Og har man ikke brød, så kan de jo ikke gå sultne på skolen.

Gjest Miloine
Skrevet

Du gjorde det eneste rette! :)

Jeg har selv gjort dette, selvom jeg har hatt brød i huset! Jeg har også ofte laget omelett som sønnen min har hatt på brødskiva eller annet godt.

Dette har vel ikke de andre foreldrene noe med. :overrasket:

Hev deg over det du.

Gjest Primula
Skrevet

Herlighet, så mye rart andre folk skal bry seg om.

jeg sender også med datra mi pannekaker dersom det er rester etter middagen dager før. Og ikke har jeg dårlig samvittighet for det eller. :)

Gjest Gjest
Skrevet

Tåpelig reaksjon fra foreldrene. De kan vel lage en røre og steke pannekaker til barna sine kvelden før en sjelden gang og sende som matpakke...

Da min sønn var på våravslutning som gjerne inneholdt grilling, stekte jeg koteletter dagen før, slik at han bare kunne varme de over grillen. Andre unger kom med marshmallows og spurte om de kunne få en kotelett og det fikk de. Jeg lagde så mye pga. at jeg visste om "marshmallows-barna" som heldigvis var i fåtall.

Det er vanlig å sende med pølser, men jeg hadde lite penger og i fryseren lå det masse koteletter, så det ble kjøtt og brød og kokt ris. Hvis noen av foreldrene hadde reagert, ville jeg IKKE reagert selv, bare ristet på hodet.

Gjest Gjest
Skrevet

Er det mulig?! Bor du på et veldig lite sted? Kan tenke meg at folk bryr seg mer om slikt da, mer gjennomsiktig, lettere å bry seg med hva andre gjør osv...eller kanskje ikke? Just a thought. Hadde laget pannekaker hver dag bare på TRASS hadde jeg hatt unger, og dumpa borti en slik vanvittig situasjon.... :frustrert:

Skrevet

Fortsett med pannekaker iblandt, du! :ler:

Kanskje det kan gi en påminnelse til de andre foreldrene til også å være mer kreative i matpakkesmurning...?

Gjest Gjest
Skrevet

nå skal jeg gjøre ting omvendt,nå skal jeg kontakte alle foreldrene og snakke om hvilken rar lærer ungen min har.

2 klassingen kommer jo hjem å raper alfabetet,har dere hørt noe sånt tull.

Nei dette må videre med jungeltelegrafen.

Og dette mennesket får være lærer.

:ler::ler::ler::ler::ler::ler::ler::ler::ler::ler::ler::ler:

Skrevet

Hva enkelte mennesker skal legge seg opp i altså :ler:

Skrevet

For no vås! Enkelte mennesker har lite å engasjere seg i....

Hva dine barn spiser til skolemat er ikke de andre foreldrenes sak!

jeg synes det var kreativt av deg å steke pannekaker :)

Hev deg over snakket - de er bare misunnelige og for å kompensere for det prøver de å tråkke deg ned.

Gjest Gjesta
Skrevet
Hva enkelte mennesker skal legge seg opp i altså :ler:

Det samme sier jeg!

Pannekaker i matpakken av og til er da helt ok, det :)

Skrevet

Jeg tror disse foreldrene må lide av "mangel på ting å snakke om/lage problem av"... Synes symptomene matcher... ;)

Skrevet

Å reagere på at et barn har med seg pannekaker en gang, blir for dumt. Må man kjøre nødløsning, så gjør man det.

Når det er sagt, skoler har ofte en policy på at barn ikke skal ha med seg godter eller kaker i matpakken. Både fordi det er ugunstig med tanke på energi som skal vare hele dagen, og fordi andre barn (de yngre) vil føle at det er "urettferdig". Dermed er det ikke helt urimelig om andre foreldre reagerer på hva enkelte sender med sine barn - om det er noe som gjentar seg ofte. Da er det gjerne snakk om foreldre som sender med sjokolademuffins og denslags. Unødvendig.

Skrevet

Ikke rart det er krig i verden - alt folk må bry seg med! :overrasket:

Send med pannekaker når du vil!

Skrevet

Uff...så lyst jeg har på pannekaker nå....... :ler:

Gjest Gjest
Skrevet

Mine får pannekaker (dersom det er rester igjen fra gårsdagens middag), de får pastasalat, fylte pitabrød.......alt ettersom hva jeg har og hva jeg gidder. Vet at jeg selv hadde blitt lei av to skiver med gul ost hver eneste dag. Og da er det hyggelig å kunne gi barna litt avveksling også. Så kan de andre foreldrene mene akkurat hva de vil.

Det er ikke som om jeg sender med sjokoladekake og muffins til hverdags.

Skrevet

Jeg fikk råkostsalat i matpakka som liten jeg. Tror de andre ungene syntes det var merkelig, men mamma fikk i det minste ikke kjeft...

Skrevet

Selv er jeg lærerstudent, og tror neppe at i mitt kommende yrke ville jeg ha slarva videre om noen foreldre kom å klagde på dette. Men noe jeg VILLE tatt opp på foreldremøte er det jeg ser endel av i praksis, unger som spiser brødskiver med nugatti og annet sukkerpålegg hver eneste dag. Disse ungene blir jo helt gærn på sukker. Det er helt greit med noe ekstra godt i matpakka nå og da, men ikke hver dag.

Husket selv da jeg gikk på barneskolen, da noen hadde med seg et kakestykke etter et selskap, jeg kom nok hjem å slarva til min egen mor, men hun sa at en dag skal du også få ha med deg noe godt på skolen. Og så klart skjedde det jo meg også. :)

Gjest gjest1
Skrevet

Har vi rester av pannekaker fra dagen før får jentene med seg i matpakken. Og også her har vi vært tom for brød om morgenen og har laget grove vafler som nødløsning. Vi har forsovet oss og sprunget innom 7-11 og kjøpt baguett til skolemat. Min eldste drikker ikke melk, og som en avveksling fra den evindelige vannflasken får hun av og til en flaske Imsdal med smak.Begge jentene elsker kalkun/kyllingsalat, og har vi nok grønnsaker fylles matpakken med det samt et rundstykke.

Men jeg har aldri fått negative reaksjoner fra hverken andre foreldre eller skolen over innholdet i skolematen. Kontaktlæreren til den yngste var derimot imponert over jenta som spiste "grøntfòr "med stor appetitt.

Jeg kan forstå reaksjoner om det er snakk om godterier/kjeks/snop i matpakken, med siden når ble pannekaer rangert som kake eller snop?Jeg synes det er adskillig verre for de ungene som aldri har ordentlig mat med seg og som spiser opp restene av våre matpakker.....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...