Gå til innhold

Forskjellige mennesketyper i forskjellige bydeler


Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest

Jeg er ikke fra Oslo, men har bodd her noen år på forskjellige steder. Det er en ting som jeg har reagert på og det er foreldre til barn jeg har truffet gjennom barnehager og skole. Vi har hatt barna i barnehage og skole i forslkjellige bydeler. Noen steder har jeg fått et kjempegodt forhold til de andre foreldrene i barnehagen og klassen til barna mine, men det stedet jeg har har følt meg mest utenfor er på Grünerløkka. Her hilser noen foreldre kun på enkelte, andre ser bare tvers igjennom deg når du treffer dem ved henting og levering og svarer knapt når man hilser på deg. Dette gjelder selvfølgelig ikke alle, men på Grünerløkka er det påfallende mange det gjelder. I den bydelen vi har skolebarn nå vil jeg si at ingen er slik. Er folk som bor på Grünerløkka generellt mer overlegne og vanskeligere å komme i kontakt med enn andre steder i Oslo. Er veldig glad for at jeg ikke bor der nå og har ingen planer om å flytte dit heller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Min erfaring fra Grünerløkka er at folk faktisk er ganske hyggelige og snakksalige. Jeg vandret rundt med en kamerat og hans sønn, og alle andre småbarnsforeldre slo av en prat.

Kanskje de trodde vi var homser og følte det var trendy å prate med oss?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jalileh

Jeg syns det er sånn over alt her i Oslo jeg, da.

Folk har nok med sitt. Hui, fosj...fort, fort, fort.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...