Netten Skrevet 12. mai 2006 #81 Skrevet 12. mai 2006 Noen synes nok det. Men tviler på om 90% av alle bruder putselig liker den samme kjolen sånn helt uten videre. Kler de seg likt til hverdags også, tror du, eller er det bare når det kommer til dette spesielle plagget at smaken plutselig blir helt lik? ← Øhh... Nei, jeg valgte IKKE den kjolen jeg likte best eller syntes jeg var finest i, men den samme som 90% av alle andre, fordi jeg vil skille meg minst mulig ut.... Hello?!
Gjest Gjest Skrevet 12. mai 2006 #82 Skrevet 12. mai 2006 Denne skal jeg ha og skal gifte meg i kirken : http://www.belleamie.no/bilder/belle_012.jpg
afr0dite Skrevet 12. mai 2006 #83 Skrevet 12. mai 2006 Jeg synes alltid det er rasende festlig når folk begynner å snakke i prosenter helt uten videre. Til prosent- gjest: Hvor tar du tallene dine fra? Ellers spiller det vel strengt tatt veldig liten rolle hva alle andre synes om kjolen. Det er bæreren som skal like den. Lurer på om det er noen som tenker mote i det hele tatt når de skal kjøpe brudekjole..? Er jo ikke akk som om man skal finne et antrekk til en tur på byen.. Er jo ikke så rart at en brudekjole ser ut som en brudekjole.. Det er jo det som er meningen!?! Skulle ønske dette var en diskusjon om bukser som er stappet ned i støvletter i steden...
Gjest Gjest Skrevet 12. mai 2006 #84 Skrevet 12. mai 2006 Øhh... Nei, jeg valgte IKKE den kjolen jeg likte best eller syntes jeg var finest i, men den samme som 90% av alle andre, fordi jeg vil skille meg minst mulig ut.... ← Det tror jeg så gjerne...
Gjest Gjest Skrevet 12. mai 2006 #85 Skrevet 12. mai 2006 Til prosent- gjest: Hvor tar du tallene dine fra? ← Fra tanten min som jobber i en av de største brudesalongene i Oslo.
Gjest Gjest Skrevet 12. mai 2006 #86 Skrevet 12. mai 2006 Ellers spiller det vel strengt tatt veldig liten rolle hva alle andre synes om kjolen. Det er bæreren som skal like den. ← Hvorfor deltar du så ivrig i diskusjonen hvis det strengt tatt ikke er noe å diskutere?
Gjest gjest1 Skrevet 12. mai 2006 #87 Skrevet 12. mai 2006 Noen synes nok det. Men tviler på om 90% av alle bruder putselig liker den samme kjolen sånn helt uten videre. Kler de seg likt til hverdags også, tror du, eller er det bare når det kommer til dette spesielle plagget at smaken plutselig blir helt lik? ← Hvis man ser på motebildet generelt så tør jeg påstå at veldig mange damer kler seg veldig likt til hverdags også ja. Syns faktisk det er ganske så tragisk når alle plutselig ser like ut fordi det for øyeblikket er moten, så det gjelder nok ikke bare brudemoten når du snakker om dine 90% som alle liker samme kjolen.
Gjest Gamle Alex Skrevet 13. mai 2006 #88 Skrevet 13. mai 2006 (endret) Uff, hva man skal gidde å bry seg om! Jeg aner ikke hva slags merke kjolen min er, og bryr meg ikke noe om det heller. Det er en brudekjole, hvor forskjellige KAN de bli? En olabukse er fortsatt en olabukse selv om den har perler, broderier, hull og/ eller paljetter. Hvem bryr seg? Man velger den olabuksen man føler seg fin i, ikke en man føler tilfredsstiller mengden. Jeg kunne ikke brydd meg mindre om mote. Om jeg liker noe som er mote er det like tilfeldig som når jeg liker noe som ikke er mote. Jeg kler meg i det jeg liker, og blåser i hva andre måtte mene, hva det måtte koste og hva moten måtte være. De eneste som maser om hvor like brudekjoler er, er de som har valgt noe annet. Så mitt sprøsmål til dere som gikk i dress og fotside selskapskjoler; Hvis dere er så fornøyde med hvor unike dere var, så hvorfor er dere så opphengt i hva alle andre velger? Personlig oppfatter jeg det som om dere kanskje egentlig ikke var så fornøyde med de valgene dere tok likevel. Og hva i all verden er galt med å ville være tradisjonell brud? Det blir jo mer og mer tydelig, at det som FAKTISK er på moten nå, er nettopp å skulle være så sabla unik. Og da er man jo plutselig ikke unik lenger i allefall. Med det sagt, så finner jeg det også ganske underlig at noen reagerer på at man diskuterer bryllupsgreier på et bryllupsforum... Det viktigste er nå at bruden og brudgommen får hverandre og føler seg fine, så får de bryllupsgjestene som velger å sitte å dømme alle likhetene sitte der og surmule mens alle andre koser seg... God dag mann økseskaft sier nå jeg... ← Ja den måtte jo komme . Når man påpeker en ting så er man enten usikker eller misunnelig. Ja det gjør deg til en sann KG'er og typsisk kvinne Jeg bare lurer på hvorfor alle velger nesten den samme kjolen jeg. Jeg har begrunnet det også jeg med at jeg synes det er merkelig at jenter som bruker vanvittig mange timer på og bekymre seg og planlegge hver minste detalje og planlegger i år at de velger en kjole 10 andre her inne også har. Du ifinner ikke et sted for jeg sier at det er noe galt i og være tradisjonell brud , skjønner bare ikke hvorfor dere vil se klin like ut. Hvordan du ut av det klarer og dra konklusjonene at jeg ikke likte den kjolen jeg hadde , skjønner jeg ikke. Endret 13. mai 2006 av Gamle Alex
Gjest Neffi Skrevet 13. mai 2006 #89 Skrevet 13. mai 2006 Skriver jeg "i Norge"? Hvorfor skulle jeg "jobbe med holdningene mine"? Jeg skriver hva jeg mener og ikke hva andre burde føle! Er ikke dette et diskusjonsforum, da, hvor man skiver det man mener om ting? Jobb med holdningene dine sjøl og lær deg å lese! ← Kan du ikke svare på det jeg setter spørsmåltegn ved da? Er det mange kirker som forbyr det?
Gjest Gjest Skrevet 13. mai 2006 #90 Skrevet 13. mai 2006 Er det mange kirker som forbyr det? ← I Norge - nei. Det har jeg eller aldri sagt. I andre land - ja. Fornøyd nå? Skal du ha eksempel på et slikt land også, eller klarer du å finne det ut selv?
Gjest Neffi Skrevet 13. mai 2006 #91 Skrevet 13. mai 2006 Ja den måtte jo komme . Når man påpeker en ting så er man enten usikker eller misunnelig. Ja det gjør deg til en sann KG'er og typsisk kvinne Jeg bare lurer på hvorfor alle velger nesten den samme kjolen jeg. Jeg har begrunnet det også jeg med at jeg synes det er merkelig at jenter som bruker vanvittig mange timer på og bekymre seg og planlegge hver minste detalje og planlegger i år at de velger en kjole 10 andre her inne også har. Du ifinner ikke et sted for jeg sier at det er noe galt i og være tradisjonell brud , skjønner bare ikke hvorfor dere vil se klin like ut. Hvordan du ut av det klarer og dra konklusjonene at jeg ikke likte den kjolen jeg hadde , skjønner jeg ikke. ← Du kanskje trenger en psykologi-eskamen for å kunne forklare og redgjøre dette fenomenet ned til minste detalj. Selv synes jeg det ikke er det minste merkelig å _forstå_, som flere her har prøvd å forklare deg; Moter er moter av en grunn, vi mennesker liker det vi ser mye av. Vi er ikke mer komplekse enn som så - de fleste av oss - enn at vi også velger å det naboen valgte. Er det så rart? Vi har en hjerne som lagrer informasjon heletiden, den informasjonen den ser mest av, er den den vil huske best, og det som vil fremstå som best alternativ for oss da vi står ovenfor et valg. Jeg håper med dette jeg kan sette punktum ved dine undringer, og at du kanskje kan lese litt om dette på egenhånd ved eventuelle andre spørsmål rundt temaet "flokkmennesket".
Gjest Neffi Skrevet 13. mai 2006 #92 Skrevet 13. mai 2006 I Norge - nei. Det har jeg eller aldri sagt. I andre land - ja. Fornøyd nå? Skal du ha eksempel på et slikt land også, eller klarer du å finne det ut selv? ← Finner ikke ut selv! Kan du hjelpe meg?
afr0dite Skrevet 13. mai 2006 #93 Skrevet 13. mai 2006 Prosent-gjest: så du baserer tallene dine på tanten din, som jobber i ÉN brudebutikk? Haha! Du kan ikke mye om statistikk kan du vel? Eksempelbasert forklaring kalles det... Gamle Alex: Du må gjerne kalle meg en typisk kvinne. Jeg synes du er en typisk kvinne også. Og igjen, personlig oppfatter jeg det som at folk som på død og liv skal spre det glade budskap om hvor unike de sto brud, gjør det for å minne seg selv på at de gjorde det for å være unike. Noe jeg synes høres fryktelig slitsomt ut. Hvem er det som bryr seg om hva akkurat DU hadde på deg i bryllupet ditt? Hvem er det som bryr seg om å rakke ned på hva hver enkelt bruker her inne har på seg på bryllupsdagen? Gjest som lurer på hvorfor jeg er aktiv her inne: Det er da åpenbart? Jeg blir provosert over slik uoppdragenhet. Ja, det er klart dette er et diskusjonsforum, men jeg synes det er udannet å begynne å rakke ned på kjolene brukerne velger. Men det begynner å demre for meg at fryktelig mange av brukerne her inne i høy grad er svært selvsentrerte og er ute etter å skape reaksjoner, fremfor å være hyggelige medmennesker. Derfor skriver jeg med dette ut av denne tråden, og holder meg til tråder der folk holder seg for gode til å rakke ned på de valgene andre mennesker tar. Jeg ser ingen grunn til å fylle livet mitt med slik negativitet. Til alle kommende bruder: Dere kommer til å se fantastiske ut, uansett hva dere har på dere!
Gjest Gjest Skrevet 13. mai 2006 #94 Skrevet 13. mai 2006 Finner ikke ut selv! Kan du hjelpe meg? ← Italia. Også kan du kanskje lese denne tråden hvis du mener at det å dekke seg til i kirken er så hårreisende. Forøvrig er det vel ingen her som ikke vet at det finnes mote og at moten skifter, det man undrer seg over er at en spesiell type kjole har blitt så totalt dominerende så alle ser like ut (jft tittelen på tråden).
Gjest Gjest Skrevet 13. mai 2006 #95 Skrevet 13. mai 2006 Prosent-gjest: så du baserer tallene dine på tanten din, som jobber i ÉN brudebutikk? Haha! Du kan ikke mye om statistikk kan du vel? Eksempelbasert forklaring kalles det... ← Mener du at stroppeløse kjoler ikke er veldig populært blant bruder og at ikke de fleste har det? Blind, kalles det, hvis du følger med på tråder om kjoler her inne og brudemote generelt.
Gjest Gjest Skrevet 13. mai 2006 #96 Skrevet 13. mai 2006 Men det begynner å demre for meg at fryktelig mange av brukerne her inne i høy grad er svært selvsentrerte og er ute etter å skape reaksjoner, fremfor å være hyggelige medmennesker. Derfor skriver jeg med dette ut av denne tråden, og holder meg til tråder der folk holder seg for gode til å rakke ned på de valgene andre mennesker tar. Jeg ser ingen grunn til å fylle livet mitt med slik negativitet. ← At kommende bruder er selvsentrerte burde vel ikke komme som noen bombe. Lykke til med den fine pollen din, da!
Gjest Gjesta Skrevet 13. mai 2006 #97 Skrevet 13. mai 2006 Mener du at stroppeløse kjoler ikke er veldig populært blant bruder og at ikke de fleste har det? Blind, kalles det, hvis du følger med på tråder om kjoler her inne og brudemote generelt. ← Jeg har surfet på brudekjoler i tiiimesvis, og at rundt 90% av brudekjolene er stroppeløse er da ikke så vanskelig å se.
Gjest oppgitt Skrevet 13. mai 2006 #98 Skrevet 13. mai 2006 Finner ikke ut selv! Kan du hjelpe meg? ← Jeg regner med at du bare er vrang nå. Og dette er godt besvart i tråden som en annen linket til. Hvorfor noen tar sånn på vei over aat none synes det er best å dekke skuldrene i kirken forstår jeg ikke. Det er da ikke en eneste av disse som har vært dømmende? (litt spydige ja, men ikke dømmende?). Når jeg er på tur så har jeg alltid et lite tørkle i vesken slik at jeg kan dekke (hår) og skuldre når jeg skal inn i kirke/moske/tempel. Ikke noe rart i dette, og det står gjerne besked i døren på vei inn. Eksempel på land: thailand (der skal du egentlig ikke gå på gaten i singlet, dersom du ser deg om så så ser du at alle jentene har topper med små ermer), Italia og spania og andre katolske land, Tyrkia. Respekt! I Norske statskirker er det ingen slike regler om at man må dekke seg til, men det var gammel sedvane, om man ønsker å følge det er opp til hver enkelt. (Jeg har forresten vært i en gammel stavkirke her i norge hvor vi ble annmodet til å ha på litt klær, helt greit det da)
Gjest Gjest Skrevet 13. mai 2006 #99 Skrevet 13. mai 2006 Men det begynner å demre for meg at fryktelig mange av brukerne her inne i høy grad er svært selvsentrerte og er ute etter å skape reaksjoner, fremfor å være hyggelige medmennesker. Derfor skriver jeg med dette ut av denne tråden, og holder meg til tråder der folk holder seg for gode til å rakke ned på de valgene andre mennesker tar. Jeg ser ingen grunn til å fylle livet mitt med slik negativitet. ← Kan du vise meg en post hvor du synes det ble rakket ned? Jeg kan bare se at det har blitt diskutert hva man synes, og kan ikke se noen nedrakking.
Klips Skrevet 14. mai 2006 #100 Skrevet 14. mai 2006 1. De må sette seg inn i hva alle andre velgerJeg har sett noen kjoler hist og her og observert at de er like, ikke brukt mye tid på å sette meg inn i hva alle andre velger, nei. 2. De må bruke tid på å finne noe som ikke ligner det alle andre velgerBrukte ca. fem minutter på å finne kjole, men dro likevel i brudebutikk for å prøve fler bare fordi akkurat dette er jo gøy! 3. De må fortelle til alle at de velger noe alle andre ikke velgerJa, hva er ellers poenget Hvem bryr seg om hva alle andre går med?Ååå, ganske mange, tror jeg. Til hverdags i hvert fall. Og hvorfor i all verden skal man dømme en brud for å være kjedelig på en av de viktigste dagene i livet hennes? Ikke kjedelig. Bare litt kjedeligere. Kan man ikke bare glede seg på brudeparets vegne?Det går helt fint an å gjøre begge deler samtidig.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå