Gå til innhold

Bilder i stua, kunst eller familie?


Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Hos oss er det også litt forskjellig, men liker ikke å overfylle veggene i stua. Vi har 3 store bilder som jeg selvt har malt, som går i gult, orange og rødt. Det er innrammet i svart. Vi har også et litt større kunstmaleri som pryder "hovedveggen", det er abstrakt kunst. Ogås innrammet i svart. Ellers så har vi kjøpt rammer fra Black Design, som vi har noen bryllupsbilder i. I gangen derimot har vi alle gamle familiebilder, fra konfirmasjon, besteforeldre osv. Vi har også rammet inn avissider fra dagen jeg ble født og mannen min ble født. Et litt artig moment! På soverommet har vi et blått maleri av et dansende par som vi kjøpte på bryllupsreisen vår.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hos oss har vi alt fra familiebilder til malerier malt av familiemedlemmer for mange år siden, altså alt mulig.

Vi har en trappeoppgang hvor vi samler det som er av små familiebilder, mens bryllupsbilde av oss (som ikke er så fryktelig stort) får en fin plass i stua. Synes det er utrolig koselig med familiebilder jeg og det setter en hjemmekoselig preg på huset. Jeg foretrekker det fremfor minimalistisk kunst....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har ikke så mye vegg å henge ting på. men i stua henger det kun tre bilder: av min sønn og to av mine tantebarn (snart kommer bildet av den tredje opp..). Rammene er enkle trerammer kjøpt på europris, malt med gullmaling. I tillegg har jeg oppe tre runde broderier som hører sammen. Og i den andre enden av stua, ja det henger det sannelig en stor barnetegning. Av en digimon. :sjarmor:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Atilla, ikke innlogget

Arti å se hva dere har på veggene!

Vi har liksom ikke funnet noe plass til familiebildene enda, men lurer på om de kanskje havner i trappa ned til kjellerstua. Problemet er at nesten alle er innrammet i ganske stygge rammer - som var moderne for 5 år siden. Bakgrunnene er ganske kjedelige de og. Og for å være ærlig er d ikke helt min stil...

Det er selvfølgelig mannen min sin familie som har funnet nøyaktig samme stil, og som nå viderefører denne år etter år ;) Ikke nok med at de bruker samme rammer, men de drar til samme fotograf også!!

Vi får store portrett av ungene til hans familie, som sikkert koster masse penger. Og totalt utgjør det en ungeflokk på 10 stk!

Jeg har ærlig talt ikke lyst til å henge opp disse jeg, de er ikke noe spesielt fine. Bilder tatt til fotograf blir så oppstilte synes jeg, liker best bilder av ungene der de er naturlige jeg. Men familien hans venter sikkert på at de skal få se igjen bildene av sine nærmeste snart....

Våre unger har vi bilder av på deres rom, pluss en serie på kjøkkenet. Brudebilde av oss har vi på do .... ;) (Et lite et)

Ellers har vi et bilde av meg og mannen min på soverommet, og kunst i resten av huset. Grunnen til det er vel at vi liker kunsten bedre? Og at det er kunst av kjente kunstnere?

Men hva andre har på veggen blander jeg meg ikke inn i, synes det er koselig hjemme til f.eks både mamma og pappa - mamma har store bilder av oss barna som nyfødte, konfirmanter og russ, pluss brudebilder. Pappa har bare kunst, men familiebilder stående i ramme på pianoet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har stil i hjemmet mitt. MIN stil! :D

Jeg har ett stooort bilde, kjøpt på ikea, i svale, behagelige afrikafarger, med motiver malt fra dansende mennesker i afrika! (Innmari fin i mine øyne!)

Resten av bildene jeg har på veggene er egenprodusert, noen med mange, sterke farger, noen i sort/hvitt, med forskjellige rammer, eneste fellestrekk er vel at alle er smale og enkle.

Bryllupsbilder av min bestevenninde, som jeg var forlover for, og bryllupsbilde av faren min og hans nye fru, henger på en egen plass i stua, og det kunne ikke falle meg inn å hjemme vekk bilder av de som er meg nær, på soverom eller andre steder!!!

Alt jeg har i stua er ting jeg selv liker å se på, om jeg liker å se på det fordi det er estetisk pent, eller fordi det er bilder eller andre minner eller gaver fra eller av mennesker som står meg nære, eller om det er bilder jeg har laget selv, som jeg er fornøyd med, det er et sammensurium av alt dette. Jeg synes stua mi er rett så hjemmekoselig jeg! Og det er viktigst for meg.

Synes det er innmari stilig med stilrene, moderne leiligheter også, og prøver av og til å kjenne etter om jeg kunne passet i en slik, nettop fordi jeg synes det er stilfullt.. men det har en tendens til å bli litt for lite meg kan du si, derfor ender jeg opp med mitt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bilder av familie og venner synes jeg ikke tar seg så veldig bra ut. Særlig ikke i stuen.

Jeg har rammet inn noen få bilder som jeg har stående på arbeidsbordet mitt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har litt forskjellig i stua vår, vi. Har blant annet et stort, flott troll som er laget av cernit og tremateriale. Dette er altså en dekorasjon vi fikk i bryllupsgave. Videre har vi et par bilder, ingen dyre kunstverk, men rimelige - dog fine (synes jeg) - bilder. Det desidert fineste vi har er nå likevel et svart/hvitt-bilde av dattera vår. Dette er 40x50 cm, og viser henne liggende naken på magen på et håndkle. Kjempeflott. At noen synes det er patetisk med sånne bilder i stua bryr meg ikke det døyt!

Brudebilda av oss har vi ikke framme. Har en del brudebilder av venner framme. Disse står i likedanne sorte rammer oppå pianoet. Disse bildener er vanlig takkekort-str. Ellers har vi en del familiebilder i trappeoppgangen til kjellerstua. Ikke spesielt store bilder, men koselige er de.

Ellers har vi noe keramikk i stua vår. Ønsket oss keramikk i en spesiell serie til bryllupet, sånn at vi skulle unngå å få så mye ulikt. Gjør seg veldig godt. Veggene våre er lyse (nesten hvite, med litt gult i), og den blå keramikken passer godt mot disse.

Er veldig fornøyd med stilen vår, vi. At besøkende kanskje synes noe annet enn vi, tar vi ikke så tungt. Er tross alt vi som bor her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...
Gjest Anonymous

Visste dere at antall fotografier av familie osv. er proposjonal med antall år med utdannelse? Jo høyere utdannelse, desto flere bilder...

Min mormor forklarte dette godt: Vi hadde jo ikke råd til kunst, så da hang vi opp fotografier. Sånn var det i arbeiderfamilier.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

........Og i den andre enden av stua' date=' ja det henger det sannelig en stor barnetegning. Av en digimon. :sjarmor:[/quote']

Kult :enig:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...