Gjest Bellatrix Skrevet 15. mai 2006 #21 Skrevet 15. mai 2006 på meg virker det ofte som om " pk "ofte er veldig usikker på seg selv og kansje mangler litt ryggrad til å stå for sine egne utsagn. Da er det lett å følge det trygge"politisk korrekte", i steden får å si det man faktisk tenker og føler. ← For meg virker det som om de som på død og liv skal beskylde andre for å være pk er usikre, og må bruke en nedlatende hersketeknikk.
punktom Skrevet 15. mai 2006 #22 Skrevet 15. mai 2006 Nei. Men poenget er at såkalte 'politisk korrekte' meninger også fint kan være selvstendige og velreflekterte, og over hodet ikke tannløse. ← Hvis alle meninger en ytrer er politisk korrekte så er man tannløs. For enten så lyver man, eller så har man ikke reflektert like mye gjennom alt, eller så unnlater man å ytre de av meningene sine som ikke er politisk korrekte.
Gjest camillo Skrevet 15. mai 2006 #23 Skrevet 15. mai 2006 Hvis alle meninger en ytrer er politisk korrekte så er man tannløs. For enten så lyver man, eller så har man ikke reflektert like mye gjennom alt, eller så unnlater man å ytre de av meningene sine som ikke er politisk korrekte. ← Det er vel ingen her som har satt som forutsetning at alle meningene til vedkommende person må være PK.
Gjest Bellatrix Skrevet 15. mai 2006 #24 Skrevet 15. mai 2006 Og selv om man mener alt man skriver, så betyr ikke det nødvendigvis at man skriver alt man mener.
Gjest gjest1 Skrevet 17. mai 2006 #25 Skrevet 17. mai 2006 Jeg er i hvert fall ikke politisk korrekt, og jeg logger meg heller ikke ut når jeg vet at meningene mine kan gjøre slik at enkelte kan føle seg tråkket på. Jeg prøver heller ikke å være direkte slem mot noen, selv om jeg kanskje ikke jatter med så veldig ofte. Og ikke nok med det - jeg kan godt være sånn som jeg er, men allikevel forfekte meninger som går på tvers av egen væremåte. Jeg er jo ikke perfekt, det er ikke dermed sagt at jeg ikke VET hva som vil være mer riktige løsninger på enkelte problemstillinger. Jeg gjør mange "feil" jeg, men trenger jo ikke råde andre til å gjøre de samme feilene. I tillegg til dette kan jeg også endre mening underveis fordi jeg erfarer nye ting og tenker videre. Jeg utvikler meg. Hadde man stått på stedet hvil i utviklingen ville det jo vært tragisk. Og jeg er sikkert ikke alene om dette her, og dermed kan det vel virke som om jeg, og sikkert andre også, motsier meg/oss selv. Men det er ikke nødvendigvis for å være politisk korrekte.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå