Gå til innhold

Nurket er på vei til oss...

Iroim

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Hellu...

Fint at alt så bra ut på UL... :)

Det der med termin kan man jo bli rar av da... Men det er som Epica sier... vanskeligere å fastsette hvor langt man har kommet så tidlig. Det er jo noe av grunnen til at ordniør UL kjøres på omtrent samme tid for alle gravide - det er mellom uke 16 og 19 at fosteret vokser mest likt. Kanskje du få kontrabeskjed ved neste UL? Hvem vet...

Syntes uansett ikke du skal gå og bekymre deg. Som legen sa, så er det jo et godt tegn at du er kvalm. Og om det skulle gå over - så er ikke det noen krise heller.

Prøv å slappe av og nyte dagene som gravid... 9 mnd går fort ;)

:klem: til deg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei vennen! Skjønner godt at du bekymrer deg for for lille frøet ditt jeg,d et er helt naturlig. Og som Cr@sh sier, det er ikke så lett å se akkurat hvor langt man er på vei så tidlig. De vokser litt i rykk og napp lissom. Dessuten, så er det uansett ikke så mange dagene forskjell, selv om det sikkert føles sånn nå.

Håper du får en super helg med masse sol! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:vinke:

Jeg har ikke fått med meg at du var til UL igår!! Så flott at alt er bra! Ikke bekymre deg for hvor langt du er på vei... jeg tror det er mye antagelser når de ser den lille spiren så tidlig også.

Håper du har en fin helg!! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Sier bare kvalmen kommer og kvalmen går... Å gud, så tykk jeg har blitt!!! He, he, he... Pupper, mage og lår, her kommer jeg! Nå skal jeg kose meg med i mors mage på tv 2. Fikk ikke sett det sist, bare grina....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fint program i går :babysmokk:

Nå er kvalmen mye bedre, puppa mye bedre og formen generelt mye bedre. Har bestemt meg for å glede meg, la bestemødre strikke babytøy til de blir grønne i ansiktet og kose meg. Dette er faktisk noe jeg ikke har kontroll på, samme om jeg skulle ønske det av hele mitt hjerte!

Vet liksom ikke hvordan jeg skal regne ukene mine om dagen, etter egne bergeninger er jeg 8 uker i dag, legen mener 9+6 og GU 7+2. Ikke lett å holde styr på det gitt. Så tenker 8 uker, og får heller korrigere det ved neste GU. Som er til uka.

En ting som er sikkert er at det skjer noe i mageregionen min.. Det stikker og er ømt, men bare fint at det skjer noe :ler:

Ha en strålende dag alle!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei...

Så fint at formen din er bedre! Og godt å høre at du har bestemt deg for å nyte tiden som graivd... den går altfor fort vet du..... ;)

Håper dagen din er bra!

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare bitte litt kvalm nå og da i dag, men vondt i korsryggen. (Kanskje ikke så rart siden jeg har vært hos fysioterapauten i dag.....)

Sola skinner, og jeg synes det er deilig å være hjemme. Men må si jeg gleder meg til å begynne å jobbe etter ferien.

Mannen og jeg har tatt en felles avgjørelse på at det ikke blir noen flyturer på meg i dette svangerskapet. Selv om det betyr at vi går klipp av et bryllup. Tar rett og slett ikke sjansen, og påberoper meg derfor retten til å virke en smule hysrterisk.

Kun 9 dager til neste UL, kjempe spent på ca terminen min da. Og hvor langt jeg egentlig er på vei............. :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kjenner meg godt igjen i kvalmen som kommer og går, og ikke minst det å ikke ha kontroll. Godt at du klarer å nyte tanken på at du er gravid midt oppi all usikkerheten. Det var veldig så forskjellige terminer/uker du hadde å forholde deg til! Ikke rart du blir forvirret. Det blir vel sikrere etterhvert, må vi tro.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff, nå er vel kvalmen så og si borte, puppene er ikke ømme, jeg har små blødninger.. Og det er enå en uke til UL. Prøver å holde de positive tankene oppe...

Ellers er det kun 5 dager mellom UL termin og min egen termin, så det er ikke så langt mellom:=)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har ikke vært i kontakt med JM ennå jeg. Hadde tenkt til å vente til etter neste UL. Men går til GU hos en spesialist på kvinnesykdom og svangerskap, og henne har jeg snakket med om blødningene. Blir det verre kan jeg reise til henne på dagtid, eller sykehuset resten av døgnet. Litt betryggende det i alle fall. De blødningene jeg har hatt tidligere har ikke vært farlige... Men klart jeg blir bekymret.

Og pupper som er mindre ømme og ikke kvalm... Men flyr på do i et enda sett da.... Så sant jeg drikker... :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Både ømme pupper og kvalme er symptomer som kommer og går litt. Det trenger ikke være noe galt i det hele tatt!

(Men jeg husker hvordan det var når symptomene forsvant! :tristbla: )

Jeg ble etter hvert litt "glad i" kvalmen, for da følte jeg hvertfall at jeg var gravid. Selv om jeg gjerne skulle hatt spoleknapp, og spolt over mye av graviditeten og symptomene, og hatt babisen i armene istedenfor! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...