Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

for å oppklare: jo, det finnes knall oransje KA blender i norge ja, men den har ikke vært veldig lenge. I Bergen har dem det iallefall på Wallendahl/Jernia. når det gjelder den turkise som jeg nevnte, så fikk jeg beskjed fra butikken jeg skulle kjøpe hos at turkise BLENDERE var på vei til butikken. Og at det også skulle komme andre farger.

Har funnet ut at jeg nok må få meg kjøkkenmaskin i samme slengen i lik farge (har lenge hatt lyst på en kjøkkenmaskin), men ble litt skeptisk når noen her nevner at bollene er litt små. Jeg hadde egentlig tenkte meg den alle har fra Kenwood (major eller noe slikt heter den vel). Noen som vet om den til Kenwood er større eller lik størrelse? Jeg vet ikke hvilken maskin som kan være best for meg. Jeg baker lite kaker,men liker godt å bake brød og gjærbakst generelt.

Videoannonse
Annonse
Gjest -eline-
Skrevet
Det er jo MER enn hva det koster i Norge!! Det var snakk om blendern ikke sant? Eller kjøkkenmaskinen?

Kjøkkenmaskinen ja. Blenderen koster rundt £100.

Skrevet
for å oppklare: jo, det finnes knall oransje KA blender i norge ja, men den har ikke vært veldig lenge. I Bergen har dem det iallefall på Wallendahl/Jernia. når det gjelder den turkise som jeg nevnte, så fikk jeg beskjed fra butikken jeg skulle kjøpe hos at turkise BLENDERE var på vei til butikken. Og at det også skulle komme andre farger.

Har funnet ut at jeg nok må få meg kjøkkenmaskin i samme slengen i lik farge (har lenge hatt lyst på en kjøkkenmaskin), men ble litt skeptisk når noen her nevner at bollene er litt små. Jeg hadde egentlig tenkte meg den alle har fra Kenwood (major eller noe slikt heter den vel). Noen som vet om den til Kenwood er større eller lik størrelse?  Jeg vet ikke hvilken maskin som kan være best for meg. Jeg baker lite kaker,men liker godt å bake brød og gjærbakst generelt.

Jeg var innom Kitch'n i går og snakket med dem ang kjøkkenmaskinen. Spurte om nettopp det at den gikk for å være liten. Men bollen som følger med rommer jo 4,83 liter og så kan man kjøpe ekstra boller ved siden av på 4,28 liter og 3 liter. Jeg vet ikke hvor mye dere baker av gangen, men jeg baker i allefall aldri noe som tar så stor plass på en gang! :ler:

Det som er kult med KA kjøkken maskinen er alt ekstrautsyret man kan feste til tuten! (Der logoen er) Det finnes pastamaskin, kjøtthakker, råkostjern, purépresse, sitruspresse, pølsehorn, boksåpner, kornmølle etc. Så det er MYE mer enn en kjøkkenmaskin!

Jeg ønsker meg i hvertfall den + pastavalsene til! :enig: I skikkelig RØD! :ler:

Skrevet

og snille bestemoren min har sagt at jeg skal få kjøkkenmaskinen i bryllupsgave! :sjarmor:

..burde nesten bytte ut blendren min også da. har den hvite blenderen (fikk den gratis) men tenkte meg svart maskin.

Den turkise maskinen er kjempestillig, men fargen skifter veldig etter hva man setter sammen med den, så jeg hadde nok blitt litt "gal" av å ha den fremme på benken trur jeg.. men hadde jeg vært rik så hadde jeg nok kjøpt den uannsett trur jeg :sjenert:

Skrevet

men det hender jo at div butikker har rundt 25% avslagt på disse maskinene.. da blir jo ikke maskinen så mye dyrere enn i england..

og kjøper man den fra england må man vel gjerne betale toll og div.avgifter + utgifter til apadpter/skifting av ledning

Skrevet

De enste som klager på at bollene er litt små er de damene som baker maaange brød av gangen. (da er det vel nesten bare kenwooden med 12 liters bolle som duger tenker jeg)...

til vanlig bruk (et par brød. pizzadeiger osv) duger den supert.

+ at maskinen tar så små mengder at den faktisk kan stivpiske en egghvite!

Skrevet

Så snill bestemor du har!! Vi skal også ønske oss i bryllupsgave! Så vi får krysse fingrene for en fin og rød:)

Skrevet

sjekket hvor stor bollen var på mors kjøkkenmaskin. Den var 6,7 ltr. Jeg vil ikke ha noe mindre. Så det blir ingen KA kjøkkenmaskin på meg, går heller for Kenwood sin. Men blenderen skal jeg ha :)

Gjest -eline-
Skrevet
De enste som klager på at bollene er litt små er de damene som baker maaange brød av gangen.  (da er det vel nesten bare kenwooden med 12 liters bolle som duger tenker jeg)...

til vanlig bruk (et par brød. pizzadeiger osv) duger den supert.

+ at maskinen tar så små mengder at den faktisk kan stivpiske en egghvite!

Brød baker man for hånd i en schvææær bolle ;) ...tror desverre vi må vente med å kjøpe maskina til vi er i England i september, har liksom ikke £300 til overs nå når vi skal på ferie... :sjenert: Blir nok en rød her, men jeg synes den er lekker i crem og jeg. Det fine med KA er at de faktisk kan stå på benken uten at det gjør noe, Kenwooden tar seg ikke like godt ut ;)

Gjest -eline-
Skrevet (endret)
men det hender jo at div butikker har rundt 25% avslagt på disse maskinene.. da blir jo ikke maskinen så mye dyrere enn i england..

og kjøper man den fra england må man vel gjerne betale toll og div.avgifter + utgifter til apadpter/skifting av ledning

Ikke hvis man kjøper den når man er i UK på ferie etc, kan ta over varer for 6000 kr pr pers uten å betale toll og avgifter. Adapter koster £2 elns, så det er ikke den store utgiften :)

Endret av -eline-
Skrevet
Det fine med KA er at de faktisk kan stå på benken uten at det gjør noe, Kenwooden tar seg ikke like godt ut ;)

du om det, jeg vil ikke ha min kjøkkenmaskin stående fremme (vil heller ha den i sånt skap som er beregnet for kjøkkenmaskin, slik at man bare kan vippe den frem). Den tar så stor plass, og vil ikke brukers hver dag. Man har jo blender, vannkoker, kaffetrakter, toast-jern osv fremme som brukes hver dag. Og skal man itillegg ha kjøkkenmaskin fremme, så blir det jo nesten ikke mer ledig plass på kjøkkenbenken :)

Dessuten synes jeg Kenwood sin i stål er fin, hvis man absolutt vil ha den fremme da. Jeg skal ikkke ha i stål, men i hvir-og den er halve prisen ift. Kitchen Aid

Gjest -eline-
Skrevet
du om det, jeg vil ikke ha min kjøkkenmaskin stående fremme (vil heller ha den i sånt skap som er beregnet for kjøkkenmaskin, slik at man bare kan vippe den frem). Den tar så stor plass, og vil ikke brukers hver dag. Man har jo blender, vannkoker, kaffetrakter, toast-jern osv fremme som brukes hver dag. Og skal man itillegg ha kjøkkenmaskin fremme, så blir det jo nesten ikke mer ledig plass på kjøkkenbenken :)

Dessuten synes jeg Kenwood sin i stål er fin, hvis man absolutt vil ha den fremme da. Jeg skal ikkke ha i stål, men i hvir-og den er halve prisen ift. Kitchen Aid

Sånn skap har min mor, hun hater det... men noen liker de jo :) Vi har blender og jeg kommer nok til å kjøpe vannkoker, men mer vil det ikke stå framme.

Jeg vil kjøpe min i UK slik at prisen ikke vil være stort høyere enn Kenwooden (Kenwood i stål er jo latterlig dyr i forhold til den i hvit... husker vi solgte den for 5995,- da jeg jobbet i elektrobutikk, det er den ikke verdt!) :) Men klart, man prioriterer forskjellig, jeg innrømmer at design er viktig for meg (i tillegg til funksjonalitet selvsagt).

Skrevet
Jeg vil kjøpe min i UK slik at prisen ikke vil være stort høyere enn Kenwooden (Kenwood i stål er jo latterlig dyr i forhold til den i hvit... husker vi solgte den for 5995,- da jeg jobbet i elektrobutikk, det er den ikke verdt!) :) Men klart, man prioriterer forskjellig, jeg innrømmer at design er viktig for meg (i tillegg til funksjonalitet selvsagt).

Vanlig major (finnes både i hvit og stål) er med 800 watt. Men den i stål som koster 6000 har 1200 watt (og det har man vel egentlig iikke bruk for)

Skrevet
Jeg vil kjøpe min i UK slik at prisen ikke vil være stort høyere enn Kenwooden

Da jeg var i england sist så jeg dem overalt (uten å lete etter dem). Så det er ikke noe problem å kjøpe det der, du vil finne det lett :)

Skrevet

Klart at dersom man kjøper den når man selv er i uk blir det jo billigere... er noe annet dersom man må bestille den over nett... (var egentlig det jeg tenkte på)

og jeg skal ha min fremme når den kommer i hus...

innbiller meg selv at den blir briukt mer da... + at den er såpass stillig at den gjerne kan stå fremme

Skrevet

Her bruker vi hverken vannkoker, kaffetrakter, toastjern osv, så det eneste som står fremme er blendern. Kjøkkenmaskinen skal også stå fremme, blir brukt oftere da! Glemmer jo at man har alt som står i skapet! :ler:

Bruker du toastjern HVER dag?! :sjenert::overrasket:

Gjest -eline-
Skrevet (endret)
Vanlig major (finnes både i hvit og stål) er med 800 watt. Men den i stål som koster 6000 har 1200 watt (og det har man vel egentlig iikke bruk for)

Nei, tenkte ikke på KM005 som er 1200 watt (høres ut som overkill til vanlig matlaging...), men KM800 i stål, den er nøyaktig den samme som KM800 i hvit.

...tittet innom elkjop.no nå og så nå at de har den KM005 til 6000 kr, er tre år siden jeg solgte slikt så... KM800 i stål kostet 6000 da i hvertfall, er positivt at den har gått ned 2000 kr OG du får med ekstrastæsjet i den prisen! ...de innså vel at de ikke fikk solgt den stålmodellen når den var *så* mye dyrere enn den hvite :)

Endret av -eline-
  • 1 år senere...
Skrevet

Også drar jeg opp en gammel tråd kun for å fortelle at jeg har kjøpt kitchenaid blender hos Bokklubben med gavekort og skal betale 898,-.

Ikke så ille det? :lur:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...