liv Skrevet 30. juli 2006 #281 Del Skrevet 30. juli 2006 Det finnes fine middel på apoteket som kan hjelpe deg med nr 2. selv om en er gravid! Bra alt er fint med den lille spiren og lykke til på kontroll på tirsdag! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Iroim Skrevet 30. juli 2006 Forfatter #282 Del Skrevet 30. juli 2006 Da vet jeg at jeg skal på apoteket i morgen... Legen min har kjøpt seg nytt UL aparat, og er mer enn villig til å bruke det tror jeg!!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Iroim Skrevet 1. august 2006 Forfatter #283 Del Skrevet 1. august 2006 Ingen UL i dag, og heller ikke hjertelyd.... Men 1 mnd sykemelding, og beskjed om at jeg må begynne å spise jern.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Iroim Skrevet 2. august 2006 Forfatter #284 Del Skrevet 2. august 2006 Fy pokker, er kvalm om dagen.. Trodde jeg skulle bli bedre snart! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ephemera Skrevet 2. august 2006 #285 Del Skrevet 2. august 2006 Hvor langt er du på vei nå? Kvalmen min varierer veldig. Jeg kan være ganske bra i to - tre dager, før den plutselig slår til for fullt igjen. Fryktelig slitsomt å være kvalm i ukesvis Idag har jeg en grumsom hodepine, noe jeg stort sett har vært forskånet for inntil nå. Fikk det i går kveld. Har vondt i hele hodet samt i nakken. Er kvalm pga det også. Har tatt en paracet, men den hjalp ikke. Minner om stresshodepine, og da hjelper sjelden paracet, men jeg har da ikke stresset heller... Lurer på når jeg skal komme meg tilbake på jobb... Skal til legen på fredag - og heldigvis til UL på tirsdag i neste uke Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Iroim Skrevet 2. august 2006 Forfatter #286 Del Skrevet 2. august 2006 Er 15 uker nå.... Og kvalmen og hodepinen kommer og går.. Men det er en annen type kvalme enn før.. Nå reagerer jeg mer på lukter osv.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Iroim Skrevet 7. august 2006 Forfatter #287 Del Skrevet 7. august 2006 Vårt første møte med jordmor var kjempe fint. Fikk høre nurket sitt hjerte slå, og det lå på 148... Magefølelsen og alt sier jente. Nå venter vi bare på UL. Blir spennende! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ephemera Skrevet 7. august 2006 #288 Del Skrevet 7. august 2006 Åh, så deilig å få høre hjertet slå! Jeg skal på tidlig UL imorgen og gru-gleder meg Er fryktelig spent! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Epona Skrevet 8. august 2006 #289 Del Skrevet 8. august 2006 Herlig å høre hjertelyd! Kos deg med vissheten om at den lille i magen har det bra! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Iroim Skrevet 11. august 2006 Forfatter #290 Del Skrevet 11. august 2006 Venter og venter på UL time!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Missbumblebee Skrevet 14. august 2006 #291 Del Skrevet 14. august 2006 Heia! Lenge siden jeg har vært innom her nå. Godt å høre at du har fått høre hjertelyden og at alt er bra ellers! Så spennende med UL snart, når er timen?? Håper du får en finfin uke! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fjellrypa Skrevet 14. august 2006 #292 Del Skrevet 14. august 2006 Spennende med UL, ja! Er det lenge til? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Iroim Skrevet 14. august 2006 Forfatter #293 Del Skrevet 14. august 2006 Venter ennå på UL time jeg da......... I følge jordmor er jeg 18 uker i morgen, i følge meg selv 17 uker til onsdag.... Bør vel få den innkallingen snart. Ringer sykehuset i morgen, for å høre om de har mottatt henvisning i alle fall. Ellers har jeg fått bekreftet bekkenløsning, og begynner med trening i vann til uka. Får lov til å trene i vann frem til fødsel. Og har fått lære meg en del om hvordan jeg bør leve livet mitt fremover... I sakte tempo...... Har kjent nurket bevege seg i snart to uker alt, så enten kjente jeg det tidlig eller så er jeg lenger på vei enn det jeg tror. Blir spennende å se på UL. Vi har bestemt oss for å begynne så smått å handle etter UL, vi gleder oss masse. Og synes det er viktig å ta vare på den gleden. Spesielt siden de 3 første mnd av svangerskapet var veldig slitsomme for både mannen min og meg. Ellers har jeg null kontroll på følelsene mine, og jeg husker ingenting lenger..... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fjellrypa Skrevet 14. august 2006 #294 Del Skrevet 14. august 2006 Du får bare ringe og mase. Det gjorde jeg, faktisk, for jeg skulle på ferie og var i uke 18 uka etter vi kom tilbake. Ville jo passe på at det ikke plutselig ble mens vi var på ferie! Lykke til! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kaprifol Skrevet 14. august 2006 #295 Del Skrevet 14. august 2006 Enig i at du bør ringe og mase. Jeg fikk innkalling til UL en-to uker etter at jeg hadde vært hos legen på første kontroll, og legen kan ha glemt å søke om fødeplass til deg kanskje? Kanskje du bør ringe legekontoret først for å sikre deg at søknaden er sendt. Håper kvalmen er i ferd med å gi seg nå! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ephemera Skrevet 14. august 2006 #296 Del Skrevet 14. august 2006 Du bør etterlyse innkallingen, ja. Jeg fikk brev om ordinær UL den 7. september nå på lørdag. Men da hadde jeg kommet inn i systemet etter at jeg var på tidlig UL i forrige uke da. Men det er noe med at legen må henvise deg til UL... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Epona Skrevet 15. august 2006 #297 Del Skrevet 15. august 2006 Så deilig at du kjenner liv!!! Er det ikke herlig? Jeg kjente fra uke 16, så jeg var og relativt "tidlig ute" til å kjenne det for første gang. Kjedelig med bekkenløsningsplager.. Det sliter jeg med også, med ryggplager i tillegg - skjønt ryggen er verst hos meg. Den treningen du skal på, er det organisert vanntrening? Hvordan har du fått plass på det, og hvem driver med sånnt? Håper det blir bra i hvertfall! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Iroim Skrevet 15. august 2006 Forfatter #298 Del Skrevet 15. august 2006 Jeg vet at mine papirer ikke ble sendt til sykehuset før den 8 august. Så det er ingen vits å ringe legekontoret, for her hos meg er det jordmor som måtte ordne det. Legen min gjorde ikke det, og siden jeg ikke fikk time hos jordmor før etter ferien har papirene blitt sendt sent. Jordmor var ikke veldig glad for at legen min ikke hadde gjort det nei.... Kvalmen er bedre, får bare småanfall en gang nå og da.. Men det går så mye bedre! Bevegelser kjenner jeg hver dag, men det varierer veldig i mengde. I dag har det vært helt stille, så håper jeg får et tegn snart. (Og der ga nurket beskjed om at h*n var der... ) Vanntreningen er organisert ja, og det er den fysioterapauten i byen som har spesialisert seg på bekkenplager som har treningen. Vi betaler 50 kr gangen for å gå dit. (Behandlingen er gratis, men vi deler på leie av svømmehall.) Gleder meg veldig, og har stor tro på at det skal bedre situasjonen mye for meg og ryggen min. Ringte bare til denne fysioterapauten etter råd fra jordmor jeg, og fikk time uken etter. Jeg kommer nå sikkert til å være den som har kommet kortest i graviditeten av alle disse damene som jeg skal trene sammen med. Men er litt utsatt pga tidligere kneskade også, så fysioterapauten mente det bare var å begynne... Ellers synes jeg magen ikke vokser, jeg klarer fortsatt å sjule graviditeten med klær... Eller fremheve magen om jeg vil. Venter på at den skal bli så stor så det ikke er tvil! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Iroim Skrevet 15. august 2006 Forfatter #299 Del Skrevet 15. august 2006 Vi har fått UL time. Og det er kun 1 uke til!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Missbumblebee Skrevet 17. august 2006 #300 Del Skrevet 17. august 2006 Så gøy med UL så snart!! En utrolig opplevelse å se det lilleknøttet der inne! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå