Gå til innhold

Belegg på badegulv, og hva med varmekabler?


Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest

Skal forsøke å shine opp badet uten å bli blakket helt. Venter barn og må gjøre det meste mulig praktisk. Tenkte å legge malbar tapet og belegg på gulvet.

Der kommer da mitt første spørsmål; de har slike belegg med uthevet mønster som ser litt kule ut, noen som har lagt slike og har erfaring med dem? Hvordan er de feks å vaske? Har dere noen typer å anbefale, hadde jeg blitt takknemlig for det. Eller legger alle fliser i dag... Vi har gamle fliser på gulvet i dag. Kan belegget legges rett oppå disse? Og hvordan er det med varmekabler, lurer ev på å kjøpe slike lavtbyggende. Må vi støpe disse ned før vi kan legge belegg, eller er det nok med et tynt lag med ett eller annet, slik som når man legger de under fliser? Noen som vet noe om dette som kan gi tips og råd? Skal spørre fagfolk også, men det er så greit å ha litt peiling på forhånd, for eller blir vi bare overtalt til ett eller annet som er mye dyrere.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest gjest1
Ingen som vet noe???? :tristbla:

Det med varmekabler, fliser og belegg vet jeg ingenting om..

Men foreldrene mine pusset opp et lite bad i kjelleren for en stund siden. Jeg var veldig skeptisk når jeg først hørte om belegg, men det ser faktisk veldig fint ut :) De har litt mønster på det, og det er veldig lett å vaske (lettere enn fliser..)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Hadde belegg der jeg bodde før og varmekabler. Ikke bra. Belegget ble helt brunoransjt etterhvert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Varmekabler trenger ikke bygge mer enn 3 mm oppå fliser, men det er nok vanligst å fjerne flisene først. Det er underlaget som bestemmer hva slags varmekabler man kan bruke...

Det å legge fliser er ikke spesielt mye dyrere enn å legge gulvbelegg, for man må jo ha folk til å sveise belegget for å få badet godkjent og da koster det en del.

Hvis du vet det er tett membran unner ville jeg fjernet flisene og lagt nye, om det ikke er membran/den ikke er tett ville jeg uansett fjernet flisene, lagt membran og så nye fliser (eller ev. belegg).

Hadde belegg der jeg bodde før og varmekabler. Ikke bra. Belegget ble helt brunoransjt etterhvert.

Da er det noen som hart gjort en feil hos deg, for det skal jo ikke bli slik. Det er slik her hos oss også, de har brukt for stor effekt så det er kjørt på for mye strøm/varme. Altså feil varmekabler til å ha under belegg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvis badet ellers er i god stand så går det faktisk an å male flisene også. Hvis du vil gjøre det billig altså...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...