Gå til innhold

Brystforstørrelse

Fremhevede innlegg

Skrevet

Ja, hvis problemene man opplever er alvorlige nok så har jeg forståelse for at det kan gå på statens regning. På den annen side så synes jeg at den lista bør ligge svært høyt, og at de som deler ut disse pengene bør være svært kritiske til hva de godkjenner.

Plastiske operasjoner er etter mitt syn ikke noe som den jevne skattebetaler skal sponse - med mindre grunnen (som nevnt) er svært god. Etter hva ts skriver så har hun åpenbart en god grunn - og nødvendig støtte, men "bare" å ha komplekser for sine bryster (som veldig mange har) er IKKE god nok grunn til at mine skattepenger skal være med på å betale regningen.

Ønsker forøvrig trådstarter lykke til. :)

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest
Skrevet
Men hårvekst og fødselsmerker kan knyttes til sykdom, og da er det helt andre regler som gjelder!!

Jeg har veldig mye hårvekst på armene, og har fått tilbud om å få dette dekket. Det er ikke knyttet til sykdom på noen måte. Jeg valgte å ikke benytte meg av tilbudet, da det ikke plager meg så mye. Kan ikke se at det er noen forskjell mellom mye hårvekst og mangel av bryster. Hårveksten min er ikke et problem en gang, og jeg fikk likevel tilbud om å få det dekket.. Altså er kosmetiske oprasjoner vanelig å få dekket dersom det medfører nok plager. Som magne sier er nok terskelen relativt høy for å få dekket bryster.

Supert at TS får dette. Lykke til!

Skrevet

Har du kun vært hos din fastlege og din psykolog? Synes dette høres merkelig ut. Det må da være en offentlig plastikk kirurg som må godkjenne operasjon.

Skrevet

Dette er noe av det mest latterlige jeg har hørt, unnskyld meg! Her sliter folk med alskens sykdommer også skal du få dekt silikon i puppene? LATTERLIG!

Jævlig bra utnyttelse av skattepengene...

Gjest Fruktfat
Skrevet

williams:

det er så FRYKTELIG mange her som ikke svarer på det TS svarer på, kan dere ikke lage en egen tråd da?

Gjest Hippopotamus
Skrevet
Har du kun vært hos din fastlege og din psykolog? Synes dette høres merkelig ut. Det må da være en offentlig plastikk kirurg som må godkjenne operasjon.

Hun har da fått godkjennelse på klinikken hvor det skal gjøres også. Les tråden.

Skrevet
Hun har da fått godkjennelse på klinikken hvor det skal gjøres også. Les tråden.

Ja men var ikke det på en privatklinikk som har driftsavtale da? Selv om de har en avtale med det offentlige så må vel en sykehuslege godkjenne operasjonen. Den klinikken er jo interessert i å tjene penger så det virker jo rart at hun ikke blir først vurdert av en plastikk-kirurg først på sykehuset som så kan henvise henne til operasjon der det er kortest ventetid.

Gjest Hilde K S
Skrevet

Det er vel i grunnen ikke så store summer av skattepengene våre som går til å ordne på utseendet til folk?

Gjest Hilde K S
Skrevet

Er det mer legalt å operere bort løs hud på magen eller å forminske bryster enn å forstørre dem?

Hvorfor går ingen til angrep på årsaken til at unge jenter i dag har så lav selvtillit?

Gjest gjest1
Skrevet
Brystforstørrelse: å få det dekt!                                                                                                      jeg har min psykolog OG min fastlege sin støtte om at operasjon for meg er helt klart fordelaktig fior meg.. de er enig i det..   

Altså...

Hvis det er slik at dine muligens ikke helt perfekte pupper gir deg mentale problemer... Hvor stor er sannsynligheten for at du finner en ny, ikke helt perfekt, flekk på kroppen din den dagen puppene dine blir perfekte?

Kosmetiske operasjoner har aldri vært, og vil aldri bli en fungerende kur for reell psykisk sykdom.

Ja. Jeg er sjokkert over at leger og psykologer ikke er i stand til å tenke lennger enn lommeboka deres rekker.

Gjest Gjest
Skrevet
Er det mer legalt å operere bort løs hud på magen eller å forminske bryster enn å forstørre dem?

Hvorfor går ingen til angrep på årsaken til at unge jenter i dag har så lav selvtillit?

Løs hud på magen kan gi væskende sår, blemmer og sopp.

Svært store bryster kan gi nakkeskader, skulderproblemer, sår der bh-stroppen gnager.

Små pupper kan erstattes med innlegg, evt man kan ta opp lån.

Hvis ikke du ser forskjellen, synes jeg det er pussig.

Forøvrig; at Mysans datter skal inn for tilsvarende vurdering var jo veldig betryggende. NOT. Er det ikke er minimum av krav til mental stabilitet for å få endret utseendet sitt?

Gjest gjest1
Skrevet
Og en psykisk lidelse skal vel ikke være noe mindre verdt enn en fysisk lidelse??

Absolutt ikke, men hvor stor er sannsynligheten for at hun vil oppdage en ny "skavank" og la den ta plassen til puppene når det "problemet" er løst?

Bekklager, men jeg tror ikke kosmetiske operasjoner kurerer mentale lidelser.

Skrevet
Absolutt ikke, men hvor stor er sannsynligheten for at hun vil oppdage en ny "skavank" og la den ta plassen til puppene når det "problemet" er løst?

Bekklager, men jeg tror ikke kosmetiske operasjoner kurerer mentale lidelser.

Helt enig! Kroppshysteriet i dette samfunnet har tatt litt av spør du meg, men jeg tror veldig mange har ett eller annet de ikke er fornøyd med, men plastiske operasjoner løser ingen problemer. En bør heller lære å være glad i kroppen sin som den er!

Gjest Fruktfat
Skrevet

hahaha, at det går an...

KAN DERE IKKE FOR SVARTE STARTE EN EGEN TRÅD OM DET DA?

kan jo fortelle at selv om jeg har operert mine bryster forflyttet ikke problemet seg, nei...

det var puppene jeg ville operere, og det ble gjort.

herregud, er det mulig. tror du at fordi man operer en ting, så må man gjøre resten`?

OG DET ER INGENTING DERE KAN GJØRE, hun FÅR operasjon, dere kan irritere dere grønne uten at det hjelper! :hoho:

Gjest Fruktfat
Skrevet
Kroppshysteriet i dette samfunnet har tatt litt av spør du meg

men er det noen som har spurt deg da?

ihvertfall INGEN i denne tråden!

Gjest Gjest
Skrevet

OG DET ER INGENTING DERE KAN GJØRE, hun FÅR operasjon, dere kan irritere dere grønne uten at det hjelper!  :hoho:

hihi :) så sant så sant! litt gøy å se på disse hissige lemen som VIRKELIG ikke aner hva de prater om... hehehe

jeg skal også KUN fikse brystene. blir ikke flere operasjoner enn det. kan godt skrive under på en kontrakt at hvis jeg i det hele tatt vurderer flere plastiske operasjoner så må jeg betale en million kroner til noen(staten f.eks)!!!!!

dessuten er ikke mn operasjon "bare" større bryster med silikon.. rekonstruksjon er det.

Gjest Fruktfat
Skrevet (endret)
dessuten er ikke mn operasjon "bare" større bryster med silikon.. rekonstruksjon er det.

se der ja!

om folk bare kunne slutte å SPEKULERE, ingen som vet noe om situasjonen!

gratulerer og lykke til, HURRA FOR NYE PUPPER! :smilyblomst::sexy:

Endret av Fruktfat
Gjest Gjest
Skrevet

hihi.. takk takk! :klem: og hurraaaa!! :) :)

bare 13 dager igjen!!!! :)

mvh TS

Skrevet

sier bare lykke til trådstarter jeg, fatter ikke at enkelte her ikke kan starte en egen tråd om stat og skattepenger og den diskusjonen der.

hvis dette er noe du virkelig trenger og de rette instanser har godkjent det så kjør på... jeg regner med at du er klar over risikoen ved denne typen operasjon og at du går inn i dette med åpne øyne.

hold oss oppdatert :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...