Gå til innhold

Eurovision Song contest


Gjest |H|

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg burde får en premie for at jeg leste hele tråden dagen derpå. he he

Tror det har mye å gjøre med at jeg ikke vil sette i gang med dagens gjøremål.

Jeg har et spørsmål til dere ivrige GP-fans. Hva i helsike gjør Israel i Grand prix? Jeg vet at de har vært der siden forever, men hvorfor?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bellatrix

Jeg har et spørsmål til dere ivrige GP-fans. Hva i helsike gjør Israel i Grand prix? Jeg vet at de har vært der siden forever, men hvorfor?

Det har jeg også lurt på. De er ikke en del av Europa, de? :klø:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Gjest
Israel deltar fordi de er medlemmer av EBU, den europeiske kringkastingsunionen, som arrangerer GP.

Fra spørsmål til Jostein Pedersen.

http://www2.nrk.no/meldingsadmin/webmeldin...?prosjektid=966

åh, så grusomt!!!! Begynte å lese de svarene hans, men jeg hørte dem med hans stemme, og det er bare den ekleste, kvalmeste stemmen jeg vet!!!!!! Klarte ikka mer enn tre svar fra han......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Israel deltar fordi de er medlemmer av EBU, den europeiske kringkastingsunionen, som arrangerer GP.

Fra spørsmål til Jostein Pedersen.

http://www2.nrk.no/meldingsadmin/webmeldin...?prosjektid=966

Men det reiser i grunnen bare et nytt spørsmål. Hvorfor i all verden er de med i en europeisk kringkatingsunion. Det er jo like spaca som om de skulle vært med i EU (eller?).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjest1

Hehe, tenk at Finland vant..

(Men herregud mennesker, la sexy cat være så barnslig som han vil være. Snakk om å ødelegge tråder..)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

JP hører med GP, om han ikke er GP. Hadde blitt utrolig døll uten han.  :ler:  Men i år var han særdeles slapp. Ingen av kommentarene hans satt inne, og han rotet med poeng og stemmegiving og videre... Det var dårlig JP!

Ellers er jeg skuffet at stemmegivingen hadde blitt lagt om. Det er jo halve sjarmen med den uendelige lange ventetiden. Det bygger opp stemningen saaakte, mens jeg får god tid til å hive inn drinkene mine\ølla mi\vinen min. (Må roe nervene etter å se de klassisk traumatiske og ufrivillig morsomme GP-låtene)  :ler:

Ellers må jeg si at jeg savner mer ordentelige GP-låter. En av de få kravene er at man i det minste synger på sitt eget språk. En god nummer to er at sangene skal være moderne nok men likvel representere eller gjenspeile hjemlandets sangkultur. Slik sett hadde Norge en av de aller beste låtene (bortsett fra B-H).

Enig med både Jostein (hva ville GP være uten ham..). Og hva var tingen med poenggivingen egentlig? Greit nok, de 5 første kunne blitt fordelt slik, men dette gikk for kjapt.

Angående morsmål...tja, tror muligens ikke Finland hadde vunnet da ;) Men jeg er i prinsippet enig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Norge hadde elendig sang (kjedelig og tragisk/dyster), og hun som framførte den så ut som en forvrengt Synnøve Solbakken lookalike, som så kjedelig og angstfylt ut (dvs. typisk norsk). De trodde nok de skulle score på hardingfelene i lårkort, men dengang ei.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 år senere...

Annonse

Gjest Raptuza

Det er godt eg ikkje bannar......

Trur det er ein opplagt dumpingkandidat.

Kva ventar dei seg med dette??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Lurte fælt på hvorfor denne gamle tråden om Christine Guldbrandsen var tatt frem igjen. Men det handlet om årets MGP altså.

Tusen takk for morsom fredagsundeerholdning! Her ler vi med blanding av gråt og tenners gnissel. Spania sitt bidrag var også veldig "bra". :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Spanias bidrag er forresten sensurert. å synge om at Hugo Chavez danser "chici chici" var visst et politisk budskap. :ler: De andre politikerene og kongen nevnes kun med fornavn så da er det visst greit. :fnise:

For övrig synes jeg Norge stiller sterkt i år. Heia, heia! :duskedame:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Raptuza

Eg og gledar meg til grand prix i mai!!! I mellom tida kan vi mimre på esc radio på nettet - som eg gjer no!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...
Gjest kun gjest
Det er godt eg ikkje bannar......

Trur det er ein opplagt dumpingkandidat.

Kva ventar dei seg med dette??

De er på final.)))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...