Gå til innhold

politisk korrekt

Gjest Gjest_pia_*

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_pia_*

Hva er dette maset her inne om at det finnes så mange "politisk korrekte" kvinnemennesksker her på forumet?

Hva betyr det å være politisk korrekt, betyr det at man faktisk eier et lite snev av folkeskikk og sunn fornuft, eller forventes det at man må være så orginal at selv Jannicke "bortført-av-ufo-svake mennsker" ligner en nyvaska søndagsskole jyppling på en duggfrisk sommerdag?

Bare lurer...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Donna

Det jeg reagerer mest på er enkelte (skal ikke nevne navn) som skal være så politisk korrekte at de enkelte ganger glemmer hva de har svart i andre diskusjoner pga at de er så opptatt av å dille med hordene i deres syn. Det blir liksom en smule komisk når man faktisk går mot sine egne meninger ...

Jeg er ikke sånn at jeg må si mot det de fleste mener - men det kan kanskje virke sånn pga at jeg stort sett kun gidder å delta i diskusjoner hvor jeg er uenlig med det de fleste mener ... og spesielt når jeg har opplevd det stikk motsatte av det som hevdes.

Jannicke = Jannicke Jarlum - rockedamen som hevdet å ha blitt bortfør av ufoer for en tid siden...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest camillo

Det er skikkelig komisk med dem som går rundt og tror at alle som mener andre ting enn dem selv mener det de gjør fordi de skal være 'politisk korrekte'. Utrolig dårlig argument i en diskusjon.

Jeg har endel såkalte 'politisk korrekte' meninger, men jeg mener det selvfølgelig fordi jeg synes det er riktig, ikke av noen annen grunn. Doh!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Maset om politisk korrekte kvinnemennesker, skyldes at det er mange politisk korrekte kvinnemennesker her. Politisk korrekt i betydningen å forfekte meninger som ikke tråkker noen på tærne. Jeg synes ikke det er vanskelig å forstå at det er slik, og har sikkert med det samme å gjøre som at de fleste med ukorrekte meninger er gjester.

Når jeg først lager en profil, bygger jeg opp denne profilen og utvikler et forhold til den. Gjest er gjest, og om en gjest blir angrepet for noe, spiller det ikke så stor rolle for meg. På den annen side får profilen min heller ikke sole seg i glansen av å ha sagt noe smart. Med profilen min har jeg også en slags ide i hodet om hvordan jeg vil at folk skal se på meg. Så tenker jeg på hva jeg kan si, uten at det skal kunne linkes til min person i virkeligheten. Når jeg først lager en profil som jeg vil skal oppfattes som seriøs, er det vanskelig å komme med politisk ukorrekte utsagn, uten å sverte min egen profil. Derfor lar jeg det være, og bruker gjesteskribent-merkelappen for sånne ting, og annet som kan være kontroversielt.

Jeg har testet ut dette også, ved å bruke samme nick på gjester som har sterke meninger. Det tar ikke lang tid før personangrepene hagler, for å si det slik, og det er ikke akkurat givende hvis du ønsker å bli oppfattet som seriøs. En løsning kan være to kontoer, en for alt det kontroversielle du ønsker å lire av deg, og en profil som du kan bygge opp som en merkevare folk liker. Slik at du kan smile den dagen du velges som månedens KG bruker. Hvem liker ikke å bli satt pris på?

En annen ting er at en må jobbe mye mer med kontroversielle utsagn, hvis du ikke vil bli sett på som en drittsekk. Er du gjest kan du slenge ut påstander som "negerhorer invaderer oslo." Da får du automatisk 10 jenter som diskuterer hva slags personlighet du har på bakgrunn av at du bruker ordet "neger" og 10 jenter som diskuterer hvor spekulativ du er som bruker ord som "invaderer." Forståelig, for formuleringer som negerhorer invaderer, er følelsesladd språkbruk, velegnet for å vekke sympati hos folk som ikke liker negre, horer eller invasjon av sin hjemby, og som legger lokk på prosessoren, når visse følelser aktiveres. MEN, det betyr også at dersom du ikke liker afrikanske prostituerte på gata i Oslo, må du tenke litt mer før du skriver et innlegg under din vanlige profil.

Så hva har dette med politisk korrekthet å gjøre? Vel, ukorrekte brukere trigger politisk korrekthet, fordi jentene da får en mulighet til å vise hvor snille og søte de er. Gjest skriver: innvandrere står for mesteparten av kriminaliteten i Bergen. PK-jenter leser: innvandrere er slemme, dumme, teite og bør pelle seg UUUUT. Sånne utsagn er fy. Ergo må jeg skrive noe som enten går på trådstarter som person, eller jeg må skrive noe generelt som bypasser statistikken. Det siste alternativet er å trekke statistikken selv i tvil, noe som krever litt mer kunnskap. Men det er et grenseområde, for statistikk-avsporende brukere blir neppe der og da anklaget for politisk korrekthet.

Endret av NinjaTurtle
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_pia_*
Maset om politisk korrekte kvinnemennesker, skyldes at det er mange politisk korrekte kvinnemennesker her. Politisk korrekt i betydningen å forfekte meninger som ikke tråkker noen på tærne. Jeg synes ikke det er vanskelig å forstå at det er slik, og har sikkert med det samme å gjøre som at de fleste med ukorrekte meninger er gjester.

Når jeg først lager en profil, bygger jeg opp denne profilen og utvikler et forhold til den. Gjest er gjest, og om en gjest blir angrepet for noe, spiller det ikke så stor rolle for meg. På den annen side får profilen min heller ikke sole seg i glansen av å ha sagt noe smart. Med profilen min har jeg også en slags ide i hodet om hvordan jeg vil at folk skal se på meg. Så tenker jeg på hva jeg kan si, uten at det skal kunne linkes til min person i virkeligheten. Når jeg først lager en profil som jeg vil skal oppfattes som seriøs, er det vanskelig å komme med politisk ukorrekte utsagn, uten å sverte min egen profil. Derfor lar jeg det være, og bruker gjesteskribent-merkelappen for sånne ting, og annet som kan være kontroversielt.

Jeg har testet ut dette også, ved å bruke samme nick på gjester som har sterke meninger. Det tar ikke lang tid før personangrepene hagler, for å si det slik, og det er ikke akkurat givende hvis du ønsker å bli oppfattet som seriøs. En løsning kan være to kontoer, en for alt det kontroversielle du ønsker å lire av deg, og en profil som du kan bygge opp som en merkevare folk liker. Slik at du kan smile den dagen du velges som månedens KG bruker. Hvem liker ikke å bli satt pris på?

En annen ting er at en må jobbe mye mer med kontroversielle utsagn, hvis du ikke vil bli sett på som en drittsekk. Er du gjest kan du slenge ut påstander som "negerhorer invaderer oslo." Da får du automatisk 10 jenter som diskuterer hva slags personlighet du har på bakgrunn av at du bruker ordet "neger" og 10 jenter som diskuterer hvor spekulativ du er som bruker ord som "invaderer." Forståelig, for formuleringer som negerhorer invaderer, er følelsesladd språkbruk, velegnet for å vekke sympati hos folk som ikke liker negre, horer eller invasjon av sin hjemby, og som legger lokk på prosessoren, når visse følelser aktiveres. MEN, det betyr også at dersom du ikke liker afrikanske prostituerte på gata i Oslo, må du tenke litt mer før du skriver et innlegg under din vanlige profil.

Så hva har dette med politisk korrekthet å gjøre? Vel, ukorrekte brukere trigger politisk korrekthet, fordi jentene da får en mulighet til å vise hvor snille og søte de er. Gjest skriver: innvandrere står for mesteparten av kriminaliteten i Bergen. PK-jenter leser: innvandrere er slemme, dumme, teite og bør pelle seg UUUUT. Sånne utsagn er fy. Ergo må jeg skrive noe som enten går på trådstarter som person, eller jeg må skrive noe generelt som bypasser statistikken. Det siste alternativet er å trekke statistikken selv i tvil, noe som krever litt mer kunnskap. Men det er et grenseområde, for statistikk-avsporende brukere blir neppe der og da anklaget for politisk korrekthet.

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I all verden!

Sånn har jeg aldri tenkt!

Skriver du virkelig som gjest hvis du kommer med meninger som noen kanskje er uenige i?

Er en anonym profil på nettet så viktig at den må bygges opp, slik at du kan bli likt?

For meg betyr ikke profilen min noe som helst i den forstand at den må bygges opp som en merkevare.

Jeg har et brukernavn, og jeg skriver innlegg som viser hva jeg mener, enten det er politisk korrekt, snilt eller ikke.

Det jeg legger vekt på er å vise vanlig folkeskikk og høflighet, selv om jeg av og til også kan være temmelig krass.

Det holder for min del.

Jeg har forresten vært gjest et par ganger, for å skrive om private greier, ikke for å skrive politisk ukorrekte ting.

Og så er det en ting til jeg lurer på. Hvordan er det å forholde seg til deg i det virkelige liv, når du til og med på nettet må skjule meningene dine bak "gjest"?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er skikkelig komisk med dem som går rundt og tror at alle som mener andre ting enn dem selv mener det de gjør fordi de skal være 'politisk korrekte'. Utrolig dårlig argument i en diskusjon.

Jeg har endel såkalte 'politisk korrekte' meninger, men jeg mener det selvfølgelig fordi jeg synes det er riktig, ikke av noen annen grunn. Doh!

Enig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pussig at "politisk korrekt" har blitt et skjellsord. Så det er fælt å være medmenneskelig, nyansert og diplomatisk? Vel, ikke i min verden. Er forøvrig helt enig med Camillo.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sexy Cath

Å være politisk korrekt er det samme som og ikke tørre å si hva man egentlig mener.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest camillo
Å være politisk korrekt er det samme som og ikke tørre å si hva man egentlig mener.

Ja, det er det det egentlig er, og dermed er det tullete å påstå at andre er det bare fordi de mener spesielle ting.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Sexy Cath
Ja, det er det det egentlig er, og dermed er det tullete å påstå at andre er det bare fordi de mener spesielle ting.

:grine2:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bellatrix

Men hvordan kan du vite hva andre egentlig mener?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Gjest Bellatrix
Pussig at "politisk korrekt" har blitt et skjellsord. Så det er fælt å være medmenneskelig, nyansert og diplomatisk? Vel, ikke i min verden.

Enig. Hvorfor skal man på død og liv ønske andre vondt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig. Hvorfor skal man på død og liv ønske andre vondt?

Så hvis man har selvstendig og velreflekterte meninger som ikke er tannløse politisk korrekte så ønsker man andre vondt?

Ellers så er det ingen, ingen, som bare har poltisk korrekte meninger. De har muligens politisk korrekte ytringer, men sine egentlige meniger skjuler de. Eller de har ingen.

Det er ikke vanskelig å plukke ut hvem som er pk, og hvem som har selvstendige meninger nært opp til hva som kan regnes som pk. De førstnevntes innlegg vitner ofte om liten refleksjon rundt hva de mener og de kan gjerne motsi seg selv flere ganger i forskjellige debatter for å være enig i hva flertallet av de andre pkerene mener til ethvert tidspunkt. Har man gjennomtenkte meninger vil slikt sjeldent skje. Lever man på løgner krever det mye planlegging for å framstå som konsekvent.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

på meg virker det ofte som om " pk "ofte er veldig usikker på seg selv og kansje mangler litt ryggrad til å stå for sine egne utsagn. Da er det lett å følge det trygge"politisk korrekte", i steden får å si det man faktisk tenker og føler.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest camillo
Så hvis man har selvstendig og velreflekterte meninger som ikke er tannløse politisk korrekte så ønsker man andre vondt?

Nei. Men poenget er at såkalte 'politisk korrekte' meninger også fint kan være selvstendige og velreflekterte, og over hodet ikke tannløse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...