Gjest Sexy Cath Skrevet 17. mai 2006 #41 Skrevet 17. mai 2006 Det er ikke psykologens rolle å endre din datters, eller noens, tankegang. Psykologen er der som en veileder for å hjelpe datteren din til å endre seg på egen hånd. -- At det er mulig å få plastisk operasjon pga komplekser hos så unge jenter synes jeg er direkte smakløst! Jeg mener absolutt at man skal ta psykiske lidelser på alvor, men her gjør man jo alt annet enn det! Rust forsvinner ikke bare fordi man maler over. Bare se den andre gjesten her som betalte for nye pupper. Hun skjemmes jo fortsatt!! Men nå er det magen! Grunnen til at folk sier at man skal være fornøyd med det man har, er fordi fikse ideer og forestillinger har en tendens til å være veldig flyktige. Man TROR at større pupper vil løse problemene i tilværelsen. Men hva skjer etter en stund? Da er det noe annet som er galt. Jeg synes det er kritikkverdig av en psykolog å ty til slike midler. Jeg mistenker at TS ikke har vært det minste samarbeidsvillig i terapien, i forhold til å annerkjenne seg selv som man er. Og uten samarbeid er det ingen terapi. Jeg synes ALT ved denne saken her er rett og slett kvalmt! Og misunnelse? Skal jeg være misunnelig på en 21- åring som ikke klarer å møte utfordringene i livet, men heller få resten av Norges befolkning til å sponse at hun får dyttet plastikk inn under huden? ÆSJ! -- "Dersom du ikke er fornøyd med det du har, ville ikke hele verden, om du eide den, kunne gjøre deg lykkelig" - Seneca, romersk filosof ← :grine2: :grine2: Takk for en god latter først og fremst. Ærlig talt kvinne. Se til å oppføre deg. Du er ikke misunnelig sier du? hvorfor skulle du ellers ta deg bryet med å skrive et milelangt innlegg om hvor forferdelig dette er? :grine2: Det er ganske vanlig dette. Å få pupper av staten. Det samme gjelder med bukplastisk, men ser man noen syte og tute der? NEI. hvorfor så mye værre med pupper enn med magen? nå vil vel du si at du hverken er for pupper eller mage og jeg tviler ikke. men det finnes jenter med pupper som ligner myggstikk. at de skal da få lagt inn noen proteser som får dem til å føle seg som KVINNER ser jeg ingenting galt i. for det er jo det bryster er. KVINNELIG. hvor kult tror du du hadde hatt det hvis du så ut som en mann på brystet? og som nevnt. det er VANLIG å få pupper av staten hvis leger osv går god for det. det er bare enkelte av dere her inne som ikke er helt "med" enda som rett og slett ikke har fått det med dere. igjen sier jeg takk for en god latter.
*melis* Skrevet 17. mai 2006 #42 Skrevet 17. mai 2006 Grunnen til at jeg synes dette høres helt sykt ut, har ikke noe med trådstarter eller misunnelse og gjøre, men "politikken" bak denne avgjørelsen. Å sponse silikonpupper uten at det er snakk om å ha mistet ene brystet el.l. vil være det samme som å feie støvet under teppet. Kanskje vil trådstarter få det bedre med seg selv, kansje vil hun finne andre ting å være misfornøyd med. Det er ikke få som går rundt og tror de sliter med ett definert problem, men når de så får ordnet dette så kommer plutselig alle andre småproblemer til syne og da er det noe annet man plages med. Men uansett om dette vil bedre denne personens liv eller ikke så er det signalene man sender ut som er farlige. Ved å gi gratis silikonpupper, sender man ut signaler om at det er vi som må tilpasse oss idealet for å få det bra med oss selv, i stedet for at man må jobbe med selv og sin egen selvfølelse. Og at psykologer og leger kan ta en sånn avgjørese gjør at jeg stiller spørsmål ved hele helsestellet her i landet.
Gjest Gjest Skrevet 17. mai 2006 #43 Skrevet 17. mai 2006 det er kanskje ikke riktig å angripe trådstarter for hva skattepengene går til. hun har et problem, og hvis hun kan løse dette problemet ved å utføre en slik operasjon, er det vel bra! dette kan jo være roten til sosial angst og lignende. det er ikke lett å virkelig ikke være fornøyd med seg selv! støtter deg fult ut, trådstarter. jeg har selv småpupper og er ikke noe fan av plastiskeopperasjoner, men når detvirkelig kan forandre noen sin hverdag syn jeg det er riktig! Hvis hun hadde hatt skikkelig problemer med nesen sin eller noe annet, hadde hun fått en helt annen støtte, det er jeg sikker på. for pupper er en ømfintelig tema for mange. noen har små andre har store, og noen vil forandre strøørlse. cut the crap og svar på spørsmålet hennes!!!
Gjest Gjest Skrevet 17. mai 2006 #44 Skrevet 17. mai 2006 Tror det hadde blitt dyrt for oss skattebetalere om alle som er misfornøyd med en eller annen del av kroppen sin hadde fått dette dekt.. At ikke katta som skriver her kan forstå at det handler om noe litt mer vesentlig enn misunnelse..Det blir litt kort-tenkt å påstå noe sånt.. Er absolutt enig i at dette gir et utrolig feil bilde ut til norges befolkning. "Har du sosial angst..så,så vi fikser et par nye bryst til deg..eller kansje en slankere mage så blir alt så mye bedre.." Helt enig i at trådstarter og alle andre burde spare seg opp til dette selv, evt ta opp et lån slik som resten av Norge med samme problemer må gjøre. Hadde folk visst at skattepengene de betaler ble brukt til noe sånt, kan jeg love at det hadde blitt oppstandelse..
afr0dite Skrevet 18. mai 2006 #45 Skrevet 18. mai 2006 :grine2: :grine2: Takk for en god latter først og fremst. Ærlig talt kvinne. Se til å oppføre deg. Du er ikke misunnelig sier du? hvorfor skulle du ellers ta deg bryet med å skrive et milelangt innlegg om hvor forferdelig dette er? :grine2: Det er ganske vanlig dette. Å få pupper av staten. Det samme gjelder med bukplastisk, men ser man noen syte og tute der? NEI. hvorfor så mye værre med pupper enn med magen? nå vil vel du si at du hverken er for pupper eller mage og jeg tviler ikke. men det finnes jenter med pupper som ligner myggstikk. at de skal da få lagt inn noen proteser som får dem til å føle seg som KVINNER ser jeg ingenting galt i. for det er jo det bryster er. KVINNELIG. hvor kult tror du du hadde hatt det hvis du så ut som en mann på brystet? og som nevnt. det er VANLIG å få pupper av staten hvis leger osv går god for det. det er bare enkelte av dere her inne som ikke er helt "med" enda som rett og slett ikke har fått det med dere. igjen sier jeg takk for en god latter. ← Flott at du fikk deg en god latter. Man bli vakker av å le, så om TS også kunne fått seg en god latter, ville hun kanskje ikke trengt å bruke opp skattepengene våre. Hvorfor jeg skriver et langt innlegg dersom jeg ikke er misunnelig? For det første, er vel det en ganske søk slutning i utgangspunktet. For det andre, kommer det rimelig godt frem i innlegget mitt at jeg er hundre prosent mot plastiske operasjoner av kosmetiske grunner. Og dette er IKKE en medisinsk årsak! Ja, jeg synes det er like ille med magen som med puppene, som med nesen, som med ørene, som med tærne og som med knærne. Jeg kan ikke forstå hvorfor noen vil at fremmede mennesker skal skjære en opp og dytte plastikk inn i kroppen. Dersom man ser ut som en mann, vil jo silikon bli styggere enn noensinne, nettopp fordi det ikke er nok hud og fett til å dekke over protesene. Det vil kun være proteser som er strukket under alt for lite hud. Stygt, stygt, stygt. I mine øyne kan kosmetisk silikon ALDRI bli pent. Hvis det å godta at skattepenger går til feige, usikre jenters enkle utveier, er å være på "viddene" og ikke "helt med", så håper jeg at jeg aldri blir "helt med". Jeg synes det er grovt og alvorlig at psykologer og leger støtter opp om enkle løsninger. Dersom TS blir varig lykkelig av plastikk under huden, er hun like blasert som det du, katt, synes å være. Og jeg tror ikke det minste på det. Det er løgn og fortrengning. Lykke kan ikke kjøpes, selv ikke for andres penger. Så må jeg jo takke deg og, for jeg ler av deg også.
Gjest Gjesta Skrevet 18. mai 2006 #46 Skrevet 18. mai 2006 Tåpelig å kalle de som er imot dette for misunnelige.. (FYI så har jeg dødsfine pupper og absolutt ikke lyst på noen gratis operasjon) Det blir og for dumt å sammenligne med mageplastikk, siden dette etter min forståelse ofte blir gitt til damer som har klemt ut tvillinger gjennom keisersnitt og får dermed en så fuckt opp mage at det kommer fukt og sopp i valkene. Det er et medisinsk problem, ikke (bare) et psykisk. Og som andre har påpekt, hvis trådstarter har dårlig selvbilde, kan en operasjon av puppene føre til at hun plutselig legger merke til hvor jævlig rumpa hennes ser ut. Operasjon virker som en altfor lettvint "løsning" - psykologer er ikke trollmenn nei, men med litt tid og samarbeidsvilje fra pasienten kan ting fikses. Og uanfaensett - hun kan vel betale selv! Jeg forstår at folk her er gode og snille og har empati med trådstarter, men HVORFOR skal nettopp STATEN betale dette? Vennligst begrunn.
Gjest Gjesta Skrevet 18. mai 2006 #47 Skrevet 18. mai 2006 Ærlig talt! Lag deres egen tråd om bruk av skattepenger, dette har da INGEN ting med trådstarters spørsmål å gjøre.
Gjest Jalileh Skrevet 18. mai 2006 #48 Skrevet 18. mai 2006 Tåpelig å kalle de som er imot dette for misunnelige.. (FYI så har jeg dødsfine pupper og absolutt ikke lyst på noen gratis operasjon) Det blir og for dumt å sammenligne med mageplastikk, siden dette etter min forståelse ofte blir gitt til damer som har klemt ut tvillinger gjennom keisersnitt og får dermed en så fuckt opp mage at det kommer fukt og sopp i valkene. Det er et medisinsk problem, ikke (bare) et psykisk. Og som andre har påpekt, hvis trådstarter har dårlig selvbilde, kan en operasjon av puppene føre til at hun plutselig legger merke til hvor jævlig rumpa hennes ser ut. Operasjon virker som en altfor lettvint "løsning" - psykologer er ikke trollmenn nei, men med litt tid og samarbeidsvilje fra pasienten kan ting fikses. Og uanfaensett - hun kan vel betale selv! Jeg forstår at folk her er gode og snille og har empati med trådstarter, men HVORFOR skal nettopp STATEN betale dette? Vennligst begrunn. ← Hvorfor kan det ikke sammenlignes med bukplastikk? Kan det sammenlignes med en øreoperasjon, da? Jeg syns det er helt greit jeg. Som jeg har skrevet før i denne tråden, så har jeg en venninne som fikk dette. Hun måtte ikke innom en psykolog. Hun måtte kun innom legen sin, så til en konsultasjon på Ullevål. Hun var inne i fem minutter. De kikket på brystene hennes og sa, "ja". Og der fikk hun nye pupper. Det er ikke snakk om en d-cup heller. Det er snakk om en liten b-cup. Jeg fatter og begriper ikke at folk her inne kan syntes dette er galt. Og jo, det kan sammenlignes med bukplastikk. Man må da vitterlig meg ikke ha sopp i mellom bilringene for å få det. Dummeste jeg har hørt. Og hvorfor får man ikke andre komplekser etter en bukplastikk da? Og hva vet folk her inne om TS problemer i det hele tatt? Det er merkelig at når det ikke er et problem for en av dere, så skal det ikke være et problem for et annet menneske. Da hadde ikke jeg turt og nevnt ordet empati og forståelse. Ser dere ikke hva dere skriver? Alle mennesker er ikke like. Og ikke dra debatten ut over at det kommer til å bli rompeløft og hele den pakka... Vent i det minste til det har skjedd. La nå et stakkars menneske få en sjangse.
Mossa Skrevet 18. mai 2006 #49 Skrevet 18. mai 2006 Når det er slik at en kan få dekket behandling av hårvekst, fødselsmerker, og andre rent kosmetiske ting som påvirker psyken, så hvorfor ikke brystoperasjoner? (men jeg skjønner de som mener at silikon er et drøyt inngrep med tanke på potensielle farer, men det er ikke det som er teamet her) Men ta kontakt med klinikken, eller elgen, og be om å få bekreftet om du får det dekket. De er sikkert ikke ukjent med at det er vanskelig å forstå formuleringene. ← Men hårvekst og fødselsmerker kan knyttes til sykdom, og da er det helt andre regler som gjelder!!
Jane How Skrevet 18. mai 2006 #50 Skrevet 18. mai 2006 jeg vil bare si til dere som har øst på med kritikk til meg ang å få dekt brystoperasjonen min: jeg har vært på konsultasjon idag, og jeg skal opereres i begynnelsen av juni! gratis!! jeg fikk det dekt! ← Det er ikke rart at folk er kritiske til dette. Hadde du hatt kreft og skulle fått gjenoppbygget et bryst, hadde du ikke kommet inn i begynnelsen av juni, for å si det sånn.
Gjest tindra Skrevet 18. mai 2006 #51 Skrevet 18. mai 2006 Noen som har korrigert (operert?) brystvortene sine pga. størrelse/fasong/hvor mye de står ut? Etter at jeg tok silikon har jeg blitt, naturlig nok, mer bevisst på brystene mine og ser også at de fremdeles er veldig små. Ikke at jeg er misfornøyd me det forsovet, de kler kroppen min (er veeldig slank..jfr. Paris Hilton - det beste eksempelet jeg kommer på i farten, hehe), men når brystvortene mine IKKE er harde da er jeg VELDIG misfornøyd med dem. Brystvortene har nok blitt større etter operasjonen bl.a. og er litt for "utstående". Pluss at den høyre er litt større enn den venstre. Dette plager meg FORDI det får mine 80 A/B-bryster til å se mindre ut enn det de er..og litt ergerlig at dette skal ødelegge sånn for hvor fornøyd jeg er med dem. Noen som har gjort noe med brystvortene? Hva koster slike inngrep? Blir det pent? Gjør dette at de ikke blir harde på vanlig måte f.eks.? Blir svært takknemlig for svar!!! -tindra-
Gjest tindra Skrevet 18. mai 2006 #52 Skrevet 18. mai 2006 Dersom du opretter en midlertidig e-postadresse og legger den ut her, så kan jeg kontakte deg på msn? Forstår deg, hadde selv store psykiske problemer i forhold til puppene mine... Masse klemmer TINDRA
Gjest Barmfager Skrevet 18. mai 2006 #53 Skrevet 18. mai 2006 Noen som har korrigert (operert?) brystvortene sine pga. størrelse/fasong/hvor mye de står ut? Etter at jeg tok silikon har jeg blitt, naturlig nok, mer bevisst på brystene mine og ser også at de fremdeles er veldig små. Ikke at jeg er misfornøyd me det forsovet, de kler kroppen min (er veeldig slank..jfr. Paris Hilton - det beste eksempelet jeg kommer på i farten, hehe), men når brystvortene mine IKKE er harde da er jeg VELDIG misfornøyd med dem. Brystvortene har nok blitt større etter operasjonen bl.a. og er litt for "utstående". Pluss at den høyre er litt større enn den venstre. Dette plager meg FORDI det får mine 80 A/B-bryster til å se mindre ut enn det de er..og litt ergerlig at dette skal ødelegge sånn for hvor fornøyd jeg er med dem. Noen som har gjort noe med brystvortene? Hva koster slike inngrep? Blir det pent? Gjør dette at de ikke blir harde på vanlig måte f.eks.? Blir svært takknemlig for svar!!! -tindra- ← Funny.
Gjest Hippopotamus Skrevet 18. mai 2006 #54 Skrevet 18. mai 2006 Det er utrolig hvor slemme mange her tillater seg å være... Visst går det an å få dekket en brystforstørrelse dersom behovet er stort nok. Akkurat som det går an å få dekket en brystreduksjon, en neseoperasjon, bukplastikk, hårfjerning ved elektrolyse, fjerning av arr eller operasjon av utstående ører. Dette er ikke behandlinger som er ment å gjøre normale mennesker smellvakre, men behandlinger som er ment å gi mennesker med fysisk plagsomme, sykelige eller svært sosialt stigmatiserende problemer et bedre liv. Er det virkelig ikke mulig for dere å se forskjellen mellom en alminnelig B-cup som forstørres til en D-cup og det å f.eks. være fullstendig uten bryster for så å forstørres til en alminnelig A-cup, slik en jeg kjenner fikk dekket? Ingen av dere har (så vidt jeg vet) sett trådstarters pupper, og dere aner derfor ikke hva dere snakker om.
Gjest Fruktfat Skrevet 18. mai 2006 #55 Skrevet 18. mai 2006 (endret) hippipotamus: jeg vet da om folk som har fått dekket f.eks bukplastikk uten å ha fått unger, men som etter slanking har fått slapp hud, og er i begynnelsen av 20-årene! det er så FRYKTELIG mange her som ikke svarer på det TS svarer på, kan dere ikke lage en egen tråd da? haded dette vært en annen tråd så hadde en moderator vært her for lenge siden og bedt om det. Endret 18. mai 2006 av Fruktfat
Gjest Bellatrix Skrevet 18. mai 2006 #56 Skrevet 18. mai 2006 (endret) Ettersom ts har fått anbefaling om brystoperasjon av både lege og psykolog, i tillegg til at hun har fått godkjennelse fra trygdekontoret, så er nok dette et større problem enn bare et lite og flyktig som noen psykologtimer kan gjøre noe med. Jeg har alltid vært motstander av fiksing på kroppen med mindre det er alvorlige fysiske årsaker til at det gjøres, men nå tenker jeg som mysan skriver; hvorfor skal fysiske problemer være mer verdt enn psykiske? Jeg kjenner ikke ts og hvor mye disse små puppene plager henne, derfor kan jeg heller ikke dømme og fortelle hvor dum hun er som ikke bare tar seg sammen. Angående hva skattepengene brukes til, så skjønner jeg reaksjonene deres. Det var en bruker her for en stund tilbake(kanskje ts?), som så gjerne ville ha utgifter til brystoperasjon dekket. Da vrei det seg inni meg, og jeg tenkte at det var urettferdig at hun skulle få dekket utgifter til pupper mens jeg selv ikke fikk dekket fysialsk behandling som er nødvendig for at jeg skal klare å gå, skjære brød og andre helt "normale" ting. Det er sprøtt at viktige fysiske ting ikke er godtatt under refusjonsordningen, men at jeg har mine fysiske problemer betyr ikke at ts ikke har sine psykiske. Barn med veldig utstående ører får operasjon til det dekket, men som noen skrev over så skal man ikke klage om det er puppene som er problemet. Gratulerer, ts, med å ha kommet gjennom den byråkratiske mølla til trygdekontoret. Endret 18. mai 2006 av Bellatrix
Gjest gjest1 Skrevet 18. mai 2006 #57 Skrevet 18. mai 2006 Jeg tror større pupper vil hjelpe på selvtillitt. De vil ikke gjøre deg lykkelig, men et mindre surt tryne når du ser deg selv i speilet om morraen uten BH. (har ikke tatt noe sillikon selv, bare puppene mine begynte å vokse da jeg ble 19, ikke et sekund for tidlig!)
fargegla82 Skrevet 18. mai 2006 #58 Skrevet 18. mai 2006 TS: Måtte operasjonen bli vellykka og du godt fornøyd",)Tenke seg til,nye fine bryster nå til sommeren..Spennende!Gi gjerne en tilbakemld her i tråden!Og lykke til! Take care",)
Gjest Gjest Skrevet 18. mai 2006 #60 Skrevet 18. mai 2006 tusen tusen takk for lykke ønskningene setter pris på gode ord om denne saken i tråden min.. men tåler spydighet og kritikk også.. forstår de også på en måte, at de reagerer slikt.. men det er ingen av de som vet hvordan jeg har det og hvordan bryster jeg har.. det har ikke vært så lett å få det dekket. har opplevd å bli ledd av av min forrige fastlege, gått i terapi mot dårlig selvbilde, gått på "lykkepiller", ukentlig psykolog timer, osv.. men men.. jeg er i lykkerus jeg nå : 2 uker til je skal opereres. jeg kan nesten ikke tro det! er jo selvfølgelig nervøs også.. mest for etter operasjonen ang fare for blodpropp.. Men jeg skal skrive her på tråden "min" om hvordan operasjonen gikk.. nok en gang, tusen takk for lykkeønskningene vennlig hilsen TS
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå