Gå til innhold

Nurket er på vei til oss...


Iroim

Anbefalte innlegg

Vet ikke om det lønner seg å gå på UL før 6+0.

Det er vel ca da de kan se hjertet banke, og har de sett det, så er sjansen veldig stor for at alt skal gå bra!

Lykke til med å få UL time hvertfall! Håper du roer deg litt etter det! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Regner ikke med at jeg før UL før om 1 eller 2 uker jeg.. Altså i den 6 eller 7 uken.

Før det kan de jo i alle fall se om jeg er gravid.... :ler: Stresser jo med det også jeg..... Til tross for en haug med positive gtester..... (og eltester som jeg har testet med i mangel på gtester.... snakk om tullehue.....) :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk UL allerede til onsdag..... Da kan jeg i alle fall se om jeg er gravid.... Regner med at jeg kan få en oppfølgingstime også, slik at jeg kan se hjertet banker..... (Vet det er litt tidlig for det ennå....)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så godt at du får tidlig-UL. Kanskje lettere å slappe av etterpå? Dessuten godt at du har fått sykemelding. Da kan du jo sove når du er trøtt, i alle fall. Og det med trøttheten er da absolutt et symptom, forresten.

Jeg er vel et par uker lengre kommet enn deg, og merker at symptomene har økt på de siste ukene. Jeg har det fortsatt helt greit, og har for eksempel ikke kastet opp en eneste gang. Er likevel ikke i særlig tvil om at jeg er gravid, med ømme pupper, mens-smerter, kvalme, trøtthet... Kan fortsatt komme massevis av symptomer til deg også, er jeg redd. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk Fjellrypa!!

:klem:

Mulig jeg virker hysterisk. Men den opplevelsen jeg hadde sist unner jeg ingen.

Denne gangen skal det gå bra!!!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du virker faktisk ikke mer hysterisk enn det de fleste av oss var da vi fant ut at vi var gravide!

Vet om mange som har vært på tidlig UL bare for å bekrefte at ting ser ut til å være helt i orden!

Lykke til på UL! Er du heldig, så banker det lille hjertet alt! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tror nok mange av oss har vært inne på samme tankene selv uten tidligere dårlige erfaringer, så det er ikke vanskelig å skjønne deg. Godt at det finnes mulighet for tidlig-UL. Håper dere kan se hjertet allerede på onsdag!

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjesta

Det gjør det helt sikkert!

Jeg var også bekymret, er det litt nå også.

Det følger med graviditeten ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er kvaaaalllllllmmmmmm...... Uah! :Gjesp: Og trøtt!!! Så trøtt..... Skulle jo ikke bli kvalm jeg :grine:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slapp av, de sier det går over ca rundt 12. uke! (Jeg har hørt det, selv om det ikke ser ut til å gjelde meg. :forvirret: )

Hvis du er både trøtt og kvalm, kan det hjelpe å sove.

Er du bare kvalm, anbefaler sosial og helsedirektoratet (?) ingefærkapsler. Det tok toppen av kvalmen hos meg! Vidundermiddel! (Smaker desverre :kjempesinna: hvis du skulle være så uheldig å måtte :kvalm::forvirret: .)

Det høres hvertfall ut som kroppen din er i god gang med hormonproduksjon! Og det tyder jo bra for den lille i magen! :klem:

Endret av Sensommerbruden
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mat er min vidundermedisin. Jeg trenger ikke å være sulten, men blir jeg kvalm hjelper det umiddelbart å putte noe i munnen. Stort sett spiser jeg Knäckis, altså sånne små knekkebrød-greier. Fatter ikke hvorfor, men det funker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spiser og spiser..... :ler: Kvalm for det

I dag har jeg vært på min første UL, og jammen er jeg ikke gravid :sjarmor: Kunne ikke se så mye bortsett fra det, men de ga meg en ny time om 2 uker... Og da skulle vi se store forandringer, og om det er 1 eller 2.

Får kjeme fin oppfølging nå! :klappe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Epona

Så bra du får så god oppfølging!! Er utrolig spennende å se hvor enorme forandinger som skjer i begynnelsen!!

Klart du er gravid Iroim, du tvilte vel egentlig ikke på det?? Nå er kvalmen på plass også! Den er kjip, men kan fint leves med. Mine beste råd er NOK HVILE og NOK MAT. Mat både behandlet og forebygde kvalme for meg. Og hvile. Sov når du trenger det, midt på dagen også. Kroppen vil takk deg, for den har mye å ta seg til nå når den lille spiren skal vokse! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er i følge meg selv 5+6 i dag, kun 11 dager til ny ultralyd.

Jeg er fryktelig stresset om dagen, har hatt brunlig utflod et par tre dager nå nå jeg går på toalettet. Ikke i mengder, men når jeg må nr 2. (Noe som har vært vanskelig, siden hele systemet har stoppet opp, så har nok tatt i...) :hoho: Men har spist lakris, biola og svisker, så det fikser seg vel etter hvert.

Lurer på om denne brunlige utfloden kan stamme fra sist UL, da tok jo gyn celleprøver osv. Hun nevnte vel at det kunne komme blodspor, men så mange dager senere? 2-4 dager etter undersøkelsen... Jeg leser jo alt jeg kommer over på nettet ang utflod, og det dukker selvsagt opp alle mulige historier.. Alt fra at det er helt ufarlig, til SA og MA... Og kan ikke si at det roer meg ned spesielt mye.

Jeg har fortsatt ingen merkbare graviditetssymptom, den lille kvalmen jeg hadde har nesten gitt seg, kommer en til to ganger om dagen, men bare litt... Er fortsatt trøtt, men ikke helt skutt... Brystene er ikke mer ømme, heller mindre.... Er sulten da, og har fremtredende blodårer...

Jeg er positiv til at alt er bra med den lille spiren, men må si at jeg rett og slett holdt på å svime av da jeg oppdaget brunlig utflod.

Jeg vil så gjerne at alt går vår vei denne gangen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Så slitsomt med sånne tanker! Du må ikke tenke på alle skrekkhistoriene som verserer på nettet, man blir jo gal av mindre! Vet det er lett å si, men likevel. Litt utflod er visst vanlig, såvidt jeg forstår, og du har jo ikke sett friskt blod. Hvis du er veldig usikker synes jeg likevel du skal ta en telefon til legen. Det er bedre det enn å gå å pine seg helt til UL i slutten av uka.

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

At jeg ikke kan holde meg unna disse gravid sidene, er så mye MA og SA historier der at jeg nesten blir gal. Nå må jeg holde meg unna de sidene, de fører ikke til noe bra! :frustrert:

Har fortsatt litt brun utflod, men det kommer bare når det er lenge siden jeg har tisset eller ved nr 2 forsøk. Fortsatt ikke tegn til friskt blod, heller ikke smerter. Og de tegnene, som er få, jeg har hatt er der ennå... Brekker ca en gang annenhver dag, så kvalmen er jeg heldig å slippe så langt. Ellers ser overkroppen min ut som ei øgle, kombinasjon av blekvinterhud og fremtredende blodårer er ikke flatterende :hoho: Puppa er litt vonde akkurat ved armhulen, og de er i ferd med å bli større og hardere. Håper de ikke vokser alt for mye. Fryser gjør jeg, og alle olabuksene mine er for små..(Traaaannngggeeeee) Så her durer jeg rundt i joggebukser..., og det er deilig det :sjarmor:

Har bestemt meg for at jeg ringer til legen i morgen, om denne brune utfloden ikke gir seg. Men har lest at det er vanlig, og at i forbindelse med UL undersøkelse er det også vanlig...

Jeg er fortsatt positiv, og mener så bestemt av vi blir foreldre i januar 2007 :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Epona

Jeg tror den brune utfloden er bare etter celleprøven. Husk at når man er gravid er slimhinnene fortykket og lettere blødelig (for å halvvegs finne opp et nytt ord), og det å nappe av vev til celleprøve kan føre til en liten blødning, mer enn om man ikke er gravid. Blodrestene kommer ut jevnt og trutt med den naturlige utfloden. Jeg tror ikke det er farlig, men holder med deg i at hvis det ikke gir seg, er det greit å sjekke hos legen igjen. Det hadde jeg gjort selv. Da får du ro i sjelen i stedet for å gå og lure. Viktig å føle seg trygg når man har opplevd å miste før :klem:

Håper du ellers har det bra! Nyt joggebuksene! :sjarmor:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...