Gå til innhold

lar dere andre barn går tur med hunden deres?


^me^

Anbefalte innlegg

Gjest Ninakanin

Nei aldri!!!

En gang tok jeg foreldrene mine på fersken i å drive å låne ut hunden min til ei lita jente i nabolaget som hadde lagt sin elsk på ham. Jeg klikket fullstendig og la ned totalforbud, og mamma og pappa fikk streng beskjed om å hente ham så fort som mulig.

Han koste seg heldigvis, de fant ham i en inngjerdet hage, løpende løs med 5 unger.

Men jeg ble kjempesint.

Lur er ikke sosialisert skikkelig fra han var valp (fikk ham som unghund), og sender uhyre provoserende aggressive signaler drevet av frykt når han møter andre hunder. Å ha et barn i andre enden av båndet er jo helt sykt.

Dumme foreldre :sur:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Gjest

Jeg gikk turer med en elghund da jeg var 8-10 år. Men bygda var liten og alle kjente alle. Senere beit elghunden eieren men jeg vet ikke i hvilken situasjon.

Jeg ville aldri latt et barn passe min hund selv om jeg har en liten hund. Bikkja er blitt angrepet av store hunder før og er hissig mot hannhunder.

Hva vil skje i hodet på et barn, dersom en løshund angriper og kanskje dreper hunden?

Det kan skje når jeg går turer, men jeg er voksen og vet om risikoen og hva jeg kan gjøre for å forhindre at det skjer noe. En gang tok jeg opp hunden og stilte meg inntil en vegg med ryggen mot den store løshunden som hoppet på meg.

Jeg mente det var liten sjanse for at jeg ble bitt og risikerte ikke noe basketak mellom en hund på fem kg og en på førti...

Eieren kom heldigvis raskt og fikk hunden i bånd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, det tør jeg ikke. Jeg kjenner ikke ungene i gata bra nok, og de kjenner ikke hunden min.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da jeg var liten passet vi barna (fra vi var 6-7 år og oppover) mange forskjellige hunder.. Både på områdene vi bodde og der vi har feriert. For oss barna var det sjeldent noe problem å få låne en hund et eller annet sted. Vi lånte alt fra viltre valper, gamle golden retrivere til ville fuglehunder. Gikk tur i skog og mark - eller på asfaltveier.

Det skjedde aldri noe på disse turene, men jeg har tenkt i ettertid at det egentlig er litt rart at det var så lett for så små barn å få luftet hundene til folk vi ikke kjente spesielt godt.. Jeg hadde nok tenkt meg om to ganger før jeg hadde gjort det samme om jeg hadde hatt hund.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...