Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Som sagt, i England er den 1000 kroner billigere.

Videoannonse
Annonse
Gjest -eline-
Skrevet
Som sagt, i England er den 1000 kroner billigere.

Japp, står på lista over ting som skal kjøpes før jeg flytter hjem i juli, rød!

Gjest Gjest
Skrevet
Kva kostar blenderen?

Link til nettbutikk, skulle gjerne sett den.

Eg likar KA...

http://www.mixmaster.no/nettbutikk.html - de har den i grått, rødt og krem.

Jeg kjøpte min der for 1-2 år siden. Betalte den gangen ca. kr. 500,- mindre enn i butikken. Ser de nå selger den for kr. 2.150,- (slipper frakt hvis man bruker kort).

Synes man KA er for dyrt, kan man evt. vente til "salget".

Jeg kjøpte KA kjøkkenmaskinen på salg hos TilBords. Tror de har salg på høsten og i januar.

Skrevet

2280 er veilende pris på den i norge nå

Skrevet

siste nytt: nye farger er visst på vei inn i butikken. bla tyrkis. Så jeg tror jeg venter litt m å kjøpe før jeg får sett de nye fargene :)

Skrevet (endret)

Den turkise trur jeg ikke kommer for evt neste år.

I kjøkkenmaskin har den akkrautt kommet i turkis..

og det er ikke sikkert at de lager den i blender her i norge

( i usa har de nok det)

f.eks så finnes det jo en organge k.a kjøkkenmaskin (kom før 3 år siden trur jeg) og den har det ikke blitt laget blender til her i norge,

mulig at det samme skjer med den turkise fargen

Endret av IdaH
Gjest -eline-
Skrevet
Den turkise trur jeg ikke kommer for evt neste år.

I kjøkkenmaskin har den akkrautt kommet i turkis..

og det er ikke sikkert at de lager den i blender her i norge

( i usa har de nok det)

f.eks så finnes det jo en organge k.a kjøkkenmaskin (kom før 3 år siden trur jeg) og den har det ikke blitt laget blender til her i norge,

mulig at det samme skjer med den turkise fargen

Den orange blenderen finnes i UK i hvertfall så merkelig om du ikke skulle få tak i den i Norge egentlig (er jo bare støpselet som er forskjellen), men ellers så har du rett; kjøkkenmaskina lages i mange flere farger enn blenderen. I følge siden deres (som er litt mangelfull siden den ikke viser blenderen i orange, men den finnes på mange websider i den fargen) så finnes kjøkkenmaskina i 19 farger i statene og det ser ut som om det er flere siden den finnes feks her i flere farger som ikke er nevnt på KitchenAids side. Blenderen, til sammenlikning, "finnes" kun i 9 farger.

Skrevet (endret)

hvis man går inn her Howard som er den norske levandøren av kitchen aid så ser man hvilken farger som finnes i norge.

Er ikke så fryktlig mange det egentlig.

og den orange blenderen finnes ikke her.

(den nederste kunne kanskje se litt orange ut... men ser du den opp mot den orange brødristeren som er under den..ser den mer rød ut..

dersom man ser på knappene til den og den svarte ved siden av kontra de andre ser den også litt anderledes ut.. men hva det er er jeg ikke helt sikker på)

Endret av IdaH
Gjest Rognebær
Skrevet

Jeg mener jeg har sett orange blender på Backe i Grensen i Oslo! :klø:

Vi har for øvrig kremfarget KA-blender, og jeg er kjempefornøyd! Den fikser det meste!

Har lyst på tilsvarende kjøkkenmaskin også, men mannen mener at bollen er for liten. (Som om det ville plage ham, når bruker han kjøkkenmaskin? :ler: ) Har han rett?

Skrevet

jeg syntes ikke at bollen virker for liten på den.

Husker ikke i øyeblikket hvor mye mel det var plass til i den..

men i underkant av 2 kg fin melt og noe mindre grovmel..

2 brød trur jeg dem sier at den passer til omgangen.

Jeg pratet med levandøren for kitchen aid i vinter en gang.. og da virket det ikke som den orange blenderen skulle komme til norge.

Gjest Gjest
Skrevet
Har lyst på tilsvarende kjøkkenmaskin også, men mannen mener at bollen er for liten. (Som om det ville plage ham, når bruker han kjøkkenmaskin? :ler: ) Har han rett?

Her kan man sammenligne ulike kjøkkenmaskiner (også størrelsen):

http://forbrukerportalen.no/Tester/2006/1136896637.08

Selv hadde jeg tidligere testvinneren, men var ikke fornøyd og byttet til KA - mer fornøyd nå til mitt bruk (dvs. baker lite brød, men bruker den hyppig til å lage kaker osv. - forrige maskin gjemte jeg i ett skap, denne får stå framme - og blir dermed brukt oftere.).

Har anskaffet det meste av tilbehøret som finnes til.

Går forøvrig fint å bake 2-3 brød, bolledeig e.l.

Gjest -eline-
Skrevet
hvis man går inn her Howard som er den norske levandøren av kitchen aid så ser man hvilken farger som finnes i norge.

Er ikke så fryktlig mange det egentlig.

og den orange blenderen finnes ikke her.

(den nederste kunne kanskje se litt orange ut... men ser du den opp mot den orange brødristeren som er under den..ser den mer rød ut..

dersom man ser på knappene til den og den svarte ved siden av kontra de andre ser den også litt anderledes ut.. men hva det er er jeg ikke helt sikker på)

Det er jo den orange det... ETG = TANGERINE, men den orange brødristeren hadde jo en annen farge ja... (men titter man på kjøkkenmaskinen over så ser den jo ut til å være i samme farge som den orange blenderen)

Skrevet

Den orange blenderen til KitchenAid har jeg sett på Kitch'n her i Oslo. Tror forresten de skal ha den på salg nå i helga... Må nok ut og gjøre røverkjøp på bryllupsgave!! :)

Gjest Rognebær
Skrevet
Her kan man sammenligne ulike kjøkkenmaskiner (også størrelsen):

http://forbrukerportalen.no/Tester/2006/1136896637.08

Selv hadde jeg tidligere testvinneren, men var ikke fornøyd og byttet til KA - mer fornøyd nå til mitt bruk (dvs. baker lite brød, men bruker den hyppig til å lage kaker osv. - forrige maskin gjemte jeg i ett skap, denne får stå framme - og blir dermed brukt oftere.).

Har anskaffet det meste av tilbehøret som finnes til.

Går forøvrig fint å bake 2-3 brød, bolledeig e.l.

Takk for tipset! :tommelsmil:

Skrevet

Noen som vet hva kjøkkenmaskinen til KA koster i England? Regner med at den også er billigere der siden blenderen er det....

Skrevet (endret)
Det er jo den orange det... ETG = TANGERINE, men den orange brødristeren hadde jo en annen farge ja... (men titter man på kjøkkenmaskinen over så ser den jo ut til å være i samme farge som den orange blenderen)

syntes at den maskinen ser litt mer orange ut enn blendren...

men siden at egg betyr orange som du sier, så bør den jo være orange..

Som sagt under (eller over blir det kanskje) at jeg mener at den orange blenderen ikke finnes i norge er på grunn av at det var det levandøren sa sist jeg pratet med henne.

Men ting kan selvsagt ha hendt siden det, og siden flere av dere mener å ha sett den så stemmer sikkert det.

Prisen på maskinen i england aner jeg ikke...

men sannsynligvis en god del billigere i enn i norge

Endret av IdaH
Gjest -eline-
Skrevet
Noen som vet hva kjøkkenmaskinen til KA koster i England? Regner med at den også er billigere der siden blenderen er det....

Rundt £300 :)

Skrevet
Rundt £300 :)

Det er jo MER enn hva det koster i Norge!! Det var snakk om blendern ikke sant? Eller kjøkkenmaskinen?

Har forresten sett at det har den oransje blendern på Kitch'n på Storo! Og de har tilbud på dem t.o.m 3 juni!

Skrevet

Nei det var snakk om kjøkkenmaskinen, så den er ganske mye billigere i UK.

Skrevet

Ja, da er det betydelig billigere!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...