Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Har veldig lyst på en sånn........ Men så vanskelig å velge farge, det er jo så mange fine å velge mellom..... :)

Det står at den kan brukes til pisking. Så kan jeg piske kremfløte med den????

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest
Skrevet

Ja, den er lekker. :)

Har både blender og kjøkkenmaskin i grå - vi ville ha nøytral farge som passet til kjøkkenet vårt.

Vi bruker kjøkkenmaskinen til å vispe, men har prøvd med blenderen. Går an, men får ikke ut all kremen (sitter igjen i bunnen der knivbladet er). Bedre å bruke en håndvisper eller kjøkkenmaskin.

Gjest gjest1
Skrevet

Rød :hjerte:

Hvilken farge passer best til kjøkkenet ditt? Jeg har mye glass og nøytrale ting på mitt kjøkken, så den røde er kjempefin der. Blir glad hver gang jeg ser den. Drømmer om rødt kitchen aid kjøkkenmaskin (men den er litt liten..sukk).

Visste ikke at man kunne piske fløte med den.

Skrevet

jeg har blenderen og den er kjempefin.. men jeg har ikke prøvdt å vispe krem med den da. Men det fungerer sikkert siden det står så..

Gjest Embla s
Skrevet

Jeg har akkurat kjøpt en slik en! Desverre ikke til meg selv, men som en bryllupsgave. Hadde lyst til å kjøpe rød, den er superfin, men måtte velge mellom kremfarget, hvit eller svart. Av disse var den kremfargede deisdert finest. Det er en ganske dyr blender, men den er også den beste blenderen på markedet. Hun som solgte meg den sa bla.a. at den kan knuse is uten at man trenger tilføre vått. Andre blendere brenner hvis man forsøker dette.

Vurderer sterkt å kjøpe en til meg selv også! :)

Gjest Gjest
Skrevet
men den er også den beste blenderen på markedet. Hun som solgte meg den sa bla.a. at den kan knuse is uten at man trenger tilføre vått. Andre blendere brenner hvis man forsøker dette.

Det stemmer ikke. Bruker blenderen min, som ikke er fra det merket, til å knuse is flere ganger hver uke.. Og den er snart 3 år gammel.

Gjest Gjest
Skrevet

Blæh, hater selgere som lyver for å selge et produkt. Kitchen Aid er sikkert veldig bra, men det finnes da like bra produkter. Brenner..jaja.

Jeg ville valgt rød. Skal man først kjøpe retro-inspirerte ting, så gå all the way.

Skrevet

det kan jo være at de andre blenderne hun hadde i butikken sin trengte å tilføres vann i dersom man skal knuse is.

Blenderen bør jo være over en viss styrke for at dette skal gå bra.

(men billige blendere kan jo også være sterke)

Gjest Embla s
Skrevet
det kan jo være at de andre blenderne hun hadde i butikken sin trengte å tilføres vann i dersom man skal knuse is.

Blenderen bør jo være over en viss styrke for at dette skal gå bra.

(men billige blendere kan jo også være sterke)

Ja, det var jo det hun sa. At hvis man knuser is uten å tilsette vått (vann el. annet) så vil motoren brenne. Godt mulig dette var et salgstrick, liten tvil om at man betaler en god del for design og merke. Slik det er med mye.

Skrevet

Jeg kjøpte min kitchenaidblender i London, der var den 1000 kroner billigere enn i Norge. Et lite tips bare.

Skrevet (endret)

Her har vi en RØD kitchen aid blender og jeg ELSKER hver eneste millimeter av den! Drømmer også om en rød kjøkkenmaskin, men er litt for dyrt i skrivende stund! Skal jo ha bryllup om halvannen måned!!! :-D Kanskje skrive opp på ønskelista? Hmmm... :ler:

SÅ for å oppklare isbit-diskusjonen: Knivene i kitchen aid blendern er ikke kniver, men ganske tykke stål..dingser..., i vanlige blendere har det kniver med egg. Forskjeller er at K-A blenderne SLÅR i stykker isen, mens vanlige kniv-blendere KUTTER den. De tykke ståldingsene er MYE mer holdbare enn de litt tynnere knivene, som forøvrig også etterhvert vil gå sløve.

NEMLIG! :ler:

Edit: Har aldri brukt den til å piske krem, har mixmaster til det, men har laget ganske mye annet rart i den. Papir feks.. :grine2: Så det meste lar seg nok gjøre! :enig:

Endret av afr0dite
Gjest gjesta
Skrevet

Søsteren min har en sånn KitchenAid-blender som hun sikkert kjøpte mest pga merket, og hun angrer skikkelig nå.. Tror ikke hun bruker den noe særlig, den var visst ikke noe særlig bra til noe ifølge henne.

Gjest Gjest
Skrevet
Søsteren min har en sånn KitchenAid-blender som hun sikkert kjøpte mest pga merket, og hun angrer skikkelig nå.. Tror ikke hun bruker den noe særlig, den var visst ikke noe særlig bra til noe ifølge henne.

Anbefaler hun ett annet merke, eller er det kun at hun ikke har bruk for en blender? Stor forskjell på det. :)

Gjest gjesta
Skrevet

Hun har gått tilbake til sin gamle blender tror jeg. Eller så bruker hun KitchenAid-en bare på trass! :ler:

Men hun anbefaler den altså ikke, og iallefall ikke til den prisen.

Skrevet
Hun har gått tilbake til sin gamle blender tror jeg. Eller så bruker hun KitchenAid-en bare på trass! :ler:

Men hun anbefaler den altså ikke, og iallefall ikke til den prisen.

Hva er det med den hun ikke liker? Kan jo være en mandagsproduksjon, evt brukerfeil? :rosasmil:

Gjest gjest1
Skrevet

Angående kvaliteten på Kitchen Aid... Jeg kjøpte den fordi den ser så bra ut, men det er ærlig talt ikke bedre enn andre blendere (med oppovervendte kniver).

Men jeg vil gjerne tro at det var bedre kvalitet på det ;) Hører også at UBH Nordicas røde serie ikke er noe særlig, så jeg er glad jeg valgte kitchen aid.

Skrevet

jeg har en billig blender idag, og det lukter svidd hver gang jeg bruker den. Så nå hadde jeg lyst på en skikkelig en fordi jeg bruker blender ganske mye.

Men tror jeg er såpass kjip at jeg kjøper en kremfarget en, så passer den til kjøkkenmaskinen jeg skal ha (et annet merke).

Skrevet

Jeg har nettopp fått en sort KitchenAid blender og er storfornøyd med den! Tidligere hadde jeg en annen blender, men jeg må si at K-A er MYE bedre. Den jobber mer stabilt, og blir ikke "stressa" når det kommer frosne bær o.l. oppi. Den lukter heller ikke svidd, så jeg har bare positive ting å si! :)

Ok, du betaler sikkert litt for design. Men kvaliteten, tilgang på ekstradeler etc. er så mye bedre at det er verdt hver krone... At det i tillegg finnes ei rå-lekker kjøkkenmaskin man kan ha til, gjør ikke saken verre.

Gjest Gjest
Skrevet

Kva kostar blenderen?

Link til nettbutikk, skulle gjerne sett den.

Eg likar KA...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...