Gå til innhold

Brystforstørrelse

Fremhevede innlegg

Gjest Gjesta
Skrevet

Er vel ingen som er ute etter å "ta" trådstarter.. Dette er et debattforum, det er meningen at man kan å diskutere ting. Selv om jeg faktisk er glad på trådstarters vegne, så må man få lov til å stille spørsmålstegn ved saken.

Artig å se hvordan de som stiller seg kritiske har bra argumenter, imens dere andre skriker av latter, mener leger og psykologer alltid vet best og anklager andre for å være misunnelige. Og - selvfølgelig - har empati med trådstarter, er glad på hennes vegne og synes synd på henne pga kritikken (som forøvrig ikke er rettet mot henne direkte). Har dere hørt om rasjonell argumentasjon?

Videoannonse
Annonse
Gjest BagLady
Skrevet

Artig å se hvordan de som stiller seg kritiske har bra argumenter, imens dere andre skriker av latter, mener leger og psykologer alltid vet best og anklager andre for å være misunnelige.

Kan det tenkes det er fordi "de andre" mener at godkjenning fra lege og psykolog er et bra nok argument i seg selv? Og at disse legene og psykologene vet littegrann mer enn vi gjør om denne saken, og dermed er i stand til å ta en avgjørelse basert på fakta, og ikke antagelser. Som er det visse andre her gjør.

Når det er sagt, synes jeg det er kommet mange gode argumenter både for og i mot.

Gjest Gjest
Skrevet

Jeg skal av fysiske årsaker fjerne overflødig hud på magen nå. Jeg kommer ikke til å få bedre selvbilde - men jeg får det mye bedre fysisk. Slipper eksemplager og mye annet som følger med når man har skikkelig "fattforkle" Jeg får det dekket på ja - og jeg gleder meg til å få et nytt liv uten kløing og svetting under der.

Jeg vet at man i enkelte tilfeller kan få dekket nye pupper. Men da er det som TS sier også å rekonstruere. Man får ikke nye KUN pga de er for små. Jeg vet også at man heller ikke får store pupper dekket. Staten har en bestemmelse på at man får silikon dekket - men kun opp til B-Cup! Jeg synes det er greit at folk som fra naturens side har en "feil" ved puppene kan få det dekket. Men jeg er dypt uenig i at man skal få dekket de kun pga de er for små.

For dere som er så redde for skattepengene deres så kan jeg opplyse om at dette tilbudet kommer til å bli stengt i løpet av de neste 2 årene. Så slapp av og pust ut.

Jeg blir bare litt matt når jeg ser folk er direkte frekke mot en ung jente her. Hun har helt sikkert behov for operasjonen siden hun får den dekket.

Gjest lilletroll
Skrevet
Hvis datra  di  har så store problemer med  at  hun har så fæle/små  puppper så kan  hun vel for  pokker  gjøre  som alle andre i samme  situasjon vel? Ta opp lån å betale  puppene  sine selv eller spinke å spare til hun får råd.  Er det viktig nok så klarer man å spare innn den summen før man blir en  gammel dame og fremdeles kan ha glede av fine pupper :roll:

Litt sånn tenker jeg og....jeg hadde INGENTING....og hadde STORE komplekser...men tenkte ikke tanke på å gå til legen å be om å få det dekket engang....så da er det bare å vente til en får spinket og spart seg opp....

Gjest Gjest
Skrevet

Jeg ønsker trådstarter SÅÅÅ lykke til med operasjonen hun får dekket og skal utføre i juni. Skjønner situasjonen siden jeg er i samme selv. Bare at det er dekking av en annen operasjo for meg. Det er som sagt ingen andre enn deg selv som vet situasjonen din bedre enn du. Får bare være at mange er sneversynte og skeptiske til dekking av sånne operasjoner. Tror ikke din avgjørelse er overflatisk. Hvis dette virkelig kan hjelpe deg og gi deg livsgleden din tilbake og bedre livet ditt betraktelig, så har du min fulle støtte :)

Gjest Gjesta
Skrevet (endret)

Jeg tar ikke avgjørelser basert på antagelser. Jeg stiller bare spørsmål.

Man må ikke ta for gitt at fagfolk alltid har rett. Husker når USA bomba Irak, da var det mange amerikanere som ikke gadd å bry seg eller blande seg inn, for "Bush probably knows best" siden han var president og hadde alle fakta på bordet. Ok, litt avsporing og muligens et elendig eksempel, men uansett.. poenget er at du ikke bør gå gjennom livet og tro du er en uvitende idiot og dermed la alle andre ta avgjørelsene. Det blir for apatisk.

Leger og psykologer kan ta feil. Og det er det jeg og andre her har lurt på om de har gjort. Uten at vi påstår det.. vi stiller bare spørsmål ved det. Synd det kommer få rasjonelle svar.

Endret av evilLyn
Gjest gjest 0
Skrevet (endret)

Jeg har fått dekket bukplastikk av staten og det fikk jeg dekket pga BÅDE fysiske og psykiske lidelser. Det er ikke veldig normalt at en jente på 20 år ser ut til å ha født 2 barn uten å ha gjort det, og jeg ble veldig hemmet fysisk. Bare å jogge i gymtimene på vgs var vondt og ubehagelig.

Men det var absolutt det psykiske som var værst! Når man ikke tenker på annet enn å skjule den delen av kroppen sin er det en enorm psykisk påkjenning hver eneste dag! Og jeg kan skrive under på at psyken min er mye bedre i dag 3 år etter! Jeg tenker ikke på magen min i det hele tatt, og det er ikke andre ting jeg vil fikse på heller (bortsett fra å gå ned de kiloene jeg la på meg etter dette men det kan jeg gjøre helt på egenhånd for min egen helses del;) )

Men jeg må si at skjønnhetsidealet er skremmende! Jeg synes det er skremmende at jenter med små pupper får så store plager at de enten tar opp lån til å kjøpe nye pupper eller at staten dekker det. Min plage ville utviklet seg til å bli værre og værre fysisk, det var en medvirkende årsak til at jeg fikk fjernet det. Det var bedre å fjerne det enn at jeg skulle fly frem og tilbake hos legen resten av livet med plagene. Hadde det ikke vært for det fysiske ville jeg nok lært meg å leve med det, eller spart opp til operasjonen selv.

Små pupper vil aldri skape fysiske plager, og derfor mener jeg at signalene som sendes ut ved å gi unge jenter silikon er skremmende. Jeg synes også det blir feil at man skal få dekket "pynting" av kroppen såfremt man kan leve helt fint med "skavankene".

Men for all del! Jeg ønsker trådstarter all lykke! Flott at hun får den hjelpen hun ønsker, og at hun kan få en mindre ting å bekymre seg over.

Likevel skulle jeg vel heller sett at de pengene gikk til andre mennesker i landet som helt sikkert hadde trengt de mer ;)

Endret av Vampyra
Gjest Gjest
Skrevet

Små pupper vil aldri skape fysiske plager, og derfor mener jeg at signalene som sendes ut ved å gi unge jenter silikon er skremmende.

Likevel skulle jeg vel heller sett at de pengene gikk til andre mennesker i landet som helt sikkert hadde trengt de mer ;)

Trådstarter har vel allerede sagt at dette ikke dreier seg om brystforstørrelse alene, men en rekonstruksjon? Og du av alle burde vel ha forståelse for at dette kan være vanskelig?

Gjest gjest 0
Skrevet
Trådstarter har vel allerede sagt at dette ikke dreier seg om brystforstørrelse alene, men en rekonstruksjon? Og du av alle burde vel ha forståelse for at dette kan være vanskelig?

Jo men som jeg skrev så mener jeg at såfremt det ikke er noen fysiske plager ved kroppen burde ikke staten dekke det fordi det underbygger det syke kroppsidealet som samfunnet har.

Gjest Gjest
Skrevet

Tråden er blitt så lang, jeg orker ikke lete. Men hvor står dette som henvises til her?

Dersom forandring av bryst etter svangerskap kvalifiserers for dekket operasjon, er jeg redd køene bli uutholdelig lange i både offentlige og private sykehus framover.

Gjest Fruktfat
Skrevet
dessuten er ikke mn operasjon "bare" større bryster med silikon.. rekonstruksjon er det.

Gjest gjest 0
Skrevet

For øvrig....

Da jeg fikk min bukplastik spurte jeg om muligheten til et brystløft ettersom hele kroppen har tydelige spor av for mye hud, men da fikk jeg beskjed av min kirurg at det dekkes ikke av staten!

Skrevet

det virker jo som kirurger har ulike syn på akkurat dette med puppefiksing...

• 2 uker senere...
Gjest Gjest
Skrevet

da var det gjort... ble operert for 5 dager siden!! har ingenting vondt nå.. bare veldig hodepine...

ville bare si ifra at jeg HAR gjennomført denne operasjonen.. så og si smertefritt og gratis :)

mvh TS

Gjest Gjesta
Skrevet
da var det gjort... ble operert for 5 dager siden!! har ingenting vondt nå.. bare veldig hodepine...

ville bare si ifra at jeg HAR gjennomført denne operasjonen.. så og si smertefritt og gratis :)

mvh TS

Gratulerer :) Håper de hjelper på selvtillitten.

Gjest BagLady
Skrevet
Jeg tar ikke avgjørelser basert på antagelser. Jeg stiller bare spørsmål.

Leger og psykologer kan ta feil. Og det er det jeg og andre her har lurt på om de har gjort. Uten at vi påstår det.. vi stiller bare spørsmål ved det. Synd det kommer få rasjonelle svar.

Hvordan kan vi gi mer rasjonelle svar uten å ha lest journalen til trådstarter? Det jeg sier er at vi som har lest her vet bare det trådstarter har skrevet, mens de, nemlig helsepersonellet, har full oversikt over hele situasjonen.

Alle vet at leger kan ta feil, og for all del, det kan jo ha skjedd her også. Men det går an å diskutere det uten å angripe trådstarter.

• 5 år senere...
Gjest irritert.no
Skrevet

Mana får ikke dekket slikt nei. Ikke uten at det er snakk om kreft, brannskader eller andre alvorlige ulykker/sykdom. Så der har nok trådstarter misoppfattet. En psykolog ville ALDRI tilråde en slik operasjon for en pasient uten å havne på førstesida i VG og miste all troverdighet i yrket sitt...

Hvem prøver du å lure?? Jeg fikk dekt silikon og jeg har ikke hatt kreft, brannskader eller andre alvorlige ulykker/sykdom. Så det er nokk ikke misoppfattet. OG JO en psykolog og lege faktisk ville nokk ha anbefalt det hvis det er en go nokk grunn til det! Så jeg synes ikke du skal sitte der å virske så forferdelig tøff og sie noe som overhode ikke stemmer. Eller hvet noe om!

Hvet dere hvor alvorlig selvbilde til enkelte kan bli pga små pupper? Hvet dere hvordan det er å ikke passe noen klær? Eller hvordan det er å prøve å sjule hver dag den man er for at man rett og slett ikke klarer å føle seg bra på innsiden? Man ønsker ikke større pupper for andre ska bli fornøyde, man har lyst til å kunne følse seg selv bra! Hvet dere at man får dekt det å få mindre pupper? Dette er fordi det kan bli belastninge for rygg og nakke! Og dette går også ut av skattepenger. Så hvorfor er det så ille og få større (ikke overdrivende pupper) pupper dekt? pga psykisk lidelser? psykiske lidelser kan faktisk være mere alvorlig enn fysiske lidelser.

OG det er ikke bare dere som betaler skatt! Kanskje hun hær betaler skatt og. OG dere får jo utbetalt den skatten dere skal ha uansett etter deres inntekt! så hva er problemet?

syns virkelig dere som ikke fatter dette at noen faktisk har løst på pupper for å kunne føle seg vell! ikke skal sitte der og utale dere om dette! Dere som faktisk klarer å takkle deres liv/kropp som den er, FORHOLD dere til det og la andre sine problemer ligge!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...