Iroim Skrevet 18. august 2006 Forfatter #301 Del Skrevet 18. august 2006 Hvordan skal man kunne orientere seg i denne babyverden??? Er jo så mye forskjellig!!!! Og er det 50 eller 56 man kjøper i klær til et lite nurk???? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ephemera Skrevet 18. august 2006 #302 Del Skrevet 18. august 2006 Jeg har ikke kjøpt noe mindre enn 56 og skal ikke kjøpe så mye i den størrelsen heller. Det blir fort for lite... Så jeg satser mye på 62... MEN - det blir alltid poengtert her inne at 56 kan bli altfor stort hvis du får en liiiiiten baby og at enkelte her har måttet sende sine bedre halvdeler ut på shopping mens de lå på sykehuset. Jeg tar sjansen på at det går bra. Det går da an å brette opp ermer og litt sånn i starten også? Dessuten ser jeg ikke for meg at babyen skal bli så myyyyye mindre enn 50 cm, selv om man ikke kan vite... Synes det høres trist ut med plagg i størrelse 50 som man aldri får brukt da... God helg! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Iroim Skrevet 21. august 2006 Forfatter #303 Del Skrevet 21. august 2006 I morgen er det første treningstime i vann for meg, det gleder jeg meg til!!!! OGSÅ ER DET UL!!!!!!!!!! Det gleder jeg meg mest til, og gruer megg litt til. Spennende å se om vi får vite kjønnen. I dag har jeg kjent spark på utsiden også, så nå er mannen ivrig etter å kjenne han også. Har gått opp 7 kg jeg nå. Får ikke beveget meg nok med dette bekkenet og ryggen.... Lurer på hvor dette ender, er jo kun i uke 18. (17+5) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ephemera Skrevet 21. august 2006 #304 Del Skrevet 21. august 2006 Skal du på UL imorgen?? Vet du - jeg lurer sånn på om jeg kjente babyen for første gang i går kveld! Vi hadde akkurat lagt oss og jeg lå på høyre side i senga. Da kjente jeg små leamus'er på den siden av magen som lå ned mot madrassen. Jeg ble helt satt ut og holdt pusten. Men jeg vet ikke om det var det eller om det var luft eller noe i magen min? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Susan Sto Helit Skrevet 22. august 2006 #305 Del Skrevet 22. august 2006 Lite nurk bruker stort sett str. 50 helt i begynnelsen, de første par ukene. Og så går det over i 56. (Lønner seg å ha noen få plagg i str. 50, hvis man ikke får beskjed om at ungen er veldig stor, eller man går veldg over termin.) Men kjøp mest i 56 selv. Alle andre kjøper 62 til deg. (Hvertfall de fleste.) Lykke til med UL! Blir spennede å høre hvordan det gikk! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Susan Sto Helit Skrevet 22. august 2006 #306 Del Skrevet 22. august 2006 Ellers synes jeg magen ikke vokser, jeg klarer fortsatt å sjule graviditeten med klær... Eller fremheve magen om jeg vil. Venter på at den skal bli så stor så det ikke er tvil! ← Min kunne stort sett skjules med klær fram til og med 21. uke. (Men etter dette har det ikke vært mulig å skjule noe som helst.) Magen kom nesten over natta. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Iroim Skrevet 22. august 2006 Forfatter #307 Del Skrevet 22. august 2006 Da er ul overstått, og det gikk så fint så!!!! Ny termin er 17 januar! Og vi venter en liten GUTT. Egentlig veldig overrasket, for jeg trodde og mannen min også at dette var ei lita frøken! Men neida, her kommer en etterlengtet rabbagast!!!! Vet om noen onkler som blir lykkelige i alle fall! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Iroim Skrevet 22. august 2006 Forfatter #308 Del Skrevet 22. august 2006 Vi er STOLTE og strålende fornøyd!!!!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Susan Sto Helit Skrevet 22. august 2006 #309 Del Skrevet 22. august 2006 Gratulerer med en liten gutt i magen! Hyggelig å høre at alt var i skjønneste orden! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ephemera Skrevet 22. august 2006 #310 Del Skrevet 22. august 2006 :hoppe: Å, så gøy!! Gratulerer med i magen! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Epona Skrevet 23. august 2006 #311 Del Skrevet 23. august 2006 Gratulerer med en liten gutt inni magen! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Iroim Skrevet 24. august 2006 Forfatter #312 Del Skrevet 24. august 2006 I dag har jeg kjøpt litt gutteklær... Klarte ikke helt la vær, var jo så mye fint! I dag er nurket rolig, har kun kjent litt bevegelse. Mens han i går var i hundre store deler av dagen. Bekymrer meg selvsagt, men vet jo at aktivitetsnivået varierer veldig. Og det er mange timer igjen av dagen! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fjellrypa Skrevet 25. august 2006 #313 Del Skrevet 25. august 2006 Gratulerer med en liten GUTT! Så moro! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Iroim Skrevet 25. august 2006 Forfatter #314 Del Skrevet 25. august 2006 I dag er det full fart i magen igjen... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Iroim Skrevet 29. august 2006 Forfatter #315 Del Skrevet 29. august 2006 Mammabukser er så deilig!!!! Har arvet 4 stk,og det holder for denne graviditeten. Det er en befrielse!!!! I dag er bæresele (brukt) og ammepute kommet i hus, samt enda litt mer klær.... Har en kommode full... I går fikk mannen kjenne nurket for første gang! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kaprifol Skrevet 30. august 2006 #316 Del Skrevet 30. august 2006 Gratulerer med en liten gutt i magen! Så moro! Ultralyd er flott altså, vi var i går og fikk se en liten gutt med termin 26. januar. Akkurat som dere trodde vi også det var ei lita frøken til, men en rabbagast mottas med åpne armer! Ellers høres det ut som at dere har orden i sakene når det gjelder klær. Vi har ikke noe særlig klart ennå, men vi venter jo nr.2 og har mye (rosa) fra før. Må nok sette i gang med litt shopping etterhvert. Jeg satser på at jeg får et stort barn denne gangen også, og da holder det med noen basisplagg i 50 og resten fra 56. Snuppa vår var 55 cm lang, men hun kunne fint bruke en del i 50 en uke eller to, det kommer an på klærne også. Størrelser er veldig forskjellige også i babytøy er min erfaring. Det du kan gjøre er også å la noe ligge med merkelappene på fram til du ser hvilken størrelse barnet trenger, så kan dere bytte det som er overflødig. Det ramler også inn masse gaver til sånne små nurk, så ikke kjøp inn for mye tøy på forhånd! Lykke til med vanntreninga også forresten! Håper det har vært bra sånn at du får rørt deg litt uten å få vondt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Iroim Skrevet 3. september 2006 Forfatter #317 Del Skrevet 3. september 2006 Dukker opp ting hele tiden her, i dag kom det en boks med ammeinnlegg fra natusan og en mammajakke! Gøy... Magen vokser, og det gjør resten av kroppen pgså. Opp 7 kg fra startvekt. Forsatt lavt undertrykk, og bekkenplagene blir merkbart verre dag for dag. Lille nurk er i farta hver dag, men i dag er han roligere enn ellers. har kjent tegn til liv, så er ikke sstresset. Gleder oss til å bli foreldre! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ephemera Skrevet 3. september 2006 #318 Del Skrevet 3. september 2006 Fint å høre at alt er bra med deg og den lille! Dukker opp ting i posten? Jeg vil også ha!! Mammajakka skjønner jeg at du må ha bestilt, men boksen med ammeinnlegg fra Natusan? Er det en vareprøve? Jeg har meldt meg inn i Libero-klubben og litt forskjellig, men har ikke fått annet enn velkomstbrev og et blad ennå. Lurer på om det er noe jeg ikke har meldt meg inn i som jeg burde gjøre... :klø: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjesta Skrevet 3. september 2006 #319 Del Skrevet 3. september 2006 Grattis med i magen!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Iroim Skrevet 4. september 2006 Forfatter #320 Del Skrevet 4. september 2006 Jeg er litt sent ute med å være gravid blant venner og kjente, så derfor dukker det opp ting hele tiden.... Mange som er ferdige med å fåbarn, og derfor arver jeg en del.... På den måten dukker det opp mammaklær, ammeinnlegg, klær til nurket og ammepute.... Andre ting får jeg kjøpt billig eller lånt... Nurket er rolig om dagen, kun 1 uke til jeg skal til jordmor da..... Så da får jeg og mannen nok høre ham igjen! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå